Jump to content
Sign in to follow this  
AmunDei

Modificari Motor Matiz

Recommended Posts

Lansez o provocare pentru cei care dispun de cunostinte tehnice si teoretice despre motorul de matiz. Am vazut un topic pe daciaclub in care un user a reusit (prin documentatie tehnica si calcule) sa-si imbunatateasca performantele motorului la o dacie 1310. La el era vorba de modificari ale carburatorului, ale admisiei de aer si ale chiulasei. La matiz admisia de aer am rezolvat-o, ba chiar se poate merge mai departe cu un filtru sport, carburator nu e cazul (pe partea de injectie se poate face oricand un chiptuning), a mai ramas motorul efectiv. Si acum intrebarile: se poate modifica chiulasa? Se poate mari cilindreea? Care sunt posibilitatile prin care se pot scoate mai multi cai din motorul asta fara a apela la chiptuning?

 

Orice poate furniza o informatie corecta este binevenit sa intervina. Ma gandesc ca motorul de matiz are resurse in el, trebuie doar descoperite. Partea practica - ramane de vazut pe viitor, chiar userul dsign spunea ca dispune de atelier cu masini de prelucrare mecanica.

 

P.S: Rog la o discutie serioasa. Nu este topic facut la caterinca, chiar sunt interesat de o astfel de modificare.

Share this post


Link to post

De chiuloasa nu stiu, auzisem ca circuitul de racire trece prea aproape si alezarea nu prea e posibila...Sper ca nu am scris balarii, mai intreaba si pe altii...

Share this post


Link to post

Vorbim de Matiz totusi. Masina asta a fost creata cu un scop si nu are absolut nici o legatura cu idea ta. Chiulasa e prea mica si subtire, la blocul motor il poti aleza si sa pui pistoane de reparatia a doua, dar nu cred ca se merita sa iti bati joc de el asa ... Teoretic, poti sa umbli la axa cu came sau la vibrochen, dar doar teoretic, ca nu stiu alta masina care sa foloseasca axa cu came sau vibrochen de Matiz. Aia la Dacia probabil ca au mai majorat niste gauri pe la jigloare si asa motorul isi trage benzina cata are chef ... Probabil consumul creste la 20 la suta, iar ca putere se castiga 5-10 cai ... Ideea e ca mai bine il lasi asa ca nu dai atatia bani sa te apuci de marit puterea la un ... Matiz ... Iar in legatura cu filtrele de aer sport mai documenteaza-te caci efectul filtrului ala este invers celui declarat de producatori ... Cand spui ca ai rezolvat admisia de aer la ce te referi ? Ai simplificat circuitul, iar traseul este mult mai drept iar aerul intrat in motor este mai rece ?

Share this post


Link to post

Ca si in bancul : Se poate construi comunismul in America ? Se poate. Da-i pacat.

Share this post


Link to post

La admisie da. Eliminat restrictor, rezonator + aer luat din grila fata. Si grija sa am filtrul de aer curat. La dacia respectiva nu s-a umblat la jigloare, doar la debitul de aer, prin modificarea carbului (nu mai stiu exact cum) si rectificarea chiulasei. Diferenta era probabil mica, de cativa cai, dar motorul era in parametri si a functionat fara probleme in anii urmatori. Asa spunea userul respectiv, era postat un tutorial complet. Si in legatura cu optiunea mea, atata timp cat (si daca) se dovedeste fizic posibil si fiabil, de ce nu? Eu am hotarat de pe acuma, masina asta nu cred ca o voi vinde vreodata (doar daca pateste vreun accident, dar sa speram ca nu). Asa ca o sa fac tot posibilul sa mearga cat mai bine. Decat sa o impopotonez cu abtibilde si semne cu nike prefer sa fac modificari cu adevarat utile. Spre exemplu, acuma strang bani pentru un kit de suspensie sport complet, intru imbunatatirea stabilitatii.

