Jump to content
Sign in to follow this  
cararama

Gm, Ford Si Chrysler Cer Urgent Cu Umilinta 34 De Miliarde Dolari

Recommended Posts

Sefii General Motors, Ford si Chrysler au revenit joi la Washington in incercarea disperata de a primi ajutoare totale de 34 miliarde dolari, fara de care companiile s-ar prabusi. Daca la ultimele discutii sefii companiilor au venit cu avioanele personale, de data aceasta au preferat masini hibride, pentru a nu mai fi criticati ca risipesc banii. Totusi, nu e inca destul, noteaza detnews.com, Congresul inca e sceptic si e foarte posibil sa acorde in curand numai o parte din suma ceruta, lasand decizia finala pentru momentul cand administratia Obama se va instala.

 

La audierile de joi, destui senatori s-au aratat multumiti de planurile de redresare aduse de companii si au spus ca prabusirea industriei auto ar avea repercusiuni grave. Sunt voci care au atras atentia ca deja e tarziu si trebuie luata o decizie. Cei trei producatori cer ajutoare totale de 34 miliarde dolari, ceva mai mult decat cele 25 de miliarde vehiculate la primele discutii.

 

General Motors e in cea mai grava situatie, are nevoie de 18 miliarde dolari, dintre care patru in decembrie si alte patru in ianuarie. Altfel, spun sefii GM, compania va ramane fara lichiditati. Ford cere noua miliarde dolari, iar foarte recent s-a anuntat ca producatorul vrea sa vanda Volvo pentru care asteapta sa ia sase miliarde dolari. Chrysler, cel mai mic dintre cei trei, cere sapte miliarde si multi cred ca e cel mai vulnerabil.

 

Detroit News citeaza surse care spun ca e posibil ca saptamana viitoare Congresul sa aprobe o prima transa de 10 miliarde dolari, iar decizia finala va fi luata cand echipa lui Obama preia controlul.

 

Oricum, in niciun caz nu va fi usor, presedintele Bush spune ca producatorii vor fi ajutati doar daca e sigur ca planurile prezentate le asigura viabilitatea pe termen lung, pentru binele platitorilor de taxe.

 

Liderul sindicatului United Auto Workers a tras semnalul de alarma si spune ca GM ar putea cadea pana la finalul acestei luni, daca nu primeste ajutor. Chrysler a spus ca fara patru miliarde dolari nu trece de primul trimestrul din 2009.

 

Primirea de joi din Congres a fost mult mai calda decat cea de acum doua sapatamani, cand "greii" industriei au fost criticati pentru ca au venit cu avioanele particulare. Acum s-au simtit nevoiti sa fie mai umili si au ales sa vina cu masini hibride sute de kilometri, iar zilele trecute au acceptat sa lucreze pe salarii simbolice de un dolar.

 

General Motors a venit cu cel mai convingator plan, a promis ca va renunta la 31.000 de locuri de munca pana in 2012, va vinde patru din cele opt marci si va inchide noua fabrici. Ford e in cea mai buna stare dintre toti trei, in timp ce Chrysler a fost tratat ca un caz separat si are nevoie de un partener cu care sa fuzioneze.

 

Dar, in ciuda acestor semnale trase de cei trei mari, senatorul de Alabama Richard Shelby spune ca are mari indoieli in legatura cu ajutarea industriei auto, mai ales ca suma ceruta a crescut in doar doua sapatamani de la 25, la 34 de miliarde dolari.

 

Mark Zandi, economist sef la agentia de rating Moody's a avertizat ca in opinia sa, costurile salvarii industriei auto vor fi intre 75 si 125 miliarde dolari, suma care include cele 25 de miliarde in imprumuturi aprobate deja pentru dezvoltarea de tehnologii mai eficiente si ecologice.

 

 

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5219...a-dea-banii.htm

Share this post


Link to post

Bine ca n-au venit in Logan-uri, atunci intelegeam unde-i umilinta.

Share this post


Link to post

se putea sa nu se aduca vorba despre logan? Cred ca ratezi faza tare, cu caciulitul gm-ului pentru purcoiul ala de bani :D pe care nu ii iau ca nu mai pot de bine si pe care cel mai probabil nu ii vor mai innapoia niciodata

Share this post


Link to post

Scuze de Logan , dar n-am gasit motiv de umilinta mai mare pentru sefii aia.

 

Pe romani ii doare mai tare ca uzina Dacia nu mai produce si ca angajatii sunt in somaj tehnic de sarbatori. La noi e moarta purceaua in cotet, dar pe noi ne dabija grija de americani.

