Jump to content
Sign in to follow this  
toni010x

Matiz Nu Porneste Cand E Cald Motorul

Recommended Posts

Salut, am citit toate paginile de aici 7 la numar si nu mi`a fost usor. Din discutiile pe care le`ati avut aici reiese urmatorul lucru: delcoul.

 

Problema mea e aceeasi: motorul porneste foarte bine la rece; merg aproximativ 30 min - o ora cateodata. Daca opresc vreo 10 min si dau sa repornesc nu mai vrea, dau la cheie degeaba si chiar daca apas pedala de acceleratie nu vrea; caraie de il ia dracu. Daca l`as masina vreo ora si am noroc sa sa raceasca motorul ii dau cheie si o ia din loc; dar nu pentru mult timp, aprox 20 de min si se opreste. Ultima oara am impins masina pana acasa si a doua zi dimineata am dus`o in service. Baietii de acolo nu au tester pentru matiz dar am citit posturi`le voastre si vad ca problema ajunge la: DELCOU. Am sunat pe mecanicul si l`am rugat sa imi caute un delcou nou.

 

Va spun dupa aia cum merge.

 

PS:

- am verificat bujiile - ok

- am verificat cablurile - ok

- filtru benzina - ok

- pompa benzina - am pus una noua(deci aia veche nu e defecta)

 

Ric

Salut din nou.

Dupa cum ati avut dreptate unii din voi, dupa ce am pus pe tester masina, defectul constatat: DELCOU

Pret total inclus: tester, manopera si piesa - 650 lei

 

PS: Masina are 85.000 km

 

Bafta tuturor

Share this post


Link to post

eu am schimbat pana acum 4 delcouri si degeaba, aceasi problema, se opreste motorul si adio scanteie, dupa o jumatate de ora porneste si din nou aceasi problema, ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Este concluzia acestui topic: delcourile chinezesti se strica in maxim un an. Se recomanda delcou original GM / Mando.

 

PS: In afara de o singura perosoana care a spus ca a montat delcou original in service si s-a stricat in cateva luni (dar nu ne-a dat detalii de cost, tip, cum arata) toti ceilalti care au avut probleme cu delcourile (le-au schimbat mai des ca stergatoarele) au avut montat delcou ieftin Coreea/China in special tip DAC.

 

As propune un sondaj/poll (daca se poate adauga la acest topic):

Ce delcou ati montat pe Matiz (in locul celui original) si s-a stricat mai repede de 50mii Km?

original GM tip mando 650-700Lei/ original GM tip DAC 650-700Lei/ original cu sigla Mando 500-600Lei/ China-Coreea tip DAC 280-350Lei/ China-Coreea tip mando 300-400Lei/

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am citit tot acest post.. foarte interesant si util, keep it up.

 

Problema mea e similara si stau in dubiu daca e de la bobina, delco sau instalatia electrica.

 

De ceva vreme (aprox o saptamana) am probleme cu masina (un matiz din 2004 euro 2 - delco cu senzor optic) - nu vrea sa porneasca, cateodata la rece.. cateodata la cald... cateodata se opreste in mers si nu mai porneste

 

Cand se opreste si nu mai vrea sa porneasca dand automat nu primesc scanteie pe fisa centrala (intre bobina de inductie si capac delco - testat cu fisa pusa in bobina si capatul celalalt apropiat de capacul de la culbutori) - am schimbat si fisele.. fara success

Mam gandit dupa ce am citit tot acest post ca e de la senzorul optic din delco. Aseara am masurat bobina de inductie - circuitul primar - 18 ohmi (mi se pare cam mult in carte scrie 12 ohmi)

circutitul secundar - 12.8 K ohmi

 

In dimineata asta.. din nou facea pe nebuna.. singura modalitate in care am reusit sa pornesc a fost astfel:

 

Am pus contactul, scos capac sigurante de sub capota, scos releu aprindere, asteptat 5-6 secunde, pus releul la loc dat la automat - a pornit aproape instant. Este in continuare instabil... se tureaza si reduce singur dar deocamdata merge. sunt sigur ca nu o sa tina mult.

 

De asemenea am incerca si sa inlocuiesc releele intre ele - aprindere cu benzina si cu cel de racire parca - fara success.

