Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Becuri "Xenon" Pentru Faruri

Recommended Posts

Andreib sunt sigur ca tu niciodata nu depasesti nici limitele de viteza, si aia e ilegal , nu? :mrgreen: Oricum... peste tot vedem ceea ce zici tu, masini vai de ele cu xenon de 1000000000000k, sa se vada ca ie halbastre mancatzias, nu conteaza ca nu bat mai mult decat cele vechi si orbesc ceva mai mult ca becurile normale.

Tu vrei sa-mi spui la chestia (cu cele 3 chestii necesare sa fie legal), ca daca eu la Nubster ii pun si instalatie de spalare a farurilor (pe care o voi pune) si instalatie de self-leveling (pe care nu o voi pune)mi-o aproba astia cu legile? Eu nu prea cred...

Rares, de fapt sunt 2 martori montati pe AMBELE punti, si iau informatii de la ambele...

De exemplu, la mine la farurile acum singura chestie care "bate" la ochi e oglinda aia ornamentala din far, ca lupa in sine nu orbeste mai deloc, decat daca te apleci si te uiti acolo unde bate lumina. Ceva asemanator era si cu becurile pe halogen, dar cum xenonul e mai puternic bate si putin mai tare la ochi. O sa-i fac ceva acolo sa nu mai deranjeze absolut deloc.

Mai e o chestie pe care o omiteti, cum lumina la farurile clasice este ceva de genul __/ la farurile cu xenon trebuie sa fie de genul __/ sau chiar in jos__/ \, ca atunci cand virezi la dreapta, raza de lumina sa nu intre in ochii celor venind din sens opus. Un singur flash am luat cu Nubira de cand are xenoane, la o curba la dreapta... Lucrul asta nu o sa-l neglijez la urmatoarea interventie in faruri care va fi curand.

Self-leveling in sinea lui este o prostie, cred ca sunteti cu totii de acord. E gandita in principiul pt soferul tipic, din asta plin de bani si ifose, care pune purcelul in portbagaj si tot familionu si nu mai sta sa dea farurile in jos... Am mai citit pe undeva ca ar fi si pt denivelari, speed bumps dar am urmarit foarte atent la Passat atunci cand iei un limitator de viteza, tot orbesti pt <1 pe cel care vine, la o masina normala acesta fiind de 1 maxim 2 secunde sa zic la o suspensie de genul Citroen :) )... reglajul farurilor la Daewoo fiind unul excelent, daca stai cu "ochii" pe ala de reglaj atunci cand te urci in masina si esti atent cand te urci in masina si dai drumu la faruri.

Share this post


Link to post
Andreib sunt sigur ca tu niciodata nu depasesti nici limitele de viteza, si aia e ilegal , nu?

Pentru acest lucru, daca mai este nevoie, garantez eu. Altfel, Andreib este un tip care crede, inca, ca acest forum nu se cheama "Copii cretini facuti din parinti motociclisti, de 1 Mai sau 23 August, la iarba verde, cu o lada de bere ... club.ro". Cat mai scriu eu pe aici, Andreib poate sa creada. Maturizarea vine cu varsta, dar nu stie cineva care-i pragul acela. Scuzati ontopicul.

Share this post


Link to post

Era un apropo...

Relax, va aprindeti prea tare... Fiti si voi mai ironici, e un forum.. nu tre sa ne dam in cap pt ironi si mistouri, nu? :drinkers:

Share this post


Link to post

Era un apropo, fa exact ce ai scris.

Share this post


Link to post

S-a intrebat daca sunt legale xenoanele, eu am raspuns argumentat si cu citat din regulamentul european. Mai mult, am explicat pentru restul membrilor ca xenon sau mari amatori ca xenon aftermarket legal e o iluzie, aici si peste tot in UE.

