Jump to content
Sign in to follow this  
toni010x

Matiz Nu Porneste Cand E Cald Motorul

Recommended Posts

Buna ziua,

Am un Matiz din 2002 care a functionat impecabil.

Intr-o zi (dupa ce a stat cam 2 saptamani fara sa fie pornit) nu mai porneste decat cand vrea el.

La prima cheie porneste , motorul se aude ok si functioneaza cam 7-10 minute pina ajunge la temperatura nominala.

Dupa ce acul indicatorului de temperatura ajunge la jumatate, nu mai pot accelera (parca se inneaca sau "da in nas") si pina la urma se opreste motorul singur.

Din momentul asta nu mai porneste nici cu slujbe. Uda bujiile si cam atat.

Am schimbat pina acum : bujii cu NGK, fisele toate inclusiv cea centrala. Am incercat si cu alta bobina atunci cand nu pornea si degeaba.

Am miscat de toate mufele posibile, am curatat inclusiv supapa PCV. Porneste la sfert de cheie cand ma duc la ea dimineata sau seara, o pot ambala zici ca nu mai are nimic.

Totul pina se incalzeste...

 

Va rog frumos sa imi dati o idee, un sfat , ce as mai putea incerca ? Deocamdata nu o pot pune pe un tester dar dupa sarbatori o sa am posibilitatea asta (mecanicii si-au luat vacanta :) > :) )

 

Va multumesc anticipat,

Toni

Share this post


Link to post
Capacul delcou si rotorul sunt ok?

 

Multumesc pentru raspunsul prompt.

Azi cand ies de la munca o sa merg sa verific Capacul delcou.

 

Multumesc frumos andreib.

 

Exact ce ai zis tu era : capacul de la delcou plin cu apa. L-am curatat si acum e totul ok.

 

Nu m-as fi gandit ca de la umezeala din capac sa se manifeste asa de ciudat mai ales ca atunci cand nu pornea, cand ii luam contactul facea ca o autoaprindere.

 

 

 

Cu respect,

 

Toni

Edited by toni010x

Share this post


Link to post

cam tarziu raspunsul meu dar in acest caz (am patit eu) poate sa fie carbunele de la capacul delcou blocat sau luleaua (aia pe care calca carbunele) uzata, adica prezinta mici gaurele

Share this post


Link to post

Si eu am un matiz din 2002 si la fel cand motorul e cald se opeste si nu mai vrea sa porneasca deloc. Am schimbat buji, fise, capac delco DAC, lulea si tot degeaba. Am verificat rezistenta bobinei de inductie si e ok. Tind sa cred ca e de la modulul acela de aprindere electronica. Nu mai am pic de scanteie nici pe fisa centrala cand motorul e cald. Interesant ca daca motorul s-a racit porneste si merge bine. A mai avut cineva astfel de probleme?

Share this post


Link to post

Si eu am aceasta problema cu un matiz din 2005. Dimineata pleca usor de la cheie. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai porneste din cheie si trebuie ajutat din pedala de acceleratie. Daca iau piciorul de pe pedala de acceleratie moare motorul. Nici eu nu stiu de la ce poate fi. Va rog frumos sa-mi dati cateva indicii sau puncte de plecare.

Share this post


Link to post

Si eu am avut tot aceeasi problema.La rece pornea si mergea struna pana atingea temperatura optima de lucru. Dupa aceea ajungea sa ating numai un pic acceleratia si murea motorul fara sa-l mai pot reporni nici macar cu pedala de acceleratie la fund. Am curatat valva PCV, am inlocuit filtru aer, am curatat IAC, am masurat daca TPS-ul lucreaza la parametri normali. Dar degeaba :(

