Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

vezi ca nu-ti mai intra jantele pe 13, pe discuri de 256...

Share this post


Link to post

Le ia pe acelea de pe EXE.

Share this post


Link to post

Le ia pe acelea de pe EXE.

Bine punctat @smv, chiar asta am sa fac.

Share this post


Link to post

Am montat si eu pe masina (Cielo 96 GLE cu roti pe 13") discuri Brembo, etrieri de Opel Astra F si placute TRW. Am schimbat etrierii originali pentru sa-u blocat de vreo 2 ori, au fost curatati, dar dupa un timp se blocau iar. Din experienta de o saptamana cu setul asta schimbat pot spune ca s-a imbunatatit si franarea.

Share this post


Link to post

Intrebare: a venit momentul sa schimb discurile de pe un cielo din 1999. Am observat ca sunt discuri pline. Pot schimba discurile pline cu unele ventilate fara sa fac alte adaptari, cum ar fi sa schimb etrierii?, etc. Care sunt avantajele si dezavantajele? Va frana mai bine? Am condus un logan pana acuma, franeaza muuult mai bine decat Cielo. Inca ceva, am citit cred ca aici pe forum ca tamburii de frana de pe cielo nu-s veritabili, aproape insuficienti, ii adevarat? Cand si cum imi dau seama ca-s uzati si trebuie schimbati?

Share this post


Link to post

Raspunsuri la intrebarile tale:

1. Ca sa iti montezi discuri ventilate trebuie sa iti pui etrieri de Astra F motorizare 1.6 sau 1.7TD

2. Ai doar avantaje in sensul ca discurile ventilate facilitateaza racirea, deci efectul de fading se va diminua.

3. Reputatia Cielo in ce priveste proasta franare a ajuns la nivel de mit urban, insa acesta se datoreaza in primul rand nu unui design defectuos al sistemului de franare, ci sunt 2 factori care contribuie la ineficienta franarii: intretinerea necorespunzatoare (lichid de frana prost si/sau neschimbat la timp; circuit nearesit in mod adecvat; etrieri sau cilindri receptori blocati) si calitatea execrabila a pieselor (discuri, placute). Problema e ca la majoriatea Cielo ramase intretinearea e optionala in unele cazuri si inexistenta in altele, de aici si problemele. In plus, daca iti pui placute de 30 RON si discuri no-name fabricate in Turcia, tot de atatia bani o sa-ti franeze. De oricate ori am ocazia repet ca pana si reperele originale sunt extrem de slabe calitativ. Cand mi-am pus discuri si placute ATE in locul celor din fabrica, nu imi venea sa cred ce diferenta e.

4. Loganul are o frana mai violenta, pe cand la Cielo e progresiva. Asta e bineinteles valabil pentru masini care au beneficiat de intretinere corespunzatoare.

5. In legatura cu tamburii, vezi mai degraba sa nu fie blocati cilindrii recepetori. Mie mi s-au blocat la un moment dat si franam doar cu fata.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri. M-am uitat acuma mai bine, am discuri ventilate (probabil asa a venit din fabrica). Fiind uzate trebuie sa le schimb. Acum 2 luni mi-am schimbat uleiul, am facut aerisirea si mi-am pus placute noi. Totusi franeaza cam greu, trebuie sa duc pedala pana aproape de fund, si nu vb de viteze mari 80+, ci de 50-60. Ce discuri ventilate recomanzi sa-mi cumpar? Alte ajustari pentru a imbunatatii frana (mai ieftine) sunt? P.s. m-am dus sa-mi pun freon pentru ac acum 2 saptamani, deoarece nu mai dadea aer rece, mecanicii mi-au pus freon si au testat compresorul..., mi-au spus ca scapa freon si ii bine sa iau unul noi...pai unul nou costa 1000 roni, se poate repara copresorul? Garnituri chestii?

Edited by Stavarash

Share this post


Link to post

La mine la un moment dat nu mai putea sa blocheze rotile nici daca apasam ca melteanul pe frana, si am frane de Executive. Rezolvare: lichid frana proaspat, cilindrii spate schimbati, saboti spate reglati ca lumea. Acum daca apas frana cat pare la picior ca nu mai am pedala, nu blocheaza, dar daca mai fortez pedala 1 mm blocheaza instant rotile la orice viteza. Eu m-am obisnuit cu acest prag si chiar imi pare folositor, am reusit sa evit in situatii limita coliziuni nasoale cu niste adormiti/nesimtiti deoarece nu am blocat rotile aiurea sau daca le-am blocat, am avut reflexul si reapas frana pana in punctul de blocare.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Discuri ATE, Textar, Febi, Brembo (daca sunt originale)... si nu uita de placute, iti recomand 100% sa mergi pe Textar sau ATE.

