Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

am dat 20 milioane pe sistemul de frana si sunt multumit de cielo

acuma are frane.

discuri ventilate fata brembo 4 milioane si ceva

etriere + placute ferrodo 8 milioane si ceva sau 9 si ceva.

tamburi spate q&h la 260 ron setul (2 bucati)

saboti ferrodo undeva in jur de 130 ron.

conducte 200 ron toate 4.

lichid de frana textar cu punct de fierbere de 360 grade din ala verde-albastrui.

puteti pune si din ala de 280grade celsius galben inchis(se simte si la ala ca lucreaza altfel frana)

 

pe langa astea manopera, + un aerisit asa cum cred ca nu o avut niciodata masina mea.

acuma simt cum pun frana si pleaca tot in fata si masina se opreste.

cand am iesit cu masina din service nu eram obisnuit cu discurile si franele calumea si asa frana am pus ca am blocat rotile la 30 la ora.

si umpic am apasat.

am facut un test...la 50 la ora daca apas cu forta degetelor se simte cum se opreste.

sunt ff multumit.

asta dupa ce am citit 12 pagini aici.

le`am chimbat de 2 luni dar acuma m`am obisnuit :P

Edited by tolin
Atentionare - foloseste majusculele in locurile pe care limba romana le reclama

Share this post


Link to post

Ai dat ENOORM!! Asta e concluzia mea. Bine c-ai avut de unde. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu unul nu cred ca omul a stat sa-si faca raportul siguranta vietii lui si a familiei versus 20 de milioane. Bravo albanezule, s-o folosesti sanatos si fara evenimente.

Share this post


Link to post

Subscriu. Eu am vandut o masina in stare perfecta la subpret din cauza ca nu eram multumit de frane. (cu toate ca nu folosesc deloc excesiv frana)

Share this post


Link to post
Eu unul nu cred ca omul a stat sa-si faca raportul siguranta vietii lui si a familiei versus 20 de milioane. Bravo albanezule, s-o folosesti sanatos si fara evenimente.

 

Totul se putea face mult mai ieftin, atâta tot. Nu am spus că nu trebuia să-şi îmbunătăţească frânele, ci DOAR că a dat cam mult pe îmbunătăţirea asta.

Share this post


Link to post
am dat 20 milioane pe sistemul de frana si sunt multumit de cielo

acuma are frane.

Si mie mi se pare ca ai dat cam mult pt modificarile facute, dar totusi investitia facuta in sistemul de franare de la Cielo e excelenta. Intr'adevar acum ai frane pe care te poti baza! :)

Share this post


Link to post

Probabil n`au fost 20 demilioane au fost vreo 18 si ceva dar oricum au fost.

Nu`mi pare deloc rau ca am dat acei bani, am frane frate, cand calc pedala simt cum masina se opreste si eu incep sa ma apropiu cu dintii de volan. Ma bucur ca in sfarsit am frane.

frana de mana la al 3-lea dinte mi-a blocat rotile asta pana la 40km/h

de la 100km/h ma opreste

sunt multumit, masina reactioneaza la franare la fel si la 50km/h si la 180 ca am testat-o

parca ii mai echilibrata sunt foarte multumit.

urmeaza puntea cu discuri dar ma tem ca o s-o vand

de aci de pe forum am luat informatiile si ma bucur.

am avut si un mecanic bun(eu) si de aerisit le-am aerisit eu cu nevasta-mea :D ea facea pedale eu aeriseam.

sutn multumit de frane si nu ma intereseaza de cati bani am dat pentru siguranta mea.

acuma vreau sa-mi fac roll-cage.

sunt nebun ca ma gandeasc mai mult la siguranta?

Share this post


Link to post
SAL! Vreau sa stiu daca se poate face pentru a imbunatati comportamnetul masinii pe franare (mai violenta) la viteze de 110-120km/h! Masina te solicita foarte mult la franari de urgenta deorece la cielo exista un dezechilibru pronuntat al raportului de franare intre punti-fapt cel il stiam- iar saptamana trecuta nu am fost intr-o situatie prea placuta pe Posada cand in depasire pe coborare la 110km-120km/h in a4-a a trebuit sa reintru iar pe banda mea de mers si bineinteles sa reduc viteza(deci eram pe perioada de franare si deaccelerare) iar masina a derapat usor de spate la intrarea (pe banda de mea de mers,din fata venea o alta masina [-O< ) din 2 motive:

1.dezechibrul de forte pe franare: fata prea mult fata de spate

2.coboram ,ceea ce a amplificat si mai rau modificare centrului de greutate pe zona din fata a masinii!