 

As dori inca o parere intainte sa ma duc sa cumpar delcoul

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

S-a scris cam tot ce este posibil in acest post. Daca vrei sa fii 100% sigur ca este delcoul de vina:

-pui delcoul tau pe un alt Matiz sa vezi daca face la fel

-faci un test cu un delco bun de la o cunostinta care se pricepe.

-sau mergi la o fosta reprezentanta Daewoo unde ar trebui sa aiba delcoul ca "piesa de verificare de service". Asa pot face ei testul si iti prezinta concluziile. Te costa in jur de 50-60Lei

Alta solutie nu ai.

Share this post


Link to post

Multumesc, am rezolvat, am schimbat delcoul si acum merge.

 

O zi buna

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu nevoie de putin ajutor. Dupa ce am mai citit pe forum cat de mult am putut m-am gandit sa postez aici problema mea avand legatura initiala cu delcoul.

Am avut exact aceleasi probleme ... matizul meu din 2005, 100000km, cu declou se oprea cand motorul se incalzea si nu mai vroia sa porneasca. Am schimbat delcoul cu unul noi made in Koreea, nu original, si odata cu el toate consumabilele, bujii, fise, si acum, de vreo 2 luni am alta problema. Nu prea mai porneste la prima cheie, adica motorul o ia dar moare, sau invartte in gol. Intotdeauna porneste la a doua cheie si merge normal. Ce am mai observat este ca daca pun contact, iau contact, si pun contact, dau cheie o ia fara probleme.

Ce credeti ca ar putea fi ... avansul de la delcou, am fost de vreo 2 ori la mecanic ca sa il regleze dar nimic nou in functionare.

Alte idei?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Problema cu pornitul greoi am avut si eu la delcourile no-name Koreea. Se strica foarte repede carbunele din capac si se oxideaza contactele (in termen max. 2-3luni). As adauga si ca am schimbat doua intr-un an.

Nu stiu daca influenteaza si calitatea electronicii (senzorilor optici). Dar trebuia sa tin mai mult contactul sa porneasca motorul si la 2-3 zile nu pornea din prima. Acum, cu delcou original porneste la sfert.

(la toate delcourile montate am reglat avansul cu stroboscopul)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Am fost la mecanic si a desfacut capacul si era ok. Nu aveam urme de oxidare deloc.

Eu chiar daca tin contacul mai mult tot nu o ia. Acest fenomen se intapla si la rece si la cald.

Nedumerirea mea este de ce cand pun contact, iau contact, pun contact dau cheie porneste bine si repede.

Posibil sa fie si altceva defect?

Share this post


Link to post

Cand pui contact, porneste pompa de benzina. Posibil sa fie supapa cu sens unic ( nu ma intreba unde e). De cate ori pui contacul, de atatea ori porneste pompa si face presiune in instalatie. Acea presiune ar trebui sa ramana constanta dupa oprirea motorului, datorita unei supape unisens. Daca supapa scapa carburant (pierde din presiune) inapoi, adica nu mai e cu sens unic, e logic ca masina sa porneasca, mai ramane putin carburant/vapori in rampa si dupa o scurta functionare sa se opreasca.

Share this post


Link to post

Cand pui contact, porneste pompa de benzina. ...

Daca supapa scapa carburant ... e logic ca masina sa porneasca, mai ramane putin carburant/vapori in rampa si dupa o scurta functionare sa se opreasca.

Fara pornire pompa merge 2 sec. ECM vede cand motorul incepe sa se invarta (cam asa ar fi logic) si re-porneste pompa. Chiar daca presiunea initiala din rampa s-a dus, e pompa care merge si putin mai tarziu tot porneste. Vrei sa spui ca pompa mai porneste cand vrea ea ?

Share this post


Link to post

Unde am scris eu asa ceva? Oricum e doar o presupunere ceea ce am scris mai sus, din zvonurile, cum ca Matizul e cam greu de amorsat dupa "pana prostului". Adica in instalatia de alimentare, posibil din cauza unei supape, (daca nu sunt scurgeri pe undeva) presiunea se pierde dupa intreruperea functionarii motorului. Mai precis, benzina curge inapoi pe tur, in loc sa ramana unde trebuie. In concluzie, nu este suficient carburant in rampa pentru a porni motorul dupa o anumita perioada de timp. Faza cu pus contact, luat contact, pus contact si pornit, ar putea fi dovada acestei presupuneri, deoarece la fiecare "contact pus", pompa porneste, deci "amorseaza" instalatia.

