Jump to content
Sign in to follow this  
totti

Chevrolet Aveo/Kalos - Anvelope

Recommended Posts

Azi imi spunea cineva ca a primit o recomandare la 15.000 km (Logan) sa schimbe pneurile din fata cu cele din spate...eu acum am peste 17.000 km dar parca as face operatiunea la 25000 km cand probabil uzura dintre anvelopele fata/spate va fi evidenta. Voi ce spuneti? Am mentionat 25.000 km estimand ca viata unor anvelope ar fi cam de 50.000km ceea ce ar insemna o uzura uniforma la toate cele 4 anvelope.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Din cele stiute de mine e bine sa faci schimbul de roti la cca 10.000km, indiferent de masina. Acum, depinde si in cit timp parcurgi 25.000km. Daca ii faci in 6 luni, atunci schimbul la 25.000 cred ca e OK. Altfel, daca ii faci in 3 ani, sa zicem, nu prea e rezonabil pentru ca te apropii deja de durata de viata a unei anvelope.

Share this post


Link to post

In cazul meu ajung la 25.000 km, respectand proportia, undeva cam la 2 ani, eventual revizia a 2-a ar fi un moment propice pt. aceasta schimbare...chiar nu stiu care ar fi solutia mai buna.

P.S. Acum imi pun intrebarea daca nu cumva aceasta operatiune a fost efectuata la prima revizie cand aveam aproape 13.000 km...aveam o usoara zgarietura la o janta din fata, maine studiez pozitia ei si aflu daca acest schimb a fost facut desi nu cred, din cate imi aduc aminte rotile au fost date pe rand intai in fata ulterior pe spate nu toate odata.

post-8576-1226082444_thumb.jpg

Edited by starsteel

Share this post


Link to post
salut ..a pus cineva cauciucuri 185\60\15..este vreo problema cand se vireaza la maxim ,atinge ceva.???ca sunt mai mari in diametru ( 1,5cm pe raza)...

 

 

Scuze...se pot pune cauciucuri 185/60/15.S-a discutat acum un an...

Share this post


Link to post
Scuze...se pot pune cauciucuri 185/60/15.S-a discutat acum un an...

 

 

Salut!

 

Nu vreau sa par pisalog, dar vreau sa ma asigur ca merg si 185/60/15? am gasit niste Toyo Tires la Polyinvest cu 241 ron bucata, All Season . Imi puteti confirma?!

Share this post


Link to post

Da,am echipat masina cu anvelope 185/60/15,anul acesta va fi a treia iarna de folosinta.Nu freaca,chiar daca masina este

incarcata,dar exista o mica diferenta intre viteza reala si cea aratata la bord.

In alta ordine de idei,parca arata mai bine cu anvelope mai inalte.

Share this post


Link to post

Calculatorul iti ofera rezultatul...nu lua in considerare compabilitatea sau incompabilitatea, totul se rezuma in primul rand la circumferinta rotii si apoi la diferenta de viteza reala. Reala pe bordul tau nicidecum reala cu etaloanele de masura.

http://www.calcule.ro/Views/Calculator.aspx?cid=32

 

185/55/15 vs. 185/60/15

 

Raza rulare anvelopă 292,25 mm 301,50 mm

Circumferinţă anvelopă 1836,26 mm 1894,38 mm

Diferenţa în circumferinţă 58,12 mm 3,17 %

Când vitezometrul indică 90 km/h viteza cu care rulaţi este de fapt de 92,85 km/h.

 

Practic daca mergi cu 90 km/h, indicatie pe bord, iar viteza reala e 87,25 km/h prin aceasta schimbare realizezi o indicatie la bord extrem de precisa adica exact 90,01 km/h! Asa ca totul se rezuma la diametrul rotii, sa fie in limite acceptabile adica sa nu-ti atingi aripa in nicio circumstanta...cum in acest caz e vorba de 18,5 mm atunci e clar ca totul e ok.

P.S. Nu sustin ca asta e diferenta intre bord si realitate, variind de la producator la producator, insa oricum valoarea e extrem de apropiata si se poate verifica cu un gps.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Aproape ca veni iarna si la capitolul anvelope mai ca nu posta nimeni. Mai ca nu-mi vine a crede ca nimeni nu puse o guma noua pe Kalos. Nu va mai povestesc despre noul set de Continentale ECO 3 care deja au cateva mii de km, mai curand de noul set de Dunlop Winter Response. Pretul fu 210 RON care incluse montajul , dar nu echilibrarea. Oricum am indreptat toate jantele si apoi echilibrat pentru inca 80 RON.