Am citit aici pe forum ca s-ar putea sa fie filtrul de benzina infundat .Hai sa-l schimbam(aveam vreo 40.000 cu ea). Drum catre magazinul Daewoo zic: hai sa maduc eu la baietii dela service Daewoo sa- i intreb, poate au deja rutina cu problema asta. Primul lucru ce m-au intrebat cati Kilometri am si cand am schimbat capac delcou (am 101.000). Adevarul ca nu am schimbat pan' aici. Mi-au zis scurt : DELCOU. Da de unde-ziceam eu in gand, ca doara' am scanteie depe fisa principala si pe fiecare fisa in parte. In fine schimb filtrul de benzina, amorsez conducta de cateva ori cu contact on/off. Dau drumul -porneste brici, alt sunet, alta miscare. Dar cand atinge temperatura optima (ac vertical la temp apa)imi moare iarasi.

In ultima disperare am dat capacul delcou jos , am zis daca nu reusesc nici cu asta direct la service.

Cand deschid capacul, surprizaaa: in mijloc peria de carbune macinat pana in fund si intzepenit complect, ce mai arc si cursa...

Fuga la magazin- capac nou.

Cand asamblez capacul la loc si toate cele sa vedeti surpriza:

Porneste la sfert de cheie, fara trepidare de scaun, nici tu miros de benzina la esapament ! De atunci am facut cca. 10 km , de vreo juma' de ora am ajuns acasa si hapt in fatza calcului sa impart bucuria cu voi :)

Am mai facut un reset si idle lern sa fie totul okay.

Sper sa va ajute si pe voi patzania mea , deci daca aveti Kilometri buni facuti si nu v-ati uitat sub capacul delco s-ar putea sa aveti acolo un amarat perie de carbune ros pana in fund :)

Un An Nou Fericit Voua !!! :drinkers:

Edited by stepfan

Share this post


Link to post

Am avut si eu o problema asemanatoare - pornea mai greu la cald, dar pornea de fiecare data, la a doua sau a treia cheie. Aproape intotdeauna pornea la rece la prima cheie, dar de cand a dat frigul din nou a inceput sa porneasca greu si la rece.

 

Acum vreo 2 luni i-am pus alarma cu pornire motor, dar pornea foarte greu din telecomanda - electricianul care a montat-o mi-a spus ca am o problema la aprindere. Am schimbat bujiile atunci cu NGK dar nu s-a simtit mare diferenta pe partea de pronire.

 

Azi am schimbat fisele de bujii si capacul delco, si TOT NU porneste din telecomanda.

 

Intrebare:

 

Am cumparat capac delco DAC, vanzatoarea mi-a zis ca "asa e majoritatea", dar dupa ce l-au montat baietii in service m-am uitat pe cel vechi: "mando". Merge bine, porneste ok, dar totusi... credeti ca ar trebui sa raman cu el asa?

Edited by florian.ardelean

Share this post


Link to post

salut o nelamurire am si eu.am schimbat delcoul cu totul ma un matiz an 2004 cel care s.a stricat era DAC...am facut comanda ca nu am gasit in oras am specificat sa mi aduca DAC dar in schimb ei mi,au adus mando si mi.au spus ca merge si asta aveam urgent nevoie de masina asa ca.l.am montat..totul e perfec dar vreau sa stiu si daca am facut bine...m.a costat 590ron

Share this post


Link to post

buna ziua,

Am şi eu o problemă, dar e pe dos, adică nu porneşte dacă nu e cald, adică dacă nu ajunge soarele să încălzească motorul sau capota. Pe ploaie sau vreme umedă nu porneşte nicicum. Cum dă soarele şi se încălzeşte nu mai are nici o problemă, porneşte la prima cheie ca şi când nu ar avea nimic. Am schimbat bujii, fişe, baterie, nimic.

Dacă a mai avut cineva o astfel de problemă şi mă poate ajuta vă rog.

Share this post


Link to post

Incearca si bobina de inductie. Imprumuta una de la alt matiz si verifica.

Share this post


Link to post

Am schimbat bobina. Acum a pornit, dar trebuie să aştept până mâine dimineaţă să văd dacă asta a fost problema pentru că dimineaţa nu porneşte.