Ceva asemanator s-a mai intamplat si pe plan drept! Am roti pe 14 si discuri mai mari,nu ca la modelul corean-sper sa nu fiu offtopic

Share this post


Link to post
parca ii mai echilibrata sunt foarte multumit.

urmeaza puntea cu discuri dar ma tem ca o s-o vand

 

acuma vreau sa-mi fac roll-cage.

sunt nebun ca ma gandeasc mai mult la siguranta?

Daca ai pune si punte spate cu discuri s-ar schimba radical comportamentul masinii pe franare.

Din punctul meu de vedere nu, e bine ca te gandesti la siguranta, dar parca roll-cage-ul e cam greu de facut si "ciudat" in cazul unei masini de zi cu zi. :)

Share this post


Link to post

nu`i foarte greu de realizat o sa fie greu sa se urce cei din spate :P dar cum umblu doar eu si nevastamea deci nu`i stress.

oricum mi`am pus scaune sport de proba 2 zile si apoi le`am dat jos pentru ca erau ceva suporti improvizati si am zis ca pana nu`mi gasesc suport nu le pun.

roll`cage`ul sau roll`bar`ul urmeaza sa fie confectionat in curand momentan studiez problema ca vreau sa aiba si parti demontabile si parti sudate.

dar acuma ma bate gandul sa cumpar de la un preten o punte spate cu discuri.

problema ii ca ii trebuie roti pe 14 si a mele sunt pe 13.

mi`as pune roti pe 15 dar...momentan nu dispun de bani dar puntea tot voi sta in cap sa fac rost de bani sa o cumpar

sunt curios cum o sa prinda frenele dupa aceea.

numai bine

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj irc si pune si cate o majuscula pe ici pe colo.

Share this post


Link to post

buna baieti. nu stiu de ce sunt probleme de franare la voi, eu am un EXE din 2003 fara ABS (nu stiu daca franele difera de modelul precedent!!), dar nu simt ca ar trebui sa am frane mai bune. am condus mult si alte masin cu ABS acolo alta este povestea. acum o luna in drum spre bucuresti am intrat intro depasire cu 130 km/h dar observand ca vine un camion am renuntat reactionand cu o franare de au scos un fum causciucurile. fara nici o problema, eu zic ca sunt multumit de ele

Share this post


Link to post

De foarte multe ori franarea defectuoasa este data de nerespectarea intervalului de schimbare a lichidului de frana respectiv al placutelor.

In consecinta, multi iau de bun faptul ca franele la Cielo nu sunt satisfacatoare si recurg la tot felul de modificari.

Share this post


Link to post

@decseiszabi: La Cielo Executive, ai etrieri si placute de Leganza (parca si discurile sint mai mari - asta poti sa o vezi daca ai roti pe 14") si da, difera FANTASTIC de mult frinele de Cielo Exe fata de frinele Cielo standard - ma refer la eficienta. Incearca sa conduci un Cielo standard, insa cu grija ;) ... la inceput o sa ai senzatia ca nu te tin frinele sau ca ai aer in instalatie :) )

 

Bun, daca pui un Cielo standard in parametri normali de functionate pe standul de probe, cu siguranta isi indeplineste normele tehnice legate de frinare. Anomaliile pot aparea de la lichid prost, placute de frina f. dure (mare atentie la Phoenix :- ), glisiere blocate, cilindru etrier blocat ... etc

Share this post


Link to post

ok. asta nu am stiut ca la exe sistemul difera de cel standard. ,sorry, mea culpa

Share this post


Link to post
@decseiszabi: La Cielo Executive, ai etrieri si placute de Leganza (parca si discurile sint mai mari - asta poti sa o vezi daca ai roti pe 14") si da, difera FANTASTIC de mult frinele de Cielo Exe fata de frinele Cielo standard - ma refer la eficienta. Incearca sa conduci un Cielo standard, insa cu grija ;) ... la inceput o sa ai senzatia ca nu te tin frinele sau ca ai aer in instalatie :) )

 

Sistemul de franare de pe cielo exe nu difera de cel de pe cielo standard, la partea mecanica/electrica singura diferenta e aprinderea.

