Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Mi-au Spus Doi Vecini

Recommended Posts

Si cam de ce ar fi mai rezistenta o tabla decat un aliaj?

Asta este echivalent cu a afirma ca niste imbecili s-au straduit o groaza de ani pentru a inventa materiale compozite cu proprietati mai slabe decat cele existente pana atunci. O noua "judecata de valoare" emisa de catre Ion Cristoiul din fata casei parintesti din Gagesti.

Share this post


Link to post

In ce priveste Leganza, offset-ul e 49 la jantele originale de 15"

 

La fel si la Espero pe 14" care nu apare acolo deloc asa ca nu e un site de incredere.

 

Si cam de ce ar fi mai rezistenta o tabla decat un aliaj?

Si de ce mai usor de intretinut? Inteleg ca nu compari o tabla noua cu un aliaj de 15 ani, da?

 

1) Pai, cam din cauza ca e mai "plina" in primul rand iar in al doile fiindca offset-ul (care de obicei e mare, gen 40 peste) nu lasa "cercul" interior fara rezistenta la impact cum se intampla la aliaje. Daca la ajiaj difera calitatea materialului in functie de bani, la "table" e cam acelasi fier.

 

2) In caz de "indoire" la table ciocanul rezolva imediat, iar o mana de vopsea face janta ca si noua.

 

Destul de succint?

Share this post


Link to post

O structura elastica este mai rezistenta la impact decat una rigida, ultima se deformeaza imediat si nu mai poate capata forma initiala. Povestea cu reparatul din ciocan este de tot rasul, arata doar nivelul superficial la care se face judecata, niciodata nu vei reda din ciocan forma initiala a unei piese din otel obtinuta prin ambutisare. Aliajele sunt mult mai rezistente, competitiile auto n-ar exista in absenta aliajelor, decat la nivelul liniutelor la semafor.

Share this post


Link to post

Povestea cu reparatul din ciocan este de tot rasul,

Sambata am avut ghinionul ca, parcand langa trotuar, faimoasele borduri inalte de vreo 30 cm si nealiniate, sa agate geanta. Rezultatul, o indoitura a gentii de 1 cm (fata de anvelopa), luat ciocan din dotare si indreptat. Cel mai bun rezultat fiind evitarea unei pene. Cum arata indreptata? Suficient de bine pentru moment si la cat costa este la indemana sa o inlocuiesti cu una noua. Cea mai "buna" masina este aceea care nu te lasa in drum. Nu sustin ca sunt mai bune cele de tabla, nici vorba, doar ca sunt mai practice in majoritatea conditiilor.

competitiile auto n-ar exista in absenta aliajelor, decat la nivelul liniutelor la semafor.

 

Scuze dar cred ca amesteci mere cu pere. Pai daca motorul ideal pt. formula 1 este acela care cantareste cat mai putin si "crapa" fix dupa trecerea liniei de sosire in cazul turismelor nu prea vad paralela.

Share this post


Link to post

Una doua in bordura... :mrgreen: Cum urcati voi bordura de va stricati jantele? Mergeti doar pe jante?

Share this post


Link to post

O structura elastica este mai rezistenta la impact decat una rigida, ultima se deformeaza imediat si nu mai poate capata forma initiala. Povestea cu reparatul din ciocan este de tot rasul, arata doar nivelul superficial la care se face judecata, niciodata nu vei reda din ciocan forma initiala a unei piese din otel obtinuta prin ambutisare. Aliajele sunt mult mai rezistente, competitiile auto n-ar exista in absenta aliajelor, decat la nivelul liniutelor la semafor.

 

1) Eu stiu ca jantele de aliaj au aluminiu in compozitie care nu este elastic. Cel putin ce am avut eu pe masina ori s-au indoit (daca erau proaste) ori au crapat.

 

2) Jantele de tabla daca ar fi de otel nu ar trebui sa se indoaie si nici sa se poata indrepta la ciocan. Deci termenul de otel este relativ.