Pe spate trebuie verificati cilindrii, sa nu fie ruginiti. Daca sunt, se schimba cu unii noi, poti sa pui de Nubira, sunt putini mai mari. Si reglajul sabotilor conteaza, la fel si curatarea si gresarea (nu o tona de vaselina) mecanismului mecanic.

Lichidul de frana e si el important, la 3 ani ar trebui schimbat. Eu pun de vreo 4-5 ani dot 5.1 de la MOL, e foarte bun si nu are un pret ridicat. Daca vrei firma... ATE, minim dot 4, de preferat 5.1.

La compresorul AC trebuie vazut mai intai pe unde pierde, poate e vorba doar de o garnitura... daca e spart (greu de crezut), se poate suda sau inlocui cu unul sh bun.

Share this post


Link to post

Buna ziua dragi posesori de cielo/nexia

din propria experienta cu franele la daewoo cielo/nexia va sugerez ca atunci cand incercati sa imbunatatiti franele cazanului va propun sa luati aminte si de pneumatica si de asiesta/suspensia cazanului.

Am incercat sa deschid un topic cu cazanul meu (nexia 16v sedan) si sa prezint problemele si rezolvarile lui dar nu am reusit.....

In problema cu franele(discuri si placute ATE, noi, cilindri spate noi, etrieri ATE, lichid 5.1), cea mai valoroasa imbunatatire a comportamentului la franare( bloca oarecum repede rotile fata) a fost corectarea asiestei prin schimbarea ansamblului arc-amortizor la puntea spate, amortizoare fata si efectuarea de teste cu presiunea aerului din anvelope.

Share this post


Link to post

Astazi mi-am dat si eu comanda de discuri ate ventilate cu diametru de 256mm si placute tot ate .. Intrebare mea este : Se potrivesc pe cieloul meu ? Este din 2005 si are din fabrica jante pe 14 .. Intreb deoarece citisem in urma ca la cielo discurile au diametrul de 236mm .. si mi-e oarecum sa nu trebuiasca sa le returnez

Share this post


Link to post

Cred ca acest post te va lamuri foarte bine :)

Share this post


Link to post

Il vazusem dar nu il citisem complet , deci e ok ce am comandat .. Acuma astept sa ajunga si sa vad diferenta

Multumesc frumos

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

Posibil sa fiu putin :o fftopic: , dar tin sa fac o precizare. Etrierii pusi pe Cielo cu discuri de 256 din Romania sunt diferiti de cei de pe Nexia cu discuri de 256, deci si placutele sunt diferite. Ai grija ca atunci cand iti aduc placutele, acestea sa arate asa:

post-4414-0-13752000-1467199073_thumb.png

si nu asa:

post-4414-0-93022000-1467199066_thumb.jpg

Daca magazinul la care ai facut comanda nu este familiarizat cu gama Daewoo, e posibil sa iti aduca placute pentru Nexia, intrucat modelul romanesc nu se regaseste in ctaloagele internationale de piese. Eu am patit asa, de asta te previn si pana la urma a trebuit sa ma duc cu codul reperului la ei ca sa imi aduca ce trebuie.

 

Ca fapt divers, placutele pentru Cielo fabricate in Romania dupa 2000 sunt aceleasi cu acelea folosite pe Nubira 1 motorizare 1.6 16V.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru lamurire , totusi cred ca e totul e in regula deoarece mi-au comandat placute de nubira 1, astazi am fost dupa piese si am asa : Discuri ATE pentru cielo , placute ATE pentru nubira , lichid Dot 3 ATE si furtunul de la etrier Brembo tot pentru cielo . M-au costat ceva bani, 430 de lei dar vreau ca masina sa ma tina inca 3-4 ani ... Motorul inca duce , dar ma lasa caroseria :( ...

Totusi m-ai am o problema : De ieri mi se aprinde becul de la frana de mana cand franez mai mult sau la viteza mai mare , m-am uitat la lichid si e intre minim si maxim ..

Chestia e ca eu am si furtunul de la etrier stanga crapat putin si ma gandesc la franari mai indelungate sa piarda presiune si sa se aprinda becu ? Sa fie din cauza asta ?

