Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

Eu nu am intinlit inca lamele de corectie, acum vad pentru prima data ca ar fi si o posibilitate gen. Voi ?

 

 

Share this post


Link to post

Sunt unii producatori auto, vezi Nissan :) , care au montat discurile de frana pe butuci fara suruburi. Discul se aseaza final pe butuc odata cu roata. Evident vibreaza rotile la franare cand incepe sa apara uzura (si) la butuci.

 

Deci dracoveniile astea ar fi bune :D

Share this post


Link to post

Stai ca nu pricep cum vine montajul ala de disc odata cu roata. Un ex ... ?

Share this post


Link to post

Geniala ideea. Merge upgrade pe axe fixe fara a necesita schimbarea puntii in totalitate. Acelesi axe, aceiasi rulmenti, aceiasi butuci, platoul (intarit) compatibil si flanse port-ertier ce sa cada pe pozitie si ... game over!

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Daca nu ai fuzete demontabile nu merge. Espero si cielo primele modele nu au. Fuzeta e sudata de punte si placa portcilindru e sandvis intre fuzeta si restul puntii, nedemontabila.

De la cielo DOHC au inceput sa le faca demontabile.

Acum cativa ani faceam cu mirceajo conversii de-astea ;) .

Oricum misto filmuletul, mi-a placut in special faza cu "lock the brake pedal" ;) . Nu multa lume stie asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Fix asta imi sari in ochi in filmulet ca-i sudata, iar in spatele noului platou ii montata flasna de sustinere a etrierului pe aceleasi suruburi (cu dublu rol, de sustinere a platoului si preluarea fortei in timpul frinarii de zic bine). In ambele cazuri (cilindru/etrier) in alea 4 suruburi ii cheia succesului. Nu doar teoretic, ci si practic se leaga treaba. Cu etrieri tip Ford Mondeo spre ex nici cablul frinei de mina nu trebue schimbat, ci scurtat (cablul doar) la lungimea ce se cere si montate noi plombe pe capete intr-un atelier specializat. Singurul obstacol ce il gasesc ii flansa de legatura ce probabil se cere confectionata pentru a se pupa la fix pe punctele de sustinere si etrier.

 

Punem ideea in practica, ori ba ? :mrgreen:

Share this post


Link to post

O voi pune de un exercitiu pe viu pe puntea aia, Dj. In prima faza, din primele calcule in mare pare a se lega treaba. O sa revin cu detalii aici de cum imi permite timpul a studia terenul mai in amanunt si nu inainte de a-mi incheia husa bordului ce-i pe ultima suta de metri. Mi-s curios din cale-afara de poate fi adus upgradu' ori ba pe alea fixe si cred/sper ca da, cel putin astfel vad lucrurile de moment.

 

 

Ala ii matizu' cu pedale, Ionele?

Share this post


Link to post

@Viktor. Nu stiu ce sanse de reusita o sa ai, nu exista suruburile alea 4. Singurele sunt alea care sustin scutul din spatele tamburului, mult prea firave pentru o asemenea operatiune.

Ai putea incerca sa sudezi placa dar in cazul asta s-ar putea sa vina prea in fata si sa nu se mai alinieze etrierul cu discul.

Oricum, astept cu interes detalii daca te apuci. Pot sa iti si donez puntea aia daca te descurci de transport :) .

Share this post


Link to post

Am lasat totul balta si m-am apucat de bijutereala ca nu am mai avut rabdare sa aflu de cum stau lucrurile. Doar ce am incheiat.

 

Acele 4 suruburi de care amintesti Dj, nu le gasesc deloc firave. In alea ii preluata forta (circulara) redata de tamburi prin intermediul sabotilor in momentul frinarii. Acelasi rol il vor indeplini si in cazul etrierilor.

 

Mai in amanunt (si foarte discutabil) in "modificare frine cielo" unde se poate dezbate pe larg.