(pentru ca EXE si STANDARD s-au numit dupa 2000, inainte GL, GLE, etc)

Diferenta e fata de cele fabricate inainte de 2000 in romania, cele cu roti pe 13. (cred ca la astea te-ai referit)

La cela facute dupa 2000 discurile sunt la fel cu cele de pe espero si nubira :)

In definitiv, mie saltul mi s-a parut insuficient (inainte si dupa 2000) :D

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Sistemul de franare de pe cielo exe nu difera de cel de pe cielo standard, la partea mecanica/electrica singura diferenta e aprinderea.

(pentru ca EXE si STANDARD s-au numit dupa 2000, inainte GL, GLE, etc)

 

Te inseli la faza asta si cred ca rau de tot !!! Iti spun pentru ca am schimbat cu mina mea placutele de frina ale unui amic care are Cielo Exe, e drept varianta DOHC 16V. Cunosc al naibii de bine frinele de Leganza iar masina amicului avea placute si etriere de Leganza !!

 

Am cautat pe net un site pentru a putea sa sustin ceea ce afirm. Din pacate nu am reusit sa gasesc decit pe cel de la Phoenix. Atentie !!! Nu fac reclama la Pheonix, din contra recomand cu toata caldura sa nu folositi asa ceva

 

Intra te rog pe site (http://www.phoenix-industries.ro/) pe Daewoo/Cielo si ai sa gasesti 2 tipuri de Cielo, Standard si Executive. Pentru cel standard, se folosesc placutele PH 0939, pentru Executive, placutele PH3234. Daca ai sa dai click pe fiecare in parte, vei vedea profilul si sint sigur ca ai sa-l recunosti pe cel de Leganza ...

 

Iar vis-a-vis de salt ... eu apreciez ca fiind foarte mare diferenta intre frinele de Cielo standard si cele de Executive

 

LE: inca un link la care se poate vedea ce am spus :

 

Pentru Cielo Standard : http://www.autoware.ro/catalog.php?car_id=...ata%20(tip%20h)

 

Pentru Cielor Executive : http://www.autoware.ro/catalog.php?car_id=...ac)%20executive

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Naiba stie ce coduri au aia, eu am avut un exe vreo 3 anu jumate si am si scris pe aici, discuri de 256 de mm. S-ar putea ca aia sa scrie aiurea pe site. Pe cutie (ATE) scria nexia, espero, nubira. :)

Nu stiu cat au discurile de leganta, s-ar putea sa fie la fel, dar eu cred ca sunt o idee mai mari.

Cele dinainte de 2000 aveau pe 236mm, si cred ca ele fac obiectul referintei.

 

In plus mai e o confuzie des intalnita: exe inseamna nivel de dotari, insa in unele certificate de inmatriculare si standardurile erau trecute exe.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

OK, ignora site-ul Pheonix si codurile lor.

 

Ultimele 2 linkuri pe care le-am anexat sint catre un site de piese auto care are scanat catalogul Daewoo. Cred ca mai relevant de atit nu se poate. Daca te-ai uitat pe cele doua linkuri, nu se poate sa nu fi vazut diferenta la placute, etriere si intregul sistem ...

 

Inca o data spun, nu vorbesc din auzite, am schimbat cu mina mea placute pentru mai multe Cielo standard si pentru 1 buc. Cielo Executive. Stiu si ce am cumparat si ce am montat. Habar nu am de cit sint discurile, insa sint 99,99% sigur ca si discurile de Executive sint mai mari si, am senzatia ca putin mai groase.

 

Executive-ul amicului este din 2002 sau 2003 si are motorul de Espero (16V DOHC) insa a "pierdut" citiva caluti datorita catalozatorului. Stiu sigur ca este Euro 2

Share this post


Link to post
Sistemul de franare de pe cielo exe nu difera de cel de pe cielo standard...

La fel stiu si eu, ca sunt identice... si in fond singurele diferente intre cele 2 modele apar la capitolul dotari (despre motoare - sunt si STD-uri cu motoare Dohc 16v).

