Jump to content
Sign in to follow this  
toni010x

Matiz Nu Porneste Cand E Cald Motorul

Recommended Posts

Am schimbat azi si delcoul de la alt matiz dar...acelasi fenomen.Am observat ca daca misc de firele blocului de sigurante din compartimentul motor se aude un clic la un releu nush exact de la care,la fel si daca misc firele de sub bord . Cateodata nu se stinge checkul cu toate ca pompa se amorseaza ca se aude. E un contact imperfect cred dar nu stiu de unde sa incep sa verific.Am facut o tura de incercare prin oras si a mers si cand sa plec la munca,a pornit apoi s-a oprit si nu mai vrea. Astapt pareri si indicatii ca nu-i dau de cap.Multumesc

Share this post


Link to post

arunca o privire la conectorii electrici din compartimentul motor,care fac legatura cu ecm-ul...sunt pozitionati aproximativ in spatele farului din partea soferului...la tine cam suna a contact imperfect...poti desface conectorii sa vezi starea contactelor,sa nu fie oxidati...dai cu un spray de contact electric si scoti-bagi de mai multe ori conectorul pt a se curata...

o alta idee ,migaloasa intradevar,este sa masori cu un ohmetru cablajul dintre ecm si principalii senzori - map,tps,delcou etc..un contact bun trebuie sa aiba maxim 1 ohm...in timp ce masori altcineva sa miste de cablaj...daca rezistenta electrica variaza in timp ce misti ai probleme de conectori,lipituri etc...

Share this post


Link to post

Ms dezkreator,o explicatie chiar logica,o sa incerc cum ai spus. Nu stiam de acel contact .

Share this post


Link to post

Am facut cum ai spus dezkreator am desfacut blocul de sigurante,farul stang,dat bateria jos,am verificat si am gasit fire topite la instalatia electrica(partea care intra sub aripa stanga) . O sa demontez aripa sa remediez . Sunt in continuare cu ochii pe forum . Multumesc .

Share this post


Link to post

Salut.

Am revenit,cred ca am gasit buba principala avand in vedere ca nu aveam curent pe fisa centrala m-am gandit sa verific masa bobinei cu aparatul de masura,atunci cand nu pornea .Surpriza...firul acela singur negru cu papuc de pe bobina (masa),nu facea corp comun cu masa caroseriei cum ar fi fost normal asa ca am luat fir de masa din alt loc,si pe acela care era,l-am lasat suspendat . Acum tarabutzu porneste,merge rotund,nu se mei opreste in mers si nici checkul nu mai sta aprins...dar pentru cat timp. Oricum instalatia e platita si o schimb,dar ca idee daca sunt anumite riscuri in urma a ceea ce am facut,astept indicatii . Multumesc

Share this post


Link to post

referitor la problema mea de mai sus...

 

din 2 delcouri cu probleme am facut unul bun...din fericire am facut rost de un delco care avea senzorul optic bun...am facut transplant de senzor la care a trebuit sa fac niste adaptari (deoarece cele 2 delcouri nu erau identice,unul Mando altul Dac)...

 

problem solved ...

 

 

post-29469-0-76749500-1317639201_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Ce sursa de lumina au cuploarele optice ?

Share this post


Link to post

posibil sa fie infrarosu..eu am reusit sa vizualizez lumina cu ajutorul unei camere de telefon (sau aparat foto) dupa ce am desfacut cele 2 suruburi din capul senzorului si am departat usor cat mi-a permis..acolo nu este un conector,sunt fire si nu permit o departare prea mare...nu mai retin exact,dar parca sus erau ledurile iar jos receptoarele...intre ele vine discul cu fante...

 

off topic - pe principiul de mai sus puteti verifica orice emitator de lumina in infrarosu (telecomenzi tv ,dvd etc ) daca functioneaza...lumina infrarosie nu se vede cu ochiul liber,dar cu ajutorul unei camere ordinare de telefon\aparat foto se vede f bine...

Share this post


Link to post

Buna seara.

Ce ar putea sa aiba un Matiz E2, care pe vreme umeda (ploaie cum este azi) porneste foarte bine, dar dupa 2-3 km se opreste motorul si nu mai vrea sa porneasca de niciun fel? Cel putin pe moment.