PS: Am avut masina cu xenon din fabrica si self leveling/spalator. Tocmai de aia nu inteleg dorinta arzatoare a unora de a-si pune asa ceva in conditiile in care majoritatea drumurilor in ro sunt slab/nemarcate iar pe ploaie/ceata esti cam orb. Mai mult, schimbati un sistem fiabil si calibrat cu o improvizatie chinezeasca cu fiabilitate cel putin indoielnica. DIferenta de pret dintre un xenon de fabrica si o chinezarie ar trebui sa va puna pe ganduri cand vine vorba de calitatea produsului. Diferenta este similara cu cea dintre becurile albastre ,,xenon look" de bazar si philips extremevision/visionplus.

Share this post


Link to post

Andreib sunt sigur ca tu niciodata nu depasesti nici limitele de viteza, si aia e ilegal , nu?

 

Daca tu circuli pe contrasens cu 150km/h incalci legea insa s-ar putea sa nu ma deranjezi. In schimb, daca circuli pe contrases cu o masina "dotata" cu niste xenoane care functioneaza aiurea, mai mult ca sigur o sa ma deranjezi. Faptul ca nu se mai obosesc oamenii sa dea flashuri nu inseamna ca totul e minunat. Ai prins ideea ? Circuli cu viteza, e un risc pe care ti-l asumi si poti plati TU pentru asta. Pentru niste xenoane proaste poate plati altcineva ... Si daca vreti sa discutam de vina activa vs. vina pasiva, puneti-va intrebarea "De ce exista RCA ?" Si da, am intilnit si eu destule masini cu xenon din fabrica care deranja la greu.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

... Faptul ca nu se mai obosesc oamenii sa dea flashuri nu inseamna ca totul e minunat. ...

 

Asta e o chestie, alta e legata de faptul ca ala cu xenoane s-ar putea sa iti raspunda la flash cu faza lunga mentinuta destul cat sa-ti faca probleme.

Oricum, am observat ca degeaba dau flash in situatii de acestea si cele gen faza scurta+proiectoare ceata aprinsa; reactia e doar flash back si ceva carne in frigider-mama lor...

Share this post


Link to post

Circuli cu viteza, e un risc pe care ti-l asumi si poti plati TU pentru asta.

Gresit, chiar si in cazul asta pot plati si alti participanti la trafic.

In rest total de acord. De multe ori am incetinit preventiv orbit de "xenoane" de multe ori la pachet cu proiectoarele pornite si ele. Ma batea gindul sa dotez proiectoarele de ceata cu xenon (tot nu le prea folosesc) si sa le orientez "din greseala" ceva mai in sus... macar sa simta ceva daca dau un "flash" cu ele...

Am zis ca nu e bine sa ma cobor la nivelul lor ca ma bat cu experienta :)

Iar la faza ca nu ai primit flashuri de la cei de pe contrasens ... total gresit... astia "amaritii" fara xenoane nu prea dam flashuri ... cum spunea zeneseu te poti trezi cu faza lunga in ochi...oricum e degeaba...tu daca ai fi primit 20 flashuri de pe contrasens dadeai xenoanele jos?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Gresit, chiar si in cazul asta pot plati si alti participanti la trafic.

@lascarica: re-citeste, te rog, ceea ce chiar tu ai citat. Daca vei gasi in fraza respectiva cuvintul NUMAI (tu ..) atunci ai dreptate. Altfel ...

 

ON: daca reuseste cineva sa ma convinga de faptul ca si-a montat xenon (HID veritabil) de peste 6000 K sau "xenon" de alalalt din necesitatea de a avea o vizibilitate mai buna noaptea (eventual cu ceata, ploaie, lapozita) ... atunci nu mai zic nimic ;)

Share this post


Link to post

Peste 4300 pe far clar si peste 5000 k pe lupa xenonul este degeaba. Pe ceata/zapada/ploaie etc mergi ca orbul! Similar se va intampla si pe asfalt umed.

