Jump to content
Sign in to follow this  
Leutzu

Cum S-ar Putea Preveni Blocarea Traficului In Bucuresti

Recommended Posts

Pai transportul in comun la ora de varf vine foarte ok sau ar veni daca nu ar fi blocata fiecare intersectie de masini...nu tine nimeni cont de culoarea semaforului sau indicatorul de langa el...ca sa nu mai zic de liniile de tramvai si altele.

Cea mai mare problema e educatia urmata de lipsa de respect (ce daca ai tu Cielo Logan Aveo etc. eu am Q7 X5 si ma doare la basca ca ti-am taiat fata si am trecut pe rosu blocand intersectia ca nu am mai avut unde sa ma duc) atitudinea unora in trafic si asa mai departe.

Iar Politia nu ar mai trebui sa stea degeaba si sa o frece si sa inceapa sa dea amenzi de genul 3 sau 6 luni salariul respectivului amendat sa vedem daca mai face si a2a oara.

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Cumnate, ai şi tu dreptate, într-o oarecare măsură. Nu cred că ai citit/înţeles în totalitate postul meu :)

Oricum, îţi urez spor la dezvoltat ;)

Ştiu destul de bine cum e cu transportul în comun în Bucureşti (vezi începutul postului meu anterior).

Eu practic nu am nicio problemă, momentan, şi pentu mine primează timpul deplasării şi "relaxarea" din timpul călătoriei, confortului de a sta în maşină la stop. De asta, de f. multe ori folosesc tramvaiul, autobuzul, metroul (cum a zis şi Alezz).

Share this post


Link to post

Si eu, ca si Alezzu, prefer transportul in comun pentru mers la munca, numai ca la mine e mai evidenta alegerea, si castigul mai mare. Stau la Bucur Obor si lucrez in Piata Victoriei. Mergand cu metroul fac 15-20 de minute sin casa pana la birou. Cu masina, dimineata la 8.30-9.00, pe Stefan cel Mare :mrgreen: fac o ora, o ora si un sfert. Asa ca puteti face mijto de mine, nu ma supar si voi merge in continuare cu metroiul.

 

Solutii pentru decongestionarea rapida a traficului NU EXISTA, din mai multe motive, spuse de antevorbitorii mei. Ne trebuie foarte multi ani sa construim pasaje, tunele, autostrazi si altele, iar noi nu mai avem timp la dispozitie, ne-am batut joc de el.

Share this post


Link to post

Solutia e sa convingi cat mai multi sa bage cu metroul :) )

hai, mai zi-ne ce marfa e cu metroul.. poate cat mai multi s-or crede la londra :D

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Acolo era solul asa de nisipos incat a trebuit sa il INGHETE ca sa poata sapa prin el fara sa se surpe. Nu stiu sigur daca ala e orasul, stiu ca am vazut pe discovery.

 

La noi nu se poate face un drum care sa tina mai mult de 2 ani fara sa se perforeze, si tu vrei sa inghete solul ca sa sape in el :mda:

 

Cred ca singura solutie o constituie dezvoltarea (reala) a oraselor de provincie care ar putea prelua o mare parte a populatiei concentrata acum in capitala.

 

Absolut corect, dar aici te confrunti cu aceeasi problema ca si in cazul cartierelor rezidentiale situate in afara "betoanelor": caile de acces in oras, care sunt ultrasufocate. Degeaba muti locuintele in afara orasului, daca toti aia mutati vor veni dimineata spre Bucuresti si vor pleca seara acasa. In alte tari, caile astea de acces au minim 4-5 benzi/sens si tot se blocheaza ca naiba in orele de varf; la noi caile de acces sunt de genul DN1 cu gatuirea de la Baneasa/Piata Presei Libere, soseaua Pipera Tunari (bataie de joc), samd. Si nu se mai pot extinde cam pe nicaieri, e o lupta pierduta.

 

 

Ploiestiul deja a devenit un cartier al Bucurestiului pentru investitori.

 

E la fel de aglomerat insa, don't worry :) exemplu eu: stateam in Militari, biroul e prin Floreasca. Trebuie sa schimb metroul de 3 ori (durata calatorie cam 50 de minute, asta daca ma urc in primul metrou care vine), sa merg pe jos inca vreo 30 de minute de la statia de metrou pana unde am nevoie, la care se mai adauga timpii extra (cat dureaza pana schimbi la Victoriei, Eroilor, sau unde naiba e mizeria aia de culoar ingust pe care se inghesuie oamenii dintr-o garnitura intreaga de metrou ca apa la tasnitoare). Deci bat aproape intr-o ora jumatate la dus, o ora jumatate la intors, minim 3 ore zilnic si merg inghesuit ca la bou vagon, ceea ce (cu riscul de-a suna snob) NU VREAU. Nu ma intereseaza metroul din Tokeu unde te inghesuie controlorii in vagon, prefer de o mie de ori sa stau in masina linistit, sa ascult muzica sau sa ma uit la un film decat sa stau inghesuit ca sardeaua, cu riscul de-a nimeri langa cineva care-a folosit sapunul si apa calda in deceniul trecut.