Share this post


Link to post

:) , nunu, eu vb de suruburile care tin scutul (adica tabla aia din spate), sunt vre-o 3 cu cap de surubelnita cruce. Doar alea am vazut eu.

Desfa tamburul si convinge-te, (sau combate-ma, poate intr-adevar sunt acolo si nu imi mai aduc eu aminte). Din pacate nici poza nu mai am cu taburul desfacut sa ne elucidam.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Continuarea, cu rugamintea catre domnii moderatori de a muta discutia din youtube legat de upgrade frine, aici.

 

Deci.

Jos tamburul, jos sabotii si toate cele, jos butucul apoi jos platoul din cele patru suruburi si extras de pe ax. Remontat butucul dupa care, montat un disc ventilat cu inaltimea de 50mm (asta am avut la indemina) pentru a afla aproximativ diferenta ramasa dintre disc si placa axului unde urmeaza a fi montata flansa ertierului si aparatoarea de protectie. Cu disc de 50mm inaltime, ramine o diferenta de 25-30mm ceea ce vrea sa insemne ca lejer poate fi montata flansa de 10mm grosime plus aparatoarea. Nu am mers pe calcule exacte (nu-si au rostul) avind in vedere ca flansa trebue calculata in functie de discurile si etrierii ce urmeaza a fi folositi. Ce m-a interesat mai mult, ii acea diferenta (25-30mm) de care aminteam. Teoretic, in primele calcule facind diferente de inaltime dintre discurile fata cu inaltimea de 41mm ( discuri de 236) si tamburi cu inaltimea de 67mm ... aparea o diferenta, iar ca sa o aflu si sa ma conving ca ea exista (aprox macar) am pus osu la treaba pe caleasca trasa la gard (numa buna de exercitii).

 

post-20861-0-61869800-1494254960_thumb.jpg

 

post-20861-0-47736400-1494254988_thumb.jpg

 

post-20861-0-24165500-1494255006_thumb.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

La puntea originala de nexoasa cu axe sudate, platoul sabotilor ii montat in 4 suruburi de 8mm (cap 13mm). Credeam ca la alea faci referire ca n-o sa reziste, Dj. Baga un ochi aici pentru a observa de cum stau lucrurile la veterane.

Share this post


Link to post

Da, arata bine, inseamna ca am fost eu chior cand am desfacut-o pe a mea.

daca se si aliniaza etrierul pe disc (si cel mai probabil se va alinia) merge.

Good job ;)

Share this post


Link to post

Multumesc de oferta (punte) Dj. Deocamdata nu am in plan a ii aduce modificari puntii spate, ramin tamburii. Mai studiez totusi terenul sa apropii calculele pentru a-mi forma o imagine pe ce discuri se poate merge ce sa fie compatibile pe butuc (sa cada pe prezoane) in primul rind, apoi ce inaltime a acestora pentru a diminua acea diferenta incit port-etrierul sa cada la fix pe pozitie ... Oricum, imi miroase a reusita de-i acord nitica atentie. Pe undeva as zica ca m-am linistit ca se poate aduce modificarea insa, pe de alta parte, m-o rascolit si inclin a afla detalii mult mai precise a unui eventual upgrade. Da' macar am o rabla pe care sa exersez (cind ma ajunge plictiseala) si sa finalizez maretu' proiect si doar dupa "aruncat" pe a adevarata de astfel imi cade pe chelie.

Share this post


Link to post

Pai vezi prin topicul asta, si probabil mai sunt si altele, au fost o gramada de discutii despre cum se pun discuri de vectra A, Vectra B, pe cielo cu fuzete demontabile, sigur gasesti informatiile de care ai nevoie.

