Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Becuri "Xenon" Pentru Faruri

Recommended Posts

@DJ: La mine, de pilda, in loc de H1 de 55W as putea pune H1 de 100W. Lasind la o parte suprasolicitarea instalatiei electrice si chiar a plasticului de la far, as imbunatati substantial vizibilitatea pe timp de noapte. Totusi ... H1 de 100W nu sint legale.

 

Nu sunt legale la faruri reflexive ok. Dar la lupa? Ar trebui o diferentiere aici, legea e destul de veche, cam de cand nu existau faruri cu lupa. Ar trebui revizuita parerea mea, tehnologia evolueaza. Dar e mai simplu asa, nu e voie si gata.

 

PS Asta trecand peste suprasolicitarea instalatiei.

 

PS2. Am vazut odata un ARO care a venit cu becuri de 100W direct din fabrica. Ala era street legal? :)

Share this post


Link to post

Scuzati si nu trageti rolleyes.gif :

 

Mai sus pe undeva se spunea ca xenon e legal NUMAI pe faruri proiectate special pt xenon.

Cam peste tot spuneti ca daca ai far cu lupa si pui xenon e ok, nu pe faruri normale.

De unde reiese ca farurile cu lupa (la modul general) sint proiectate pt XENON ????

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pei spune-ne tu lascarica ce are un far proiectat pentru xenon (cu lupa) in afara de faptul ca da lumina in forma :

__/

 

??

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adica tu zici ca farul cu lupa a fost special proiectat pt xenon??

Plecind de la faptul probabil (cine a comparat cele 2 tipuri de becuri poate sa-si dea cu parerea) ca cele 2 tipuri de becuri difera ca si constructie, dimensional, marime/forma etc a filamentului atunci pur teoretic ar trebui 2 tipuri de faruri pt halogen/xenon.

Ar trebui sa existe far-lupa xenon , far-lupa halogen.

Ca farul cu lupa se apropie cel mai bine de adevar daca ii pui xenon e alta poveste.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cica numai gazul...hmmm...

Atunci daca e acelasi "bec" d.t.p.d.v. numai ca difera culoarea, intesitatea luminoasa si puterea consumata, de ce pe un far care "lucreaza" bine cu halogen xenon-ul o da in balarii ?

Farurile cu lupa se folosesc in mod normal cu halogen sau sint speciale pt xenon?

 

"Sapind" putin :

Are these XENON HID light systems street legal?

Every country and jurisdiction has its own rules and regulations governing the use of automotive lighting. XENON H.I.D. lighting systems that are supplied with the vehicles from the factory are DOT / E approved. The same OEM manufacturers that supply all the major car companies of the world also make our kits. NO XENON H.I.D. lighting system available from any source is DOT / E approved if installed outside of the factory. These kits are not street legal for use on public roads as they are. As a result, we officially endorse the kit for exhibition and off-road use and will only sell the kit to be used for these purposes. We are not responsible for customers who violate the terms of sale in which they will assume all responsibilities for any unauthorized or unintended use other than exhibition or off-road use.

http://www.coolbulbs.com/HID_faq.asp

 

SAU:

 

These HID Xenon kits are designed for driver's who want full xenon lights for their vehicle but do not have a factory fitted xenon headlights system. These HID kits will convert your headlight bulbs to full HID xenon for maximum effect. All of these xenon conversion kits are sold as "For Off Road and Show Use Only" as currently the UK Department of Transports states that they are illegal for use on public roads.

http://www.phoenixau...dtgqtbns5a2ico0

 

Asta apropo de legalitatea prin "tarile cu apa calda". Ca ai nostri vinzatori de chinezarii nu atrag atentia faptului ca utilizarea kiturilor xenon este ilegala spre deosebire de cei de peste granita e alta treaba...

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Man, o dai ocolita, iara cu legile si pt off-road. Spune-ne concret ce difera la un far cu lupa "proiectat" pt xenon fata de un far cu lupa proiectat pentru becuri normale. La alea cu oglinda sunt sigur ca difera, dar la astea cu lupa?

Share this post


Link to post

Pai asta era si intrebarea mea! Farurile cu lupa sint special facute pt xenon sau nu?

 

"...De unde reiese ca farurile cu lupa (la modul general) sint proiectate pt XENON ????...."

"...Adica tu zici ca farul cu lupa a fost special proiectat pt xenon??..."

"...Farurile cu lupa se folosesc in mod normal cu halogen sau sint speciale pt xenon?..."

 

Daca nu, atunci se aplica "La alea cu oglinda sunt sigur ca difera," ?

Nu incerc sa "o dau cotita" aceeasi dilema o am si eu.

Tu esti sigur ca alea clasice difera . Cu ce? Sint clasice pt halogen si clasice pt xenon?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ce tot atatea dezbateri pe tema legalitatii?

 

1. Ati cunoscut sau ati auzit pe cineva sau pe undeva sa se dea vreo amenda pentru xenoane puse? \

2. A intors pe cineva la ITP pt ca avea chinezarii de xenoane?

3. Credeti ca politia romana sta acuma sa caute toate harburile de becuriomologate?

 

Voi nu ati vazut noaptea pe strazile tarii genul ala de tiruri care au n'spe mii de becuri si forme in geam de zici ca vine un brad de craciun peste tine? Aia ce sa mai pateasca la cate lumini au instalate? sa faca puscarie?