Mulţumesc pentru sfat.

Share this post


Link to post

Ne anunti si pe noi... :)

Share this post


Link to post

Azi de dimineata a pornit. Deocamdata e bine. Sunt in asteptare sa vedem. :banana:

Tinem legatura.

Share this post


Link to post

Am remarcat ca la multe Matiz-uri bobina incepe sa faca probleme dupa o vreme, in special la masinile din 2003 - 2004 (cel putin cu asta m-am ciocnit eu) iar de multe ori aceste probleme sunt gresit interpretate ca venind dinspre Delco. Trebuie atentie la chestiile astea.

Share this post


Link to post

:banana: A pornit la fiecare încercare. Se pare că asta a fost problema. Şi când mă gândesc că de 1 an şi jumătate mă chinui cu ea prin ateliere să-i dau de cap şi a fost o nimica toată pe care am rezolvat-o singură.

Mulţumesc încă o dată şi drum bun tututror. :lavolan:

Share this post


Link to post

Un coleg a avut exact aceeasi problema la Matiz (se oprea motorul si nu mai pornea cand era cald) din cauza senzorului optic din delcou. Chiar a avut o intamplare haioasa ca ramas cu masina in drum, a fost tractat, iar la service a pornit motorul.

 

Azi am schimbat si eu delcoul pe garantie pentru ca cel cumparat acum 9 luni s-a defectat (tot senzorul optic). Practic nu mai aveam scanteie. Ambele delcouri si cel vechi si cel nou sunt coreene, nu scrie nici un producator (adresa, date de contact pe cutie, sau seria produsului). Nu am avut de unde sa dau 400 Lei in plus pentru unul original asa ca am acceptat tot unul no-name.

 

 

Deoarece un delcou este destul de scump, v-as sfatui sa-l montati in service (deoarece numai asa beneficiati de garantie).

Ca sa-l schimbati pe garantie va trebuie fisa de montare, bonul de achizitie al produsului (deoarece am vazut ca nu se da certificat de garantie) -ATENTIE SA LE PASTRATI BINE- si certificatul constatator ca este piesa respectiva defecta.

Incercati sa gasiti un service care are si stroboscop pentru reglarea avansului la montarea noului delcou. Daca nu se regleaza corect avansul veti avea consum si zgomot mai mare iar pe langa asta va mirosi puternic a benzina dimineata, pana se incalzeste motorul.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Salutare

 

Detin un Matiz din 2003 cu care nu am avut nicio problema pana asta iarna in decembrie, cand m-a lasat in mijlocul strazii fara sa mai porneasca motorul.

La prima cheie n-a mers, a pornit la a3a, dar motorul nu se mai auzea la fel de tare si dupa vreo 100 metri s-a oprit iar.

Am chemat un baiat care lucreaza la Radacini si mi-a zis ca e delcoul de vina, l-am schimbat si am pus unul DAC.

 

Acum 2 zile iar se opreste motorul.

Vine iar, verifica instalatia electrica pt ca nu mai ajungea curent in bujii; pana la urma ajunge iar la delcou, care, cand il desface constata ca e plin de ulei de la motor. Asta am vazut si eu.

Zice ca trebuie schimbat iar delcoul, ca altceva nu-i in neregula.

 

Acum intrebarea mea este: nu cumva e si ceva la motor? Adica uleiul de motor n-ar trebui sa iasa din motor decat daca nu e ceva fixat bine sau e ceva spart...ma gandesc.