Poate fi bobina de inductie?

Daca ar fi condens sau umezeala in delco, ar mai porni, ca sa se opreasca dupa 2-3 km?

 

Multam de orice parere.

 

LE: Dupa 40 de minute cand am ajuns eu la masina, a pornit fara probleme.

Nu este masina mea, am dat o mana de ajutor.

 

LLE: Mi s-a spus ca in timp ce incerca sa o porneasca, se auzeau un fel rateuri pe teava de esapament.

Edited by valiman

Share this post


Link to post

Pana sa postezi, desfaceai capac la delco.

Share this post


Link to post

Salut . Am revenit cu vechea mea problema careia nu-i da nimeni de cap . Atunci am crezut ca am rezolvat dar nu a fost asa.Intre timp am schimbat instalatia electrica in speranta ca acolo era buba pentru ca era topita partial. Instalatia e de pe un matiz cu aer dar al meu nu are .Oricum tre sa mearga si asa. Ideea e ca tot asa face,porneste cateodata si cand ajunge la temperatura optima se opreste.

Am facut idle learn,am reglat tps si degeaba.Am mai observat ceva,atunci cand nu porneste si stau cu contactul pus,se aude pompa de benzina cum se amorseaza singura de mai multe ori si la motor se aud niste clicuri de releu si clicuri din zona injectoarelor.

Pompa de benzina au verificato la servis si mi-au zis ca presiunea e 4 deci e buna dar am si o pompa noua de rezerva.Am schimbat capacul la delcou cu toate ca cel vechi parea bun .

Azi am pornit in cele din urma foarte greu si merge urat adica trepideaza usa rau.

Nu stiu ce sa-i mai fac si unde sa o duc pentru ca la noi in Tecuci e cam greu cu meseriasii am fost la trei servisuri degeaba,eu citesc acest forum zilnic si tind sa cred ca stiu ceva mai mult ca ei dar nu deajuns.

Astept indicatii,poate stie cineva ce ar putea sa aiba.

Multumesc

Share this post


Link to post

Buna seara.Sunt nou pe acest forum si am decis sa caut aici rezolvarea unei probleme care imi scoate peri albi.Tatal meu detine un matiz din anul 99, care in ultimul timp i-a cam dat batai mari de cap si anume porneste pleaca cu el il opreste si uneori nu mai porneste,cand se incalzeste motorul.Mentionez ca acum 2 saptamani nu a mai pornit deloc, l-am bagat in servis, l-am lasat acolo si nu ii dadea de cap, l-am dus la alt servis si au reusit sa il faca sa porneasca,avea ceva de la carbunele de la delcou.Ieri l-am adus acasa si azi a plecat cu el la munca, l-a oprit si cand sa il porneasca iar surpriza nu a mai pornit,decat dupa cateva incercari, mentionez ca martorul check sta aprins.Mentionez de asemenea ca bobina de inductie este schimbata,delcou am nou, dar nu a mers am mai dat si pe el 450 de lei degeaba,tot pe cel vechi montandu-l si tot cu cel vechi pornind.Va rog sa imi spune-ti ce ar putea fii,ce sa ii facem pentru a o repara.Va multumesc mult de tot.

Share this post


Link to post

Buna seara.

Am rezolvat problema tarabutzului.Am schimbat delcoul si bobina de inductie . Am pus tot SH ca e mai ieftin si merg de cateva zile si nu se opreste decat cand opresc eu. Dimineata porneste la prima cheie. Cred ca prima data cand am schimbat aceleasi piese tot cu unele bune,era inecata si de aia nu a vrut sa porneasca .Deci dupa multe incercari de a porni,inainte de inlocuirea delcoului si bobinei,verificati bujiile sa nu fie ude.

Sanatate tuturor !

Share this post


Link to post

Prin primavara aceeasi problema, pornea bine la rece apoi dupa cativa km daca opream masina nu reuseam sa o mai pornesc. Mi-au desfacut capacul de la Delcou in service si l-au gasit umed. S-a remediat problema cu o carpa si toata vara nu am avut probleme. Acum o luna pe ploaie mi s-a oprit masina intr-o intersectie si nici gand sa mai porneasca. In acelasi service mi s-a sters din nou capacul la Delcou si s-a rezolvat problema in acelasi mod cu un servetel uscat. Bune si frumoase pana acum 2 zile cand din nou a murit dupa cativa KM.

