Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

Dar tolin, nu esti de acord cu schimbarea PRIMULUI ulei la 7500? Ma gandesc la eventuale deseuri rezultate din rodarea motorului. Din cate stiu eu, motorul este rodat in fabrica pe banc dar in cu totul alte conditii decat rularea normala (la rece, la 1000 de ture, racire continua).

Poate ma insel dar eu cred ca se rodeaza si in primii km si atunci din aceasta operatiune rezulta ceva deseuri si uleiul poate fi afectat.

Nu ma refer sa se schimbe uleiul la fiecare 7500, doar la primii. adica, la 7500, la 15k, la 30k etc

Share this post


Link to post

Eu vorbeam de garantie, in rest, e optiunea fiecaruia pe care n-am de ce s-o contest. De ex. la Kalosul meu, motorul "si-a dat drumul" dupa primii 100 km. Daca in urma acestui proces au rezultat particule metalice in ulei, atunci ele se vor gasi in filtru. Cantitatea lor trebuie sa fie infima raportata la capacitatea filtrului. Daca producatorul nu-si face griji si spune schimb la 15k km, atunci stie el mai bine.

Share this post


Link to post

De curiozitate, voua vi s-a spus sa rodati masina in primii 3 mii km (sa nu merg cu ea peste 3500 turati ) ? 3mii km mi se pare cam mult - voua vi s-a recomandat asa ceva ?

Share this post


Link to post

Nu-ti spune nimeni, ca n-are cineva timp de tine. Dupa ce si-a terminat formalitatile, dealerul e bucuros sa scape de tine cat mai repede.

In manualul de utilizare exista o notita referitoare la RODAJ care spune ca "in primele cateva sute de km ... nu turati excesiv motorul". Acum, intelege fiecare ce vrea din asta.

Share this post


Link to post

Pai se pare ca de mine si-a facut timp :) mi-a recomandat 3 mii km sa nu merg cu ea turata peste 3000 - 3500 rpm ... 3 mii km mi se pare f. mult ...

Share this post


Link to post

Offtopic putin:

Da, se pare ca dealerii Daewoo au tot timpul acum. La Chevrolet nu se raceste scaunul cumparatorului in perioada asta.

Share this post


Link to post

O mica confuzie (n-am completat descrierea poate) - am achizitionat SI un Kalos 1.4 16v (de vreo 2 saptamani) - despre Kalos vorbeam, nu despre Nubira ... (la Nubira n-am avut nici o restricitie (recomandare) de viteza/turatie (am luat-o tot de noua) - chiar intrebasem delaerul Daewoo express asta) - de aceea ma mira recomandarea delearului de Chevy.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Sorry, daca nu completezi, n-avem cum sa stim.

Nivelul maxim de turatie, 3500 rpm, este corect, dar distanta mi se pare exagerata. De obicei, se observa usurinta sau retinerea in atingerea unei turatii de catre motor. In sensul acesta se spune sa n-o fortezi. La motorul meu, in prima suta n-am trecut de 3000, apoi a mers usor pana la 3500 si dupa 250 km am putut urca la 4000 rpm in mod natural. Dar acestea au fost doar varfuri, altfel intre 2400-2900 rpm pentru ca acolo am vazut ca se simte cel mai bine. Probabil ca dupa 500-1000km o sa-l duc si la 6000 rpm, de curiozitate, ca altfel n-am de ce sa-l trec de 5400 rpm, turatie unde puterea e maxima.

Share this post


Link to post

Aha, deci 3 mii km este chiar exagerat ... cum credeam ... pai are deja peste 800 de km - mai astept sa fac 1000 si pe urma teoretic pot s-o turez cum vreau ...

Share this post


Link to post

Daca cum vrei tu inseamna dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim e bine. Niciodata sa nu tragi de un motor rece.

Share this post


Link to post
Dar ... nu esti de acord cu schimbarea PRIMULUI ulei la 7500? Ma gandesc la eventuale deseuri rezultate din rodarea motorului. ...operatiune rezulta ceva deseuri si uleiul poate fi afectat.

Nu ma refer sa se schimbe uleiul la fiecare 7500, doar la primii. adica, la 7500, la 15k, la 30k etc

 

Alex imi cer scuze, dar nici la Dacie nu schimbam la 7500 km cand mergeam cu Texaco sau Castrol. Daca vrei sa rupi gura targului atunci te instiintez ca la 15000 uleiul acela de Opel semi-sintetic are in compozitie doar vreo 7-8 % suspensii solide (a se citi slam) care-i de departe sub limita maxima de 15% acceptata de anumite specificatii ale motoarelor ca fiind limita la care slamul devine abraziv pentru piesele in miscare a motorului. Inainte sa-mi reply iti voi spune cum sa determini acest procent de suspensii si sa decizi cand e timpul sa-l schimbi (uleiul). Sigur joci la Loto, Prono etc. :osanale: Ia un bilet necompletat cu cele 6 numere sau cele 13 rezultate castigatoare si trage-i 2 axe cu creionul (musai de 0,7 mm). Cu joja pune 2 picaturi lasate sa cada libere pe centrul axelor (ulei la temperatura mediului ambiant -motor rece). Pune hartia pe un suport perfect orizontal si neabsorbant, sticla, faianta etc. Fa la fel si cu 2 picaturi de ulei nou din bidon. Lasa 2 - 4 zile sa se absoarba bine in hartie. Calculeaza diametrul mediu cu formula :

D1+D2/ 2 si apoi calculeaza suprafata celor 2 pete de ulei uzat si nou cu (Dmed)2 x 3,141592653589793 (primele 2 zecimale sunt suficiente). Fa raportul dintre suprafete (uzat / nou) si nu trebuie sa cobori sub 85%. La hartia cu ulei uzat mai faci un calcul la diametrul interior al uleiului uzat de unde incepe sa se observe depunerile de slam la granita cu uleiul curat (vezi foto 2) calculeaza din nou suprafata uleiului uzat (cel intunecat cu depuneri). Observa intensitatea coloristica a depunerilor si da o nota de la 0 la 10 (de la culoarea uleiului curat la negru intens – vezi scala de culori).

