Jump to content
Sign in to follow this  
toni010x

Matiz Nu Porneste Cand E Cald Motorul

Recommended Posts

Posibil sa stricat modulul optic din delcou,recomand sa citesti postarea 67 din acest topic ,de unde poti afla mai multe detalii.Destul de multe matizuri euro 2 au probleme la delcou.

Share this post


Link to post

Multam de reply asanyi !

Am incercat si cu o bobina de dacie si face cam la fel si anume se opreste dupa un timp, dau la automat si nu o mai ia. Aseara am facut o tura cu ea si cand am incercat sa o parchez (deci cand au scazut turatiile si nu mai eram cu picioru pe acceleratie) a crapat motorul, mi-a aparut check in bord si nu a mai pornit toata seara...am lasat-o chiar pana s-a racit. Urmeaza sa vad azi daca o ia sau nu.

Deci sa fie de la delco ? Maciucile alea din service nici n-au tester delco. Si ei au spus tot ca delcoul ar fi de vina, dar daca nu e delco-ul de vina atunci trebuie sa-mi dea banii inapoi pe piese si manopera ca d-aia ma duc cu ea in service si iau piese de la ei, altfel le montez eu acasa!

 

PS: Am schimbat la ea bujii, fise, capac delco, ruptor, baterie noua si cum am spus si mai sus am incercat cu bobina de dacie si facea tot la fel.

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Multam de reply asanyi !

Am incercat si cu o bobina de dacie si face cam la fel si anume se opreste dupa un timp, dau la automat si nu o mai ia. Aseara am facut o tura cu ea si cand am incercat sa o parchez (deci cand au scazut turatiile si nu mai eram cu picioru pe acceleratie) a crapat motorul, mi-a aparut check in bord si nu a mai pornit toata seara...am lasat-o chiar pana s-a racit. Urmeaza sa vad azi daca o ia sau nu.

Deci sa fie de la delco ? Maciucile alea din service nici n-au tester delco. Si ei au spus tot ca delcoul ar fi de vina, dar daca nu e delco-ul de vina atunci trebuie sa-mi dea banii inapoi pe piese si manopera ca d-aia ma duc cu ea in service si iau piese de la ei, altfel le montez eu acasa!

 

PS: Am schimbat la ea bujii, fise, capac delco, ruptor, baterie noua si cum am spus si mai sus am incercat cu bobina de dacie si facea tot la fel.

salut exact asta am avut si eu ,aceleasi simptome ,am schimbat tot ce ai schimbat tu si pana la urma a fost DELCOUL am pus unul MANDO si acum merge ceas. BAFTA!!!

Share this post


Link to post

La schimbatul delcoului iti recomand sa faci la service autorizat care iti da si garantie pentru delcoul cumparat.Altfel exista posibilitatea schimbarii senzorului optic separat dar nu primesti garantie la lucrare sau poti sa cumperi delcou second hand...ieftin...dar fara siguranta functionarii pe o perioada mai lunga,sau unul ieftin nou de origine...made in china...care la fel te poate lasa in drum oricind cum au mai scris si altii pe acest forum,pina la urma cel ieftin devine cel scump+nervii consumati.

Share this post


Link to post

La schimbatul delcoului iti recomand sa faci la service autorizat care iti da si garantie pentru delcoul cumparat.Altfel exista posibilitatea schimbarii senzorului optic separat dar nu primesti garantie la lucrare sau poti sa cumperi delcou second hand...ieftin...dar fara siguranta functionarii pe o perioada mai lunga,sau unul ieftin nou de origine...made in china...care la fel te poate lasa in drum oricind cum au mai scris si altii pe acest forum,pina la urma cel ieftin devine cel scump+nervii consumati.

 

Asa am si facut ,am mers la service si ei au comandat un delcou nou mandi gm si l-au montat .deocaamdata merge f bine Numai bine, Andre

Share this post


Link to post

Am pus pana la urma un delco original GM (care m-a rupt la buzunar), cred ca e modelul mando pentru ca arata mult mai diferit fata de delco-ul anterior. Parca merge un pic mai rotund motorul. Ramane sa vad exact daca s-a rezolvat problema cand mai fac niste ture...nu ma risc inca la drumuri lungi ca am ramas cu sechele.

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Bun...am mers perioade scurte cu el (pe ploaie, pe cald) si nu mi s-a mai oprit fara sa o mai ia din loc. Acum intervine alta problema...cand e la relanti zici ca-i diesel (indiferent ca-i pe benzina sau trecuta pe GPL) si trepideaza. Din cand in cand parca isi mai revine, de la ce anume sa fie ? Cumva de la motorasul IAC de relanti ?

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Nu e de la "motorasul IAC" (practic, un "motor" pas-cu-pas). Cel mai probabil, la montarea delco-ului nu s-a facut si reglarea avansului static.