Edited by kikosro

Share this post


Link to post

Revin cu o parere despre acest schimb . Tin sa precizez ca acuma cum numai pisc frana deja masina incetineste considerabil , daca franez putin mai tare mușc de volan ... Sunt foarte multumit de ce am luat , chiar daca a fost o investitie mai scumpa sper sa fie si de durata ! Multumesc celor care au postat in acest topic cu pareri si recomandari

Share this post


Link to post

Buna ziua, am o mare nelamurire. Vreau sa-mi modific franele de pe cielo meu GLE. Am roti de 13 cu discuri de 236 ventilate. Dupa cum am citit si pe forumul vostru , pentru a imbunatatii franele fata trebuie schimbati etrierii fata cu cei de pe opel astra f de 1.6 sau 1.7. Ok, am cumparat o pereche de etrieri de pe un astra de 1.6 8v fara calareti, tipul respectriv a folosit discuri pline. Am gasit la cineva in alt judet calaretii de pe un astra de 1.7 td care au fost folositi pe etriere si discuri ventilate, cu alte cuvinte pe etrierii mei de pe 1.6 8v nu intra discurile ventilate de la Cielo pentru ca sunt prea ingusti? Pe spatele etrierilor scrie asa 4.8/12.7 pe parte dreapta 387 delco. La etrierii de pe opel de 1.7td scrie 4.8/20.

Edited by Stavarash

Share this post


Link to post

Cine sunt "calaretii" ? Te referi la suportul de etrier? Astra F stiu ca aveau roti de 14, or fi fost si serii pe discuri de 13, nu stiu...Eu am pus etrieri de Lanos pe 13 pe fostul GLE si am avut ceva frana in sfarsit.

Off topic: Am mers cu un MB 160, motor 1.6 benzinar. Jalnic, era aceeasi senzatie ca la fostul GLE, acum mi-a venit comparatia, nu mi-a venit sa cred. Tind sa cred ca era neingrjita instalatia de frana, prea era de coma, trebuia sa dai in pedala rau tare in comparatie cu ceea ce am eu standard pe tigaia mea acum.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Cred ca de aia e vorba Alexinno, de suporti ce ii numeste calareti.

 

Iar inscrisul de pe etrieri face referire la piston si disc, cel putin pe logica mea. Pe discuri de 236 e pistonul de 4.8 (48 mm) si 12.7(6) ii grosimea discului plin. Iar 4.8 (48) cu 20 pentru discuri ventilate, alea au in jur de 20 mm (19, ... ). Acum nu mai retin exact, dar de nu ma insel , pe acelasi tip de etrier/discuri, vin si cu diametrul pistonului de 5.2 (52mm). Astfel retin, ca pe una din ragalii cu discuri de 236 ventilate, pistonul fu de 52mm, etrieri originali.

Share this post


Link to post

Calaretii sunt supotii etrierilor. Deci si in concluzie, 48/12.7 se potrivesc la cielo cu discuri pline iar 48/20 se potrivesc la cielo cu discuri ventilate. Am mai gasit supapele reglabile de 3/45,se potrivesc pe cielo gle nu? Discurile de cielo se potrivesc la etrierii de opel? Intr-adevar 48 inseamna marimea pistonului, etrierii originali de cielo pe 236 ce marime au pistoanele?

Edited by Stavarash

Share this post


Link to post

Pe un etrier compatibil pe disc de 236(plin ori ventilat), nu cred sa aibe pistonul ma mare de 48mm . Avind in vedere ca variatii sint cit lumea ... tot ce e posibil, dar mai putin probabil. Se poate verifica, ii dai frumos afara si ii masori la urma toata. Aia de i-ai achizitionat, oricum ii dai afara pentru a fi reconditionati etrierii, ori ba ? :-?

 

Supapele de 3/45 se potrivesc fara probleme, dar si alea cer cred o curatare si montate in ordine dupa cum se cere.

Share this post


Link to post

Asta-i modelul de etrier de opel astra cu 48/20 ce il am eu, prevazut cu placute model ce se regaseste in postarea lui Andrei, imaginea 2 .

 

post-20861-0-28169100-1470630559_thumb.jpg

 

post-20861-0-63967700-1470630579_thumb.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Da, asa arata si la mine etrierii. Sigur ca am sa-i curat, nu cred ca necesita date jos si pistoanele pentru curatare...o sa vad in functie de ce spune mecanicul. Mi-am cumparat azi si un set de placute Bosch si completare la ulei dot 4. Abia astept sa termine sa vad rezultatul.

Share this post


Link to post

Eu unu nu i-as monta fara a-i reconditiona. Un kit de reparatii (ce costa o nimica toata) face toti banii. Dar procedezi dupa cum doresti, desigur .


Apropo, si eu mi-s curios de ce spune mecanicul. Mai exact, de iti recomanda ori ba (ori la's ca merge si asa) reconditionarea monstrilor.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

El spune ca important este sa gliseze...unge cele doua suruburi, iar la etrieri este normal sa rugineasca pistonul exterior( important este sa fie curat in interior) Oricum si etrierii mei de pe cielo sunt uzati si merg f bine. Omul are facultate TCM, am incredere in el...oricum avea dreptate cand imi spunea ca la o masina veche cand incepi sa schimbi...tot schimbi mult si bine..

Edited by Stavarash

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...