Share this post


Link to post

Ce sa zic, fiecare face ce vrea cu masina lui. Aia, daca au bagat mai mult aer, logic ca trebuiau sa bage si mai multa benzina ... Dupa mine, chestiile astea cu modifcarile Daciei sa faceau inainte cand nu prea aveai multe optiuni de achizitionarea a unei masini. Acu, daca vrei, cu 2-3 mii de euro, iti iei o masina cu motor de 2500 si experimentezi si ce inseamna caii putere. E pacat sa zapacesti un Matiz in stare buna, dar in sfarsit. In legatura cu admisia de aer, modifcarile alea au vreun efect concret ? Daca da, cum ti-ai dat seama ? Fizic este posibil, te poti duce la Turbomecanica, sa iti faca aia alta axa cu came mai lungi, dar ma gandesc ca pretul s-ar putea sa te cam dea pe spate ... In legatura cu suspensia, Matizul oricum are o suspensie mai tare, deci daca pui una si mai tare, s-ar putea sa ti se para mai confortabila o caruta. Daca nu ma insel isi pusese cineva pe aici niste Sachs Supertouring si le-a dat jos dupa cateva zile ...

Share this post


Link to post

Cum suspensie tare ca la mine stau ca pe...arcuri :) or fi inceput sa se duca amortizoarele.

 

Legat de subiect, in oras matizul nu ar avea nevoie de nici o modificare, eu cred ca prea are zvac, dar in afara, e slabut. Atat la motor cat si la stabilitate.

Share this post


Link to post

@smailmiami: Modificarile alea au efect, vezi topicul cu restrictorul. De asemenea eu am si tot traseul de evacuare schimbat. Cu suspensia stiu ca e rigida, dar pe langa asta, degeaba e rigida daca nu-si face treaba. Balansul e destul de mare pentru un asa zis PDG, iar amortizoarele sunt praf din fabrica. Asa ca optez pentru o suspensie sport. Si axa aia cu came sunt curios cat m-ar da pe spate ;)

 

@banzay: culmea e ca matizul meu nu e pentru oras, ci pt afara.

 

Treaba e ca multa lume mi-a zis ca am avut o optiune ciudata, si recunosc ca asa e. Dar eram fixat pe masina noua si am ajuns aici. Asa ca lucrez cu ce am. Ce pot sa zic, vedeam-as intr-un C6 si cu mainile infipte intr-un motor de Matiz :D

Share this post


Link to post

Sincer nici afara, daca nu ar fi unele dealuri mai "abrupte" sau unele curbe nu ar fi foarte rau. Pe mine ma dispera stabilitatea, cu puterea nu prea am probleme, eu merg la consum pe afara de obicei...

 

Offtopic: Interesant nr de inmatriculare =))

 

PS: Si eu decat alta masina SH, am ales matiz nou... nu am fost intotdeauna multumit de alegere, dar cand ma uit la cat costa o revizie, la benzina consumata, brusc devin multumit :P

Edited by banzay

Share this post


Link to post
@smailmiami: Modificarile alea au efect, vezi topicul cu restrictorul. De asemenea eu am si tot traseul de evacuare schimbat. Cu suspensia stiu ca e rigida, dar pe langa asta, degeaba e rigida daca nu-si face treaba. Balansul e destul de mare pentru un asa zis PDG, iar amortizoarele sunt praf din fabrica. Asa ca optez pentru o suspensie sport. Si axa aia cu came sunt curios cat m-ar da pe spate ;)

 

@banzay: culmea e ca matizul meu nu e pentru oras, ci pt afara.

