Jump to content
Sign in to follow this  
toni010x

Matiz Nu Porneste Cand E Cald Motorul

Recommended Posts

DAC si MANDO sunt doi producatori. Cu delcourile lor a fost fabricat Matizul. Delcoul nou are tot ce ii trebuie.

Share this post


Link to post

-delcourile sunt de doua tipuri (constructiv): DAC, MANDO

 

-cele originale GM costa intre 600-650 Lei (recomandat; nu am vazut pe nimeni sa se planga ca s-a stricat delcoul GM cumparat)

-cele Coreea/China costa intre 250-350Lei

 

DAC si MANDO sunt doi producatori. Cu delcourile lor a fost fabricat Matizul. Delcoul nou are tot ce ii trebuie.

 

Aici intervine dilema mea, daca DAC este un producator, cum poate fi unul mai prost si altul mai bun, nu toate sunt facute sub licenta sau sunt si replici, DAC de la magazin nu e la fel ca cel ce se gaseste pe masina mea?

Cum imi pot da seama si ma pot asigura ca delcoul e DAC original, produs GM si cum imi dau seama de viceversa, exista anumite magazine care il vand, are o inscriptie aparte? Excludem pretul pentru ca am vazut delco la ~550lei, care nu era nici DAC nici MANDO.

A folosit cineva delco Delphi, Meat&Doria, Hoffer? Sunt o alternativa pentru DAC?

 

Rotor distribuitor, e un producator anume sau DAC?

Cum arata acel modul optic si cat costa, e un producator anume sau DAC?

Share this post


Link to post

Azi am fost la un magazin de piese auto care mi-a spus si aratat intr-un catalog ca DAC si MANDO sunt doua modele de delco si nu un producator, acea inscriptie este acolo pentru a face diferenta si nu pentru a indica producatorul. Pretul unui delco GM mi s-a spus ca e 550lei.

 

Azi am pornit masina, pornire la prima cheie si dupa ~1min s-a oprit, adica oprire la relantiu, am repornit-o si nu s-a mai oprit 3-4 min dar nu am mai plecat cu ea. Delcoul poate da opriri la relantiu?

Share this post


Link to post

Pentru ca o piesa auto sa fie vanduta in Romania trebuie sa fie avizata RAR-OCP, sa aiba un timbrulet sau sa fie scris pe eticheta nr avizului, ceva cam ca timbrul la tigari.De obicei pe piata sunt foarte multe piese contrafacute care se vand la pret de original.

Share this post


Link to post

Azi am pornit masina, pornire la prima cheie si dupa ~1min s-a oprit, adica oprire la relantiu, am repornit-o si nu s-a mai oprit 3-4 min dar nu am mai plecat cu ea. Delcoul poate da opriri la relantiu?

 

Dupa montajul noului delcou (sper ca ati cumparat original GM) se regleaza avansul static:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/29133-reglare-avans-matiz/page__hl__%2Breglare+%2Bavans__fromsearch__1

 

apoi se face reset iddle learn:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923

Motorul s-a oprit deoarece "nu stia cum trebuie sa mearga" pana a invatat...

Share this post


Link to post

Nu, nu am cumparat un nou delco, intamplarea de azi e cu delcoul vechi, inca sunt la elucidarea problemei. Voi cauta un tester pentru a fi sigur ca de acolo e problema, nu vreau sa-l cumpar fara a fi sigur ca e delcoul.

De aceea am intrebat daca un delco, vechiul delco poate da opriri la relantiu?

Share this post


Link to post

Mando si DAC sunt doi producatori. Delcourile lor difera constructiv. Alternatorul si demarorul sunt de regula tot Mando sau DAC, care cum a nimerit. Mando Corporation (cam asa ceva) este din Korea, DAC (DAC-Delphi Automotive Componenets) e din India. Piesele lor sunt clonate in China (de aici confuzia ca sunt tipuri) si vandute in lume.

