Jump to content
Sign in to follow this  
ph47axg

Pareri Itp Tico

Recommended Posts

Salut! Sunt posesorul unui Tico SL (dec. 2000) din aprilie 2008. Pe 11 dec. trebuie sa-i fac ITP si m-ar interesa ce conditii trebuie sa indeplineasca masina. Singura problema ce o are masina e ca lampa de ceata de pe spate nu functioneaza de cand am cunparat-o (se aprinde martorul in bord si atat). Claxonul l-am schimbat cu unul ”pe aer” sper sa nu se lege de el. In rest masina a trecut de toate reviziile. M-ar interesa mai multe indicatii din partea celor ce au mai facut ITP la Tico sa stiu de ce se leaga in special baietii. Multumesc!

Share this post


Link to post

Schimba-i lampa de ceata, pune-i un claxon normal. Astia se leaga de orice; te trimit inapoi chiar si pentru un beculet.

Share this post


Link to post

Si pregateste si tu niste bani... sa bea si oamenii aia o bere... ca altfel... o sa te tot plimbi cu dute-vino :)

Share this post


Link to post

Ce atata vorbarie, daca ai banul pregatit masina ta este buna. :)

Share this post


Link to post
Schimba-i lampa de ceata, pune-i un claxon normal. Astia se leaga de orice; te trimit inapoi chiar si pentru un beculet.

 

Nu mai speriati omul fratilor ca nu-i dreaq asa de negru :mrgreen:

 

La lampa de ceata verifica mufa si becul,la mine erau varza si am schimbat mufa cu papuci acoperiti cu termostringent ca sa nu dea apa pe acolo.

 

O sa ti se verifice franele,noxele si cam atit,sa n-ai parbrizul ciupit sau alte balari,eu l-am avut dar s-a rezolvat odata cu acordarea dreptului :rolleyes:

 

Eu am fost la un service agreat de RAR care face ITP-uri,si n-am avut probleme,numa ca o fo o coadaaa si a trebuit sa stau cu motorul pornit mai bine de juma din timp ca bateria era moarta si daca il opream nu o mai puteam porni(deh,masina nu a mai fost pornita cam de vreo 4 luni)

 

Ia la tine vreo 200 ron si...totul va fi bine

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post

Inspectia o sa o fac la service-ul Daewoo (Automar) din Ploiesti. Teoretic nu prea au ce sa zica de starea masinii pentru ca la ei am schimbat piese si am facut reglaje. Sper sa trec fara prea multe aventuri si de ITP-ul asta.

Share this post


Link to post

un lucru important, dar eu nu stiu exact valoarea , anvelopele trebuie sa aiba 1.5 mm "adancime" (din cate tin minte).

 

asta din punct de vedere legal...din punct de vedere al sigurantei, un experiment de la fifth gear

a aratat ca sub 3mm distanta de franare pe carosabil ud creste considerabil. cocluzia ramane la latitudinea fiecaruia.

 

si eu urmeaza sa 'dau examen' si vreau sa-l trec corect...problema mea este ca am masina zgaraiata pe laterala,

este evident vandalism (tabla nu este indoita). am nevoie de constatare de la politie?

Share this post


Link to post

...

 

Salut! M-am programat la ITP pe 14 (miercuri) sa vad ce-o fi. Si eu am o zgarietura pe portiera din spate, dar nu cred ca se leaga de ea daca nu e si tabla indoita.

Edited by tolin
Citare inutiala a mesajului anterior

Share this post


Link to post

Am fost azi la ITP si nu prea a iesit bine. Masina a iesit OK la lumini, directie, noxe (neasteptat de bine), dar am avut probleme la frane. Mai exact franele pe fata functioneaza perfect, dar pe spate sunt dezechilibrate (stanga franeaza mai tare). Mi-au zis sa merg sa le reglez si sa vin in max. 30 zile.

ITP l-am facut la PEX (in Ploiesti) si-l recomand cu caldura si celorlati. Oamenii nu sunt chiar amabili, dar nu se leaga de zgarieturi, nu mi-au zis nimic ca masina era putin murdara, nu mi-au turat motorul deloc la noxe si nu au vrut sa ”primeasca nimic”.

Numai bine!

Share this post


Link to post

Eu stiam oricum ca doar la diesel se verifica noxele in turatie.

 

Si pentru franele spate, din cate stiu, reglajul de echlibrare se face din cablul de la frana de mana, corectati-ma daca gresesc.