 

Treaba e ca multa lume mi-a zis ca am avut o optiune ciudata, si recunosc ca asa e. Dar eram fixat pe masina noua si am ajuns aici. Asa ca lucrez cu ce am. Ce pot sa zic, vedeam-as intr-un C6 si cu mainile infipte intr-un motor de Matiz :D

Dap, unul dintre efecte era ca nu mai tremura scaunul dreapta daca nu ma-nsel :) ) ... Parerea mea este ca sunt doar placebo. Modificari din astea "finutze" ale admisiei si evacuarii la un motor de 798 cm cred ca sunt pierdere de vreme, dar fiecare cu ale lui ... Daca aveai un motor ca al lui Cumnatu mai ziceam, dar asa ... Ca suspensie si amortizoare pe mine m-a multumit Matizul, dar nici nu aveam asteptari de nush ce masina sport cand am luat-o. In legatura cu turbomecanica, prietenul meu a platit 800 de euro acu vreun an pentru niste modifcari ale chiulasei unui Opel Calibra ... Pentru turnarea unei axe cu came, eu unul presupun ca pretul este mult mai mare

Share this post


Link to post

Degeaba e suspensia tare daca centrul de greutate e ridicat. Tico fugea, iti dadea senzatii, Matizul..nu prea! Cat despre datul pe spate cu confectionarea unei piese unicat care aia ti-o fac dar ideea e cine o proiecteaza, cine o gandeste? Masina se modifica dar dupa o sa vrea benzina de 98 sau mai mult, o sa fie mai pretentioasa din multe pct. de vedere. Aia cu daciile au alte masini cu care merg in general iar Daciile stau prin garaje cu lunile demontate. Si cam fiecare a spart cate un motor, o cutie de viteze etc :)

Edited by SORAN

Share this post


Link to post

Ca sa calculeze cineva cat si cum si cum ar trebui pozitionate camele ca sa obtii ceva mai multa putere, nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa ... Asta daca s-o gasi cineva pana la urma. Daca ar fi sa ghicesc, luand ca baza de calcul aia 800 de euro, calculatul + turnatul cred ca ar cam costa in total cat masina sh.

Share this post


Link to post

Inseamna ca mai repede am sanse sa infig in el un 1L de 107/C1/Aygo. O faza ciudata la o schimbare de genul asta ar fi urmatoarea: pt omologare noul motor trebuie sa aiba cu maxim 40% mai multa putere decat cel vechi, iar la euro 4 calculul asta ajunge la un maxim de 67,2 cai. Cel de 1L are 68 :dizzy: Pe de alta parte, daca ar fi euro 2 cifra asta s-ar ridica la 71,4 si s-ar omologa fara teste dinamice. Sa-ti dai b-(

Share this post


Link to post

Da, omologarea ar fi o problema, ca in rest toate sunt rezolvate ...

 

Tu iti dai seama ce inseamna sa pui un alt motor pe Matiz ? La cat e de mic locul la Matiz, sa ti se nimereasca tie cat de cat sistemul de prindere, dar mai ales planetarele sa vina in acelasi loc ar fi o minune. Apoi vine instalatia electrica cu ECM -ul ... N-ai spatiul de la Dacie ...

Share this post


Link to post

Pai daca pornesc cu ideea ca nimic n-o sa mearga de la inceput, de ce m-as m-ai chinui? Modificare nu, alt motor nu, dupa tine ce ar merge, decat un chiptuning? :-? (doar o intrebare, nu vreau sa instig la cearta)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Vin şi eu cu o întrebare, sper să nu fie cu supărare...

Înteleg pasiunea şi dorinţa şi... dar, de ce te-ai apuca să modifici în acest sens o maşină de oraş, făcută să consume puţin şi să ...meargă mult cu un plin?

Nu e mai simplu să o vinzi şi să cumperi una la 1500-2000E, cu motor de 3-4x mai mare, pe care să o aduci pe linia de plutire şi de la care să obţii performanţele şi senzaţiile dorite? :)

Share this post


Link to post
Treaba e ca multa lume mi-a zis ca am avut o optiune ciudata, si recunosc ca asa e. Dar eram fixat pe masina noua si am ajuns aici. Asa ca lucrez cu ce am. Ce pot sa zic, vedeam-as intr-un C6 si cu mainile infipte intr-un motor de Matiz :D

