Jump to content
Sign in to follow this  
ROV

Leganza Putere Si Control

Recommended Posts

Buna ziua,

 

M-am decis sa ma apuc de cumpararea de piese pentru reabilitarea unei Leganza. Masina a facut deja aproape 30 de mii de km de cand o am si se pare ca motorul nu se lasa de papat ulei , puterea e buna insa ceva nu e in regula.

Am mai observat cateva defecte pe parcursul acestor km si anume : suspensie prea moale, lipsa de cuplu in zona 2000 spre 3000 rpm .

 

Va rog sa imi dati anumite sfaturi in legatura cu achizitia unor piese , anume:

Axe cu came de astra gsi , se potrivesc? necesita tacheti diferiti , eu din cate am gasit pe net ar merge schimbarea.

 

Are cineva idee cam ce distanta este intre supapa si piston , oare merge micsorat cu 1 mm distanta?

 

Bara antirului spate este mult prea firava (am si gpl) , ce bari antirului mai groase se potrivesc?

Dar pe fata?

 

Am vazut undeva pe forum un topic legat de franele spate si cineva sugera schimbarea unor supape cu unele de nubira break , pe leganza ce ati sugera?

 

Stie cineva unde se poate face o remapare a computerului?

 

Ce alta cutie de viteze se potriveste fara modificari pe leganza? una putin mai lunga?

 

Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

In legatura cu bara spate, cred ca mai bine pui niste amortizoare pe gaz ... Io m-am saturat de amortizoarele din comert si sunt pe cale sa achizitiomez prin intremediul unui prieten amortizoare MANDO din Coreea, adica alea cu care era masina echipata din fabrica. Dupa ce le-oi pune, daca sunt bune sui esti dispus sa astepti iti iau si tie un kit. Am fost la un magazin sa iau amortizoare Kyb, dar cand le-a adus scria pe ele Made in Thailand. Nu le-am mai luat. In legatura cu cutia, vezi si tu pe ce masini s-a mai pus motorul asta. Cel mai usor verific la un magazin de piese auto. In legatura cu motorul, mai bine il repari si ii faci un chip-tuning decat sa "tai" din el.

Share this post


Link to post
Are cineva idee cam ce distanta este intre supapa si piston , oare merge micsorat cu 1 mm distanta?

...

Am vazut undeva pe forum un topic legat de franele spate si cineva sugera schimbarea unor supape cu unele de nubira break , pe leganza ce ati sugera?

...

Stie cineva unde se poate face o remapare a computerului?

...

Ce alta cutie de viteze se potriveste fara modificari pe leganza? una putin mai lunga?

...

1. NU merge micsorata chiulasa cu 1 mm ! Daca vrei sa faci asta va trebui sa umbli si la capetele pisotanelor, ceea ce presupune scule de mare precizie. Eu unul nu as recomanda asa ceva, decit daca iti faci rost de niste pistoane concepute special pentru asa ceva

 

2. Topicul de care vorbesti eu l-am lansat nemultumit de comportamentul frinelor spate. Daca vrei sa inlocuiesti piesa cu piesa, varianta la indemina este cea sugerata: supape de Nubira SW. Daca nu, poti ajunge la improvizatii. Desi imi doresc sa modific frinele pe spate, NU ma bag sa fac improvizatii. Am preferat sa pun niste placute de frina mai moi pe spate si ceva mai tari pe fata

 

3. Chip-tuning la Leganza stiu ca facea ASPAD, nu stiu daca mai e de actualitate

 

4. Esti in contradictie cu ce ziceai vis-a-vis de putere si cuplu. Daca ii pui o cutie mai luna, o faci mai puturoasa ! Eventual cistigi ceva la viteza maxima/treapta de viteza, insa nu cred ca asta e o problema la Leganza

 

Am fost la un magazin sa iau amortizoare Kyb, dar cand le-a adus scria pe ele Made in Thailand.

Asta e o mare noutate, din ce stiam eu KYB se fac doar in Japonia ... Pe ale mele este stantat Made in Japan, bine ca m-am uitat cind le-am luat, cred ca faceam ca trenu' daca descopeream acum ca sint facute in alta parte !

Share this post


Link to post
Asta e o mare noutate, din ce stiam eu KYB se fac doar in Japonia ... Pe ale mele este stantat Made in Japan, bine ca m-am uitat cind le-am luat, cred ca faceam ca trenu' daca descopeream acum ca sint facute in alta parte !

Pai mie-mi spui ... I-am zis: "Bai nene, dupa ce ca ceri o gramada de bani pe ele, mai sunt si facute in Thailanda ?" El a ridicat din umeri, da' nici io nu le-am mai luat ... Cum am spus, prin ianuarie primesc un kit de MANDO din Coreea, fata ulei, spate gaz (Sunt in dubiu daca sa iau si poe fata tot pe gaz)... Astept sa vad cum s-or comporta si alea.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
puterea e buna insa ceva nu e in regula.

lipsa de cuplu in zona 2000 spre 3000 rpm .

Ce alta cutie de viteze se potriveste fara modificari pe leganza? una putin mai lunga?