De vazut :

http://www.partinfo.co.uk/files/ADG014201.pdf

Share this post


Link to post

Salut! De curand am inlocuit delcoul, cu unul ”original” Mando. Masina merge bine, dar am o problema - porneste destul de greu,la prima cheie, e drept, iar la ralanti nu trage destul aer. Am desfacut furtunul ala gros si nici nu se aprinde CHECk-ul. De obicei cand il scoteam tragea aer de se auzea suierand si se aprindea CHECK-ul. De asemenea, oricum as regla delcoul, masina parca nu are ”viata” la ralanti. Am realizat si procedura IDLE LEARN. Pana acum am avut numai delcouri DAC. Aveti ceva solutii? Multumesc!

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

Pentru relanti trage aerul pe la valva electrica IAC. Acolo s-ar putea sa ai mizerie multa. Care e ala furtunul gros ?

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns, aceasta era problema, era foarte multa mizerie acolo. Dupa ce am curatat locasul ala si-a revenit si ralantiul.

Furtunul la care ma referam:

post-19853-0-07848200-1331461357_thumb.jpg

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

Pentru a evita asemenea probleme in fiecare an fac curatare cu carbcleaner la clapeta+iac si sistem pcv + bujii, nu dureaza decat 15 -20 min operatia.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

:o fftopic: Cureti bujiile odata pe an? Si de schimbat cand le schimbi ? :D

Share this post


Link to post

Tot offtopic: am 4600 km de pe 3 ianuarie... :P Ce cureti tu de pe bujii cu carbcleaner? Ca daca ai depuneri pe bujii inseamna ca ceva nu e in regula cu motorul tau.

Share this post


Link to post

de doua zile studiez acest topic am aceleas probleme cu matizul meu am fost la service cu el l-au pus la tester si rezultatul lor a fost ca merge de zbirniie sunt disperat

Share this post


Link to post

Ce cureti tu de pe bujii cu carbcleaner?

Ce iese. Daca tot le inspectez de ce sa nu arunc cu un jet de carbcleaner pe ele,nu ma doare mana, oricum cumpar un tub pentru clapeta si sistem pcv.

Share this post


Link to post

Revin si eu cu problema mea. Am cautat un tester, l-am gasit si nu s-a conectat la Matiz, prin urmare orbeste voi cumpara un delcou. Am mers la un magazin de piese si au tot cautat la furnizori delcou DAC, nu au gasit decat MANDO si m-au asigurat ca se potriveste acolo, pe langa asta cica MANDO nu mai are acel senzor ce se defecteaza si e indicat sa pun MANDO.

 

E bine sa pun MANDO in loc de DAC, ce dezavantaje sunt, la ce sa ma astept, lamuriti-ma si spuneti-mi ce trebuie sa stiu la punerea unui delcou MANDO in locul unuia DAC.

Share this post


Link to post

Problema rezolvata cu succes.

 

Dupa o iarna de stationare fara baterie, primele porniri par cam dubioase dar pana la urma merge. Dupa cateva de minute de functionare, cand motorul ajunge cald, mersul la ralanti incepe sa dea rateuri si in final, motorul se opreste. Din acel moment, nu se mai simte nici o detonatie la incercarile de repornire atat timp cat motorul este cald. Dupa racire (cateva ore), motorul porneste la prima cheie, suna bine pentru cateva minute, dar oprirea se produce invariabil cand indicatorul de temperatura ajunge aproape vertical. Aventura s-a repetat de 5-6 ori, cu rezultate absolut identice, fara variatiuni. Incercarea de a mentine in viata motorul tinandu-l accelerat nu rezolva mare lucru, mi-a permis doar deplasarea rapida la ora de trafic cvasinul pana la locul ei de parcare.