Share this post


Link to post

Pai motorul face ca si cum n-ar avea suficient aer, parca da sa crape. Cand ating un pic acceleratia imediat isi revine ca si cum n-ar avea nimic. Cand dau drumul brusc la acceleratie, scade in ture si merge constant 2-3 secunde dupa care iar merge de zici ca-i diesel.

Nu cred ca e avansul static pentru ca merge bine cand vrea, dupa care o mai ia razna...dupa aia cand isi aduce aminte incepe iar sa mearga bine (perioade lungi de timp).

Sa-i fac un reset + idle learn ? Oricum cred ca supapa IAC e si un pic obosita si stricata (ca am tras eu de ea sa vad cum reactioneaza :) ) )

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Trebuie sa schimb al treilea treilea delcou!

Delcoul, se pare original, s-a stricat acum 17 luni (nu mai dadea semnal deloc), schimbat cu delcou Coreea DAC, 300 lei, care a rezistat 10 luni (nu mai dadea semnal deloc), apoi schimbat pe garantie +75 Lei cu delcou Coreea (DAC, pe cutie scrie FlammaPL) care s-a defectat acum 2 zile, dupa 7 luni (cand se incalzeste motorul nu mai da semnal).

 

Pe langa aceste defectiuni intre timp am schimbat la ambele coreene oringurile (scapa ulei) iar la ultimul am schimbat capacul dupa 3 luni (nu mai avea carbune)

Noroc ca toate defectiunile au fost in oras.

 

Nu mai cumparati delcou Coreea pentru ca este ieftin. Cumparati Original GM Mando!

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Un document care prezinta particularitatile delcourilor originale pentru Matiz (sunt 4 pagini)

 

Il puteti tipari cand mergeti la cumparaturi sau sa verificati ce va pun la service.

 

Majoritatea delcourilor facute in China (desi la magazine sunt denumite delcouri Koreea) sunt de tip DAC. Asa ca recomand de tip Mando pentru a avea o sansa mai mica sa primiti produse contrafacute/ de calitate proasta.

 

Delcoul de origine GM tip mando este fabricat tot in Koreea, dar in fabrica Mando (firma originala care le produce www.mando.com).

 

Daca este ceva de adaugat, va rog sa spuneti.

 

Mi-ar mai trebui o fotografie de la un delcou Mando, original din fabrica, din partea opusa mufei (din fata motorului) sa vad daca are seria trecuta pe sasiu (pe partea metalica).

Multumesc

Distribuitor Matiz.pdf

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

@cristiangabi Acela din PDF este delco-ul cumparat si de mine. Cutia arata la fel , seria este la fel, producator GM Korea, abtibild-ul de pe cutie are banda reflectorizanta intr-o parte (ca la timbrul de la tigari). Acela este un delco mando si costa o groaza de bani..sa speram ca tine.

Share this post


Link to post

Bun, ma poate ajuta si pe mine cineva cu problema de la relanti ? Avansul static a fost reglat, dar motorul tot face "vum-vum-vum-vum" la relanti. Cand calc aceleratia si-i dau drumu brusc pare sa mearga bine cateva secunde la relanti, dar dupa aia iar incepe sa tremure. Imi baga vibratie in toata masina zici ca-i diesel.

Nu cred ca e de la avansul static pentru ca atunci cand am luat masina din service se comporta binisor si la relanti. Sa fie de la valva aia PCV sau poate fii de la electrovalva IAC ? Valva pcv daca o tin drept la orizontala si trag prin ea, bila nu astupa orificiul...doar daca tin valva pe verticala astupa orificiul cand trag aer prin ea.

Sa se fi dereglat avansul static, este posibil asa ceva ?

Are cineva idee, va rog ?

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

motorul tot face "vum-vum-vum-vum" la relanti. Cand calc aceleratia si-i dau drumu brusc pare sa mearga bine cateva secunde la relanti, dar dupa aia iar

Valva IAC nu poate stabiliza turatia de relanti, de obicei intra aer "fals" pe undeva : un furtun crapat, PCV defect. Incearca in loc de PCV sa astupi cu degetul, de proba...

Share this post


Link to post

Valva IAC nu poate stabiliza turatia de relanti, de obicei intra aer "fals" pe undeva : un furtun crapat, PCV defect. Incearca in loc de PCV sa astupi cu degetul, de proba...

 

Am astupat capatul negru al valvei PCV cu degetul, motorul a dat in nas dupa care s-a turat si mergea tot diesel. Cand am luat degetul s-a supraturat instantaneu cateva secunde dupa care a revenit iar la sunetul de diesel. La teava de esapament, cand pun mana in dreptul ei, la fel da gazul in suturi afara...in pufuri.

Ce oare o avea masina asta ca mi-a mancat sanatatea ?

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Avansul static cum l-ai reglat? Esti sigur ca este la 10 grade?

Share this post


Link to post

Nu stiu cum a fost reglat, "zeii" din service l-au reglat. Masina parea sa mearga bine dupa ce am plecat de la ei...aparent parea chiar un pic mai turata la relanti. Oare sa nu fie bine reglat avansul ?