V-ati mai lovit de aceasta problema? Si daca da, ce rezolvare ati gasit?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Sunt proaste delcourile! asta e concluzia mea. Sunt facute cine stie pe unde prin Coreea sau China ca nu au nici un producator, serie, nimic. Depinde de noroc. La tine banuiesc ca nu au folosit simering de care trebuie (sa reziste la temperaturi inalte). La mine era o-ring-ul mai mic decat trebuia iar in 9 luni a picat senzorul optic. Poti sa desfaci delcoul, si sa te duci sa cumperi un simering din viton-cauciuc rezistent la temperaturi inalte (de la magazinele specializate) si sa-l schimbi. Ca sa nu mai cumperi un alt delcou de 400Lei. Vezi topicul:

http://www.gmclub.ro...co/page__st__20

 

Numai daca il montati la service (cu factura) puteti beneficia de garantie si sa va schimbe delcoul la magazinul de unde l-ati cumparat.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

si eu am aceeasi problema...

porneste foarte bine la rece...motorul merge bine ,nu da rateuri,consumul este normal etc. ...daca il opresc si vreau sa il pornesc nu mai porneste decat dupa vreo 20-30 minute...nu face intotdeauna asa...

 

ce pot sa precizez :

 

- capacul delcou este bun la fel si ruptorul

- fisele sunt bune

- bujiile schimbate

- bateria este buna

- bobina inductie cred ca e buna ( am facut proba cu bobina de la alt matiz,la fel face...matizul respectiv merge bine)

- delcoul il banuiam,l-am scos si l-am testat pe masa ... are 4 pini.2 de alimentare si 2 de semnal...pe pinii de semnal da 1 impuls\rotatie iar la celalalt pin de semnal da 54 impulsuri\rotatie...delcoul din pacate l-am masurat doar la rece,imi pare rau ca nu am facut o masuratoare dupa ce il incalzesc la cca 100grade cu un feon...

- pompa de benzina este buna,am masurat presiunea pe coloana - 3.8 bar

- electromotorul bun - i-am schimbat si periile cu ocazia asta (cand l-am demontat)

- cablajul dintre delcou si ECM l-am masurat...bun cu exceptia traseului de masa care avea 30-40 ohmi...s-a rezolvat traseul de masa dar nu a rezolvat problema...

 

ma gandesc de ceva vreme sa cumpar un delcou,am gasit la 265 si 620 lei,dar inainte as vrea sa fac o proba cu un alt delco de pe o masina care merge...ma mai gandesc si la varianta de la dezmembrari ...

 

ceva idei?

Share this post


Link to post

Am rezolvat pana la urma cu schimbat delcou.

Mi-au dat aia de la service constatare, m-am dus la magazin si am luat altul.

Cel vechi era DAC, iar cel nou este GM; am achitat doar diferenta de pret (pe cel vechi am dat 319 ron si cel nou costa 611 ron).

 

Nu stiam ca se poate schimba doar simeringul si baiatul de la service mi-a zis ca nu se schimba doar ala, desi l-am intrebat direct asta :(

 

Acum daca nu mai am probleme cu el cativa ani nu ma supar ca l-am schimbat...

 

De pornit la cald n-am avut niciodata probleme si nici de schimbat prea multe n-am schimbat (inafara de ulei si filtre de aer).

Share this post


Link to post

Buna seara.Am si eu o problema la matizul meu model 2004 clasic.Dimineata porneste la sfert,merge rotund, pana se incalzeste si are un mers neregulat aopi se opreste ca si cum ar ramane fara curent si nu mai vrea sa pornesca deloc nici cu ambreiaj calcat nici cu acceleratie calcata nici amorsata de mai multe ori,asta pana se raceste ca atunci cand e rece porneste.Mentionez ca atunci cand nu porneste nu am scanteie pe fisa centrala si nu e din bobina de inductie ca am verificat.Am schimbat bujii,capac delc,lulea,fise,filtre (aer si benzina),am curatat IAC,curatat delcou interior(da ulei pe langa simering) si am observet ca rulmentul delcoului nu arata chiar bine pt ca are protectiile din plastic topite la interior si merge cam impiedicat dar merge. Ceva idei ca mi-a mancat nervii si banii... Multumesc Revin dupa remediere

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...