Share this post


Link to post

Pina in prezent, nu au fost montate (si cred ca nu ma insel) discuri pe punte de Cielo cu fuzeta fixa, sudata, cea in discutie de moment. Fu vorba ca doar pe alea cu fuzeta demontabila se poate aduce upgrade-ul. Ma refer strict la posibilitatea de montaj discuri pe fuzeta fixa. Urmarind atent filmuletu', se aprinse beculetu', ca da, trebue sa iasa pasenta si in cazul woo-urilor cu fuzeta fixa motiv caruia am tinut a studia nitel terenul. Suta-n suta se poate, pe urma unor calcule exacte. Imparteala celor 4 piese (disc, etrier, aparatoare, flansa) o facem in asa fel incit sa cada la fix pe pozitie. Ai 25 - 30 mm (depinde de inaltimea discurilor ce le alegem) ii spatiu mai mult decit suficient intregului ansamblu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu ma refeream la faza cu discul si prezoanele, alea de vectra a "cad" pe prezoane, etrierul merge, singura problema care ramane este sa aliniezi etrierul.

Ar fi interesant daca placa aia portetrier de vectra A se aliniaza bine si excelent daca vine si la suruburi cum trebuie, nu cred ca a incercat cineva pana acum sau poate da, de aici mitul ca nu merge.

La cele cu fuzeta detasabila este sandvis intre fuzeta si punte din ce imi amintesc, legea bunului simt zice ca pe punte fixa va veni cam cu 1 cm prea in exterior, deci etrierul nu va pica pe disc cum trebuie insa astea sunt doar teorii, practica poate difera.

Share this post


Link to post

Discurile pline de Vectra A is identice alor de Cielo, discuri fata, pline: 236/41/60/12.5 sau 12.7 (41 inaltimea). In cazul asta ramine o diferenta mai mare intre fuzeta si disc. De se afla datele etrierului, mai axact port-etrier masurat din centru (ce cade mijlocul discului) pina in exteriorul celor doua puncte de sustinere, se afla grosimea flansei ce probabil trebue executata, de aia Vectra nu cade pe pozitie.Ori ba ?

Share this post


Link to post

Noi parca vorbeam de discuri spate aici nu?

Tu vrei sa pui de fata pe spate sau ce?

Simt ca ne intelegem ca mutul cu surdul, undeva simt ca e o neintelegere.

Share this post


Link to post

Ma bag si eu ca musca: etrierii ce-i vei adapta sunt prevazuti cu sistem ce actioneaza si la frana de mana?

Share this post


Link to post

Exact, Cris. In cazul asta se poate merge lejer pe discuri pline fata ce au fost montate cindva pe Cielo ce cade la fix in cele 4 prezoane si are inaltimea (ca si pe fata, chiar si alea ventilete de nu ma inse) de 41mm. Dj cred ca se refera la discuri expres spate cu semi-saboti interiori a frinei de mina. Personal, acel model nu m-ar interesa, alfel n-as fi interesat de a aduce o modificare de nu ma scap in totalitate de saboti indiferent de marimea acestora.

 

Etrier model pe intelesul tuturor.

 

post-20861-0-41789200-1494513124_thumb.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Exact. Ce are vectra A pe spate se potriveste la fix la puntea cu fuzete detasabile. Plug and play. Doar cablul de frana de mana trebuie putin modificat.

Share this post


Link to post

In cazul de fata nu tine ideea de plug and play, Dj. Se cere un disc, etrier, si-olecuta de matematica pentru a stabili cotele execte ale flansei. Cam atit. Montat discul (ales) in prezoane pe butucul existent, masurata (si notata) distanta dintre interiorul discului si fuzeta, alinierea port-etrierului pe centru discului pentru a afla distanta dintre disc si punctele de sustinere exterioare al port-etrierului cota care, o scadem din intreg (distanta dintre disc si fuzeta) astfel rezultind grosimea flansei ce urmeaza a fi executata cu simt de raspundere intr-un atelier. Dind a crede (si mai mult ca sigur) ca, doar prin executarea unei flanse se leaga treaba cum trebue si toate cad la fix pe pozitie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...