Jump to content
Sign in to follow this  
DANNY WOO

Curea Accesorii - Alternator,pompa Directie Sau/si Ac

Recommended Posts

Si la mine fluiera relativ tare si foarte scurt dar numai la pornire,

pe urma nu se mai aude nimic, nici in frana de motor si nici cu volan maxim pe loc.

Desi fluieratul e scurt si numai la pornire eu sper sa fie o chestie din care tzine numai de curele si nu carecumva sa fie produs de vreo frecare metal pe metal ...sau mai rau de lipsa de ungere ...

:scarpin:

Share this post


Link to post

Cureaua de la alternator.El are fulia cea mai mica si forteaza cel mai mult cureaua.

Se intinde usor si apoi o sa scapi de chitaiala la pornire.

Share this post


Link to post

Eu asa am constatat : :-?

 

1. Daca chitaitul se aude cu motorul rece(si tot timpul cind e frig afara) atunci e vorba de cureaua de alternator ... se schimba sau se intinde mai bine .

 

2. Daca chitaiala nu se aude la rece dar apare dupa ce motorul se incalzeste atunci e vorba despre cureaua de AC care a lustruit excesiv fulia de la compresor(am schimbat cureaua cu alta noua si tot chitaia) . Problema am rezolvat'o prin inlocuirea curelei originale cu alta - Dayco (dintata-asa am gasit) prin schimbarea zonei de contact a curelei pe fulie . Inlocuirea fuliei de AC e anevoioasa si scumpa ... :scarpin:

 

Pentru localizarea chitaielii e bine sa se scoata cureaua de AC sa se rezolve chitaiala de la cureaua de alternator , daca exista , apoi se pune inapoi cea de AC si se face "relajul" fin ... :D

Share this post


Link to post

Dar nu se poate sa fie exclusa cureaua si zgomotul sa vina totusi de la vreo rola de la AC sau motor??? :scarpin:

Share this post


Link to post

Daca scoti cureaua de AC atunci nu se mai invirte rola intinzatoare de AC . :dizzy:

Rola/rolele de la cureaua de distributie cel mult vijie si zgomotul nu este foarte suparator avind in vedere frecventa mai joasa decit a celorlalte doua curele . ;)

Share this post


Link to post

O solutie provizorie...pana la reglarea tensiunii in curea sau ,mai bine, schimbarii acesteia (AC sau Alternator) este un spray Belt Dresser , nu conteaza firma.Parca am vazut la Augsburg in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Eu am fost in service su alte probleme si cand a auzit nenea scaritu a disparut si a aparut cu un spray. Fas-fas cu motorul mergand si a disparut. A mai scartait vreun km pe foarte frig dar cand am oprit si repornit motoru n-a mai vrut. Se face un an de cand am sprayu ala pe curea si tace malc.

 

Asa, ca idee, ca la service tot aia iti fac :)

Share this post


Link to post

Pai si cu ce deodorant a dat ? Ca fac eu cinste cu un spray, sa ne ajunga la toti !

Share this post


Link to post
O solutie provizorie este un spray Belt Dresser, nu conteaza firma.

 

 

a disparut si a aparut cu un spray. Fas-fas cu motorul mergand si a disparut.

 

 

Pai si cu ce deodorant a dat ? Ca fac eu cinste cu un spray, sa ne ajunga la toti !

Share this post


Link to post

Eu am scapat de scartait prin intinderea curelei de la alternator. Scartaia numai in conditii de umiditate sau temp scazuta. Am schimbat la un moment dat puntea de diode la alternator si la remontare cureaua a fost intinsa cum trebuie. Asta acu vreo 5000 km. Adio scartait. Deocamdata ... :lavolan:

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta am fost la mecanic si mi-a curatat injectoarele apoi mi-a umblat la avans. Nici macar nu a atins vreo curea.

De atunci incoace pe langa faptul ca motorul mi se accelereaza mult mai bine ca inainte, dimineata la prima pornire nu am putut sa nu remarc LIPSA sunetului care ma dispera zi de zi. :banana: Desi nu imi dau seama cum avansul afecteaza scartaitul curelei de alternator totusi am remarcat acest aspect si am vrut sa vi-l fac cunoscut si voua.

 

Daca nu exista nici o explicatie logica poate ca o fi picat ceva benzina pe curele in timp ce mi-a dat jos bara de injectie. ... totusi e si asta un scenariu.