 

Revenind. Deci, Militari spre Floreasca, aproximativ 1 ora jumate in conditii infecte cu metroul; cu masina am incercat de vreo 2 ori si m-a trecut, faceam minim-minimorum 2-2,5 ore la un drum, deci pica. Plecand direct din Ploiesti, timpul variaza intre 1.5 si 2.5 ore; problema cea mai mare sunt gatuirile de la Baneasa (celebra deja) si de cam un an incoace, gatuirea de la iesirea din Ploiesti, sta-le-ar in gat giratoriul ala cretin din Barcanesti si incompetentului care-a proiectat iesirea aia stupida in DN1, cu intersectarea sensului spre Brasov. Cand fac 2.5 ore de la Ploiesti la Bucuresti, inseamna ca am stat 45 minute sa ies in DN1 si 45 de minute sa intru in Bucuresti. Restul de 1h inseamna 60 km/h cu viteza legala (ca se pot face si in 30 minute ... e partea a doua, dar sa nu mai dea astia cu instant-on :mrgreen: ).

 

 

Avem o problema cu traficul si in loc sa ne dezvoltam, sa evoluam, sa construim sa ne fie bine hai sa mergem toti cu transportul in comun.

 

N-ai cum sa continui pe ce vrei tu, adica transportul individual. E imposibil in conditiile lipsei de spatiu, deci cu regret, viitorul chiar si pentru matale este transportul in comun, pe care-l accept si eu, DAR sa fie in conditii civilizate. Nu m-ar supara deloc metroul daca ar veni la 1-2 minute in rush hour cum era in Paris, dar cand la 8 dimineata vine garnitura fix la 9:30 minute si e plina de oameni, iti bagi toate alea in el de metrou si gata. Asta e.

 

Singurele solutii viabile in momentul de fata mi se par:

 

- incurajarea transportului cu 2 roti: biciclete, scutere, motorete tata ! (heh, cine si-a gasit sa zica asta, eu cu placuta pe ciolane din cauza unui sofer idiot... stiu, stiu, e periculos, dar sper sa se schimbe situatia asta cu timpul). Scutiri de la impozite, de la taxe, subventii, etc. Asa ca idee, pentru acelasi drum din Militari in Floreasca, cu plecare la 08.30 AM: 2-2.5 ore cu masina, 1.5 ore cu metroul, 20-25 min cu motocicleta mergand legal. E ceva, nu ?

 

- solutia londoneza: taxa de acces in zonele centrale. Mare, ceva gen 5-10 euro/intrare. O suna dur, dar cine are cu adevarat nevoie, da banii sau lasa masina la intrarea in "centru" si merge frumusel cu transportul in comun. Si se strang si o groaza de bani.

Share this post


Link to post

Eu stau in Militari si pana in zona parcului Izvor unde lucrez fac cu masina cel putin 45-60 min. Asa ca merg cu metroul (20-25 min), masina o iau numai cand am nevoie efectiv de ea. Trebuie sa adaug ca nu merg cu metroul de placere, conditiile sunt asa cum le stim cu totii, pana se va schimba ceva si aici (mai mult decat cele cateva "Bombardier" noi, care nici nu circula pe ruta Militari), va mai trece ceva vreme.

Asa ca decat sa consum inutil benzina, singur in masina, sa ajung deja nervos la servici din pricina celor vazute in trafic (discutam in alta parte despre "bizonii" care claxoneaza cand te opresti inainte de zona hasurata, cand chiar nu ai unde sa avansezi sau despre cei care circula pe linia de tramvai pe bd Timisoara intre bd Vasile Milea si Razoare), prefer sa merg cu metroul si sa imi citesc cartile din biblioteca care ma asteapta de ani...

Nu incerc nici eu sa conving pe cineva sa foloseasca mijloacele de transport in comun, in dauna masinii proprii (aici excludem pe cei care trebuie sa foloseasca masina de firma - de altfel, de poate lasa si aceasta la servici)... Pana vom avea rute rapide (cum exista in Franta; nu sunt autostrazi!) care sa ocoleasca orasul, nu avem prea multe solutii. Multi dintre noi am vazut sosele si "rings" din vest, ni le-am dori si noi in tara, dar mai avem de asteptat, Poate copiii nostrii sa fie mai norocosi... Fiecare are optiunea de a face ce alegere doreste pentru binele propriu, deci noi aici nu facem decat sa ne exprimam optiunile deja alese.