 

Din ce îmi aduc aminte, când aveam Cielo, am rămas foarte plăcut impresionat de puterea unei Leganze pe care am condus-o atunci. Nu atât de puterea ei, cât de CV un pic mai scurtă decât cea de Cielo, mai bine etajată, iar asta în combinaţie cu cei 133 cp o făceau destul de agilă raportat la gabaritul ei.

Punând o cutie mai lungă (tot din ce îmi amintesc nici cea de Leganza nu e "cea mai scurtă") în mod sigur nu ai cum să îmbunătăţeşti performanţele dinamice, cum ţi-a spus şi @Salex (asta în cazul în care reuşeşti adaptarea şi "rezultatul" e ok... oricum întreg procestul e dificil, costisitor şi plin de riscuri, "surprize")

Luând în considerare greutate măricică a maşinii (parcă în jur de 1.4T) şi faptul că maximul de cuplu se obţine la 4600rpm (e adevărat că peste 100nM din cei 185nM îi ai destul de jos -după 2000rpm- ), iar puterea maximă la 5600, sfatul meu e să o "calci" ceva mai hotărât, să o ţii un pic mai sus în ture :)

Share this post


Link to post

Si mie mi se par suficiente puterea si cutia, cutie care mie mi se pare destul de scurta. In legatura cu greutatea, mie nu mise pare mare. 308-ul e ceva mai greu chiar decat Leganza ...

Share this post


Link to post
... cutie care mie mi se pare destul de scurta.

Si mie :( . Eu as zice chiar ca e putin prea scurta, nu mi se pare normal ca vitezele maxime / treapte sa fie la fel (sau poate chiar putin mai mici) ca la Cielo/Espero, in conditiile in care motorul are 50 cai in plus.

Share this post


Link to post

La cielo e prost conceputa. Mie nu mi se pare normal sa ai la 100 in a 5-a 2000-2200 de ture.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

La Cielo au fost mai stresati de consum, masina avea alt target :)

Share this post


Link to post

Iar la Leganza au pus-o de-o orgie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, poate motorul meu e cam obosit sau m-am obisnuit eu cu ea si mi-se pare lenesa.

Din cate stiu espero avea cea mai buna cutie, putin mai lunga decat cea de leganza .

Voi incera dupa iarna sa decupez putin in pistoane si sa-i mai dau putin cuplu prin comprimarea motorului,

Stie cineva un site sau atelier care face sau a facut chiptuning pentru leganza?

 

Referitor la axele cu came de astra gsi , nu stie nimeni daca ar fi compatibile cu chiloasa de leganza?

 

Eu aceste modificari le voi face pentru a micsora putin consumul in regim normal de mers prin oras , iar pe autostrada sau drumurile bune vreau sa am mai multa putere la viteza. Mie de exemplu imi urca foarte greu in ture dupa 140 150 .

Sa nu las impresia gresita ca as fi vr-un vitezoman insa unde drumul imi permite as vrea sa pot merge cu o viteza mai mare si acceleratie mai buna mai ales in depasire unde fiecare secunda te poate scapa de un posibil accident.

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Deocamdata preturile combustibililor sint jos de tot dar , daca faci modificarile pe care le-ai pomenit, sa te pregatesti sa folosesti benzina de 98, 99, 100 ...

Share this post


Link to post

Poti incerca si sa usurezi volanta, in functie de greutatea initiala si daca treaba e facuta bine o sa ii simti efectele in primele 3 viteze. Eventual iei una sh pe care sa o modifici.

Share this post


Link to post
Da, poate motorul meu e cam obosit ...

Parca ziceai ca are aprox. 100k. prin alt topic. Al meu are 200k si nu manaca gram de ulei, iar la capitolul putere si acceleratie nu ma plang deloc ... Te sfatuiesc sa ii faci o reparatie ca lumea, inclusiv o alezare a blocului (desi pistoanele sunt foarte scumpe) daca are uzura si sa il lasi asa.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Da , teoreti masina are acum 114mii de km . Eu o am de la 86k (teoretic)(arata impecabil interiorul ,ma rog ca dupa 114k km facuti cu oameni civilizati si nu animale la volan, e deschis si un topic parca la masina mea cu poze), nu stiu daca sunt de vina semeringurile de supape sau nu, cert este ca mananca in jur de 2 l la 6k km din care sa zicem 3k sunt facuti mai puternic adica peste 4000 rpm si cu acceleratii puternice.

Zilele astea voi da comanda pentru pistoane cuzineti de r1 si kitul de garnituri.

 

@smailmiami, acum am vazut ca ai Leganza cu DKL la numar :) , frumoasa si intretinuta, imi sare in ochi in trafic fara sa vreau .

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Mersi, e cam murdara acu ... Pistoanele mi s-au parut cam scumpe: 1000 lei cu tot cu segmenti ... Cel mai bine este sa desfaci intai motorul si poate tu ai doar segmentii dusi si n-o fi nevoie de pistoane ...

Share this post


Link to post
.. cert este ca mananca in jur de 2 l la 6k km din care sa zicem 3k sunt facuti mai puternic adica peste 4000 rpm si cu acceleratii puternice.