Share this post


Link to post

Salex, nu vreau sa te contrazic.. dar din ce an era standardul de care zici? :)

Suntem off-topic ;)

Din 2000 pina in 2004, toate cielourile facute in romania sunt identice si cu motoare in 16v (vreo 85 de cai cele euro 2 - 91 a avut pe nexia si espero), singura diferenta la partea mecanica e aprinderea directa pe exe. Cele facute dupa 2004 sunt euro 3 si toate in 8 valve.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

An de fabricatie 2003. Dupa cum ti-am zis, are motorul de Espero in 16 valve. Daca dupa 2004 toate au 8 valve, atunci e evident ca standardul de clasificare a masinii in cauza preceda 2004. Cu siguranta masina e facuta la Craiova si, tot cu siguranta, omul nu a facut nici o modificare la frine. Am fost prima persoana care i-a desfacut frinele pina in momentul acela. Deci ... de unde puteau sa-i apara pe fata frine de Leganza ?

 

Daca ai avut curiozitatea sa te uiti pe linkurile pe care le-am anexat, nu puteai sa nu te intrebi de unde au aparut placutele si ertierele alea in catalogul de piese de Executive.

 

Mai multe detalii nu pot da pentru ca nu le stiu. Nu m-a pasionat in mod deosebit Cielo Executive, motiv pentru care atunci cind am vazut frinele de Leganza pe el am considerat ca a fost facut acest upgrade tocmai datorita echiparii cu un motor mai puternic si posibil mai greu.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Deci.. dicurile fata sunt 256*24 si la leganta.. alea sunt, doar ca nu se potrivesc.

Difera la prezoane. (5 respectiv 4)

Nubira si espero se potrivesc cu cele de cielo.

Toate cielourile dupa 2000 eu stiu ca au aceleasi frane, pot diferi la unii suckeri de producatori ca repere ca sa poata pune preturi diferite.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Deci.. dicurile fata sunt 256*24 si la leganta.. alea sunt, doar ca nu se potrivesc...

Tommy, daca dupa atata timp petrecut pe daewooclub.ro, asa numesti tu o leganza, atunci... da-o-ncolo de treaba ;) .

Tre' sa ne dai noua, posesorilor, cate-un miel. Sau macar o "Coronna" :drinkers: ...

Edited by iulian19

Share this post


Link to post

@Tommy: La discuri ai 100% dreptate, cele de Cielo sint cu 4 prezoane, cele de Leganza cu 5. Aici nu te-am contrazis nici o clipa, chiar am zis ca nu stiu si ca suspectez ca ar fi ceva mai mari decit la Standard.

 

Eu m-am refeream referit strict la placute&etriere, iar la astea ti-am dat 2 linkuri diferite plus ceea ce am vazut si facut cu ochii mei.

 

Acum nu sint in masura sa fac lucrul asta din motive de timp, insa iti promit ca la un moment dat o sa fac niste poze la frinele masinii in cauza ca sa vezi cu ochii tai.

 

Oricum, ceea ce am afirmat se bazeaza strict pe lucrul vazut/facut de mine. Producatorii la care am facut trimitere nu cred ca sint chiar niste sucker-i ... pentru ca nu vad cum ai putea pune placutele de Leganza pe niste etriere de Cielo Standard, chiar daca preturile ar fi mai mici ! Daca te-ai uitat pe site-urile respective, ai vazut ca sistemele sint complete si ... diferite.

 

In fine, o sa mai caut si la alti producatori si o sa iti trimit linkuri. Totusi, in spiritul acestui topic, o spun inca o data, Cielo cu frine fata de Leganza ARE SUPER FRINE !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Iulian, vina mea, dau berile.. :)

 

Salex, (doar o parere personala - pentru ca sunt un pretentios in materie de frane si caucioace si nu vreau sa faca subiect de polemica ) daewoo fac frane slabe, iar cielo si espero nu au avut frane calumea niciodata - ma refer la pompa de frana prost proiectata si raport fata/spate .. cel putin bizar.

Aceleasi frane slabe sunt mostenite si pe lacetti si kalos/aveo.

Plus, un sistem de franare fara ABS, in conditiile in care tot mai greu avem drumuri perfect uscate si curate nu va fi niciodata performant oricat de bine ar doza userul frana.

Si nu sunt nici eu nascut pe masina cu ABS/EBD/ETC, am ceva ani pe masini cu frane clasice, si sunt genul care merge tare fara sa omoare franele, dar sunt situatii in care nu ai cum sa opresti la fel de bine pe o masina fara sistem antiblocare.

Ma rog, cred ca am luat-o tare pe aratura cu off-topicul, subiectul e de modificare frane cielo, eu am experimentat unele schimbari, si chiar mi-au dat mai mari batai de cap decat as fi avut nevoie :) )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...