Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
tarzy

Tico - Nu Porneste

Recommended Posts

Nu-mi dau seama ce poate avea, am verificat benzineste, scanteieste dar nu porneste

 

Am reusit sa consum si acumulatorul

 

Am scos si verificat / curatat tot ce tine de aprindere ... fise, capac delco, bujii ... degeaba

 

Maine am de gand sa incluiesc capacul Delco dar nu-mi fac sperante ... acesta de pe masina deabia are un an , nu am observat sa fie crapat

 

Mentionez ca fisele, bujiile si capacul Delco au doar 1 an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai verificat "benzinarea si scanteierea"?

De cand nu mai vrea sa porneasca?

A avut ceva manifestari premergatoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinire - dat filtru de aer jos, benoclat in carb, pus nevasta sa faca pedala si ... vizualizat ca stropeste

 

scanteire - scos bujie, apropiat de masa, dat la automat, vizualizat stelute. Toate 3 bujii faceau scantei cam la aceeasi intensitate.

 

masina e condusa de nevasta, care nevasta a spus sub juramant ca nu a mai facut figuri pana acum. de pornit nu mai porneste de duminica dar nu am avut eu timp de bibilit la ea pana azi.

 

Am pus si acumulatorul de pe logan si tot nu a vrut sa porneasca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ramane sa pui si cel de Aro...(acumulatorul).

 

Deci, dl Sef, ai verificat daca pompa de benzina debiteaza? Sau daca bujiile nu sunt scurcircuitate? Le demontezi, le pui la masa cu filetul si vezi daca are loc arcul electric intre electrozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarzy, tu esti sigur ca ai benzina in rezervor? Ca aia conteaza...

La Tico e o chestie interesanta: se poate sa ramai fara benzina si totusi sa "scuipe" in carburator la apasarea accelaratiei. Mi s-a intamplat chiar mie...

Deci, pune macar vreo doi litri in rezervor si da la automat pana amorseaza pompa.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai ramane sa pui si cel de Aro...(acumulatorul).

 

Deci, dl Sef, ai verificat daca pompa de benzina debiteaza? Sau daca bujiile nu sunt scurcircuitate? Le demontezi, le pui la masa cu filetul si vezi daca are loc arcul electric intre electrozi.

 

 

La aro stii ca am 2 X(

 

cum am spus mai sus ... am verificat si faptul ca scuipa benzina in carburator, si cel ca am scanteie la bujii

 

@Kinetix - la benzina m-am gandit si eu din prima, am dat fuga la OMV cu-n PET de 5 litri ... din care am pus vre-o 3 in rezervor, 1 capac turnat in carburator si restul il pastrez sa dau foc maine la rabla daca nu porneste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, haide, nu fi asa de radical cu masinuta.

 

Daca scanteieste afara, nu e obligatoriu sa scanteiasca si in motor, mai ales daca bujiile sunt ancrasate, ude...

Verifica rezistenta electrica a fiecarei fise. Nu trebuie sa depaseasca 10-12k Ohm.

Scoate capatul fisei centrale din capacul delcou si apropie-l de masa la vreo 10mm (intre partea metalica a capatului fisei si masa), tinandu-l cu un patent izolat. Verifica daca apare scanteie. In felul asta vezi daca bobina de inductie e suficient de puternica sau s-a scurtcircuitat izolatia bobinajelor.

 

Verifica daca nu s-o fi desprins vreun furtunas, ceva, si trage aer fals pe acolo: pe la valva PCV, etc.

 

Incearca sa pornesti si cu acceleratia apasata la maxim si mentinuta asa.

Verifica daca nu s-a desprins/intrerupt un cablu de la electrovalva de ralanti. Firele ei vin la mufa aia mica si neagra care sta in spate-dreapta carburatorului, vazut din fata. Daca e intrerupt vreunul, motorul nu va primi benzina la ralanti.

 

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% bobina de inductie... in acest fel am terminat si eu o baterie(care oricum era aproape moarta).

Daca vrei sa probam bobina, eu stau prin zona Cora Pantelimon, da un semn, daca esti interesat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos AZH, daca tot ajung pe la magazin o sa cumpar si-o bobina noua, sper ca aceasta sa fie pba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am cumparat bobina (59 lei) si capac (28Lei) din pacate nu am avut timp sa le si inlocuies

 

mai vad maine cum ma descurc, daca nu sambata o desfac pe toata sau ii dau foc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, nu era neaparat sa cumperi aceste piese.

Mai intai trebuia sa faci testele pe care ti le-am sugerat un pic mai sus. Abia dupa aceea decideai ce sa cumperi...