Intrebarea mea e de ce se abureste mereu capacul de la Delcou ? Masina e SH cumparata de vreun an si mecanicii au zis ca , capacul e OK, carbunele e OK, totul e roz pe acolo...

 

Azi ar trebui sa o duc iarasi sa o stearga si pun pariu ca nu mai am probleme o perioada...

Share this post


Link to post

Buna seara.

Ce ar putea sa aiba un Matiz E2, care pe vreme umeda (ploaie cum este azi) porneste foarte bine, dar dupa 2-3 km se opreste motorul si nu mai vrea sa porneasca de niciun fel? Cel putin pe moment.

Poate fi bobina de inductie?

Daca ar fi condens sau umezeala in delco, ar mai porni, ca sa se opreasca dupa 2-3 km?

Aproape imediat dupa incident s-a facut revizia: schimbat ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru benzina, termostat, antigel.

De atunci au mai fost ceva zile umede (conditii in care altadata motorul se oprea), dar nu a mai fost nicio problema.

Singurul lucru care ar fi putut sa influenteze in bine, ar fi filtrul de benzina.

Mi se pare aiurea, dar e singura piesa care ar fi putut influenta buna functioanare a motorului.

Share this post


Link to post

Filtru de aer e mult mai pacatos.

Share this post


Link to post

Dar chiar sa se opreasca motorul din cauza lui? Si dupa 20-30 minute sa porneasca si sa mearga bine? Nu cred.

Si nici nu are timp sa se umple de mizerie, se schimba la 5000 km.

Am vazut filtre de aer aproape obturate de mizerie si motorul mergea cat de cat ok, dar nu se oprea.

Share this post


Link to post

Atunci care este teoria filtrului de benzina? Odata merge - odata nu? A fost verificat dupa demontare?

 

 

In plus, filtru de benzina n-are nici o treaba cu umiditatea.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu e nicio teorie, mie mi s-a parut ca numai filtrul de benzina ar fi putut influenta in bine functionarea motorului.

Nu s-a verificat, ca nu am fost eu cu masina la revizie.

De aceea am si pus problema, aici pe forum, poate gaseste cineva o explicatie.

Poate fi util pentru ceilalti colegi.

 

Merci

Share this post


Link to post

sa va zic eu ce problema am ...

 

intr-o seara cand mergeam spre casa s-a oprit motorul si nu a vrut sa mai porneasca, nici atunci, nici a doua zi. Am verificat daca fisa centrala de la declou si nu mai avem scanteie. A venit un mecanic cu un delcou sh si masina a pornit. Numai ca dupa ce se incalzea motorul daca piscam accelaratia murea si pornea doar dupa ce se racea.

Voi ce ziceti, problema sa fie delcoul, sa cumpar unul nou sau poate fi in alta parte. Pompa de benzina a fost verificata si merge ok.

Acuma cautam pe net un declou si am vazut diferente mari intre preturi: de la 265 ron pana la 550 ron. Pe nici un site nu scrie producatorul. Voi ce recomandati?

Share this post


Link to post

Eu as recomanda sa afli intai ce are. Cand nu mai pornea, nu se aprindea in bord martorul diagnoza motor ? Daca da, trebuie vazut ce vrea sa spuna.

Share this post


Link to post

martorul check nu se aprinde. Doar ca masina nu mai porneste si atat ...daca fortez o pornire apasand acceleratia motorul porneste numai ca se aude urat, merge cu trepidatii mari.

 

Inainte sa patesc buba era arprins check in bord dar dupa ce am pus alt delcou nu s-a mai aprins.

 

 

Share this post


Link to post

pornire apasand acceleratia motorul porneste numai ca se aude urat, merge cu trepidatii mari.

Nu lucreaza 1 sau chiar 2 cilindri. Cel mai probabil nu au aprindere. Verifica fisele, sunt material consumabil. Sa nu aiba mai mult de 12 Kohmi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...