Sper ca acum m-am facut inteles...

Share this post


Link to post

In concluzie, nu este suficient carburant in rampa pentru a porni motorul dupa o anumita perioada de timp.

Dar, cand motorul incepe sa fie rotit, ECM comanda re-pornirea pompei si treaba se rezolva (omul a spus ca motorul ii merge totusi). Pornirea pompei timp de 2 sec. si ridicarea presiunii in rampa, pana la punerea contactului (start) e o facilitate, care ajuta la o pornire mai rapida, dar nu are de ce sa o si conditioneze.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Presiunea la pompa de benzina a fost verifcata si era de 4 bari, cica buna. Filtrul de benzina a fost schimbat. Pana prostului nu am patit-o dar nici cu rezervorul plin nu merg. In general nu cred ca am mai putin de 3L in rezervor si alimentez cam cu 10-15L. Daca pun contact, iau contact si pun contact repede fara se auda si a doua oara pompa de benzina iar porneste greu sau deloc. Deci ca sa porneasca sigur trebuie un timp de asteptare intre cele doua manevre de contact.

As putea strica altceva daca fac acest lucru de fiecare data?

Share this post


Link to post

Problema nu s-a rezolvat, dar am mai observat ceva.

Seara cand ajung acasa opres motorul, pun contact, iau contact si o las asa.

A doua zi pun contact si dau cheie din prima. Porneste repede si fara probleme.

?

Share this post


Link to post

Imi cer scuze ca nu am citit toate paginile poate sa dat raspunul la problema. M-am lovit si eu de aceeasi problema acum 2 ani, o gramada de incercari cu fise,bujii de a exclude posibile cauze .Am descoperit ca problema este "cititorul din delcou...e o componenta de plastic in care intra o mufa cu 4-5 fire ...trebuie demontat aproape complet delcoul pentru a ajunge la ea si chiar daca ajungi la ea nu ai ce sa ii faci. Concluzie schimbat delcou. Nu am avut bani de unul nou pe original asa ca am cumparat unul sh original 200 de lei ...1 zi asteptare ...si in 20 de minute sa rezolvat problema ,asta dupa ce am stat 1 saptamana pentru teste si tampenii. Daca e cineva din zona Ploiestiului si are ce face cu un delcou complet dar in punga si stricat pot sa il ofer gratis ca material didactic sau stiu ce altceva ar vrea sa faca cu el. Spor

Share this post


Link to post

Am un Matiz din 2000 euro 2 si cam face figuri motorul cate o data nu totdeauna,daca este cald afara sau o las in soare porneste merg pana undeva si se opreste din senin da in nas,ori cand vreau sa pornesc se opreste dupa 2-3 sec ,capacul delcou schimbat am curatat delcoul in interior am fost la un tester si mi-a spus ca tot distribuitorul aprindere (delcoul) trebuie schimbat, dar eu nu cred ca delcoul ca acela distribuie curentul la cele 3 buji si daca era delcoul de ce imi porneste dimineata la prima cheie si cateodata nu am probleme deloc,intro zi am fost plecat la vreo 50 Km distanta era cald am stat cu masina in soare dar nu am avut deloc probleme doar cand o apuca ,ma gandesc sa nu fie bobina de inductie a mai avut cineva asemenea probleme si daca este devina bobina de inductie in toata povestea asta :roll:

Share this post


Link to post

Cred ca tot delcoul este devina ,dupa ce tot citesc pe acest forum

Edited by valvin32

Share this post


Link to post

Buna seara

Detin un Matiz an de fabricatie 2004.

Am o problema mai mult sau mai putin ciudata.

Din 10 dimineti 9 nu porneste ori ce as face se pare ca se uda bujiile,in schimb la ora pranzului si seara porneste fara probleme de fiecare data.

Precizez ca am schimbat delcou si se pare ca am schimbat degeaba.

nu stiu ce sa mai schimb.

Share this post


Link to post

Cumparat delco DAC aftermarket bulk, noname, montat pe masina si functioneaza perfect, nu stiu pentru cat timp dar acum e in regula. Delco DAC original doar la comanda si dupa n zile, prin urmare am luat ce am gasit, revin cand va face probleme.

