Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Mi-au Spus Doi Vecini

Recommended Posts

De exemplu eu am oprit motorul din cheie...rezultatul a fost ca am ramas fara servofrana.Primul sentiment a fost ca nu mai am frane de loc.Oricat de tare apasam pedala de frana deabia se simtea la roti.

Cel putin asa este la tico.Altceva..absolut nimic anormal...dar schimbatorul era pe liber.In mod cert nu as incerca in viteza pentru ca exista riscul sa sara de la punct..sau cum ii zice la fenomen in distributie.

Share this post


Link to post
Tu unul ti-ai pune viata in joc experimentind si bagind mina in foc ca tot ce se spune pe aici e conform cu realitatea ?

 

Raspunsul este clar...NU. Dar macar pe hartie pot sa imi dau cu parerea. Ca de aia e forum, de aia suntem mai multi, sa incercam sa ne aducem pe calea cea buna in caz ca unul o ia pe aratura (eu). Doar ca pe mine explicatiile "Cum sa faci asa ceva ca nu e bine? " nu ma conving.

 

Eu am pus intrebarea in ideea in care cineva imi argumenteaza tehnic.

Share this post


Link to post

Totusi, hai sa gandim putin inainte de a intreba... Servodirectia la masinile noastre este hidraulica, presiunea fiind generata de o pompa antrenata mecanic. Deci motorul se invarte=>pompa se invarte=> ai servodirectie.

 

Servofrana antrenata vacuumatic cu vacuum preluat din galeria de admisie. Daca motorul se invarte=> ai vacuum=> ai servofrana.

 

Astea 2 situatii nu includ cazurile extreme in care ti-a zburat o supapa sau un piston prin capota si motorul e blocat...

 

Dar sa stii, chestia cu timp de injectie zero e o abureala a unor forumisti care nu stiu sa citeasca un tester, defapt consuma mai mult, scoate-o pe liber ca-i mai bine, mai ales in curbe ;)

Share this post


Link to post

No offense, dar tu spui ca ar fi mai bine sa o lasam pe liber, mai ales in curbe...in timp ce altii spun ca nu e bine sa o lasam pe liber, mai ales ca in frana de motor intervine fenomenul de cut-off... Care din cele doua variante e mai rezonabila ? (tinand cont si de uzura motorului, performanta de franare si timp de reactie).

Share this post


Link to post

Eu zic sa iei o serpentina mai tare cu masina pe liber si sunt curios daca vei mai face vreodata asta... Dupa ce apuci sa-ti schimbi pampersul de senzatii tari trase cu masina pe liber vei intelege de ce masina nu se scoate niciodata ,,pe liber'' in mers (persoana a 2-a singular nu face referire la vreun membru ci este o exprimare generala). In contextul in care metoda pe liber nu aduce decat dezavantaje nu inteleg de ce este folosita ( in afara de comoditate, idei daciote propagate de vreo 2 vecini).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

... daca se taie si motorul si se scoate cheia din contact este si mai bine, se curata drumurile ...

Share this post


Link to post

DOAMNEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, dar cat de greu o fi fratilor de testat practic ?

 

Test eu: 50 Km/h, strada libera (noaptea 2:00 AM), inchis contact din cheie, lasat in viteza => frana se intareste, dar sub nici o forma periculos. Daca o apesi cat de cat tare (si oricum ma gandesc ca in situatia reala oricum o trantesti la pamant din instinct), franeaza chiar cu patinare (scartz).

 

Test facut acum 2 minute: 50 Km/h, inchis contact din cheie, SCOS din viteza => rezultat IDENTIC !!! Frana se intareste progresiv la primele 3-4 pompari, DAR atinge un punct maxim dupa care nu se mai intareste, si care ofera o franare destul de eficienta.

 

P.S.: Care mai faceti asa ceva sa aveti grija sa nu dati de tot in jos cheia ca mi s-a blocat volanul si era sa iau o bordura + masinile aferente :D

Share this post


Link to post
P.S.: Care mai faceti asa ceva sa aveti grija sa nu ...

 

...cumva sa fie ultimul vostru test practic... > :)

Share this post


Link to post

Cum bre sa nu fie periculos? Mie mi s-a oprit motorul de la amaratul asta de GPL si frana nema, servo nema. Intradevar ca se mergeau ceva ceva, dar sa te prinda asa pe nepusa masa, cand stai cu o mana pe volan si iei curba... Noroc cu prezenta de spirit de am dat repede la demaror si a luat-o din prima si aveam vreo 10-20 de km la ora, nu mai mult...