 

Eu cea mai tare am vazut-o acum cateva sapt, o dacie din 84-85 de aia cu 4 faruri care avea montat xenon cu lupa... am ramas prost...

 

Am si eu pe a mea xenon de 6000k , H4 si tin sa va anunt ca fata de cum bateau farurile inainte si de cum se vedea noaptea acum pot spune ca vad si eu ce se intampla in jurul meu. Intradevar pe ploaie nu se vede mare lucru dar va garantez ca daca strada e acoperita cu zapada se vede de nota 20 . Cand e uscat se vede iar F bine. Nu mi-am luat pana acum decat 2-3 flashuri si alea din cauza ca aveam farurile reglate bine, erau le Leveling la pozitia 0. Pe 1 o tin tot timpul de atunci si nu mi-am luat nici un flash (decat la radare de la ceilalti cetateni binevoitori de pe contrasens...) Chinezarii sau nu eu zic ca e lucru majoritar recunoscut ca sunt niste lucruri bune de montat pe masina si carora organele de control le vor acorda oarece indiferenta in problema omologarilor pt ca nu fac un lucru rau...

 

Parerea mea...

Share this post


Link to post

Promiteam niste foto, facute din pacate cu telefonul mobil:

Foto pe zid de la circa 4 m

Imag097.jpg

Foto faza scurta

Imag098.jpg

Foto faza scurta

Imag099.jpg

Faza lunga (halogen) peste faza scurta (xenon)

Imag100.jpg

 

Nu stiu cat de elocvente sunt, dar ca sa satisfac curiozitatea unora. :P

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Si ...pentru confirmitate...

post-6093-126708297876_thumb.jpgpost-6093-126708392009_thumb.jpg

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

E tot pe-acolo, cu mentiunea ca fotografiile nu-s facute in aceleasi conditii. Folosindu-se un bec xenon special pentru far reflexiv acea lumina reflectata de deasupra zonei luminoase principale va dispare.

Share this post


Link to post

 

1. Ati cunoscut sau ati auzit pe cineva sau pe undeva sa se dea vreo amenda pentru xenoane puse? \

...

3. Credeti ca politia romana sta ...

 

 

Am auzit, e drept ca nu la noi. Amenda a fost de 500EUR ceea ce, daca mi s-ar intimpla mie, ar insemna o vacanta ratata :)

Share this post


Link to post

Tot pentru conformitate vom face poze si la intalnirea de la Durau. Oricum, se observa clar ca ai glare destul de pronuntat!

Share this post


Link to post

Daca ce se vede la mine este glare, ce se vede mai jos este?

beam_bad.jpg

Share this post


Link to post

Astazi am gasit intimplator (si cumparat) ceva ce caut de foarte multa vreme. De fapt, nu este exact ce cautam insa e f. aproape. Concret, cautam becuri H1 de 65W insa preturile (pe diverse site-uri) erau aberant de mari, ceva de ordinul 40$(+) / bucata. Cu transport cu tot ar fi ajuns la vreo 60$ adica aproape cit o instalatie HID cu becuri cu tot. Ei bine, azi am gasit niste becuri de 75W cu plasma - se incadreaza perfect in topic ;) Am mai luat cindva de 100W insa nu le-am montat niciodata de teama sa nu-mi belesc instalatia sau sa topesc farul fiind cu peste 50% mai puternice decit ce se specifica in cartea masinii. De data asta abaterea este de cca 15% motiv pentru care nu imi mai este teama sa la montez. Oricum, intentionez sa pun (cel putin pentru inceput) doar pe farul din dreapta. O sa revin cu impresii dupa ce il montez si ies putin noaptea pe drumuri.

Share this post


Link to post

 parerea mea este ca iti poti monta niste proiectoare de angel eyes . am gasit in timisoara . erau la 550 lei perechea (700 lei montaj inclus) sau la 750 leo perechea (850 lei montaj inclus) . era tot proiectoru cu lupa , cu acele inele , etc . un search pe okazii.ro poate sati dea adresa firmei . se potrivesc pe orice masina inclusiv pe espero . zic ca merita mai mult tot proiectoru decat niste becuri amarate :P

Share this post


Link to post

Nush cum or fi proiectoarele alea "de angel eyes"...