 

Oricum, nu te descuraja. Am trecut si unii dintre noi, ceilalti, prin momente de cumpana vizavi de masinile care nu mai vor sa ne asculte.

Ia-o incetisor, analitic, si o rezolvam pana la urma. Tu ne spui ce ai facut, noi ne dam cu parerea si... defectiunea ajunge istorie.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa ne zici ce ai reusit

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porneste impinsa? Am avut si eu probleme de genul asta. A mea pornea impinsa si am schimbat carbunii. A dat rezultate.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat

 

Am fost foarte prins si nu aveam timp de masina decat azi dupa masa

 

Stabilisem cu un mecanic sa vina azi pe la 14.30 ... bineinteles ca pe la 15.00 cand am sunat eu dupa el omul mi-a spus ca mai intarzie cca 1h, ... un pic enervat de situatie cobor eu la masina, scot bateria o duc langa Logan o conectez la bateria Loganul, pornesc Loganu' si las tot ansamblu conectat la incarcat

 

Ma intorc la Tico schimb capacul de Delco, incerc sa schimb si bobina, dar bineinteles ca suruburile care prind soclul bobinei de caroserie sunt super intepenite ... reusesc sa stric floarea la ambele suruburi dar nu-i dau de cap.

 

Pun la locv bateria ... dau la cheie ... si-o ia la sfert ... zic "Bravo cristi ... hai ca esti tare ... ai pornic cascarabeta"

 

Sun la mecanic sa-i spun sa nu se mai deranjeze, el ca cica taman ce da coltu' spre mine, atunci zic "hai sa vezi ce-am facut"

 

Ajunge omu in cca 1 minut ... se uita la masina, pipaie pe acolo si decreteaza ... bobina ... ca cica e "afumata", pune mana pe surubelnita desface bobina de pe soclu (eu nu observasem ca se poate si asa, iar la magazin mi-au vandut bobina cu tot cu soclu) ... pune bobina noua (am un soclu nou nout acum) ... dau iar cheie ... porneste la sfert.

 

Palpez 50 lei la mecanic, el ca nu trebuie ca nu a facut nimic, eu ... "ia banu' omu7le ca ai venit pana aici duminica dupa masa ce dreaqu' " ... happy end ... masina merce ceas ... am dat o tura sa pun benzina si sa mai incarc acumulatorul.

 

Costuri totale: capac delco 28 lei, bobina 59 lei, "deranj" mecanic 50 lei

 

Acum a devenit iar "ticuleana" ptr ca de-o saptamana din caraciumba nu am scos-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intrebai, iti spuneam si cum se schimba, eu am trecut prin asta.

Ma bucur ca ai rezolvat problema.

Acum sunt sigur 100% ca era bobina.

Sa auzim de bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, tarzy, se pare ca ai cheltuit 78RON aiurea...

Si nici forumul nu ti-a prea folosit la nimic...

Deh, asa se intampla cand, pentru remedierea unei defectiuni, nu lucram sistematic, dupa recomandarile altora care au trecut prin asta. Eventual mai dai peste cate un mecanic, care spune: "Schimba dom'le motoru', ca de aia nu porneste masina!"

Totusi, ma bucur ca ai rezolvat problema.

Bravo, AZH!

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi voie sa te contrazic

 

Am "lucrat" cat de sistematic imi permite timpul liber, pur si simplu nu am avut 2 h pe lumina decat duminica dupa masa, daca nu rezolvam ieri ... trebuia sa astept pana la w/e urmator si de aceea folosind infdormatiile de pe forum am preferat sa am pregatite TOATE piesele posibil defecte, daca ar fi fost sa o iau pas cu pas cu info de pe forum m-ar fi prins craciunul.

 

Nu-mi pare rau deloc de banii cheltuiti "aiurea", daca nu rezolvam acum pba ar fi trebuit sa-mi trimit sotia la servici cu taxiul si sigur intr-o saptamana cheltuiam mai mult :) .

 

La partea cu "shimba dom'le motorul" ... nu prea tine la mine, de felul meu tratez destul de circumspect "parerile" merseriasilor, dar in cazul de fata sunt convins ca avea dreptate, pba era clar de la bobina (nu stiu sigur daca si de la capacul Delco) ... ptr ca era "afumata".

 

 

Va multumesc tuturor ptr ajutor si urari

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, nu m-ai convins.

Tu ai lucrat "pe doua fronturi": si cu forumul si cu mecanicul.

E dreptul tau sa faci asta, dar cred ca ideea forumului este pentru a ajuta pe cei care vor sa faca singuri ceea ce se poate face fara scule si dispozitive speciale (pe care s-ar putea sa le aiba doar un mecanic auto sau un service).