Share this post


Link to post

Cuplul mai mare la turatii mici...iar cand pornesti motorul incepe sa patineze cureaua... cateva secunde.

Ar trebui sa se rezolve prin intinderea curelei

Share this post


Link to post

Mie la verificare mi-au facut-o. S-a dus sa puna stoaba pe ea, a remarcat zgomotul, a disparut si s-a intors cu un spray. Fâs-făs, si zgomotul a disparut mai ceva ca-n reclamele la Raid.

 

Mentionez ca respectiva curea tace malc de un an jumate, cald, rece.

Share this post


Link to post

si la mine scartaie. nu stiu de ce. asa dintr-o data. am schimbat cureaua acum 4000 km. scartaie de vreo 2 saptamani.am incercat-o cu mana si este destul de intinsa.

 

 

bafta !!!

Share this post


Link to post

Am avut si eu aceiasi problema, asta vara ... i-am cu WD 40 si problema a mai aparut din cand in cand, in special cand este mai cald afara.. acum de cand este mai rece nu a mai scartait deloc. eu cred ca totusi este din cauza prafului care se depune pe curea... la mine era din belsug. in concluzie la mine a avut efect WD40.. cureaua este destul de noua (15.000). incearca macar odata sa dai ca n-are ce sa pateasca

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare poate cineva sa mai confruntat cu problema asta:am un scartiit care ma innebuneste,de la curea intinzator nu stiu de la ce e pentru ca am schimbat 4 intinzatoare si 2 curele .dupa 2000 de km iar scartiie.de obicei dupa ploaie incepe cand mai tare cand mai incet.toate au fost schimbate la daewoo service,a mai patit cineva?

Share this post


Link to post

Scartaie cureaua de la alternator. Dupa aproximativ 500 km dupa ce ai schimbat-o mai trebuie intinsa odata. Dupa aceea nu trebuie sa mai scartaie.

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu dupa ce am schimbat cureaua la alternator a mers bine ceva timp dupa care a inceput sa fluiere. Am intins-o si merge perfect numai fluiera nimik.

Share this post


Link to post

Spuneţi-mi şi mie pls cum se face întinderea?

 

Trebuie mers în service sau pot şi eu? Cum îţi dai seama dacă este prea slabă sau prea întinsă?

 

Thanks

Share this post


Link to post

Daca ai schimbat-o la service mergi acolo ... ca ai garantie la curea ... lucrare etc...

Daca ai schimbat-o acasa atunci trebuie sa sti cum se intinde... #-o

O curea prea intinsa de uzeaza foarte repede ... deci extremele nu sunt bune!

Share this post


Link to post

Ce treaba aveti cei cu cielo unde cureaua se intinde manual cu cureaua de la nubira care are intinzator?

adiblana@Cat de mult se lasa cureaua la apasare intre alternator si pompa servo?Ce fel de curea ai pus? ma refer la marca.

Share this post


Link to post

La nubira exista o singura curea ce antreneaza alternator-compresor AC-pompa servo iar daca nu e intinsa cum trebuie sau a ajuns mizerie/ulei pe role aluneca, aceeasi problema e si la matiz :) .

Share this post


Link to post
Ce treaba aveti cei cu cielo unde cureaua se intinde manual cu cureaua de la nubira care are intinzator?

 

Se pare ca daca taceam ... filozof ramaneam.

N-am stiut ca la Nubira este alt sistem ... lucru scuzabil pentru ca eu nu_stiu_totul :)

Share this post


Link to post

Eu am avut problema cu scartiala in conditi de umiditate sau de iarna la jeep , iar acolo era de la rola de AC . In proportie de 80 % cred ca aia este de vina si la voi. Posibil sa fie si ambreiajul de la AC pe duca ( la mine asa era )

Share this post


Link to post
in concluzie la mine a avut efect WD40..

 

Pe scurt, ii multumesc lui nubiramihai pt. post (si celorlalti care au scris despre modul cum au rezolvat problema).

Exact asa am rezolvat-o si eu dupa trei luni de "greierasi" care erau acoperiti doar de radio. De ce oi fi asteptat atat?

Sa vedem cat o tine. Era vorba DOAR de cureaua de la AC. Special am dat separat sa vad (aud de fapt) de unde dracu e).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...