Share this post


Link to post

Si eu i-am pus sa regleze avansul. L-au reglat cu testerul ALDL (nu cu stroboscopul cum scrie in manual). Dupa cateva luni cand am cumparat stroboscop (ca-mi mirosea dimineata a benzina nearsa) am vazut ca avansul era la 7 nu la 10.. Pentru ca avansul final este reglat de ECM care analizeaza sunetele motorului e posibil sa se fi marit intial turatia si dup-aia sa fi revenit la 950..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

...ECM care analizeaza sunetele motorului ..

De cand ECM-ul are urechi ? Sunt 2 tipuri de avans : static care il reglezi cu stroboscopul ( mai era o metoda prezentata de tolin pe aici cu usa pasager deschisa ) si avansul dinamic, daca pot sa ii zic asa, care este definit in hartile ECM-ului.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

De cand ECM-ul are urechi ?

O sa rizi, dar are. Se numeste senzor de detonatie :)

Share this post


Link to post

Si eu i-am pus sa regleze avansul. L-au reglat cu testerul ALDL (nu cu stroboscopul cum scrie in manual). Dupa cateva luni cand am cumparat stroboscop (ca-mi mirosea dimineata a benzina nearsa) am vazut ca avansul era la 7 nu la 10.. Pentru ca avansul final este reglat de ECM care analizeaza sunetele motorului e posibil sa se fi marit intial turatia si dup-aia sa fi revenit la 950..

 

Pai si pana la urma care sa fie problema la mine :( i-am facut si reset + idle learn .. Sa ma duc la aia sa-mi regleze iar avansul ? Nu stiu ce sa mai fac..

Share this post


Link to post

Am mai scris pe forum la un moment-dat..pentru forumistii constanteni, daca doriti sa va reglati avansul ca in carte, pot sa va ajut eu (nu costa nimic) cu conditia sa veniti voi unde stau si sa "surubariti". Am instructiunile din manual, stroboscop special si cheia inelara care se potriveste pe suruburi.

Share this post


Link to post

Salut, am citit toate paginile de aici 7 la numar si nu mi`a fost usor. Din discutiile pe care le`ati avut aici reiese urmatorul lucru: delcoul.

 

Problema mea e aceeasi: motorul porneste foarte bine la rece; merg aproximativ 30 min - o ora cateodata. Daca opresc vreo 10 min si dau sa repornesc nu mai vrea, dau la cheie degeaba si chiar daca apas pedala de acceleratie nu vrea; caraie de il ia dracu. Daca l`as masina vreo ora si am noroc sa sa raceasca motorul ii dau cheie si o ia din loc; dar nu pentru mult timp, aprox 20 de min si se opreste. Ultima oara am impins masina pana acasa si a doua zi dimineata am dus`o in service. Baietii de acolo nu au tester pentru matiz dar am citit posturi`le voastre si vad ca problema ajunge la: DELCOU. Am sunat pe mecanicul si l`am rugat sa imi caute un delcou nou.

 

Va spun dupa aia cum merge.

 

PS:

- am verificat bujiile - ok

- am verificat cablurile - ok

- filtru benzina - ok

- pompa benzina - am pus una noua(deci aia veche nu e defecta)

 

Ric

Share this post


Link to post

O sa rizi, dar are. Se numeste senzor de detonatie :)

Imi cer scuze , acum am citit mai atent, senzorul de detonatie regleaza avansul dinamic in functie de trepidatiile motorului. Insa avansul static , este avans static si se regleaza cu stroboscopul prin rotirea distribuitorului si nu are treaba cu senzorul de detonatie, cel putin asa gandesc eu.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

"Senzorul de detonatie detecteaza detonatiile motorului, trimite un semnal la ECM iar acesta intarzie scanteia" (manual de service Matiz)

exemplu:

-Cand se regleaza avansul static si se foloseste stroboscopul se conecteaza pinii A si C de la conectorul ALDL, astfel se "dezactiveaza" ECM-ul si nu va mai interveni sa regleze timpii de scanteie.

-Cand pui stroboscopul vei observa ca de fiecare data cand se aprinde lumina semnul de pe fulie va fi in acelasi loc.

 

-Dupa ce scoti clema din mufa ALDL si pornesti normal vei observa ca atunci cand porneste stroboscopul semnul de pe fulie va oscila semn ca scanteia este reglata de ECM. Va oscila in jurul valorii la care este reglat avansul static astfel incat motorul sa "nu faca zgomot". Dar el nu este in stare sa-l regleze la valoarea corecta.

 

-De aceea este important sa reglezi avansul static corect.

 

"Sistemul de aprindere utilizeaza un senzor optic situat in distribuitor. Acesta este situat in apropierea unui disc cu fante care face parte din distribuitor. Senzorul optic trimite catre ECM semnale de referinta despre pozitia pistonului nr. 1 (PMS-punctul mort superior) si despre turatia motorului. Astfel ECM comanda bobina de aprindere."

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...