 

De care ulei ii bagi?

Share this post


Link to post

Pai ... in conditiile in care dai in ea, eu zic ca e normal sa iti pape ulei. A mea nu se atinge deloc de ulei daca merg mai batrineste (maxim 4000RPM) in schimb haleste tot cam cit spui tu, daca schimb frecvent la 5000-6000. De obicei o las 10-15 minute sa se incalzeasca bine si apoi ii dau :D .

 

PS: Din cite stiu eu, la Leganza se baga segmeti R1 pe pistoanele STD. Ar trebui sa-l intrebati pe ovi_jer, cred ca e in masura sa infirme sau confirme cele spuse.

Share this post


Link to post
La cielo e prost conceputa. Mie nu mi se pare normal sa ai la 100 in a 5-a 2000-2200 de ture.

Cam aşa, dacă nu greşesc la 3000 stătea pe 120 acu' în bord, 3500 -140kmph (iar la Leganza, parcă, la 3500 într-a 5a 120 pe bord), 4000 rpm - 160, 4500 rpm - 180, 5000-5100 - 200 :)

Share this post


Link to post
... iar la Leganza, parcă, la 3500 într-a 5a 120 pe bord, 4000 rpm - 160, 4500 rpm - 180, 5000-5100 - 200 :)

La Leganza sigur gresesti :) Eu la 140km/h am fix 4000 RPM (a 5a). De ce crezi ca am zis ca mie mi-ar suride o cutie putin mai lunga :)

Share this post


Link to post

Mulţam de corectare :)

Restul valorilor, cele amintite în postul anterior, erau pentru Cielo Sohc, CV F16 :) (doar cele din paranteză erau pentru Leganza, greşite de altfel).

Share this post


Link to post
PS: Din cite stiu eu, la Leganza se baga segmeti R1 pe pistoanele STD. Ar trebui sa-l intrebati pe ovi_jer, cred ca e in masura sa infirme sau confirme cele spuse.

O idee interesanta. E posibil sa faci asa ceva ? Nu sunt prea mari segmentii ? Pe la Dacie se facea asa si tin minte ca parca trebuia taiat din ei putin ...

 

La mine 6k turatii n-a vazut de 10 ori in viata ei, dar 4-4.5k nu sunt chiar rare. Cu toate astea nu imi manaca deloc ulei as fi tentat sa zic ca nu mi se pare normal ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
La mine 6k turatii n-a vazut de 10 ori in viata ei, dar 4-4.5k nu sunt chiar rare. Cu toate astea nu imi manaca deloc ulei as fi tentat sa zic ca nu mi se pare normal ...

Nu trece zi fara sa ajung in limitare :P si nu ma intereseaza citusi de putin daca ii pun 2-3 l de ulei intre schimburi. Curios insa e faptul ca nu scoate nici dram de fum, chiar daca o duc peste 6000 RPM.

 

@ROV : mi-am amintit de-abia azi de tratamentul soc pe care i l-ai facut masinii. Sa inteleg ca motorina aia nu a functionat pina la urma ? Atunci pe loc ai observat vreo reducere a fumului si o crestere a puterii ?

Share this post


Link to post

@Salex Da se pare ca motorul e bec pe interior , cel putin in chiuloasa , deci probabil s-a curatat prea bine :) ) Pe moment s-a observat o reducere a consumului si s-a mentinut pentru ca la inceput papa 1 l la 1500km.

@Tommy Am incercat cu diferite tipuri de ulei ( bixxol , castrol magnatec , agip racing la fel le consuma) cel mai potrivit mi s-a parut Liqui moly 10w40 cu mos2 care l-am bagat la ultimele schimburi.

 

Am si o mica bataie de tachet cred care dupa ce schimb uleiul dispare , repare la cald dupa 3000km. Posibil bolt sau mai stiu eu ce. Am auzit ca uneori leganzele mai au probleme cu pistoanele adica se ovailzeaza lacasul boltului si posibil sa se rupa , era cineva pe forum cu probleme asta, probabil si o intretinere defectuoasa.

Eu exploatez motorul dupa cum am spus mai devereme, e posibil sa merg pe craiova filiasi s cu 180 sau 200 , autstrada in cazul in care ma grabesc n-o las sub 160 decat daca e f aglomerat si o calc degeaba.

In vara am facut ambele autostrazi la peste 180 constant fara oprire, oricum motorul daca e sa crape ...crapa oricum.

 

O chestie ciudata ..am scos catalizatorul si a inceput sa fumege pe esapament , cu el pus la loc nu mai scoate pic de fum si esapamentul nu mai miroase a ulei ars ci a esapament euro 2 (miros specific )

Share this post


Link to post

Leganza fratelui meu a consumat 1l la 500 de km. Pana la urma tot segmentarea a fost cel mai bun lucru. Blocul avea ceva uzura si nu l-am alezat, dar totusi consumul de ulei s-a redus acum la aproape 1l intre schimburi, adica acceptabil.

 

In legatura cu catalizatorul, eu cred ca fumul ala ramane in el si nu iasa pe trava ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...