Acum dupa ce s-a incalzit, Matizul pornea la prima cheie, fara probleme, dar in mers se smucea fara sa dea eroare, se ingatuia, tot delcoul fiind cauza.

 

La mine a rezistat un no-name de-asta fix 4 luni si nici 3kkm.

Astept un original, scump dar sper sa tina macar 75% cit cel de prim montaj (peste 100kkm).

 

Azi m-a sunat taicamiu sa imi spuna ca masina face la fel ca in iarna cand avea probleme cu delcoul. Prin urmare ~4 luni si ~3000 km cu delcoul noname.

Acum intrebare, ma gandesc la Mando original, dupa montare poate exista vreo problema sau diferente de funtionaltate, fata de Dac?

Share this post


Link to post

Din carte, Matizul s-a fabricat cu DAC sau MANDO, fara adaptari.

Share this post


Link to post

Desi stiam forumul si nu mi-ar fi luat mult timp sa ma lamuresc cu privire la delco-urile originale si facaturi, mergand pe increderea vanzatorului de la un magazin de piese auto de cartier,am luat un delco cu aprox 600 de lei care era audat ca fiind de origine, ambalat intr-o cutie maro cu un mic abtipild pe care scria gm si un cod. Prima problema, langa tecuci, in camp s-a oprit motorul, reuseam sa-l repornesc si cand acceleram murea. Am chemat targa, m-a dus la tecuci in service si am descoperit problema: rotorul de la fermecatorul delco se desurubase si astfel nu se mai invartea corespunzator. S-a rezolvat, m-am intors la bucuresti si surpriza dupa o saptamana, pata de ulei sub masina, mai precis sub cutie. Duc masina la service arunca nenea o privire si-mi spune ca se scurge ulei pe la delco. Inca nu a avut timp sa umble la masina sa vad daca este o facatura sau nu, urmeaza maine. Oricum am deja o presimtire ca am cumparat o facatura la pret de original. Vanzatorul de la magazin pare dispus sa schimbe piesa la distribuitor, acu sa vedem daca cu una originala.

Iaca cum se adevereste vorba ceea : Si... , si cu banii luati.

Share this post


Link to post

Desi stiam forumul si nu mi-ar fi luat mult timp sa ma lamuresc cu privire la delco-urile originale si facaturi, mergand pe increderea vanzatorului de la un magazin de piese auto de cartier,am luat un delco cu aprox 600 de lei care era audat ca fiind de origine, ambalat intr-o cutie maro cu un mic abtipild pe care scria gm si un cod. Prima problema, langa tecuci, in camp s-a oprit motorul, reuseam sa-l repornesc si cand acceleram murea. Am chemat targa, m-a dus la tecuci in service si am descoperit problema: rotorul de la fermecatorul delco se desurubase si astfel nu se mai invartea corespunzator. S-a rezolvat, m-am intors la bucuresti si surpriza dupa o saptamana, pata de ulei sub masina, mai precis sub cutie. Duc masina la service arunca nenea o privire si-mi spune ca se scurge ulei pe la delco. Inca nu a avut timp sa umble la masina sa vad daca este o facatura sau nu, urmeaza maine. Oricum am deja o presimtire ca am cumparat o facatura la pret de original. Vanzatorul de la magazin pare dispus sa schimbe piesa la distribuitor, acu sa vedem daca cu una originala.

Iaca cum se adevereste vorba ceea : Si... , si cu banii luati.

Eu am schimbat delcoul cu unul la mana a doua de pe un Matiz dezmembrat si nu mai am probleme deloc in functionarea motorului este de tip Mando ,diferenta de delcou este mare ce am avut pe masina (cred)ca este de Dac ca nu scrie nimic pe el asa este de cand este masina (2000),deci toate problemele de functionare neregulate a motorului se duc catre delcou.

Toate cele bune va doresc

Share this post


Link to post

salut,

este clar ca opinia majoritatii prinde contur. Si eu sunt in aceiasi situatie: delco origial mort subit -> inlocuit cu delco nou Dac (250lei) -> dupa 2000km curge ulei din delco, iar motorul a inceput sa se opreasca cand se incalzeste motorul / porneste la sfert dupa racire -> Cea mai buna afacere este un delco original (Aveti grija sa nu cumparati delco chinezesc la pret de original).

PS. foarte util acest topic, multumesc tuturor pentru detalii

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...