Stand pe locurile din spate se desface acel plastic din continuarea levierului de comanda al franei de mana si

se vede cablul si se poate regla.

 

Am niste intrebari:

- au verificat sistemul de ridicare/coborare al farulior? (cel pentru modificarea farurilor pe verticala in functie de incarcarea masinii)

- ce inseamna ok la directie? geometrie in parametri?

- au verificat stropitori de parbriz? de exemplu eu am furtunul intrerupt spre spate.

 

Tinand cont ca ai spus ca nu vor sa primeasca, pot doar sa presupun ca ai incercat...

 

 

Later edit:

Mai bine mai tarziu decat niciodata...

Am gasit si atasat o lista ce contine in mare ceea ce se verifica, valabila in 2007.

ph47axg, ai primit cumva vreo foaie asemanatoare? sunt diferente?

post-8038-1228988306_thumb.jpg

Edited by apo3d

Share this post


Link to post

Eu cred ca trebe schimbat pistonasul/pistonasele sau ferodoul/ferodourile,ala e de vina,nu sa stranga cablul franei de mana :mrgreen:

 

Iar ce spui tu acolo,reglezi cat de jos sa prinda frana de mana,adica daca ai o cursa a levierul pin` la cot(cum am avut si noi),mai umbli la cablu si cursa se micsoreaza.

 

Ce treaba ar avea cu stopitorile de parbriz? :scarpin: Mai ales pe spate.

 

Nu sta bre nimeni sa controleze toate prostiile alea di lista,dupa mine lista aia e mai mult asa de...luat ochii ,daca ar fi sa controleze toate chichitele alea ar face maxim 10 ITP-uri pe zi,hai sa fim seriosi... :grumpy:

Eu unul n-am primit nici un fel de foaie asemanatoare ca cea atasata de tine.

Edited by Carabusu junior

Share this post


Link to post
Eu stiam oricum ca doar la diesel se verifica noxele in turatie.

 

Si pentru franele spate, din cate stiu, reglajul de echlibrare se face din cablul de la frana de mana, corectati-ma daca gresesc.

Stand pe locurile din spate se desface acel plastic din continuarea levierului de comanda al franei de mana si

se vede cablul si se poate regla.

 

Am niste intrebari:

- au verificat sistemul de ridicare/coborare al farulior? (cel pentru modificarea farurilor pe verticala in functie de incarcarea masinii)

- ce inseamna ok la directie? geometrie in parametri?

- au verificat stropitori de parbriz? de exemplu eu am furtunul intrerupt spre spate.

 

Tinand cont ca ai spus ca nu vor sa primeasca, pot doar sa presupun ca ai incercat...

 

 

Later edit:

Mai bine mai tarziu decat niciodata...

Am gasit si atasat o lista ce contine in mare ceea ce se verifica, valabila in 2007.

ph47axg, ai primit cumva vreo foaie asemanatoare? sunt diferente?

Salut! Nu au verificat nici sistemul de reglare al farurilor si nici stropitorile (am model de Tico SL - pe spate nu am stergator). In legatura cu ?atentia?, da am incercat; am pus o sticla sub o pernuta pe canapeaua din dreapta si l-am facut atent cand s-a uract in masina. A ridicat perna, s-a uitat si a zis ca nu poate sa-mi dea verificarea ca vine perioada rece si cu franele nu se joaca.

Reglajul nu a mers facut din cablauri, ci am fost la service si au gasit pistonasul de frana blocat.

Foaie ca aceea nu am primit. Oricum cred ca le-ar lua prea mult timp sa verifice toate cele

Edited by ph47axg

Share this post


Link to post

Inainte de ITP (si nu doar) efectuati o aerisire a instalatiei de franare. De obicei pe fata nu-s probleme cu franele atata timp cat placutele de frana au "carne" si nu-s contaminate cu unsori.

Verificati franele spate astfel: ridicati spatele masinii pe doua capre (sau o capra si un cric) si rugati pe cineva sa apese usurel frana in timp ce voi rotiti o roata spate, cand incepe sa franeze se mentine apasarea pedalei in aceeasi pozitie si se verifica ca si cealalta roata sa franeze la fel. Similar si pt frana de mana. Daca sunt diferente mari atunci demontati tamburii si impingeti fiecare pistonas cu o surubelnita (trebuie sa culiseze usor); Verificati uzura sabotilor si a suprafetei de lucru a tamburelor, si nu in ultimul rand, sistemul de autoreglaj al jocului sabotilor (se gripeaza adesea)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...