O alta chestie, ca vad ca se tot spune de self-leveling si spalatoare. Self levelingul este o prostie pe drumurile din ro, foarte denivelate, farurile vor clampani aiurea cand sus cand jos. Prefer un utilizator de xenon after-market cu bun simt si responsabilitate care-si regleaza farul corect si are grija sa-l dea din buton mai jos cand are incarcatura. Eu spre stiinta unora, comut pe 3 si cand urc un pod sau o rampa pentru ca stiu ca orice far orbeste cand ajungi in varf de panta (si fac asta si pe halogene!). Instalatiile de spalare sunt 80-85% inutile in Ro din cauza jegului omniprezent pe strazi. O singura masina am condus la care erau cat de cat eficiente si asta pentru ca era o instalatie simpla, cu jet de apa si stergator (si aia avea halogen)! Cele cu presiune in cel mai fericit caz lasa cateva dare.

 

PS, pentru carcotasi: Am condus masini cu xenon de fabrica destul de mult, dupa cum urmeaza: BMW 530, X5, Mercedes C220, S450, ML 500, Range Rover Sport, Jaguar XK, Vw Touareg, Passat, Jetta, Golf 5, Renault Megane, Audi A4, A6. Toate conduse undeva intre 500 si 4000 km, deci suficient pentru a-mi forma o parere obiectiva.

Share this post


Link to post

Toata stima pentru cei care au incercat sa-i lamureasca pe membrii acestui forum de faptul ca utilizarea kiturilor de xenon este ilegala. Din pacate sunt multi membri marcanti ai acestui forum care fie utilizeaza, fie comercializeaza astfel de kituri, astfel incat bursa este plina de anunturi, nehotaratii sunt incurajati sa isi monteze cu incredere chinezariile pentru ca sunt ok, vor putea circula linistiti prin gauri negre, cei care vin de pe contrasens nu le vor da flashuri etc.

 

pentru utilizatori (contravenienti):

 

OUG 195/2002 Art. 101 (1):

Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

10 - montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate

 

pentru comercianti (contravenienti):

 

Ordonanta 80 / 24.08.2000, modif. prin legea 288 / 05.08.2009:

Art. 1. - (2) Produsele şi materialele de exploatare noi, din categoria celor care privesc siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului, eficienţa energetică şi protecţia împotriva furturilor vehiculelor rutiere, pot fi introduse pe piaţă şi/sau comercializate numai dacă sunt omologate sau certificate, după caz.

Art. 6. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează dupa cum urmează:

a) nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (2),....... cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;

Despre omologare - este imposibil sa se discute despre asa ceva, insasi notiunea de bec tip H1,3,4,7 cu xenon fiind o aberatie. Sunt omologate doar:

 

1- becuri cu filament (aici intra becurile de tip H), reglementate prin ECE R37

2 -becuri cu descarcare in gaz, reglementate prin ECE R99. Sunt 8 tipuri mari si late: D1R/S, D2R/S, D3R/S, D4R/S

... de ce oare nimeni in afara de chinezi nu fabrica struto-camile de genul "bec H4 bixenon", adica "bec cu filament bixenon"?

 

Despre faruri - acestea sunt reglementate prin ECE R48 (cele care au ca sursa de lumina becuri cu filament) si ECE R98 (cele cu descarcari in gaz). Datorita formei diferite a sursei de lumina (punctiforma pentru filament si liniara pentru descarcari in gaz) este inacceptabil sa se monteze becuri cu xenon in faruri care au fost omologate pentru becuri cu filament.

Textele comerciantilor care spun ca le regleaza astfel incat becul cu xenon sa lumineze exact ca si cel cu halogen este vrajeala de 2 lei. Daca asa ceva ar fi posibil, toti producatori de becuri ar produce kituri retrofit cu xenon, ca la cat de mare e gradina ar avea cereri cu duiumul.

 

S-a spus pe aici ca si farurile cu xenon din fabrica te pot orbi noaptea. Da, pentru ca oricat de performant ar fi sistemul de autoreglaj al acestora, tot trebuie verificat periodic si oricum nu poate compensa eventualele diferente de presiune ale rotilor, eventualele defectiuni ale suspensiilor etc. Oricat de performant ar fi sistemul de spalare al farurilor, acesta este egal cu 0 daca nu este utilizat atunci cand este cazul. Deci e normal ca si xenoanele originale sa orbeasca uneori, dar in cele mai multe cazuri cauza este intre volan si scaun. Kiturile aftermarket orbesc intotdeauna, cu sau fara flashuri primite.