Edited by lsniculescu

Share this post


Link to post

E sueta, stai pe pace.

 

 

Daca subiectul ar fi fost.. "ce faci tu sa ajungi mai repede la munca? ai variante de a scurta timpul si nervii?" era altceva.

Share this post


Link to post

Daca s-ar vrea cu adevarat fluidizarea traficului eu cred ca in prima faza ar fi bine de montat camere in fiecare intersectie semaforizata care sa faca instant-on atunci cand se trece pe rosu si eventual un sistem care sa permita instant-on la masinile care depasesc coloana.

Cu draga inima as vota marirea de 3-5 ori a punctului de amenda.

Share this post


Link to post
Solutia e sa convingi cat mai multi sa bage cu metroul :) )

hai, mai zi-ne ce marfa e cu metroul.. poate cat mai multi s-or crede la londra :D

E nashpa rau cu metroul :-> nu recomand nimanui...e cah. Mergeti cu masinile mai bine :P

Share this post


Link to post

De ce toata lumea se ia de soferi ca sunt multi si nedisciplinati? La pietoni nu se uita nimeni?

 

Situatie des intalnita: intr-o intersectie se merge greu dar se merge. Deodata circulatia se blocheaza. Pietonii vor pune in secunda urmatoare piciorul pe trecere desi au rosu. Dupa cateva secunde coloana inainteaza dar cei din mijlocul intersectiei nu pot inainta decat pe deasupra pietonilor de pe trecere. Pana sa travereseze bizoni,i se pune verde si la ei si apar altii care merg la sfidare. Nu ca efectul de turma nu i-ar fi facut deja pe unii sa traverseze pe rosu cat timp masinile ar avea unde sa se duca. Intre timp intersectia s-a blocat ca doar au primit verde si masinile care merg paralel cu pietonii, masini ce nu pot inainta din cauza celor opriti in intersectie care au primit verde. Intre timp mosii te sfideaza plimbandu-se pe trecerea de pietoni si oprindu-se sa iti arate ca ei au verde.

 

Cred ca niste schingiuri ar rezolva problema asta. Sau daca nu se poate, macar niste amenzi.

 

 

PS: Treceri din astea pe rosu cand ceilalti au verde si intersectia e blocata vad ca face si Cumnatu si se si mandreste cu asta.

Share this post


Link to post
Cred ca niste schingiuri ar rezolva problema asta.

Da bre, sigur ca da, sa de-a liber la vanat pliznoti idioti pe zebra, primesc! =)) Cu masina evident!

Share this post


Link to post
Daca subiectul ar fi fost.. "ce faci tu sa ajungi mai repede la munca? ai variante de a scurta timpul si nervii?" era altceva.

Pai da ma,ca sambata si duminica e pustiu.Bine,de weekendul trecut e omor ca incepe febra cumparaturilor.

Share this post


Link to post
PS: Treceri din astea pe rosu cand ceilalti au verde si intersectia e blocata vad ca face si Cumnatu si se si mandreste cu asta.

 

NU ma mandresc cu asta.

O fac dar crede-ma o fac astfel incat sa fiu 100% sigur ca nu incurc pe nimeni.

Poti sa o privesti ca o prioritate de dreapta, intru numai cand nu vine NIMENI din dreapta.

 

Buba semnalata de tine ( si o stiu si eu ca nu mereu sunt sofer, mai merg si pe jos ) cu pietonii e reala, tine de educatie si de bun simt.

Dupa ce m-am simtit ca un cuvânt_urât in Germania cand eram singurul care traversa pe rosu intrucat nu venea nimic, am inceput prin tara sa fiu singurul fraier cae stau la semafor ( cand sunt pieton ) pentru ca e rosu chiar daca ceilalti pietoni traverseaza ca deh, nu vine nimic.

 

In curand o sa imi dezvolt acest "bun simt " si cand sunt la volan, promit !

 

Pai da ma,ca sambata si duminica e pustiu.Bine,de weekendul trecut e omor ca incepe febra cumparaturilor.

 

 

E pustiu pe dracu.

Saptamana trecuta am avut un drum de facut duminica si m-am gandit sa il fac pe la 12-13 ca sa nu nimeresc oamenii care pleaca pe la tara/gratar samd.