Share this post


Link to post

pana una alta e forum gm, deci in topicul asta e despre gm. Care dupa cum vezi nu o duce stralucit (ba dimpotriva impreuna cu opel sunt foarte aproape de faliment), care are nevoie pentru a supravietui inca cateva luni de o gramada de bani publici.

Share this post


Link to post

Aici e forum de posesori de masini GM, nu posesori de actiuni GM. Deci, ne doare la basca ce fac aia in America lor. Ne intereseaza mai mult ce face reno pentru ca o face pe bugetul nostru. In momentul de fata, reno consuma, nu contribuie si cere legi protectioniste pentru o masina al carei pret prea mare o elimina din alternativa la o SH pentru romani.

Share this post


Link to post

si totusi esti offtopic. Despre ce se spune in primul post nu ai nici o parere? Maretul gm sa ajunga la pomana statului? (si lasa renaultul in pace ca nu discutam de el). Crezi ca e de bine sau de rau pentru gm pentru ca a ajuns in situatia asta?

Edited by cararama

Share this post


Link to post

Parerea mi-am expus-o demult intr-un singur cuvant: hotie, adica acelasi lucru care se petrece si la reno. Cand unii dau faliment pentru ca si-au orientat productia pe SUV-uri, altii abia asteapta lansarea Logan SUV.

 

Si mai am o parere legata de stirea asta: "moartea regilor este bucuria nebunilor". De cate ori a salvat contribuabilul francez pe reno de la faliment in decursul istorie ... din pacate, acum s-a adaugat si contribuabilul roman, ca tot nu avea ce face.

Share this post


Link to post

inca odata nu poti sa ai o parere fara sa fie vorba de renault/dacia? Ce treaba au cu gm si america? Sa stii ca gm nu va face produse mai bune care se vand, daca pomenesti de concurenta. Si nici nu va scapa fara ajutor de la stat daca pomenesti pe altii. Din cate am inteles gm nu ar fi cerut bani doar in state ci si in belgia, germania, spania, marea britanie plus multe tari unde au fabrici.

Edited by cararama

Share this post


Link to post

Eu cred ca tu ai logan in loc de fiat, de asta tot de oftici atat de tare ori de cate ori vine vorba de golan.

 

 

ontopic ce e de spus? sunt banii americanilor ce au rezerve de se caca pe ei, nu ca la noi, nu au bani de pensiile marite de moliceanu.

Share this post


Link to post

Ar fi bine ca loganul sa se exporte peste ocean ca sefii GM sa poata veni umili intr-unul :)

 

Ca de obicei pe acest forum...unde dai si unde crapa...tot ce este rau=logan ce este bun se fabrica in oltenia :) )

 

Penibil...

Share this post


Link to post

Lasati dracu Loganu' in pace se discuta de "greii" auto SUA.

Mai degraba sa ne dam cu parerea ce implicatii pot avea astea asupra UE implicit si Ro.

Se duc aia la vale se duc si multe din firmele europene cumparate de ei.

Vezi Ford-Craiova. Craiovenii poate pot veni cu noutati, ce se mai aude pe acolo.

Share this post


Link to post
inca odata nu poti sa ai o parere fara sa fie vorba de renault/dacia? Ce treaba au cu gm si america? Sa stii ca gm nu va face produse mai bune care se vand, daca pomenesti de concurenta. Si nici nu va scapa fara ajutor de la stat daca pomenesti pe altii. Din cate am inteles gm nu ar fi cerut bani doar in state ci si in belgia, germania, spania, marea britanie plus multe tari unde au fabrici.

Bai prietene, stiai ca statul ROMAN, la care platesti matalutza si noi taxe a aprobat luna trecuta ajutoare de stat de 49 milioane de dolari pentru Renault in Romania ? Iar Renault cere la facilitati de te crucesti pentru investita in centrul de proiectare de la Titu ?

 

Macar GM a facut naibii masini cu care nu ti-e rusine pe strada, pe cand la Renault asta a fost si este un eveniment cand mai scot si ei cate o masina mai acatarii ... Iar GM cere ajutoare de stat, dar stai tu linistit ca nici GM si nici Ford n-or sa moara, poate doar la Crysler este situatia mai incerta. Americanii au platit pentru razboiul din Irak vreo 3.000 miliarde de dolari, au aprobat ajutoare pentru sistemul financiar de vreo 700 miliarde deci dormi tu linistit ca nu stau aia in treij de miliarde de para. GM cel putin, cred ca o sa declare pana la urma falimentul deorece au nevoie de asta pentru o reorganizare rapida. Deci formuleaza titlurile alea mai corect, ca nu cred ca ai fost in congresul american sa-i vei tu cu cat umilinta au cerut ei sau nu bani ... si in plus, e nevoie de niste justificari fata de populatia de rand, ca nu stau directorii aia in salariile de pe statele de plata ...