 

Citind tot topicul asta am descoperit ceva: inainte de a monta kiturile cu xenon, viitorii posesori sunt framantati de grija ca nu vor putea sa dea flashuri iar dupa ce le monteaza se mandresc cu faptul ca nu iau flashuri. Asta spune multe despre ei.

 

S-a spus cu o pagina sau 2 in urma ca si Hella face kituri xenon, dar sunt prea scumpe. Pai normal, din moment ce contin si farurile. Hella nu are nimic in comun cu chinezariile retrofit:

in America de Nord:

http://www.hella.com/produktion/HellaUSA/WebSite/Channels/Drivers/Tested_and_Approved.jsp

in Europa:

http://dsl.torque.net/images/techdocs/Hella_No_Retrofit.jpg

Share this post


Link to post
S-a spus cu o pagina sau 2 in urma ca si Hella face kituri xenon, dar sunt prea scumpe. Pai normal, din moment ce contin si farurile. Hella nu are nimic in comun cu chinezariile retrofit:

in America de Nord:

http://www.hella.com...nd_Approved.jsp

 

Ca tot veni vorba, ar fi interesant de vazut modul in care lumineaza xenoanele aftermarket montate de catre membri forumului in comparatie cu modelul postat pe site si anume:

post-6093-126580874449_thumb.jpg

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

@_escu, vrei sa-ti demonstrez practic ca farurile mele cu xenon nu orbesc? Crede-ma pe cuvant, am pus farurile pe aparat de reglaj si sunt in norma. Culoarea este 4300, adica fix cat are un super bec cu halogen, night vision etc si puterea este de 35 W.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Mircea, nu te mai chinui, parerile sunt deja formate.

Da, conform legii xenon in far reflexiv este ilegal. Eu am asa ceva. Din fericire (sau ar trebui sa spun, din pacate), legile sunt cum sunt ,unele prost formulate si se aplica dupa ureche, altele se aplica numai anumitor persoane, iar altele nu sunt aplicate deloc.

Asta din cauza faptului ca au fost "adoptate" dupa model european in graba , insa din pacate neintelese.

Din cauza asta o parte din autovehiculele din trafic au probleme mult mai grave, in special cele de tonaj mare sau transport de persoane.

 

Nu ai cui explica faptul ca o janta mai mare cu un talon mai mic la cauciuc sporeste stabilitatea masinii, o frana cu disc pe spate sporeste eficienta daca este calculata bine, in schimb ai cui da spaga sa treci ITP-ul cu frana inegala pe roti sau joc in volan.

 

In ceea ce priveste xenon-ul aftermarket unele masini au nevoie (din gama daewoo cielo, espero nubira si mai ales leganza) altele nu (matiz, nubira2).

In principiu deranjeaza foarte la un far cu oglinda mare insa la un sistem prost conceput din start ajuta foarte mult.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu n-am inteles ce ai vrut sa zici aici:

Asta din cauza faptului ca au fost "adoptate" dupa model european in graba , insa din pacate neintelese.

Faptul ca "imprumutam" legislatie din afara o face intotdeauna mai putin "buna" ? Sincer sa fiu, eu unul am mai mare incredere in faptul/ideea ca, in afara, legile de genul asta se bazeaza pe niste studii serioase. Iar daca in afara legislatia din astfel de domenii este al dracului de severa ar trebui ca la noi sa fie mai permisiva sau sa se aplice dupa alte standarde ? Crezi ca, daca ai pune pe cineva de la RAR sa studieze farurile concepute pentru halogen si dotate cu xenon, concluziile ar fi mai "de incredere" decit ale unora din afara ? Ai numit, pe buna dreptate, niste anomalii. Eu cred ca acolo ar trebui lucrat si dat in cei care inchid ochii . Varianta "am masina modificata (xenon, suspensii, frine, catalizator lipsa), nu se mai incadreaza in nici un standard insa e mult mai putin periculoasa (ca asa vreau/stiu eu) decit Dacia din 1970 aia coapta " mie nu mi se pare constructiva.