 

PS credeam ca vorbim de viata de zi cu zi nu de curse auto ;)

 

PS2 Ca de obicei maestre, vorbiti pur teoretic fara nici o legatura cu practica. Doar niste termeni pomposi nu exprima realitatea din pacate ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Domnilor, ca orice lucru din viata asta si jantele se incadreaza la capitolul loterie, pot exista jante de aliaj scumpe care dupa un an arata ca si cum ar fi de 10 si jante de tabla cum am avut eu pe Cielo care dupa 6 ani nu aveau nici macar un punct de rugina pe ele (prost am fost ca le-am dat odata cu cauciucurile) :lavolan:

Share this post


Link to post

PS2 Ca de obicei maestre, vorbiti pur teoretic fara nici o legatura cu practica. Doar niste termeni pomposi nu exprima realitatea din pacate ;)

Diferenta dintre noi este ca, pe langa teorie, eu nu fac practica cu ciocanul si bidineau in mana. Mesteritul dupa ureche nu imbogateste cu ceva, nici la minte si nici la buzunar. Repararea unei jante din tabla implica ciocanit, roluit, sablat si vopsit, iar costul reparatiei este apropiat de costul uneia noi. Realitatea este pe strada si in firmele producatoare si nu la masinile la care jantele din aliaj le dubleaza pretul.

 

Si clasa muncitoare a trait cu iluzia ca avand secera si ciocanul in mana conduce lumea, dar a disparut precum o himera. Cel mai idiot lucru in lume este sa te ocupi de ce nu esti calificat, iar hobby-ul este amatorism, nu profesie.

Share this post


Link to post

Clasa muncitoare nu a murit, ea exista inca si ii tine in spate pe multi care nu merita pozitiile pe care le au si le permite sa isi dea cu parerea in necunostinta de cauza.

 

In rest, teoria fara practica e cam oarba maestre, prefer secerea si ciocanul decat sa imi dau cu parerea aiurea despre lucruri citite doar in carti. Spre diferenta de altii nu imi place sa imi ocup mintea degeaba cu diverse chestii fara nici un fel de utilitate practica.

 

PS Einstein odata a fost intrebat:

-Care este viteza luminii?

-Nu stiu

-Pai cum se face ca un mare fizician ca dvs nu stie care este viteza luminii?

-Nu am nevoie sa retin ceea ce gasesti in orice manual. Ceea ce am eu in cap nu exista in nici un manual..

 

;)

Share this post


Link to post

"Cine face si desface, are zilnic ce face !" (deviza cooperativei "munca in zadar")

Share this post


Link to post

Clasa muncitoare nu a murit, ea exista inca si ii tine in spate pe multi care nu merita pozitiile pe care le au si le permite sa isi dea cu parerea in necunostinta de cauza.

Eu cred ca clasa muncitoare are o nevoie masochista si sodomica sa faca asta..

 

In rest, teoria fara practica e cam oarba maestre, prefer secerea si ciocanul decat sa imi dau cu parerea aiurea despre lucruri citite doar in carti.

Aduc eu chibriturile. Sa aprindem rugul.

Share this post


Link to post

Clasa muncitoare nu a murit, ea exista inca si ii tine in spate pe multi care nu merita pozitiile pe care le au si le permite sa isi dea cu parerea in necunostinta de cauza.

 

Trei paradoxuri ridica afirmatiile tale, una am citat-o pentru ca va ramane in istoria acestui forum, alaturi de celebra " we want more too":

 

1- cum poate o persoana fara carte sa stie ca unul cu vorbeste in necunostinta de cauza ?

2- cum poate el sa faca reproductie fara sa existe apriori creatia ?

3- cum poate sa stie ce si unde sa caute cineva viteza luminii cand el se defineste ca vrajitor al intunericului ?

