Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

Am executat revizia de casa, etapa de primavara:

 

- curatat: clapeta, corpul clapetei, furtunele legate de galeria de aer, valva PCV;

- uns valva PCV;

- schimbat filtrul de aer;

- verificat nivelul tuturor lichidelor;

- schimbat bujiile cu unele Brisk Yttrium de 16, ca de 21 n-am gasit (DR17YC-1), preparat electrodul de masa dupa metoda cut-back.

 

Obs. Noile bujii au electrodul aliniat la filet (indexat), astfel incat, daca marchezi cu un marker, afli pana unde sa le strangi (prinderea electrodului de masa se afla la ora 12). Cifra termica optima la bujiile acestea, motorul nu intrerupe la turatii foarte joase, acceleratia merge frumos in treapta a I-a, fara intreruperi sau zmucituri. Motorul se incalzeste repede. 2 ani de acum incolo (16k km) n-am de ce sa mai umblu la ele.

Restante: schimbarea uleiului la cutie si schimbarea lichidului de frana (lichidul initial este foarte prost, dependent de temperatura si umiditate).

Share this post


Link to post

Bine, nu am sa mai folosesc quote deloc, va las pe voi sa va dati seama cui ma adresez ;)  

Scuze pt limbajul "IRC"....daca la el te referi prin faptul ca am scapat un "h" in ultimul cuvant al promozitiei, te agiti mult pentru o singura litera...fi mai chill   ;)

Share this post


Link to post

Citarea mesajului anterior este inutila. Daca raspunzi altui forumist decat acel care a scris ultimul mesaj, e ok sa folosesti quote.

Limbajul IRC se refera la prescurtarile folosite pe chat, gen K in loc de CA, SH in loc de S, TZ in loc de T si asa mai departe, si este interzis de din ratiuni elementare (intelegerea tuturor mesajelor de catre toti userii, posibilitatea folosirii functiei search si nu in ultimul rand folosirea limbii romane).

End Off Topic.

Share this post


Link to post
Brisk Yttrium de 16, ca de 21 n-am gasit (DR17YC-1), preparat electrodul de masa dupa metoda cut-back

 

Am gasit cut - back, insa ce scule ai folosit? :scarpin:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Un flex micut? :)

Mai interesant ar fi de stiut cu ce scula se poate face un "V-power" :D

(R: un flex muuult mai micut)

Share this post


Link to post

Neh, scule traditionale: o panza mica de bonfraier si o pila, in 20 min au fost gata taiate, pilite si reglate la gap. Cu flexul risti sa-ti fuga si ai pus-o, fie taie mai mult din electrod, fie din deget.

Share this post


Link to post

Pe langa taierea electrodului de masa se mai observa un canal in "v" practicat pe electrodul central. Sa inteleg ca l-ai realizat si pe acela?

post-2099-1210007196_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Neh, suprafata electrodului central la bujiile cut-back trebuie sa fie plana, altfel cele doua efecte se anuleaza reciproc. Din acest motiv, se introduce o tabla de protectie intre cei doi electrozi cand se practica "circumcizia".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E cam off-topic, dar daca tot am pus-o aici... Dintre cele 2 metode: cut-back si V-power, care ar fi mai bunuta (presupunand la chiar s-ar putea face santul ala in V?

Share this post


Link to post
Dintre cele 2 metode: cut-back si V-power, care ar fi mai bunuta (presupunand la chiar s-ar putea face santul ala in V?

 

Ma gandesc ca in ambele variante apare pulbere metalica rezultata in urma ajustarilor si daca aceasta nu este bine indepartata pana la dezastru nu mai este mult. Prima varianta nu ar fi atat de pretentioasa si cred mai accesibila cu uneltele de langa casa. La cea de-a doua orice neuniformitate va conduce la obtinerea preponderent a scanteii in anumite zone cu oarecare pierderi semnificative. Asa se intampla la bujiile twin daca incercai sa le cureti. Unul sau mai multi electrozi deveneau ineficienti datarita afectarii parametrilor electrici.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Motorul meu merge mai bine cu bujiile cut-back manufacturate (Brisk) decat cu bujiile originale pe tehnologie V-grove (NGK). Cand zic mai bine asta inseamna:

- se incalzeste motorul mai usor;

- depuneri usosare la mersul loganit impus de catre traficul de la orele de varf;

- functionare fara intreruperi la rece, in treapta a I-a, la viteze mici.

 

End Of Offtopic

Share this post


Link to post

Colegii!.Ce ulei avem in cutiile de viteza la Aveo ?.Conteaza motoarele 1,2 x1,4 (sau toate au acelasi ulei).Nu de alta dar vreau sa cumpar ,pentru a complecta uleiul in cutia de vitze .Sunt probleme daca amesteci uleiurile?.Multumesc.

 

Colegii!.Ce ulei avem in cutiile de viteza la Aveo ?.Conteaza motoarele 1,2 x1,4 (sau toate au acelasi ulei).Nu de alta dar vreau sa cumpar ,pentru a complecta uleiul in cutia de viteza .Sunt probleme daca amesteci uleiurile?.Multumesc.