 

Detalii despre DUNLOP Winter Response

post-2099-1227363389_thumb.jpg

Share this post


Link to post

va salut. am si eu o nelamurire. vreau sa-mi cumpar niste cauciucuri de iarna, si pe masina am 185/55/r15. In certficatul de inm. scrie ca pe fata pot sa pun urm dimensiuni: 155/80/r13 sau 185/60/r14. Intrebarea e daca pot sa le schimb cu una dintre cele doua dimensiuni, fara sa schimb jantele (cele cu r15 le am de cand am cumparat masina).

Share this post


Link to post

Dac vrei sa pastrezi jantele care sunt pe 15, atunci iti trebuie neaparat caucicuri cu R15 ! 185/55 r15 sau merge si 185/60 r15

Share this post


Link to post

ok mers. da sigur merge ca nu as vrea sa le iau degeaba?

Edited by vlad3221

Share this post


Link to post

Matador de iarna mp 58. Buget mic dar sunt DE IARNA.

Share this post


Link to post

"Aproape ca veni iarna si la capitolul anvelope mai ca nu posta nimeni."

Din pacate multi din posesorii de Kalos/Aveo...si mai precis noii posesori au incredere in capacitatile anvelopelor all-season cu care au venit din fabrica...mai ales ca sunt noi si au profilul destul de adanc la inceput...poate la fel de multi din cei care au masina de mai mult timp au deja anvelope iarna.

Eu unul anul trecut am stat si eu cu gumele din fabrica si de bine ce au mers anul asta am luat un un set Debica Frigo Directional...solutia de buget, si la ninsoarea de azi deja i-am testat putin capabilitatile. Si fata de Hankook-urile din fabrica e mai bine. Nu am mers la extrem dar sunt multumit de ce inseamna gume de iarna. Culmea pentru mine e ca masina a reactionat mai bine la franare pe zapada decat la accelerari bruste...cand a cam patinat. Nu stiu cat e de oportun dar eu am mai luat si un set de jante second pentru noile cauciucuri de iarna. Desi eu unul le-am luat moca de la o vulcanizare care vindea cauciucuri de iarna second, consider ca investitia in niste jante separate pt iarna e utila, macar prin prisma pretului de montare/demontare pe care trebuie sa il faci la inceputul si sfarsitul iernii. Plus ca pastrarea se face mai bine pe jante, unde deformarea cauzata de depozitarea improprie e exclusa. Poate excluzand cred expunerea la soare.

Share this post


Link to post

si inca ceva. cine mi-ar putea recomanda niste magazine din bacau pe unde as putea sa gasesc cauciucuri(in afara de selgros sau metro ca la astea n-am gasit marimea care am vrut-o) sorry pt dublu post.

Share this post


Link to post
Nu stiu cat e de oportun dar eu am mai luat si un set de jante second pentru noile cauciucuri de iarna. Desi eu unul le-am luat moca de la o vulcanizare care vindea cauciucuri de iarna second, consider ca investitia in niste jante separate pt iarna e utila, macar prin prisma pretului de montare/demontare pe care trebuie sa il faci la inceputul si sfarsitul iernii. Plus ca pastrarea se face mai bine pe jante, unde deformarea cauzata de depozitarea improprie e exclusa.

 

Adevarat, asta am programat si eu insa nu am gasit un chilipir ca al tau. Am sa incerc totusi sa mai gasesc o janta care impreuna cu rezerva sa pot pune lanturile gata de a fi folosite in caz de nevoie.

Share this post


Link to post

Daaa, adevarat al dracului.. pastrarea unor seconduri care nu stii ce e cu ele.. e ff importanta.

Share this post


Link to post

Nu exista o modalitate de setare a vitezometrului in functie de raza rotii ? Ceva in genul kilometrajului electronic pt biciclete la care introduci manual raza rotii. Mi-e greu sa cred ca un kilometraj de bicicleta e mai tare decat unul de masina :)

Share this post


Link to post

am gasit in sfarsit dimensiunea care ma interesa(185/55/r15).

Share this post


Link to post

"Daaa, adevarat al dracului.. pastrarea unor seconduri care nu stii ce e cu ele.. e ff importanta."

Nu cred ca ai inteles mesajul. Eu unul am luat doar jantele de la vulcanizarea ce vinde gume second...pe ele am pus niste Debica noi, iar rotile cu Hankook-urile venite din fabrica vor ramane pe regim de vara, pana la epuizare.

Oricum, nu recomand nimanui cauciucuri second. Totusi, unii dintre noi nu au de ales. In acest caz e totusi recomandat sa iei gumele cu tot cu jante, pentru ca poti vedea daca au sau nu galme. Cei care aduc masini de afara vand separat setul de iarna, fara a conta daca au sau nu jante. Norocul meu a fost ca un cumparator pentru asemenea cauciucuri avea alta dimensiune de janta pe masina, si pe astea practic le-a aruncat.

Va doresc succes la cautat!