Canci, am stat pe Maniu la Apaca la 4 stopuri.

Share this post


Link to post

Pai am si zis ca de saptamana trecuta a inceput balamucul :P .

Share this post


Link to post

Ceea ce nu prea inteleg eu este chestia cu "managementul traficului", indeosebi ideea ca daca schimbi culorile intr-un anumit fel, eventual sincronizat cumva, ai putea sa rezolvi congestia.

Precum probabil se cunoaste, ma bag si eu in seama ca lucrez in telecomunicatii si aici se folosesc astfel de "tehnici" pentru a rezolva chestii asemanatoare. Numai ca, desi obiectivul este asemanator, metoda e neaplicabila in circulatia auto si, deoarece ma indoiesc ca daca ar fi existat alte optiuni nu ar fi fost implementate, nu cred ca asa ceva e posibil cu stopurile noastre.

Pe scurt, managementul traficului inseamna prioritizarea lui si... aruncarea "pachetelor" care nu au loc pe "teava". In cazul nostru e vorba de masini si de drumuri/strazi. De exemplu, s-ar putea descongestiona centrul, daca ar fi tinute masinile in "coada" mai la periferie. Dar daca "coada" se lungeste prea tare, atunci "pachetele" care nu mai au loc sunt... aruncate. Ele pot... reveni, dar daca congestia continua, nu se rezolva nimic.

Motiv pentru care, lumea a cam renuntat la ideea asta si prefera sa asigure "capacitate suficienta". Asta costa, dar sunt oportunitati, de exemplu, UE asta. Cand am fost la greci am ramas trasnit de drumurile lor. Cand au prins Olimpiada, au profitat si si-au tras o groaza de infrastructura. Noi stam si o belim pe seama Bechtel-ului.

Revenind, semaforizarea inteligenta e o "solutie miraculoasa" in care unii chiar cred sincer, dar mai degraba din, sorry, nestiinta.

Cam atat pentru azi :)

Share this post


Link to post

Abram, cand zic semafoare sincronizate ma refer la anumite trasese principale ( Maniu / 1 mai / pantelimon / colentina / berceni samd ) care sa aiba mereu verde la o viteza constanta si presupunand ca NU se blocheaza intersectiile ei cu totii vor ajunge unde vor la acea viteza constanta.

Iar cand centrul deja la ora X s-a blocat, sistemul inteligent sa tina mai mult rosu pe aceste directii astfel incat cei ce tocmai au blocat centrul sa aiba timp sa parcheze si deci sa elibereze locurile.

Daca te uiti din avion la noi versus alte orase o sa vezi ca la noi sunt niste aglomerari de masini care se misca fractionat de la un semafor la altul in timp ce la ei se misca uniform si in continuu, adica pe o directie dreapta NU atingi frana decat daca semaforun sin fata NU e sincrionizat si deci cei din fata ta nu au avut unde sa se duca stand la stop si tu la randul tau ( sau ma rog, al 4-lea , 5-lea din spatele tau ) blochezi intersectia in care te aflii plecand pe verde.

 

Oricum, sincronizarea semafoarelor si manadgementul acestora trebuie facuta concomitent cu asigurarea ca NU se mai intra in intersectie daca nu ai unde sa te duci indiferent la cate stopuri ai stat.

 

Cu ce m-am scos daca plec de la Maniu colt cu Rasaritului ca sa parcurg 200 metrii pana la Veteranilor sa stau la stop, de ce imi da verde daca nu am unde ma duce ?

La fel de la Ferdinand colt cu Avrig, se pune verde si ai 200 metrii pana la Ferdinand colt cu Mihai Bravu, chiar si daca la Mihai Bravu NU e NICI o masina la stop tot o sa stai ( primul ) inca 1 minut. Logic ar fi ca intotdeauna sa se faca verde semaforul cel mai inaintat pe sensul de mers astfel incat sa se elibereze in fata, nu cel mai din spate asa cum e la noi.

 

Si repet, daca reusiti sa mergeti fix 80 km/h constant prin Bucuresti si daca NU sunt masini la stop care sa va incetineasca acest ritm, prindeti totul pe verde ( o fi murit cel care a gandit asta si n-a apucat sa o comunice :P )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Da bre, sigur ca da, sa de-a liber la vanat pliznoti idioti pe zebra, primesc! =)) Cu masina evident!

Daca ti-ai imagina de cind astept si eu liberul asta > :) ! Cred ca va trebui sa stai la coada, mai ales ca am facut si ceva antrenamente pe tema asta :P

 

... am inceput prin tara sa fiu singurul fraier cae stau la semafor ( cand sunt pieton ) pentru ca e rosu chiar daca ceilalti pietoni traverseaza ca deh, nu vine nimic.