Share this post


Link to post
...cumva sa fie ultimul vostru test practic... > :)

 

E, hai, ca nu eram pe sosea la suta. Eram in cartier cu 40-50 :D

 

Noroc cu prezenta de spirit de am dat repede la demaror si a luat-o din prima si aveam vreo 10-20 de km la ora, nu mai mult...

 

Slabutz... #-o

 

Tu cand ramai fara frane dai la demaror in loc sa o calci ?

 

Eu am spus, demonstrat practic, pe Matiz Euro 2 , 2003, se comporta OK, daca o calci puternic, ca si atunci cand e un pericol iminent si dai cu ea de podea, nici nu se simte decat in picior. Masina franeaza de te da cu capul de volan :D

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

Nu era chiar o situatie extraordinar de periculoasa si mi-am permis sa dau la cheie si sa intorc volanul in loc sa pun frana.

 

Imi pare rau sa te contrazic dar am avut si eu matiz 2 ani... Si nu stiu cum sa zic dar... cand se opreste motorul in mers, frana nu e la fel de eficienta, constatat si la cielo :) ...

 

PS: facem un topic nou? Cum e mai bine sa pui frana la matiz... cu motorul pornit sau oprit?

 

PS2: Legat de 2 vecini, am auzit ceva de genul... daca te duci la ITP vara cu cauciucuri de iarna nu e de bine?

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Prima senzatie e ca ramai complet fara frana.Din cauza asta primul gest e sa-i dai la cheie.Eu cel putin apasam destul de tare pe pedala dar diferenta este mult prea mare cu servo /fara servo.Poate ca la unii nu functioneaza servo asa bine si sunt invatati cu pedala mai tare...

Share this post


Link to post
Noroc cu prezenta de spirit de am dat repede la demaror si a luat-o din prima si aveam vreo 10-20 de km la ora, nu mai mult...

Prezenta de spirit inseamna a doua si dat drumul la ambreiaj.

Share this post


Link to post

Dupa stiinta mea, pedala de ambreiaj se calca, doar, la schimbarea treptelor cutiei.

Iarna este chiar indicat (si asta o spun din experienta) sa calci ambreiajul la prima pornire.Uleiul din cutie se ingroasa de frig si electromotorul invarte mai greu.Ia sa incercati iarna sa porniti cu ambreiajul calcat,autovehicolul SCOS din viteza si dupa ce a pornit sa dati drumu brusc la ambreiaj.Masina are tendinta de a se misca dupa loc.Recomand ca iarna sa calcati ambreiajul la prima pornire.Altceva ce fac iarna,nu pornesc masina din prima cheie.Prima data ii dau scurt la automat sa"rupa "uleiul si apoi ii dau de pornire.

Share this post


Link to post

Daca dai o cheie scurta sa se "rupa" uleiul, atunci cand cheia e ceva mai lunga, uleiul nu se "rupe" ?

 

Daca ai uleiul care trebuie in motor si in cutie (vascozitatea recomandata de catre producator), orice precautie este inutila.

 

Motoarele mele au pornit dintr-o singura cheie, fara ambreiaj decuplat si fara ca masina sa aiba tendinta de a o luat inainte la -25'C.

Share this post


Link to post

Nu toata lumea are masina noua!

Share this post


Link to post
Prima data ii dau scurt la automat sa"rupa "uleiul si apoi ii dau de pornire.

Prima data cind aud asa ceva. :o Io la cutie automata pe ce pedala apas daca n-am ambreiaj?

 

Demarorul (electromotorul) masinii prin designul lui (motor de curent continuu cu infasurarea in serie sau serie-paralel) este un motor electric foarte puternic pentru dimensiunea lui. La o masina normala, noua sau SH nu conteaza, cu bateria intr-o stare normala, acest electromotor invirte foarte bine si cu putere. Nu vreau sa intru in amanunte de design dar probabil, tiboasca, daca ai intilnit soferi care au iesit din baltoaca cu demarorul (deorece motorul cu benzina s-a inecat) stii ce vreau sa spun.

 

In concluzie orice precautie la pornirea masinii gen 'doua chei pt. ruperea uleiului sau apasarea ambreiajului' este degeaba sau cum zice englezul 'a waste of time'.

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Prezenta de spirit inseamna a doua si dat drumul la ambreiaj.

 

Si asta e tot de problema pt topicul 2 vecini... Stiu ca masina asta neavand distributia pe lant ca dacia, daca se porneste asa (a2-a plus picior luat de pe ambreiaj) se poate rupe cureaua... Cum e adevarat si care ar fi modalitatea corecta de a porni motorul in cazul asta?