Share this post


Link to post

safari hunter eu tot Dunlop Winter Response am pus ieri. Am luat din Bucuresti cu 217 RON bucata plus 66 RON demontare cauciucuri vechi montare noi si balansare. In chisinau sint putin mai ieftine dar nu am vrut sa ma pornesc la drum cu cele de vara dupa ce am vazut prognoza meteo. Primele impresii dupa 500 km parcursi ---sint super ca aderenta dar sint galagioase. Pe drumul de la Albita pina la kisinau erau portiuni cu ghetus şi zapada si au aratat ca isi merita toti banii. Sint foarte informative si iti dai seama exact cum este aderenta la moment adica iti dau o senzaţie de siguranţă. Le-am luat de la magazinul Auto Variant www. anvelopenoi.ro de la intersectie cu str. Monetariei cu o str. nu ştiu cum se cheama dar e apoape de Piaţa Victoriei.

Share this post


Link to post
"Daaa, adevarat al dracului.. pastrarea unor seconduri care nu stii ce e cu ele.. e ff importanta."

Nu cred ca ai inteles mesajul

 

Da, ai dreptate, doar ca trebuie sa pui si multa rabdare pentru a-l intelege pe Tommy, care dealtfel este un sfatuitor de nadejde. Despre SH-uri (a nu se intelege Safari Hunter :grumpy: ) numai de bine , dar nu la mine. Spre exemplu am avut rezerva Kuhmo extrem de putin rulata (cca 500 km) si dupa 4 ani am inlocuit-o dim motive de uzura morala, nu si fizica. Asta ca sa conchidem cu SH-ul.

 

Sasa - privet!! Cu anvelopele actuale am parcurs numai 250 km, din care 150 pe autostrada aproape uscata cu 130km/h lejer. Nu am avut ce comenta la stabilitate in conditiile date de carosabil, dar la partea cu zgomotul as spune ca nu este sesizabila. De cativa anisori rulez pe Conti Eco 3 (din cauza lui Tommy =D> ) care sunt extrem de flexibile si silentioase. Sashenka verifica totusi presiunea, au amicii de la centrele de anvelope obiceiul sa puna 2,2 bar / 32 psi, asta l facandu-le mai rigide si de ce nu mai zgomotoase.

Din primele observatii am vazut ca si Winter Response sunt foarte flexibile, iar la mine consider ca chiar sunt silentioase sau poate dau eu muzica prea tare :D

post-2099-1227542298_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dunlop Winter am si eu (le-a cumparat firma in urma cu 1 an). Le-am folosit iarna trecuta si in urma cu 2 saptamani le-am reinstalat, intrucat urma sa plec la Cluj. Sunt multumit de ele, usor mai zgomotoase decat cele de vara (Hankook), dar nu e deranjant.

Share this post


Link to post

Salut.

Eu am cumparat VREDESTEIN QUATRAC 2 (all seasons) cu 220RON din Slobozia dar le gasiti si la: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...=GAN&Achse=..Transportul este inclus in pret iar la teste a iesit ca sunt f.bune.Raport calitate pret sunt no.1(dupa parearea mea).Sunt super multumit.

Incercati-le cu incredere.Nu o sa va para rau!

Respect.

 

CIP.

Edited by ciprian_nichita

Share this post


Link to post
Sasa - privet!! Cu anvelopele actuale am parcurs numai 250 km, din care 150 pe autostrada aproape uscata cu 130km/h lejer. Nu am avut ce comenta la stabilitate in conditiile date de carosabil, dar la partea cu zgomotul as spune ca nu este sesizabila. De cativa anisori rulez pe Conti Eco 3 (din cauza lui Tommy =D> ) care sunt extrem de flexibile si silentioase. Sashenka verifica totusi presiunea, au amicii de la centrele de anvelope obiceiul sa puna 2,2 bar / 32 psi, asta l facandu-le mai rigide si de ce nu mai zgomotoase.

Din primele observatii am vazut ca si Winter Response sunt foarte flexibile, iar la mine consider ca chiar sunt silentioase sau poate dau eu muzica prea tare :D

 

Privet!!! :P De unde stii rusa? Merci de sfat o sa ma duc chiar sa verific presiunea ca poate au gresit ceva! baietii erau cu capul in nori. Prima data au montat pe jante cauciucuri 185/65 R14 cu toate ca eu am spus 185/60 R14 a trebuit sa faca totul de la inceput (rotile erau deja si balansate). Dupa ce am pornit de la service am auzit o bataie in roata dreapta spate si care credeti ca era cauza??? Corect! Nu au fost strinse piuliţele (nu stiu cum sa le zic corect :> ) erau strinse numai cu mina. Unica ce au putut sa zica la asta a fost "Scuze"! Asa ca nu m-as mira daca ar fi si o presiune de 3 bar

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...