 

@lascarica: Am multe cunostinte care lucreaza la fabrica. Deocamdata se trage greu ca sa fie gata fabrica pentru a incepe productia. Altceva, vesti proste nu s-au auzit. Ford Europa este intr-o situatie mult mai buna decat compania mama, de asta la un moment dat se pusese chiar problema separarii.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Nici aici nu scapam de cazan?

BTW- nici nu-s multi aia 34 miliarde de dolari, Rambursabila suma? Sau moca?

Share this post


Link to post
Bai prietene, stiai ca statul ROMAN, la care platesti matalutza si noi taxe a aprobat luna trecuta ajutoare de stat de 49 milioane de dolari pentru Renault in Romania ? Iar Renault cere la facilitati de te crucesti pentru investita in centrul de proiectare de la Titu ?

 

Macar GM a facut naibii masini cu care nu ti-e rusine pe strada, pe cand la Renault asta a fost si este un eveniment cand mai scot si ei cate o masina mai acatarii ... Iar GM cere ajutoare de stat, dar stai tu linistit ca nici GM si nici Ford n-or sa moara, poate doar la Crysler este situatia mai incerta. Americanii au platit pentru razboiul din Irak vreo 3.000 miliarde de dolari, au aprobat ajutoare pentru sistemul financiar de vreo 700 miliarde deci dormi tu linistit ca nu stau aia in treij de miliarde de para. GM cel putin, cred ca o sa declare pana la urma falimentul deorece au nevoie de asta pentru o reorganizare rapida. Deci formuleaza titlurile alea mai corect, ca nu cred ca ai fost in congresul american sa-i vei tu cu cat umilinta au cerut ei sau nu bani ... si in plus, e nevoie de niste justificari fata de populatia de rand, ca nu stau directorii aia in salariile de pe statele de plata ...

 

@lascarica: Am multe cunostinte care lucreaza la fabrica. Deocamdata se trage greu ca sa fie gata fabrica pentru a incepe productia. Altceva, vesti proste nu s-au auzit. Ford Europa este intr-o situatie mult mai buna decat compania mama, de asta la un moment dat se pusese chiar problema separarii.

 

de aia sunt aproape de faliment ca au facut masini care sunt cerute mai bine decat concurenta, nu? Nu stiu daca gm sau ford vor muri sau nu, insa stiu ca banii astia ce ii cer cei 3 constructori le vor ajunge abia pe o masea, in martie vor veni sa ceara bani din nou. Nu stiu pentru tine cum suna, insa pentru mine 34 de miliarde sunt o gramada de bani, iar titlul.. nu eu l-am facut insa iti dai seama ca descrie destul de bine adevarul.. Cand vii sa cersesti bani intr-un organism politizat nu poti sa o faci decat cu umilinta :->

Share this post


Link to post

Te inseli, cand hotul vine sa acoperi ce a furat el se cheama tupeu.

Share this post


Link to post
de aia sunt aproape de faliment ca au facut masini care sunt cerute mai bine decat concurenta, nu? Nu stiu daca gm sau ford vor muri sau nu, insa stiu ca banii astia ce ii cer cei 3 constructori le vor ajunge abia pe o masea, in martie vor veni sa ceara bani din nou. Nu stiu pentru tine cum suna, insa pentru mine 34 de miliarde sunt o gramada de bani, iar titlul.. nu eu l-am facut insa iti dai seama ca descrie destul de bine adevarul.. Cand vii sa cersesti bani intr-un organism politizat nu poti sa o faci decat cu umilinta :->

Sunt destule motive pentu care GM este in pragul falimentului, dar nu ca masinile lor arata ca niste nave extraterestre. Motive care tin de numarul prea mare de marci, de dealeri, de furnizori si de sindicate si nu de vanzari, care vanzari i-au tinut ani de zile pe locul intai, doar de un an fiind depasiti de Toyota. Asa ca mai documenteaza-te si tu inainte de a lasa asa bine impresia ca ai mintea odihnita.

