Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

Gata am gasit punte de vectra. Sa va spun ce modificari am facut eu:

-etrieri+suport de etrieri+discuri espero - 100 euro de la dezmembrari;

-punte spate vectra A cu discuri - 4 milioane de la dezmembrari

-placute fata+placute spate ~ 1 milion.

Suportii de etrier de espero s-au potrivit la fix la prindere pe jambe

Puntea de Vectra a trebuit modificata in felul urmator:de pe puntea de cielo am taiat urechile de prindere de la conducte si pe cele de la cablul de frina de mina si le-am sudat pe puntea de vectra in pozitia convenabila(puntea de vectra era deja pusa pe masina si prinsa de caroserie).

Si cam atit . Totul a durat cam 4 ore la un service. Acum cielo meu din 96 are frine

Jantele le schimbasem mai de mult pe 14"

Daca este cineva interesat pot sa pun si poze

Share this post


Link to post

Si cu frina de mana cum ai rezolvat ? Am vazut ca la altii era o problema cu cablul de frina.

Edited by Gamerul

Share this post


Link to post
ZaiR In cazul asta de ce nu ar merge etrierii de Kalos cu placute de frana de Kalos? ... de ce musai cu pacute de frana de Matiz? Cum sunt placutele de frana de Kalos in comparatie cu cele de Matiz? sunt mai mici? mai scumpe ...cum? :-?

 

Eu cand am cumparat etrierii (care aveau pe ei si placute de frana) am vrut sa vad si daca placutele se potrivesc cu cele de matiz,sunt identice !!!

Dar tu faci o mica confuzie...este vorba de etrieri de Lanos nu Kalos

Share this post


Link to post
(zava @ Sep 18 2006, 12:49 PM)

Salut,

Am intrebat de etrieri de Cielo la magazinul de langa APACA si vanzatoarea mi-a zis ca nu are decat etrieri de Kalos in combinatie cu placute de Matiz (2 etrieri + set placute = 520 RON).

Mi-a zis ca se potriveste aceasta combinatie, fara a fi nevoie de schimbarea discurilor.

Voi ati auzit de combinatia asta ciudata ?

 

e cea mai buna treaba crede-ma am si eu supeeeeeeeer frane.

 

 

ZaiR daca citesti postul tau initial (click aici) o sa vezi ca se intelege destul de clar ca tu vorbeai de etrieri de Kalos, sau cel putin ai dat raspuns pt. Zava, care vorbea de etrieri de Kalos in mod explicit si raspunsul dat de tine era in contextul lui Kalos. :P

 

Din pacate mi-a luat ceva vreme sa ma hotarasc sa investesc banii in etriere de Lanos si intre timp vad ca s-au scumpit bine pe autodaewoo.ro de la 423 RON la 562 RON. Nu prea inteleg de ce ... :wallbanger:

Share this post


Link to post

La 562 RON sunt incluse acum si 2 discuri de frina ventilate.

Share this post


Link to post
Din pacate mi-a luat ceva vreme sa ma hotarasc sa investesc banii in etriere de Lanos si intre timp vad ca s-au scumpit bine pe autodaewoo.ro de la 423 RON la 562 RON. Nu prea inteleg de ce ... :wallbanger:

 

hahaaa, ce ma distrati. va plangeti atata ca babele ca mama ce scumpire.

stiti cat e UN etrier spate nou (bosch, ca doar d'asta gasesc) pentru renoul meu? >1300RON.

asa ca...

 

babelor! :tongue:

Share this post


Link to post

"stiti cat e UN etrier spate nou (bosch, "

 

 

Noi n-avem masini de lux, din tarile vest-europene ff.dezvoltate!

 

Pana la urma merg etriere de Kalos sau Lanos? Ca e o brambureala... Si fara nici o modificare pt roti de 13?

Share this post


Link to post

Etriere de Lanos si placute de matiz pentru roti de 13. De espero sau de cielo din 2000 incoace pentru roti pe 14. E asa greu sa cititi si altceva decat ultimul post? S-a spus cred de zeci de ori pe forumul asta.

Share this post


Link to post

Tommy,

Am citit tot topicul, inclusiv pe cel de tunning unde se face deasemenea referire la frane.

DAR atata vreme cat cel mai infocat sustinator al acestei variante (de schimbare etrieri) - l-am numit pe ZaiR - a mentionat ca sunt de kalos, am fost un pic derutat. Si decat sa dau banii pe niste etrieri pe care sa nu-i pot folosi mai bine am riscat alaturandu-ma nedumeririi lui "sorin77".

Asta cu atat mai mult cu cat eu nu ma pricep prea bine la mecanica Cielourilor (fiind un recent posesor) iar mecanicii de la noi habar n-au de aceasta varianta. Mi-au spus doar de inlocuirea cu cvasiintregul sistem de la Espero (pompa, discuri, etc.)

Merci pt. intelegere si evident pentru clarificarea nelamuririi .

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Daca discurile de frana sunt mult uzate iar n-ai facut mare lucru. Cursa pedalei tot lunga va fi. Daca iei placute cauta altceva decat cele daewoo, as zice sa te uiti la ATE, Brembo, Ferodo. Daca schimbi discurile, la fel, cumpara unele de marca cele Daewoo mi s-au parut slabe ca aderenta, nu si ca rezistenta in timp (la 45k km le-am schimbat si aratau ca noi).

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Poate intrebarea sa fie stupida dar ...

 

(a)

Care este raportul de franare ( Espero ) fata-spate in :

1. frana normala, lina

2. frana brusca, blocarea rotilor ( dupa caz ABS )

 

(b)

Este evident dupa ce am citit mai sus ca nu este o mare investitie sa pui o punte de vectra pe spate astfel ajungand sa ai frana pe disc si pe spate, nu pe tamburi.