NU esti singurul, chiar daca nu se vede nici o masina pe o raza de 500m, eu tot traversez numai pe verde !

 

E pustiu pe dracu.

Saptamana trecuta am avut un drum de facut duminica si m-am gandit sa il fac pe la 12-13 ca sa nu nimeresc oamenii care pleaca pe la tara/gratar samd.

Ceva similar am patit si eu, insa Simbata. Nu mi-a venit sa cred ca la 11:30 era asa de mare inghesuiala pe strazi.

Share this post


Link to post
metroul nu ajunge in multe locuri...
Cita vreme arhitectii Capitalei sint preocupati cu edificii de interes national (Catedrala Mintuirii Neamului - nu va spun ce groaza am avut cind au vrut sa o amplaseze pe Bd. Unirii-, complexe de statui, etc) nu sint prea optimist.

Păi deh, e greu de construit... proiecte, studii de fezabilitate, aprobări, constatări... 4.75km în 20 de ani.

Metrou vs. Métro.

Ştiu... vise! :)

Share this post


Link to post

Sa-l vezi pe ala din Madrid, si zic eu ca au adoptat solutii relativ ieftine. Subteran era acolo unde nu aveau ce face in rest mergea la suprafata. Nu mai zic de faptul ca pentru a ajunge din centru pana la cartierul mai din margine unde stateam aveam la alegere 3 autostrazi cu 3 benzi pe sens. Statiile de metrou/renfe unde s-a putut aveau parcari imense unde oamenii lasau masina dimineata si luat metroul. Sau de cum erau trecerile de pietoni la ei: limita 30kmh. Doar ca erau construite pe un speedbump mare, practic daca treceai cu mai mult de 15-20kmh rupeai masina.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Poate daca firmele nu si-ar mai face sedii doar in Pipera, ar sta altfel treaba. Majoritatea oamenilor lucreaza in centrul si nordul Bucurestiului. Cand lucram in Pipera imi aduc aminte ca era full metroul in directia aia, si mi se intampla sa nu ma pot urca in primul. Intre timp ne-am mutat undeva in Militari, si fac 30 minute pana la munca - din Rahova fie cu tramvaiul fie cu masina - (inainte depaseam 1h mai mereu).

Bine, intre 8 si 10 dim nu am scos niciodata masina din parcare, e sinucidere curata, dar de obicei nu reusesc sa ma trezesc asa dimineata.

Edited by ylvall

Share this post


Link to post
... erau construite pe un speedbump mare, practic daca treceai cu mai mult de 15-20kmh rupeai masina.

Stii cum e sa iei o porcarie din aia NESEMNALIZATA la 50km/h ???? :-L Efectiv ZBORI ! Am patit asta anul trecut mergind pentru prima oara in Maribor. Hotomanii avea niste zig-zag-uri pe drum inainte de "capcane" insa, nestiind semnificatia lor, prima data am ajuns in situatie de cvasi-imponderabilitate :D . Nu cred ca ar fi bine sa se umple Bucurestiul de dracii din alea ...

Share this post


Link to post
Sincer mi se pare anapoda gandirea asta :

Avem o problema cu traficul si in loc sa ne dezvoltam, sa evoluam, sa construim sa ne fie bine hai sa mergem toti cu transportul in comun.

E ca si cum ai ocolii problema nerezolvand-o niciodata.

Statul/primaria este ( ar trebuii sa fie ) un servant al utilizatorului serviciilor puse la dispozitie pe bani.

Adica daca eu vreau sa merg cu TIRul singur, ok, platesc mai mult ( / tona sau cumva ) iar de banii aia statul/primaria isi ia obligatia ( ca o face pana si aproape contractual in campanie ) ca imi asigura conditii de circulatie optime.

 

Dupa gandirea de mai sus hai sa mergem toti cu bicicleta pe vremea asta ca e nepoluanta in loc sa mergem cu masini hibride.

 

Trebuie sa fie cel mai tare post pe care l-am citit in ani de zile. Felicitari :->

Share this post


Link to post

Ma bucur ca te bucur, macar de clovn sa fiu bun.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ce ziceti de ideea veche a lui Ceasca varianta extinsa : "1 saptamina aia cu nr. cu sot, 1saptamina ceilalti" =))

Meseriasi aia cu 2 masini in fata casei :)

Sau pe baza de consoane si vocale ? :)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Pai io am cerut special sa am la masini un numar cu sot si altul fara sot. Niciodata nu se stie! =))

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...