danescu Posted August 15, 2014 Kalos 1,4 (50.000 km) Vreau să schimb: -curea de distrubuție -pompa de apă - cureaua de transmisie/ Intrebare: este necesar să schimb și -Rola de ghidaj și - Rola de intindere? Mulțumesc. Share this post Link to post
Wotan Posted August 15, 2014 Schimba tot, costul unei eventuale manopere suplimentare pentru schimbarea lor e mai mare decat costul acestor piese. Share this post Link to post
sergiu2010 Posted August 18, 2014 Kalos 1,4 (50.000 km) Vreau să schimb: -curea de distrubuție -pompa de apă - cureaua de transmisie/ Intrebare: este necesar să schimb și -Rola de ghidaj și - Rola de intindere? Mulțumesc. Daca nu stai bine cu banii vezi la demontare ce trebuie inlocuit si ce nu.Avand in vedere ca distributia merge 90 000 poti inlocui doar cureaua de distributie si cureaua de accesorii,avand in vedere ca au aproape 10 ani. Share this post Link to post
Wotan Posted August 26, 2014 (edited) O rola costa cateva zeci de lei, mai putin decat eventuala manopera suplimentara. Cel mai ieftin iesi daca cumperi un kit distributie complet, decat daca cumperi componentele separat. Plus ca stai linistit pana la urmatoarea schimbare a distributiei, daca va mai fi... Edited August 26, 2014 by Wotan Share this post Link to post
sergiu2010 Posted August 30, 2014 Un kit de distributie costa cam 300,si o curea 50.Vezi si tu daca merita!Eu zic DA. Share this post Link to post
EdgeGL Posted November 14, 2014 (edited) Este recomandat sa schimbi tot, adica curea de distributie + ambele role (intinzatoare+ghidare). Suplimentar, pentru evitarea costurilor suplimentare ulterioare, este recomandat de asemenea sa schimbi si pompa de apa, din simplul motiv ca daca cedeaza, va trebui desfacuta iar distributia, adica platesti din nou aceeasi bani. Referitor la role, vazusem mai demult filmuletul si am decis ca nu e de joaca... Edited November 14, 2014 by EdgeGL 1 Share this post Link to post
22811 Posted December 29, 2014 Este recomandat sa schimbi tot, adica curea de distributie + ambele role (intinzatoare+ghidare). Suplimentar, pentru evitarea costurilor suplimentare ulterioare, este recomandat de asemenea sa schimbi si pompa de apa, din simplul motiv ca daca cedeaza, va trebui desfacuta iar distributia, adica platesti din nou aceeasi bani. Referitor la role, vazusem mai demult filmuletul si am decis ca nu e de joaca... Am vazut si eu caz cu rola pleznita dupa schimbul de distributie ,asa ca nu este de joaca .Acum nu stiu daca omu inlocuise doar cureaua sau tot kitul,am vazut pe net ca se gasesc si role metalice. Share this post Link to post
iulianyyy Posted January 19, 2015 Pai, 3 oameni inmultit cu 30 de minute inseamna 90 de minute care face 1,5 ore, deci parca nu e mult in plus. Mai degraba ar trebui sa te intrebi daca au facut tot ce trebuie, pentru ca oricum manopera trecuta in factura e normata, deci nu ai ce-i face. Orele aparute pe deviz sunt "ore tehnologice",exista un nomenclator pentru asa ceva. Share this post Link to post
Wotan Posted February 15, 2015 Revizie, schimbat filtru aer, ulei si 4 litri ulei GM 5W30 (sintetic), total 200 lei cu manopera. Din pacate, ambreiajul incepuse sa patineze la doar 63.000km (vechiul propietar probabil mergea cu piciorul pe ambreiaj), am pus kit ambreiaj Valeo la 380 lei, manopera 350 lei. Consolarea e ca restul vietii masinii n-ar trebui sa mai am probleme cu el.. Share this post Link to post
Wotan Posted February 18, 2015 Il aveau in stoc. N-am avut nici timp nici chef sa-l comand eu si apoi mai vin inca o data si sa pierd cateva ore pentru cateva zeci de lei. Share this post Link to post