Cam cu cat % imbunatateste treaba asta situatia insa ?

adeca , realmente merita ??

Share this post


Link to post

Cu privire la (b): Pot sa-ti spun ca am fost cu nubira cu tamburi ce avea frane mai bune ca o alta ce avea discuri, probabil erau reglate bine la prima. La fel am fost si cu cielo cu discuri spate, si contrar la ce s-a vehiculat de catre unii, pe mine nu m-a convins ca ar fi mai bune. Deci reglajul conteaza foarte mult, intretinerea e fundamentala. Si nu se face chiar toata ziua, nu mi se pare ceva costisitor, dar deosebit de important. Chiar daca pui discuri la nubira, cielo, espero.. pompa tot atata "apasare" spate iti permite, parerea mea ca e cam putina, aici ajungand la puntul (a). Probabil ca e undeva la 30%, daca gresesc rog sa ma corecteze cineva. Parerea mea e ca nu merita. Si mai ales, in veci nu o sa pun piese second. Mai ales pe frane!

Vezi ca s-a scris ce trebuie:

1. discuri si placute/ferodouri bune

2. lichid bun si schimbat la timp

3. reglaj corespunzator

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Pai singura care este second in tot angrenajul asta ( si asta pentru ca noua ar fi o investitie mult prea mare ) este puntea. Care in sine nu este decat o mare bucata de metal cu o forma anume. Ceea ce priveste, etrieri, placute, conducte, lichid frana samd, evident ca daca tot esti cu masina pe butuci , mai pui 2-3 mil si le schimbi si p-alea cu unele noi

Share this post


Link to post

Ce? Discuri, etrieri, placute, conducte, noi, de Vectra A - 2,3 milioane? Glumesti :)

Octavia 1 de 1400 de kile (fara esp) are tamburi spate, si franeaza de rupe.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Nu , nu , nu m-am exprimat bine. Ma refer la diferenta dintre saboti ( si tot ce mai trebuie schimbat la varianta saboti ) si celelalte noi, la etrieri si celelealte noi.

 

LE : sau altfel formuland intrebarea :

 

Tinanad cont ca puntea in sine este pe la 4 mil la dezmembrari, restul de componente ( exclus lichidul ca ala oricum costa cat costa ) se duc ca si pret pe la ... ?????

 

 

LE : Mircea, nu am de gand sa o fac concret ( am altceva in care sa bag banii ) dar e bine de concretizat. Din pacate, multe posturi incep cu data concrete si se pierd undeva in discutii 1-1 intre 2 postanti.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate, lasa masina asa cum a fost ea! Schimband puntea, va trebui sa schimbi si modul in care actioneaza frana de mana, vei sta cu dintii stransi la fiecare ITP si asa mai departe. Las-o asa ca merge bine.

:o fftopic: Tommy, sistemul de franare la woo-uri are acele supape limitatoare care micsoreaza forta de franare pe spate. Mergi cu o nubira cu tamburi cu 5 persoane in ea si cu alta, a mea cu discuri tot cu 5 persoane ai sa vezi diferenta. Stii prea bine ca si lichidul de frana conteaza, iar reglajul la discuri :scarpin: nu stiu cum il poti face :) Discuri bune, placute bune, lichid bun, n-ai treaba :) Diferente majore tamburi-discuri poti sa le observi la masini mai rasarite, altfel, toti producatorii ar fi mers pe solutia tamburilor, mult mai ieftina.

Share this post


Link to post

Stiu prea bine ca sistemul e cu supape de limitare din pompa, eu m-am luptat mult cu frana la cielo :) La reglaje m-am referit la tamburi, nu la discuri.

Si stiu ca sistemul cu discuri e mai bun, si eu am discuri si vad diferenta, fiind unul din cei pasionati sa aiba frane bune sa le foloseasca cat mai fin cu putinta :)

Dar, in lipsa EBD-ului, presiunea spate e aceeasi si la discuri si la tamburi, diferenta se vede la viteze mari, si exista, n-a contestat-o nimeni. Eu vorbeam de o masina ce a fost conceputa destept as spune eu la vremea ei.

Share this post


Link to post

Tocmai asta am zis si eu. Ce a fost cu discuri sa ramana cu discuri, ce a fost cu tamburi sa ramana cu tamburi. Poti imbunatati foarte bine franele folosind consumabile de foarte buna calitate, eventual folosind pompe majorate.

Share this post


Link to post

Franele pe discuri spate ajuta numai la viteze de peste 160km/h.

Cu greutate pe masina si serpentine la coborare se prezinta mult mai bine sabotii :)

Share this post


Link to post

Nu pot sa cred ca discurile pe spate sunt mai bune doar la viteze de peste 160 la ora. Ok la serpentine si coborari inteleg, dar altfel nu cred.

Share this post


Link to post

Si eu as fi interesat de argumente pertinente la ceea ce a spus Ovi_Jer. ;)

Share this post


Link to post

Exista o conceptie gresita a raportului fata/spate.. parerea mea. Nici discurile nu fac minuni in absenta unei presiuni corespunzatoare. Poate o pompa de frana adevarata si .. eventual un ABS :)

Share this post


Link to post

Si in cazul folosirii unei pompe de frana de opel kadett gsi ???

Share this post


Link to post

Diferenta fata -spate exista din constructie si se mareste considerabil din aspectele mentionate in postul anterior.

O pompa de frana mai mare decit scurteaza cursa pedalei :)

Share this post


Link to post

Puntea spate cu discuri de care vorbim pe aici a fost montata din fabrica pe Kadett E GSI. Sa inteleg ca Opel Kadett E GSI are frane proaste sau disproportionate?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...