@Esperatul: poate si uitat un zero, eu stiam ce indirect sunt vreo 20 milioane de joburi in joc. Asa ca domnu cararama, stai linistit ca numai cu umilinta n-au cerut ei banii aia. Dar e nevoie de un pic de show pentru FRAIERI, ca ala cu salariul de 1 dolar pe an (ce-o sa faca CEO-ii, isi mai iau inca un job ?) sau venitul cu masinile hibride. Deci pentru un om cu putina minte, aia numai cu umilinta n-au cerut banii.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Bai prietene, stiai ca statul ROMAN, la care platesti matalutza si noi taxe a aprobat luna trecuta ajutoare de stat de 49 milioane de dolari pentru Renault in Romania ? Iar Renault cere la facilitati de te crucesti pentru investita in centrul de proiectare de la Titu ?

 

Da un link cu stirea depre ajutorul dacia dat de statul roman. Eu nu am gasit nimic pe nici un site de stiri.

 

Cat depre ce vor sa faca la Titu - mi se pare normal sa fie sprijiniti.

Share this post


Link to post

Cauita si tu mai bine.

Share this post


Link to post
Sunt destule motive pentu care GM este in pragul falimentului, dar nu ca masinile lor arata ca niste nave extraterestre. Motive care tin de numarul prea mare de marci, de dealeri, de furnizori si de sindicate si nu de vanzari, care vanzari i-au tinut ani de zile pe locul intai, doar de un an fiind depasiti de Toyota. Asa ca mai documenteaza-te si tu inainte de a lasa asa bine impresia ca ai mintea odihnita.

 

gm a pierdut cota de piata constant de prin anii 70 de cand asiaticii au intrat in scena, cota de piata pe care nu au mai recuparat-o nici pana acum.. din ce cauza crezi ca au pierdut cota de piata? Pentru ca faceau masini mai performante si fiabile ca asiaticii? :P

 

Sunt destule motive pentu care GM este in pragul falimentului, dar nu ca masinile lor arata ca niste nave extraterestre. Motive care tin de numarul prea mare de marci, de dealeri, de furnizori si de sindicate si nu de vanzari, care vanzari i-au tinut ani de zile pe locul intai, doar de un an fiind depasiti de Toyota. Asa ca mai documenteaza-te si tu inainte de a lasa asa bine impresia ca ai mintea odihnita.

@Esperatul: poate si uitat un zero, eu stiam ce indirect sunt vreo 20 milioane de joburi in joc. Asa ca domnu cararama, stai linistit ca numai cu umilinta n-au cerut ei banii aia. Dar e nevoie de un pic de show pentru FRAIERI, ca ala cu salariul de 1 dolar pe an (ce-o sa faca CEO-ii, isi mai iau inca un job ?) sau venitul cu masinile hibride. Deci pentru un om cu putina minte, aia numai cu umilinta n-au cerut banii.

 

fraierul ala e contribuabilul american care este impotriva acestor pomeni..

Edited by cararama

Share this post


Link to post

Ete sfantz ma luasi cu anii 70 acu, cand era bunica fata ... Te duc si eu in anii 1900 cand a inventat Ford primul automobil adevarat si pe logica asta spun ca Ford e cea mai jmechera firma de automobile.

 

Ete nu mai pot eu de grija contribuabilului american, ca de-a mea moare dracu ... Vroiam sa iti arat ca habar n-ai ce vorbesti cand ai spus ca ditamai directorii s-au dus sa ceara banii aia cu umilinta.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

daca ultimii 40 de ani nu sunt suficienti ultimii 20 de ani sunt suficienti? :D Ca nu am auzit in ultimul deceniu ca gm sa fi castigat cota de piata in state :) in dauna concurentei :P oare de ce?

Share this post


Link to post

Aia au avut vinzari mari in USA cu toate ca in ultima vreme au crescut vinzarile masinilor straine in ciuda protectionismului.

De ce puii mei am fost in State si am avut masina inchiriata de firma o Mazda?

Au cam fost scuturati marii producatori... in Ro se vinde Chevy deoarece sint ieftine, un nou Daewoo dar ceva mai scump... Fordul se duce catre clasa de mijloc, Crysler cu modelele de lux la aia cu "fara numar si hai sa vada cartieru' ce masina mare am".

Parca nu prea am vazut SUV-uri americane prin Europa...

Oricum asta e inceputul si sa speram a se vor redresa altfel tsunami-ul se va propaga si spre Europa din pacate...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...