Inmulteste suprafata de ulei uzat cu nota de scala in procente

Suzat x 10 / 100 = continut slam. Calculeaza procentajul de slam in uleiul din carter:

Continut slam / suprafata totala ulei uzat calculata cu Dmed uzat

Daca aduni procentul initial dintre cele doua suprafete cu procentul de slam vei obtine aproape 100% . Succes in calcule si experimente si nu te lasa coplesit de simple artimeticale.

DACA MERITA? Cred ca da. Dacia mea a mers 128.000km in 6 ani, fara interventie la motor, iar in momentul vanzarii lua in jur de 0,1 litri ulei la 1000 km parcursi de la 0,045 de noua.. :-W

post-2099-1130792051_thumb.jpg

post-2099-1130792061_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Inmulteste suprafata de ulei uzat cu nota de scala in procente

Suzat x 0...10 / 10 = continut slam. Calculeaza procentajul de slam in uleiul din carter:

Continut slam / suprafata totala ulei uzat calculata cu Dmed uzat

Daca aduni procentul initial dintre cele doua suprafete cu procentul de slam vei obtine aproape 100% . Succes in calcule si experimente si nu te lasa coplesit de simple artimeticale.

DACA MERITA? Cred ca da. Dacia mea a mers 128.000km in 6 ani, fara interventie la motor, iar in momentul vanzarii lua in jur de 0,1 litri ulei la 1000 km parcursi de la 0,045 de noua.. :-W

 

Scuze desi nu prea face mare lucru un "0" in plus poate afecta acuratetea stiintifica a enuntului

:uff:

Share this post


Link to post

Oferta uleiuri Opel/Chevrolet la Metro! Mie mi se par suuuper bune preturile fata de cele din service.

5w30 - 101RON

10w40 - 48RON

15w40 - 48RON

Preturi la 4l!

Share this post


Link to post

Prima revizie la Di-bas cam la 10.500 km

S-a schimbat filtru de benzina si de ulei si uleiul desigur. Cu tot cu manopera a costat 3.090.000 lei . Filtrele de aer si de polen nu le aveau dar mi-au zis ca le-au curatat bine pe astea care le am si ca pot sa le mai tin pana la urmatoarea revizie fara probleme, dar daca vreau neaparat sa mai incerc peste 2 saptamani.

 

Nu stiu daca va mai aduceti aminte dar am postat pe undeva in legatura cu un zgomot ca de table lovite . Ei bine..s-a descoperit ca e un tachet si au zis ca deocamdata il lasa asa pana la urmatoarea revizie.

 

In rest , toate bune si frumoase , mi-au lasat o impresie buna..

Share this post


Link to post

Pai au bagat 10w40 (nu stiu ce marca). Inca ceva , daca te duci cu piesele tale ofera garantie 3 luni iar daca cumperi de la ei , 18 luni.

Share this post


Link to post

Cum adica cu piesele mele? Cu uleiul meu de exemplu? Si imi acorda garantie 3 luni la ulei sau la motor? :)

Share this post


Link to post

Daca mai bagi odata 10W40 mai ales acum iarna dupa 2 revizii iti schimba toti tachetii :D

Share this post


Link to post

Cred ca a gresit DomnulRobert, nu are cum sa fie 10W40.

Din diagrama fluidelor (manual de service) citire:

SAE 5W-30

SAE10W-30

SAE15W-40

(Cold area : SAE5W-30

Hot area : SAE 15W-40)

 

10W40 ar fi o crococamila cu timing tampit.

Share this post


Link to post

Si totusi exista si 10w40!! Pentru Daewoo sunt anumite tipuri de ulei, poate ca l-a luat din raft de printr-un magazin si nu neaparat l-a interesat sa fie pentru masina pe care o are!!!... (poate pretul sau cine stie ce l-a incantat...)

Share this post


Link to post

Normal ca exista. Dar NU se pune in Kalos. Mai ales iarna.

Share this post


Link to post

Si ce ai tu cu placerea omului?!?!?! E masina lui, e motorul lui si sunt banii lui!

Totusi, eu cred ca n-a stiut ca nu s-a uitat in cartea masinii, ca altfel... sa aiba dusmanie pe propria masina?!?!?

Share this post


Link to post

Cred ca a pus 10W30 si a gresit pe forum. Asta am zis mai sus. Si nu am nimic impotriva, chiar vreau sa stiu cat l-a costat schimbarea de tacheti :)

Share this post


Link to post

Oricum, ar trebui sa scrie pe factura ce ulei i-au pus. Ar fi super ciudat sa-i fi pus un ulei nespecificat in carte...

@satori: La 8v sunt aceleasi tipuri de ulei?

Share this post


Link to post

Nu cred ca a gresit insa unii baga fara a avea optiuni 10W 40 care ce sa spun nu pare naspa insa este tare ieftin (120.000L litru) pentru a-ti oferi ceva garantie. In C-ta asta este reteta de garantie si daca faci gat nu-i doare ca doar nu-i masina lor. Cartea sa o citeasca numai clientii deoarece cei firma de service nu o au in bibliografia obligatorie.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...