Share this post


Link to post

Se poate sa nu orbeasca Mircea, dar fizic este imposibil sa obtii aceeasi forma luminoasa cu un reflector sau lupa utilizand surse de lumina diferite, punctiforme sau liniare. S-ar putea ca reversul medaliei in cazul tau sa fie reducerea suprafetei iluminate de care dispui, impresia de lumina ok fiind data de fenomenul de glare care apare datorita faptului ca lumina este polarizata diferit. E posibil ca acea stralucire (glare) sa nu fie orbitoare pentru cei care iti vin din fata, dar suparatoare tot este. Este suparatoare si la masinile echipate cu xenoane originale, cu farurile curate etc.

 

La putere si temperatura de culoare nu am de ce sa te contrazic. Este relativ usor de obtinut chiar si de chinezul care produce becuri H4 bixenon.

De curiozitate, lumina este distribuita perfect uniform in fata masinii, sau exista puncte/linii in care stralucirea este mai mare?

 

Oricum ar fi, faptul ca nu orbesc si ca au exact temperatura care trebuie nu le face sa fie mai putin ilegale, nu? Pe mine asta ma deranjeaza, in posturile de la Bursa nimeni nu spune ca utilizarea se face pe raspunderea clientului, kiturile retrofit nefiind nici omologate si nici certificate. Ba mai mult, li se mai dau si asigurari ca totul este ok atat cu legea cat si cu lumina. Si nu e ok...

 

 

Share this post


Link to post

O sa incerc sa fac o poza noaptea in intuneric deplin, ca sa judecati voi.

Share this post


Link to post

De curiozitate, lumina este distribuita perfect uniform in fata masinii, sau exista puncte/linii in care stralucirea este mai mare?

 

De curiozitate, o masina care distribuie lumina uniform cu bec halogen, o va face si cu bec xenon indiferent ca are far cu lupa sau nu. La cielo, farul din stanga (cel putin cele mai noi) sunt proiectate defectuos lumina nefiind distribuita uniform (pete de umbra); un bec xenon nu va repara in mod sigur aceasta deficienta; din pacate pana si Loganul distribuie lumina mai bine decat Cielo. Farurile masinii lui Mircea distribuie lumina uniform (asta din ce mai tin eu minte). :)

 

O sa incerc sa fac o poza noaptea in intuneric deplin, ca sa judecati voi.

 

Sa faci si la perete cum e in poza de mai sus. :)

 

L.E. @ escu @ andreib

Cu toate ca sunt impotriva modificarilor facute am**lea si-i urasc pe cei care le fac fara sa aibe habar, codul rutier nu interzice expres montarea instalatiilor xenon aftermarket.

Imi sustin parerea pe urmatoarele argumente:

1. Art 101 din og 195/2002 a preluat prevederile art.75 din decretul328/1996 ori, in momentul de fata, conform prevederilor art 101 din og 195/2002 sunt ilegale chiar si becurile gen "Vision Plus"Night Vision" etc. deoarece depasesc intensitatea luminoasa a unui bec obisnuit.

Mai mult de atat, personal nu cunosc vre-o norma/standard care sa reglementeze aceste aspecte.

In consecinta, atata vreme cat dispersia luminii emisa de HID este identica cu cea emisa de becul halogen (adica nu semnalizez avioanelor cu farurile), parerea mea este ca o instalatie xenon nu contravine legii daca e montata pe masina.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Pina la urma producatorul cum defineste "becul" de pe far? In manual e trecuta numai puterea 60/55W.

Nu zice nimic de culoare, intensitate luminoasa.

Si nici ca sint halogene.

Zice ca la halogene nu pui mina pe ele :)

Si daca pui xenon?

"montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, " cum o aplici?