 

Aici, inspirat de relatarile acestui topic, purced la demontarea capacului distribuitorului (delco). Starea era deplorabila, era plin de saruri cristalizate, iar contactul elastic de grafit era sudat in locasul lui de catre sarurile cristalizate. L-am indepartat prin macinare si am descoperit in final resortul complet comprimat, deci problema aparuse inca de la inceputul exploatarii. Contactul mecanic intre bastonasul de grafit si contactul rotitor al distribuitorului era inexistent (distanta de 2-4 mm). Se pare ca in acel loc se producea un fenomen permanent de conturnare datorita particulelor de carbon impastiate pe pereti de arcul electric ce s-a format initial, cand electrodul de grafit a inceput sa nu mai atinga contactul mobil.

post-37176-0-98039500-1331993490_thumb.jpgpost-37176-0-93649900-1331993489_thumb.jpg

 

In continuare, descopar fisa de la bujia cilindrului 3 intrerupta (pe aparatul de masura indica 2-4 Mohmi, in loc de 5-7 Kohmi - celelalte), cu toate ca in functionare, genera o scanteie la cilindul 3. Ca sa nu existe dubii in identificarea defectului o schimb impreuna cu toate bujiile (la doar 22.000 km). Capacul distribuitorul l-am reconditionat prin buna curatare chimica: acizi (detartrant) pentru indepartarea sarurilor dure, urmata de spalaturi cu diluanti neuleiosi, nu foarte agresivi, uscare cu hartie, si in final lustruire cu emulsie siliconica - pe post de agheasma. Electrodul de grafit a fost recreat dintr-o perie (carbune) de motor de aspirator, strunjita cu o pila intr-o masina de insurubat pentru a-i obtine forma cilindrica. Toate sunt reasamblate, apar putine emotii la pornire, pana imi dau seama ca ordinea de aprindere este 1-3-2 si nu 1-2-3 cum am fotografiat-o ochiometric fara suficienta atentie. Dupa rapida corectare a situatiei, porneste aparent normal, dar se opreste foarte rapid la ralanti - dupa cateva secunde/zeci de secunde. Aplic procedura Idle Learn descrisa pe acest forum, precum si pe cea descrisa de manualul pe care-l am eu :

PROCEDURA REREGLARII VITEZEI DE MERS IN GOL

De cate ori este intrerupta alimentarea ECM trebuie efectuate urmatoarele operatii pentru ca ECM sa "invete" din nou reglajul corect pentru IAC, pentru a avea un mers in gol corespunzator:

1. Se actioneaza motorul cu ajutorul demarorului pentru scurt timp si apoi se interrupe contactul de aprindere (nu se lasa motorul sa porneasca). Se poate ca motorul sa porneasca, dar asta nu constituie o problema.

2. Se porneste motorul. Procedura de "invatare" a mersului in gol este completa.

 

Rezultatul se traduce printr-un mers in gol corespunzator si pana acum, functionare buna si la cateva ore de mers. Din pacate n-am reusit sa-mi dau seama care procedura de rereglare a vitezei de mers in gol a fost cea corecta. "Improvizatia" contactului din grafit a fost reinspecata si pare sa se comporte mai bine decat originalul.

Share this post


Link to post

Cumparat delco DAC aftermarket bulk, noname, montat pe masina si functioneaza perfect, nu stiu pentru cat timp dar acum e in regula. Delco DAC original doar la comanda si dupa n zile, prin urmare am luat ce am gasit, revin cand va face probleme.

Acum dupa ce s-a incalzit, Matizul pornea la prima cheie, fara probleme, dar in mers se smucea fara sa dea eroare, se ingatuia, tot delcoul fiind cauza.

Share this post


Link to post

La mine a rezistat un no-name de-asta fix 4 luni si nici 3kkm.

Astept un original, scump dar sper sa tina macar 75% cit cel de prim montaj (peste 100kkm).

Share this post


Link to post

Salut. M-am trezit ca m-a lasat masina exact in mijlocul drumului, mi-a aparut check in bord. Am impins-o pe marginea drumului, am scos fisa principala din delco si am pus-o la un surub (la masa), am pus un prieten sa dea la automat si nu aveam scanteie. Am lasat masina sa se raceasca si pana la urma s-a urnit.