Share this post


Link to post

Prin modalitatea expusa de Zmeu am pornit si eu masina cand mi s-a oprit in mers, toti martorii aprinsi in bord, etc...Fara sa vreau, eram in a doua si am dat drumul la ambreiaj si mi-a pornit motorul singur. Chiar ziceam pe moment ca e nebuna masina :) )

Share this post


Link to post

Prima data cind aud asa ceva. :o Io la cutie automata pe ce pedala apas daca n-am ambreiaj?

 

Avem la servici o Toyota Land Cruiser .Are cutie automata.Nu poti sa dai la automat pana nu pui piciorul pe frana. In alta ordine de idei ,are din fabricatie un buton 2ndSTART.Se foloseste iarna pentru a nu porni masina din prima cheie.Prin "a rupe"uleiul m-am referit la faptul ca fiind uleiul mai gros amorsezi mai usor pompa de ulei si urci un pic uleiul in rampa ininte de a porni masina si a intra in turatie. Poate ziceti ca sunt mai invechit si cu idei mai vechi ,dar eu le-am pus in practica si m-au ajutat de-a lungul timpului.Asa este ca nu aveam masini asa de sofisticate .La SR-114 invarteam de 2 ori motorul cu manivela si apoi ii dadeam la automat.Alte timpuri.Se lipea mana de manivela din cauza gerului!

Edited by tiboasca

Share this post


Link to post

... alte vremuri, alte uleiuri, alte obiceiuri.

Share this post


Link to post

Eu ii dau la cheie pana porneste, si o las sa mearga in gol cateva secunde (daca trebuie sa-mi pun centura si sa mai asez altele la locul lor) sau cateva minute (daca trebuie sa dau cu spray pe parbriz si apoi sa iau bruma de pe el), si am plecat. Nu rup nimic, mi se rupe de soarta motorului, cat timp ii schimb uleiul la fiecare 15 mii sau anual cu cel recomandat in carte, recte Elf 5w40.

Iar cu pornitul din mers, am facut-o si eu de destule ori. Cat timp faci asta cat de cat lin, nu ai probleme. Cureaua de distributie oricum este solicitata destul de mult in mers. La urma urmei, asa nu ai avea voie nici sa folosesti frana de motor. Cat timp cureaua de distributie este in termen (ani si kilometri), nu vad de ce as menaja-o.

Share this post


Link to post
PS2: Legat de 2 vecini, am auzit ceva de genul... daca te duci la ITP vara cu cauciucuri de iarna nu e de bine?

Este cit se poate de adevarat, din constatarile mele. Am verificat chestia asta in Martie, cind am facut si eu revizia. Respins fiind din cauza frinei de mina, a trebuit sa refac tot testul de frine. Concret:

- la prima infatisare: anvelope de iarna, GY UG7+, eficienta frinare 53% (cu putin peste limita minima de 50%)

- la a doua infatisare: anvelope de vara, GY Excellence, eficienta frinare 67%.

 

Intre cele doua teste nu am umblat absolut deloc la instalatia frinei de serviciu, am inlocuit doar gumele.

 

Explicatie: datorita temperaturii externe si structurii cuciucului de iarna+compozitiei sale, frecarea intre roata si tamburii de test este redusa, fapt interpretat de calculator drept eficienta redusa a frinei. Daca mai sint si ceva probleme reale la instalatie, e foarte posibil ca testele sa iasa prost.

 

Chestia asta poate fi verificata si pe strada. Eu, cel putin, simt ca frinarea cu anvelope de iarna (in sezon cald) duce la blocarea mult mai rapida a rotilor. Similar, la plecarea de pe loc ceva mai tare, rotile au tendinta de a se invirti in gol.

 

Din motivele de mai sus, parerea mea este ca : a circula vara cu anvelope de iarna = tentativa de suicid; a circula iarna cu anvelope de vara = tentativa de suicid :D

Share this post


Link to post

Pai de asta sunt anvelope de vara si , separat, de iarna... Plus ca "iarna nu-i ca vara" ! =))

Share this post


Link to post

Crezi ca anvelopele au avut de-a face cu frinarea la inspectie? Atunci cum se explica faptul ca duc masina la verificare,aparatele indica "frine OK",iar dupa citeva zile merg la inspectie si indica "frinare insuficienta pe spate" (cu aceleasi anvelope si fara a umbla la sistemul de frinare)?Baetii de acolo au zis sa o scot un pic la plimbare, dupa care sa intru din nou sa masoare.In faza a doua totul OK. :o .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...