Share this post


Link to post

Nu cred ca ar trebui sa te apuci de asa ceva, tinand cont ca ai doar matizul pe mana. De exemplu Alex (grimr3aper) cu al lui tico genial, mai are masini la dispozitie cu care sa isi faca treaba. Si si-a permis sa tina ticoul pe dreapta, cat a lucrat la el. El avea in plan sa schimbe motorul de tico cu unul de Daihatsu Charade sau Cuore, motor de 107 cai si turbo am impresia... Deci poate o incapea acel motor si pe matizoi. Oricum imi aduc aminte de topicul de la "masina mea" al Dl-lui Alex...Tico - masina care mi-a mancat noptile si banii (cam asa cred ca era nu?) si in aceste cateva cuvinte e mult adevar zic eu. Intradevar si eu daca as mai avea la dispozitie inca o masina si bani de aruncat, acum m-as apuca. Garaj am, cine sa ma ajute as gasi repede, dar cum eu sunt un simplu student, si am matiz pentru a ma putea strecura prin oras si sa nu arunc tot salariul pe benzina, am decis doar sa bag niste maruntis in elemente de confort. Masina mea a venit cheala(cadou de la ai mei pt bac/facultate + ca incep munca, desi si-ar fi permis mai mult nu comentez cadoul mocca :D ), si ce am facut pana acum din banii mei...Acum caut A/C pt la vara, pe care mai mult ca sigur...tot din banii mei :)

Share this post


Link to post

Deocamdata sunt la stadiul de discutii, inca nu m-apuc sa demolez matizul :D Nu ar fi problema, ca mai am si loganul pe mana.

 

Sa stii ca e bun AC-ul, un singur drum am facut vara asta fara AC, ca eram cu rezervorul aproape gol si mai aveam ceva de mers pana la prima benzinarie, asa ca nu l-am pornit. Nu vreau sa repet experienta :D . Oricum, cred ca la AC-ul de matiz trebuie suplimentat cu o folie omologata, dat fiind ca nu are geamuri atermice. Dar nu asta-i prioritatea acum.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Daca mai ai si alta masina pe mana e ok... Dar decat sa bagi j de mii de euro intr-un matiz, mai bine iti iei o masina noua si calumea. De chestii deastea sa te apuci doar daca te dau banii afara din casa, sau esti inebunit dupa masina :D

Share this post


Link to post
[...] Acu, daca vrei, cu 2-3 mii de euro, iti iei o masina cu motor de 2500 si experimentezi si ce inseamna caii putere. E pacat sa zapacesti un Matiz in stare buna, dar in sfarsit. [...]

Si alti colegi ti-au spus ce ti-am zis si eu la inceput. Motorului in sine nu ai ce sa-i faci mare lucru, iar ca sa adaptezi altul e o munca foarte grea deorece ai un spatiu mic la dispozitie si trebuie sa modifici o gramada de piese ca suporti motor, planetare, elemente foarte importante pentru siguranta masinii. De exemplu, la un Logan lovit in capul lonjeronului stanga, desi acesta a fost indreptat, la sevisul rokor din Craiova, constant rupe capul de planetara la 20-25kkm. Deci lonjeronul ala sau altceva de pe acolo nu mai vin pe pozitia normala ... Inchipuie-ti situatia ta la un Matiz cu alt motor cu suporti motor modificati cu alte planetare si mai stiu eu ce Dumnezeu de moficari cam ce viata o sa ai.

Share this post


Link to post

Atunci il punem in spate, in locul banchetei :-? (joke, of course, desi se poate)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Il stiu il stiu :D Bomba matizul ala :dizzy:

Share this post


Link to post

Apropo de loganu care rupe planetara la 25.000 km...cine o sa mai ajunga sa faca 25k km cu motoru de matiz modificat. In matiz merita sa investesti sa il tii in stare perfecta, daca te tine sa ii pui benzina scumpa, eventual poti cumpara benzina pentru Rally, sa ai o sonorizare de calitate, o antifonare facuta cum trebuie, iar cand ai bani treci la altceva. Sunt multi care vor sa bage bani sa "modifice" masina sa o faca puternica da cand fac un schimb de ulei se zgarcesc si cauta ulei mai ieftin etc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...