Intrebare:

1. Din moment ce nu aveam scanteie pe fisa principala (cea care duce in delco) cand am pus-o la un surub la masa , atunci nu este o problema de la bobina pentru ca nu da curent ? Am mai patit odata asa dupa ce am demontat filtru, bateria etc ca sa montez capacu de delco...nu pornea motoru cand dadeam la automat. Am scos fisa din bobina, am bagat o surubelnita in bobina si am apropiat fisa de surubelnita...surpriza, cand i-am dat cheie a pornit motorul cu scanteia direct prin aer. Dupa ce am pus fisa la loc in bobina si am pornit motorul a mers norma (de 3 ori am probat faza cu surubelnita cu fisa scoasa).

2. Am tot auzit de "bobina din delco"...exista bobina in delco ?

 

Ce naiba sa schimb...delco`ul sau bobina ?

Va multumesc si astept cu maxim interes raspunsurile dumneavoastra! Cat mai urgent, va rog.

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Nu este bobina in delcou. Logic, ar fi dusa fisa centrala (sau intrerupta la unul din capete, si cand mai misti de ea se reaseaza mai bine). Poti sa o masori scoasa, misti si de ea, e normal sa aiba 3 ... 12 Kohmi

Share this post


Link to post

Nu este bobina in delcou. Logic, ar fi dusa fisa centrala (sau intrerupta la unul din capete, si cand mai misti de ea se reaseaza mai bine). Poti sa o masori scoasa, misti si de ea, e normal sa aiba 3 ... 12 Kohmi

 

Am inlocuit capacul de delco cu unul DAC, am inlocuit fisele cu unele chinezesti koreene nu stiu exact (miroseau a tenisi chinezesti), am inlocuit bujiile cu unele denso de matiz la 1.1mm. Am cautat la 200 de magazine si alte fise in afara de astea OEM nu am gasit.

 

Cand am ajuns acasa am inlocuit totul (am impresia ca fisa nu intra pana in capat in bobina de inductie), dupa ce am facut aceasta operatiune am pornit motorul..mergea la fel ca inaite (tot nu mergea rotund). Dupa cateva minute si dupa ce l-am agitat de la clapeta de acceleratie un pic...a crapat. Dupa ce a crapat iar nu a mai vrut sa o ia din loc. Dadeam la automat se auzea pompa tot motorul facea ham-ham-ham dar nu pleca. Am incercat si cu acceleratia un pic calcata ca am zis sa nu fie blocat IAC-ul si tot nu a luat-o.

Acu seara cand am ajuns acasa i-am dat o cheie si a luat-o ..a mers un pic la relanti dupa care s-a oprit prima data (cred ca e de la IAC mai mult ca sigur ca turata nu a crapat).

Bun...ce sa-i fac ca sa nu mai intampin episoade cand nu porneste deloc? Sa fie oare de la bobina de inductie (e cam ruginita si cam veche, am si gaz pe masina si e consumu mai mare pe bobina ma gandesc), sa fie oare delco`ul ? Dar parca seamana mai mult a contact imperfect ceva sau a bobina obosita.

Apropos scanteia e cam galbena, nu trebuia sa fie alabastra ? Bateria e noua, Varta.

Share this post


Link to post

Acum bobina de inductie da curent? Simptomele tale imi par a fi delco dus, ar fi bine sa incerci cu unul bun inainte sa-l schimbi.

Share this post


Link to post

Pai daca am reusit sa pornesc motorul acuma seara, inseamna ca da curent. Dar, cum am spus si mai sus, am patit acum cateva zile aceeasi problema sa nu porneasca...am scos fisa principala din delco si am pus-o la un surub si nu aveam scanteie (bineinteles cand dadeam la automat). Este posibil ca bobina s-o ia razna din cand in cand...sau cand e cald ori frig ? Si delco de proba...nu stiu ce service ar avea asa ceva in Constanta (sau tester).

Am innebunit, nush ce o avea ...o fii bobina, o fi senzorul optic de pe delcou.

Edited by kuddo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...