aveoutz Posted February 28, 2015 Trebuie sa fac revizia de 75k km la Aveo meu din 2011 , motor 1.2. Pana in prezent reviziile au fost facute la reprezentanta, dar la urmatoarea ma gandesc sa o fac eu (tinand cont ca trebuie schimbat doar uleiul si filtrele). Rugamintea mea este ce fel de ulei si filtre sa achizitionez? Share this post Link to post
vieri Posted February 28, 2015 Filtre Bosch, Mann sau Gm si ulei GM de care ti s-a pus si pana acum conform caietului de service. Share this post Link to post
dan37 Posted March 7, 2015 Trebuie sa fac revizia de 75k km la Aveo meu din 2011 , motor 1.2. Pana in prezent reviziile au fost facute la reprezentanta, dar la urmatoarea ma gandesc sa o fac eu (tinand cont ca trebuie schimbat doar uleiul si filtrele). Rugamintea mea este ce fel de ulei si filtre sa achizitionez? eu pun filtre mann toate dar uleiul obligatoriu castrol edge 5w-30, il tin 15 000 si il dau jos si este curat si nu consuma deloc la 160 000 km. mentionez ca folosesc filtru aer supra aspirant Share this post Link to post
MCojo Posted March 7, 2015 Pai daca e curat nu prea e bine, ca nu-si prea face treaba... Share this post Link to post
Wotan Posted March 9, 2015 Treaba uleiului e sa unga. Schimbarea culorii vine de la oxidare/ardere, plus culegerea de impuritati. Deci mentinerea culorii este un lucru bun, motorul e in stare buna, nu apar impuritati, iar uleiul nu s-a oxidat. Share this post Link to post
MCojo Posted March 10, 2015 160k fara impuritati? Ce am vrut sa scot in evidenta e ca @dan37 a cam exagerat cu afirmatia de mai sus... Share this post Link to post
nluncasu Posted March 10, 2015 Folosesc,de cand am masina,numai GM 5W30,pe care-l schimb la 15000km.Nu scade intre schimburi,nu se murdareste.Se inchide numai putin,la culoare,ceea ce e normal.Am avut masina diesel,la care,dupa 1000km,uleiul devenea negru,ceea ce,de asemenea,era normal.Nu-l schimbam inainte de 10000km,in acord cu indicatiile producatorului.Nu cred ca e cazul sa faci pe detectivul cu uleiul,in permanenta.Te imbolnavesti de nervi si bagi mana adanc,in buzunar,inutil. Share this post Link to post
starsteel Posted May 13, 2015 E vreo problema daca la schombul de ulwi se ia in considerare doar nr. de km mai previs 7500km in 2 ani? Deasemenea dupa 8 ani de ulei 5w30 mwrge folosit 10w40? Share this post Link to post
tunning4life Posted May 13, 2015 Uleiul dupa o perioada oxideaza si isi pierde capacitatea de ungere. Este indicat sa se respecte cele 12 luni daca nu se doreste afectarea motorului 1 Share this post Link to post
starsteel Posted May 21, 2015 (edited) Un sfat pt. o revizie la 8 ani...in afara de filtre si ulei ce ar mai trebui inlocuit? Ies din calcul distributia facuta la 56k placute frana la 46k parca, ma gandesc la ulei cutie viteza, lichid de frana (doar verificat?), ulei servodirectie....masina are acum 64k. Uleiul dupa o perioada oxideaza si isi pierde capacitatea de ungere. Este indicat sa se respecte cele 12 luni daca nu se doreste afectarea motorului Ms. pt recomandare....in anul in care sar revizia o sa schimb uleiul si filtrul de ulei. Edited May 21, 2015 by starsteel Share this post Link to post
starsteel Posted May 22, 2015 M-am plictisit cautand un sfat pt schimbarea lichidului de frana...tipul DOT4, Sper sa nu primesc de genul scos cu seringa, ceva legat de evacuare totala, aerisire, folosit 1 litru ca sa raman cu 0.5 l curat in instalatie. Pls un sfat competent! Share this post Link to post
vieri Posted May 23, 2015 Mie la reprezentanta mi l-au scos desfacand aerisitoarele de la fiecare roata, dupaia pus altul nou si apoi aerisit. 1 Share this post Link to post
vieri Posted May 26, 2015 M-am pregatit pentru revizie. Am vrut sa ies cat mai ieftin. 190 lei cu totul. Filtrul de aer si polen cred ca am sa le schimb eu, restul la service. Share this post Link to post