 

Astea explica pe deplin apologia involutiei in materie de jante, daca mai era nevoie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu am zis ca fac parte din clasa muncitoare ;)

In ceea ce priveste replica maestrului Tommy, unii sunt prea prosti,altii prea lasi, altii nu au incotro...etc.

Share this post


Link to post

Un vecin de-al meu spune ca in ro. e invazie se soareci/sobolani. Adevarat? In doua zile, flaminzii, i-au mincat cablurile pentru farul dreapta si semnalizare. :) )

Share this post


Link to post

Multumesc ca ai schimbat subiectul. Mai aveam putin si incepeam sa visez noaptea jante ciobite si zidari alergandu-ma cu mistria :) )

 

Clasa muncitoare nu a murit, ea exista inca si ii tine in spate pe multi care nu merita pozitiile pe care le au si le permite sa isi dea cu parerea in necunostinta de cauza.

Dedicatie speciala :D

http://www.youtube.com/embed/Igh6lcFrhjA

Edited by Sebian

Share this post


Link to post

Mi-au spus doi vecini ca am avea drumuri foarte prost semnalizate .

 

Al dracu de am mai intinlit asa idiotenie, sa semnalezi intrarea unei autostrazi cu una bucata (doar) indicator de-o schioapa . Fereasca !

De restrictii imbirligate ... nici nu mai vorbesc. In 100m gasesti cite 15 buc aruncate la misto dupa cum le-a cazut bine 50-70-40-70-30 ... Ai sa-mi bag picioru ...

Share this post


Link to post

Mi-a spus un vecin (protv-ul) ca stam bine la capitolul nameti.

 

Drumarii au iesit la treaba sau iarasi isi pling de mila?

Share this post


Link to post

Cica au iesit, dar nu stiu daca si fac ceva...

Eu am iesit la lopata. Masina si aleea din fata blocului. Mai departe nu ma prea intereseaza, luni cred ca iau autobuzul la munca :) )

Share this post


Link to post

Au trecut ceva ani si zau de pot sa-l uit pe istetul ala ce zmiorcaia in fata cameramanului ca drumarii nu-si fac treaba, da' ca el se dadea in tenisi in toiul iernii ... nu era nici o problema. Statea frumusel in trasura si-i dadea cu help, help, help ...

 

 

LE.

 

Imi vine in minte una din iesirile in romanica intr-una din ierni cu nameti cit cuprinde . Destinatia era undeva intre Sighisoara si Brasov, pe stinga DN1-lui din cite retin. La un momendat primim ordin (de navigatie) de a face stinga si-apoi sa-i dam bice, eram pe-aproape de destinatie. Am parcurs o parte din traseu pe drum asfaltat, apoi pe drum de tara, mai cu hopurele, mai cu pietricele ... dar se putea inainta, mai mult in urcare (pante suficient de abrupte) dar curatat, pina la un momendat, cind am dat intr-o vandolie unde, cind sa luam panta-n piept ... s-o terminat drumul, la modul ca pina acolo fu curatat drumul si mai aveam ~3km pina la destinatie, da' Hyundai-ul (H1) n-o mai vrut sa urce, ii fu prea mult sa rupa nametii cu tractiune spate asa ca, am facut cale intoarsa catre DN1, in jos catre Brasov apoi pe o alta ruta incheiata cu brio.

 

Eu chiar nu stiu, da' ma atrag situatii gen, noapte, nameti, derapaje ... mai mare dragu' de-a ma lua la trinta cu mama natura ...