Share this post


Link to post

Ce faci colegu, ai ajuns sa te autocitezi ?

 

Masina ta are cutie "ca de Matiz/Spark", cu intretinere. Asa ca citeste topicul "Ulei cutie Matiz", e foarte bun si sa comanzi ulei Valvoline 75w85, 3L si cand afli de unde, imi spui si mie, ca-s la nevoie. Impreuna avem nevoie doar de 5L.

 

PS la End Of Offtopic:

- cu noile bujii merge motorul la rece fara sa intrerupa cand il bagi in sarcina, pe romaneste, dau cheie la primul cantat al cocosului si plec imediat de pe loc fara sa-mi dau seama ca ar fi rece motorul, doar, socul automat imi mai aduce aminte la prima intersectie. Se pare ca se potriveste la fix cifra termica, iar eu i-am nimerit gap-ul. Poate si pentru ca-s primele bujii pe care le-am vazut indexandu-se cu camera de ardere pe un motor din acesta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Scuze colegu ,greseala (am vrut sa corectez un cuvant ) scuze .

Asa am sa fac ,vorbim la tel :)

Share this post


Link to post
PPS la... acelasi lucru :) Pentru cei ce vor sa se apuce de taieturi, pot sa incerce pornind de aici http://www.instructables.com/id/Save-Gas-A...S/?comments=all

 

 

Si daca bine am inteles, avand invedere ca 1/100 inch se mentioneaza in filmulet, se micsoreaza distanta dintre electrozi cu 0,25 mm ?

Share this post


Link to post

Salutare,

 

La achizitionarea masini de la dealer am primit "cado" una bucata prima revizie gratuita, asa este specificat pe contractul de predare-primire. Intrebarea mea este aceasta prima revizie gratuita este 100% suportata de dealer sau ei suporta manopera si eu consumabilele.

Am nevoie de opinia celor care au mai avut asa ceva (revizie gratuita :P )

Vreau sa stiu cum procedez, pentru ca daca e vorba doar de manopera gratuita vreau sa sar la scandal :D

 

Va foarte multumesc.

Ovidiu

Share this post


Link to post

Mă pregătesc de revizia de 2 ani.

Intenţionam să o fac la G&P, din motive legate mai ales de locaţie (îmi e la îndemână).

Din păcate am sunat azi şi am aflat cu stuopare că nu au staţie ITP (vreau să fac un 2 în 1 - revizie + ITP).

După aceleaşi criterii, pe locul 2 e Di-Bas-ul.

Aveţi idee dacă ei au staţie ITP? Dacă nici ei, măcar GTT-ul?

 

Data oficială a reviziei e 07.06, iar ITP-ul expiră la 18.07.

E prea aiurea dacă fac şi ITP-ul acum? (îmi asum scurtarea duratei de valabilitate...)

Că n-aş face două drumuri într-un interval de 2 luni...

 

Şi încă ceva: din motive de program foarte încărcat, mă gândeam să las maşina le ei dimineaţă şi să o iau pe la 5 după-amiaza.

Să mă risc?

Share this post


Link to post

Si eu am vrut sa fac si ITP si revizie simultan tot la GP. Si am aflat ca nu au statie ITp.

Pana la urma am facut ITP la radacini (ca era cel mai aproape de casa)...

ITP-ul costa undeva la 70ron si 30min pierdute...

Nu stiu daca GTT si/sau DiBas au statie ITP. Pe site la primul nu scrie nimic iar la al doilea scrie ca e acreditat RAR, dar nu este specificat ceva de inspectie...

 

Cred ca cel mai bine e sa le dai un telefon sa-i intrebi...

Share this post


Link to post

Ai grija ca pe mine ma programau la tinichigerie pentru niste zgarieturi peste 2 luni. Cica pana atunci tot service-ul este luat (Radacini & Di-Bas). Mare atentie sa nu-ti expire ITP-ul pana te programeaza.

Share this post


Link to post

Cu tinichigeria, incercati si la G&P. Pe mine m-au programat peste 3 zile din momentul in care m-am dus, dar n-am mai ajuns ca mi-a trebuit masina. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

ITP se poate face la orice statie autoritata RAR.

Share this post


Link to post

@rm.popa : Se poate face ITP la GTT, acolo l-am facut si eu anul trecut; daca masina este luata in leasing, iti mai trebuie si cartea ei de identitate, copie de la firma de leasing "proprietara". Inclusiv revizia de 2 ani, a durat exact 1,5 ore... Succes!

Share this post


Link to post

În cele din urmă m-am programat pentru miercuri la G&P.

Rămâne să fac ITP-ul în iulie. Unde... voi vedea atunci.

Share this post


Link to post

 

 

E gratuita si manopera, si lichidele sau vaselina.

La mine au completat cu lichid de frana, desi nivelul era normal, au bagat vaselina la rulmentii de pe spate, masurat densitatea lichidului de racire si strans suruburi pe sub masina, schimbat suporti numar - totul gratis.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...