Pentru ca mi s-a ars un bec xenon, am pus un halogen si am facut niste teste. In ultima poza este xenon pe ambele becuri, pentru comparatie. Urmeaza un set de 2 becuri xenon pentru far reflexiv si alte poze pentru alte comparatii :)

Imag089.jpg

Imag094.jpg

Imag095.jpg

Imag097.jpg

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Dupa cum promiteam. Am pus pe dreapta un bec pentru far reflexiv, ca sa vad diferentele pe intuneric. Oricum urmeaza sa-l schimb si pe cel din stanga, dar numai dupa ce voi face foto comparative. Diferentele in privinta modului in care se reflecta lumina in oglinda farului sunt clare, trebuie sa fii chior sa nu le vezi. Scuzati farurile jegoase :)

09_04 003.jpg

09_04 004.jpg

09_04 006.jpg

09_04 007.jpg

Share this post


Link to post

Ma bucur ca va preocupa "legalitatea" unor becuri xenon in Tara Romaneasca. In aceiasi Tara Romaneasca in care cei care te "conduc" nu stiu decat sa te jecmaneasca. Oricare organ de control din acesta minunata Tara Romaneasca are puterea de a ne sanctiona, oricand si in orice fel, poti fi super-in-regula, ca motive sau interpretari ale legii gasesc ei. Daca ar mai exista farame de bun simt in aceasta Tara Romaneasca, am reusi sa ducem o viata decenta. Am mai spus, am montata pe masina instalatie xenon aftermarket si farurile reglate bine si nu primesc nici flash-uri, nici amenzi. Si fac in jur de 5500-6500 km pe luna, inclusiv in regim de noapte. Totul tine de bun simt...

Share this post


Link to post

Renault Languna 2 cu Xenon din fabrica NU ARE FARURI CU LUPA!!!!! Ca sa o lamurim odata pentru totdeauna. Intradevar are autoleveling si slapatoare dar NU are faruri cu lupa! Pe aceleasi faruri modelele cu optiunea fara xenon au halogen. Deci... NU trebuie neaparat far cu lupa. Eu zic ca toata smecheria e in mansonul ala de tabla care vine peste becul cu xenon. Scuze de claritatea pozelor.

post-18156-127600088869_thumb.jpg

post-18156-12760009056_thumb.jpg

post-18156-127600091873_thumb.jpg

Share this post


Link to post

De retinut la utilizarea unui kit xenon:

 

1. Cu cat mergi mai mult cu ele aprinse(am vazut oameni care merg cu totul aprins prin oras ziua) cu atat le scurtezi durata de viata si s-ar putea sa te lase cand iese din garantie, in loc sa te tina 3 ani te vor tine probabil 1 an.

2. A se aprinde doar cand este nevoie ! In oras ziua nu sunteti obligati sa mergeti cu ele aprinse(nu este ceva de laudat faptul ca aveti xenon, ci ceva foarte practic pt siguranta)

3. A nu se circula cu proiectoarele(faruri de ceata) pe alt timp decat cu ceata/ploaie/zapada, deoarece esti foarte pasibil de amenda(este acelasi lucru ca si cum mergi cu stopurile de ceata aprinse, sunt concepute doar pt vreme rea).

4. A nu se da la automat(la cheie/la demaror) cu farurile aprinse.

5. A se verifica sistemul de incarcare a masinii(alternator,baterie) si a se asigura contact perfect(ex. de contacte imperfecte : papuci masa pusi pe vopsea/rugina, papuci largi)

6. Nu este bine sa intrati cu masina in balti,lacuri,rauri,etc deoarece v-a intra apa in balastri si se vor defecta cu siguranta, asemenea atentie si la spalatorie(jetul de acolo poate patrunde prin cel mai mic por), iar componentele electronice au de suferit la contactul cu apa.

 

Multumesc pentru intelegere si sper sa tineti cont de sfaturile acestea!

  • Like 1

Share this post


Link to post

O teorie referitoare la culoarea albului de xenon:

 

White light has a serious drawback though. Your depth perception is reduced even though things seem clearer.

 

During the day we rely on the sun's light which has a high colour temperature (yellow and red) and at night we rely on stars and the moon which has a colder colour temperature (blues). As such our eyes have evolved to make use of this. If you drive with yellowish lights you will activate your day time vision which uses phototopic cone cells located in the centre of you eye, which means you have great depth perception but poor peripheral view. But since yellow light has a low wavelength, you can't see that far. This isn't a problem during the day because the sun is a very powerful globe that lights up the whole world...but it sucks at night because car globes are comparatively weak.

 

If you drive with white headlights (particularly those with a blue shift in colour) you will see much further and have good peripheral vision but your depth perception suffers. You might not be able to judge distances properly. With some people it is worse than others. This is a dangerous compromise.

 

New HID and LED lights are being developed that emits the powerful white light of HID and Tungsten globes but have a red shift in colour to restore depth perception. Long story short; stay away from pure white lights and avoid blue-ish lights completely. Yellow lights may be weaker but at least you have superior depth perception.

Share this post


Link to post

sunt si eu curios...nu e nimeni multumit de existenta acestor chinezarii? eu unul le folosesc de aproximativ 4 ani pe cielo mea si... sunt perfect multumit! legale sau nu...nu m-a intrebat nimeni de ce vad bine noaptea! nici la itp, la nimic! in plus... de cate ori a oprit ARR-ul autoturisme sa le faca verificari amanuntite? doar in cazul in care se dezmembreaza masina in mers!

Share this post


Link to post

in plus... de cate ori a oprit ARR-ul autoturisme sa le faca verificari amanuntite? doar in cazul in care se dezmembreaza masina in mers!

 

Nici macar, ARR-ul nu a oprit si nu va opri niciodata autoturisme!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...