 

:mrgreen:

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Si pe mine =))

Ieri dimineata pe viscolul ala eu am facut un Bucuresti-Rosiori cu BMW-ul pentru senzatii =))

Si pe la ora 6 asa pe intuneric m-am si intors dar deja nu mai era nici o smecherie, vantul statuse si mai ningea marunt asa, insa trebuia sa vad peisajul si la lumina farurilor :D

 

PS Da, drumarii au iesit, s-a circulat in conditii de iarna, maxim 60 la ora. Pe seara am marit la 80-100, mai erau doar portiuni cu zapada in rest se cam vedea asfaltul.

post-2698-0-73220700-1483771943_thumb.jpgpost-2698-0-76455700-1483771950_thumb.jpgpost-2698-0-56892700-1483771956_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Palpitant, nu ? :lavolan:

 

Cea de-a doua poza imi aminteste de februarie 2012 (mai exact 04.02.2012) cind astia strigau sus si tare "stati acasa, breee, stati acasa" ca e codul nu-s care ... io atunci incalzeam motoru' sa o alerg un 400km (exact, patru sute, nu patru zeci) dus - intors, ca daca am zis ca merg ... si de crapa pamintu' merg ! M-am pus la drum pe ziua unde, ceva mai des ma mai intersectam cu cite o fieratanie, in schimb, la intoarcere se lasara intunericul iar la un momendat drept am zis ca mi-s singurul ce se da pe tarla ca nici in fata nici in spate nu zaream vreo miscare, vreo fieratanie, cam la un doua'j de minunte cred ma intersectam cu cite un "plecat de-acasa"...

Unii numesc asta act de vitejie ( :-j ) pe cind un 98% o numesc dementie in toata regula, adevarat ?

 

:banana:

 

 

Share this post


Link to post

Yep, adevarat, eu atunci cand zici matale imi amintesc la fel ca am plecat la drum cu un ARO de-ala cu dubla cabina si remorca pana in jurul Targovistei intr-un sat de pe langa si..trebuia urcat un deal pe unde nu mai trecuse nici o masina si zapada avea 30 cm cel putin.

Desi masina avea niste roti de offroad (mud terrain cu crampoane de 2 cm :) ) noi noute si suspensie inalta tot am ramas inzapeziti de am pierdut vre-o 2 ore sa o scoatem. Deh, un diferential blocant face minuni, noi nu aveam iar de impins 2 tone nici nu se punea problema.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Poți face liniștit 300km pe ninsoare și viscol și sa prinzi doar un "dop" de câteva zeci de m în care o suspenzi și ai cam pus-o :)

Share this post


Link to post

Intr-adevar, mr_ . "Senzatii tari" is la orice pas in sezonul rece, si in citeva sute de metri (doar) o poti da de gard. Eu unu de ma pun la drum in conditii critice o fac pe barba mea si nici prin gind nu-mi trec drumarii sau alte idiotenii, c-or sa vina ei si-or sa faca ei, si-or sa dreaga si bla bla bla ... Pe naiba. Mi tiparit in minte ca indiferent de obstacole, trebue sa ma descuc singur! Sau stau acasa, drecu' ... :mrgreen: Frumos din partea lor (drumarilor) de se dau pe ulita si incearca macar a asigura cit de cit drumurile drumuri, dar daca nu-s ... ca asa o decis un caca-maca de sefos ca nu are nici un rost ... e grele. Mi greu sa cred ca in 2017, cu atita tehnologie la dispozitie, nu facem fata interventiilor in special, salvari inzapezite, pompierii vai de ei s.a.m.d Scoate bre tancurile, taburile, punele lame si bagale la inaintare de altfel nu merge treaba, si nu foote menta in cazarma la septica pe ideea ca cine o adus zapada ala sa o ia ... ha !

 

:lol:

Share this post


Link to post

Mi-o spus un vecin ca de speli un Tico 61 min. intinereste, cica . Ticalos cu tico la spalatorie. Da' nu ca l-o spalat, nene ... sper sa-i fi ramas si ceva vopsea pe el. :) )

 

In cabinele alaturate s-au spalat (cel putin cit mi-am asteptat eu rindul) turisme, microbuze, atv-uri, imi veni si mie rindul sa balacesc una din trasurile de serviciu ... da' asta cu ticozauru sa se mai opreasca din spalat, pace!

 

Incredibil, nene ...

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...