In manualul de intretinere nu e trecut? Iar daca explica procedura de schimbare a becurilor de catre sofer atunci nu trebuie sa ajung in service (presupunind ca ei au mai multe date/specificatii apropo de intensitate/culoare)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Asta din cauza faptului ca au fost "adoptate" dupa model european in graba , insa din pacate neintelese.

 

Nu ai cui explica faptul ca o janta mai mare cu un talon mai mic la cauciuc sporeste stabilitatea masinii, o frana cu disc pe spate sporeste eficienta daca este calculata bine, in schimb ai cui da spaga sa treci ITP-ul cu frana inegala pe roti sau joc in volan.

Sunt sigur ca nu ma refuza nimeni pe mine daca imi pun frane cu disc. De ce? Pentru ca nu fac improvizatii ci doar schimb cu un sistem compatibil de pe acelasi tip de masina, adica OMOLOGAT. Daca iei de pe altceva se numeste adaptare si impune modificcari mai mult sau mai putin fiabile.

 

Dimenisunea cauciucurilor nici macar nu e trecuta in certificate model nou...

 

 

 

Cu toate ca sunt impotriva modificarilor facute am**lea si-i urasc pe cei care le fac fara sa aibe habar, codul rutier nu interzice expres montarea instalatiilor xenon aftermarket.

Imi sustin parerea pe urmatoarele argumente:

1. Art 101 din og 195/2002 a preluat prevederile art.75 din decretul328/1996 ori, in momentul de fata, conform prevederilor art 101 din og 195/2002 sunt ilegale chiar si becurile gen "Vision Plus"Night Vision" etc. deoarece depasesc intensitatea luminoasa a unui bec obisnuit.

Mai mult de atat, personal nu cunosc vre-o norma/standard care sa reglementeze aceste aspecte.

In consecinta, atata vreme cat dispersia luminii emisa de HID este identica cu cea emisa de becul halogen (adica nu semnalizez avioanelor cu farurile), parerea mea este ca o instalatie xenon nu contravine legii daca e montata pe masina.

 

Citeste regulamentul European citat de mine. Intensitatea luminii la xenon este mult mai mare (aproape dubla), tocmai de aia s-a creat acest regulament_! Interpretarea ta asupra legii romanesti este gresita: poti pune un bec xenon fara a face modificari ale sistemului de lumini? Regulamentul european (care se aplica si in RO, mot-a-mot) este cat se poate de clar in aceasta privinta.

 

Philips Extremevision este un produs omologat. Este un bec de far construit dupa specificatiile producatorului: H4, 60/55w.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@Andrei Eu sunt curios sa vad un certificat de omologare pentru instalatii HID. Legalitatea sau nelegalitatea montarii acestor instalatii depinde de prevederile certificatului de omologare. In cazul in care certificatul prevede instructiunile din regulamentul respectiv, e adevarat ca montarea xenoanelor pe masini care nu indeplinesc conditiile din este ilegala. In caz contrar...

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Nu trageti :) , dar parca mi-au zis 2 vecini ca exceptind scrumierele, cruciulitele, etc,toate componentele puse pe masina ar trebui sa aiba omologare RAR. Mai ales cele care modifica functionarea dupa specificatiile producatorului. De exemplu instalatiile GPL au omologare RAR...cind te duci la RAR pt omologare (dupa montaj) (pt xenoane nu ar trebui? ) sau faci ITP-ul trebuie sa ai documentul care atesta omologarea.

Are careva asa ceva? "Certefecat" de omologare?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu NU. Am intrebat anul trecut un inginer (sau ce o fi fost) de la RAR Voluntari si mi-a spus clar ca RAR NU emite asa ceva. Daca de atunci s-a schimbat ceva, retrag afirmatia

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cunosc personal pe cineva care a facut ITP-ul unei Dacii Papuc Duble cab cu instalatie xenoane montata si inginerul de acolo a ras:Ia uite ragalia asta are xenoane.De altfel nu a mentionat nimic despre interzicerea montarii acestora fara omologare.

Share this post


Link to post

Art.99-d din Codul Rutier.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...