Daca urmai instructiunile date pe forum, foarte probabil ca dibuiai singur problema, o rezolvai, si nu ar fi trebuit sa trimiti sotia cu taxiul.

Continui sa cred ca se pot face o groaza de mici lucrari de intretinere si reglaje la masina, fara sa ai o lada de scule prea voluminoasa. Doar putina instructie. Scutesti niste bani si... mai inveti ceva.

Pe de alta parte, sunt intr-adevar lucrari de care nu face sa te apuci decat daca "te bazezi". Altele presupun mult prea multa munca pentru economia pe care ai putea-o face si atunci mai bine... fuga la mecanic.

In orice caz, suntem aici pentru a ajuta.

Din nou te asigur ca ma bucur de rezolvarea problemei tale.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

he, he, he

 

stiu foarte bine ce e un forum si cum te poate ajuta

 

De altfel am onoarea sa administrez unul ... cel ptr ARO - www.aro4x4.net

 

Problema in acest caz era alta ... aveam nevoie neaparat de masina, in conditiile in care nu avea timp liber sa fac incercari ... am lamurit cu ajutorul forumului care ar putea fi pbe-le, lucrul cel mai important si apoi cu ajutorul mecanicului le-am rezolvat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un tico din 98 si nu vrea sa ma porneasca . Am schimbat rotor capac delco care l-am gasit spart, capac delco , fise , bujii . Am schimbat si bobina de inductie care parca nu dadea scanteie buna. pana sa schimb bobina cand dadeam laautomat nu prea se intampla mare lucru invartea m,otorul dar bujiile parca nu se udau , nu se afumau . Dupa ce am pus o boina noua bujiile sunt afumate rau si apar si mici detonatii de parca ar vrea sa porneasca dar nimic . Benzina vine in carburator . Nu prea ma pricem ...posibil sa fi inecat motorul ? Daca da ce sa fac ? Am incarcat sa pornesc cu pedala de acc. apasata la maxim , am blocat clapeta de acceleratie sau cum ai spune aia din carburator deschisa si am dat cateva chei si apoi am incercat sa pornesc dar nimic . Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Daca scoti filtrul de aer, clapeta de soc la rece cum sta?...inchisa sau deschisa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inchisa. a venit ieri cineva si a incervat sa o porneasca trasa si nu a vrut. a pus bateria lui si a luato mai greu. zicea ca parca nu se alimenteaza bine iar bujiile ar fi ude cu ulei dar in antigel nu e urma de ulei.... bateria cu care am incercat eu imvartea dar nu vroia dadea doar niste rateuri si atat. nu am mai incervat sa o pornesc ca nu am cheile . nu cred ca ai imteles nimic ....ca nu prea am avut deaface cu carburatie. multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Verifica/''regleaza'' nivelul de ulei. Daca este prea ridicat se umezesc bujiile si nu mai porneste. e bine sa ai nivelul o idee mai sus de jumatatea distantei dintre semne.

Incearca sa aduci bujiile la o stare ''functionala''.

Acestea trebuie sa fie curatate de fum, calamina, ulei+benzina si sa aiba o distanta corecta intre electrozi.

Le cureti cu carpa si apoi cu o bucatica de hartie abraziva sau periuta de sarma.

Le pui cu varful electrozilor deasupra unei flacari mici si le tii pana cand se usuca - vreo 10 minute; atentie sa nu uiti de ele ca poate plesni ceramica. Vezi sa nu te frigi!

Verifici distanta intre electrozi - la mine este 0,9, dar poti consulta manaualul.

 

Daca tot nu vrea sa porneasca exista si posibilitatea sa fie sarita de la punct cu vreo 2-3 dinti.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei pe bujii se poate scurge si de la semeringele de supapa,scoate fum la pornire dar nu influenteaza pornirea.

Verifica mai bine bobina de inductie si fisele de bujii,mai rar se poate defecta si delcoul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea am avut timp de maşină dar in puținele încercări nu am reușit să îi dau de cap. benzina vine , scânteie la bujiile are, bujii noi, fise noi, bobina noua, capac delcou nou, rotit delcou nou, fisa centrala are scânteie bună bujiile la fel, înainte să nu mai pornească mergea cam bâlbâit, dădea să se oprească la relanti, a doua zi nu a mai vrut sa pornească, in seara aia a plouat si am crezut ca a intrat spala bobina si aia e devina. menționez că am schimbat si rotorul de la delcou care era spart ... posibil sa nu fie pus bine sau sa nu dea scânteie la timp? când dau la automat mult se aud si niște mici rateuri iar filtrul de aer este puţin parlit

mulţumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×