Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

salut..nu poti sa schimbi motorul fara sa treci cu ea prin rar pentru ca trebuie schimbate datele in cartea de identitate si apoi in certificat si mai trebuie sa ai actele de provenienta a motorului,si de fapt schimbi totul(motor,cutie,planetare,instalatie racire,ac-daca are-galerie evacuare..etc..)...

Share this post


Link to post

Pe 3.3.2010 am fost la expocar tgv si mi s-a spus ca trebuie sa mi se schimbe un rulment de presiune la ambreiaj (daca am inteles eu bine). Dupa ce i-am mai sacait in prezent cu telefoanele, mi-au spus ca imi schimba rulmentul doar daca imi fac si revizia de 60k km la ei, adica undeva la 1400-1600ron. Masina are 62km, iar diagnosticarea a fost facuta la 49km.

Aveti idee cat costa acel rulment? Eu deja mi-am luat toate piesele pentru revizie + distributie plus un set placute ate cu 970 ron, acum ar trebui sa le duc inapoi, daca mi le mai primeste.

Sugestii?

Share this post


Link to post

Pana la urma m-am inteles cu ei sa platesc manopera, sper sa nu fie vorba de multe sute de lei.

Share this post


Link to post

salut..rulmentul de presiune de aveo 1.4-8v este identic cu cel de cielo,tu ai 16v nu stiu daca este la fel-luna trecuta un prieten a schimbat rulmentul de presiune la un service daewoo --60 ron rulmentul,200 ron manopera...parerea mea este sa gasesti un service si sa platesti numai manopera daca tot ai cumparat piesele...

Edited by diablo

Share this post


Link to post

Am inteles ca acel rulment e maxim 100ron, am piesele pentru revizie, sa vad cat ma duce manopera.

Share this post


Link to post

Am facut si eu revizia de 75000 km :P iese schimbate:

 

1. Distributia(curea distributie,role,pompa de apa)- cureaua se prezenta inca excelent,pompa de apa nu prezenta urme majore de uzura,mai ducea bine incacativa zeci de mii de km.

2. Cureaua de transmisie+rola intinzatoare - cureuaera crapata in cateva locuri dar ar mai fi mers cel putin 30000 km.

3. Bujiile (eu le schimb din 15000 in 15000 km)

4. Ulei GM 5W-30

5. Antigel 5L

6. Filtre ulei,bezina,aer,polen

 

Total : piese 738 Lei+ manopera 250 RON=988 RON in reprezentanta pretul ar fi fost de 1670 RON.

Share this post


Link to post

Ai avut tupeu sa faci distributia la 75.000km...eu revizia a 3-a am facut-o la aproape 35.000km si urmatoarea indiferent de timp mi-am propus sa o fac la 50.000km iar distributia pe la 65.000km adica dupa mai mult de 5 ani avand in vedere ca pana acum am facut aprox. 12.000km/an.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai avut tupeu sa faci distributia la 75.000km

 

Adevarat curaj pentru 16V, dar cu pompa de apa ce-ai avut? Eu am vandut masina cu pompa originala dupa 176 000 km si 3 schimbari de distributie. :banana:

Share this post


Link to post

Piesele pentru revizia de 60.000km m-au costat 970ron (kit distributie, curea transmisie, pompa apa, ulei, antigel, bujii, filtre, placute frana ate). Manopera+teste la expocar tgv 450ron (cica 20% reducere). Placutele nu a fost cazul sa le schimb, desi masina are 62k km. Probabil ca prin primavara le schimb.  <br />Pareri despre expocar: s-au cam suparat ca nu am cumparat piesele de la ei, cica m-ar fi costat piesele si manopera 1400ron cu reducere ca sunt client vechi, dar in oferta lor (&amp;quot;Inloc kit distributie ( rola ghidaj, intinzator distributie, pompa apa, antigel, curea distributie)&amp;quot ;) nu cuprindea toate piesele mele. 2. Operatiunea a durat 6h, mi s-a parut destul de mult. 3. Trebuiau sa-mi schimbe acel rulment de presiune, cica nu pot in aceiasi zi, sa las masina sau sa revin in alta zi pentru ca dureaza 6h si aia!!!4. De ce imi pun 4 litri de ulei in motor?<br />Pompa de apa scoasa am pastrat-o, vad ca multi de pe aici au preferat sa nu o schimbe, poate o sa-mi fie de folos candva.<br /><br />Intreb si eu: nu era indeajuns daca se schimba doar cele 2 curele, fara pompa si role?

Edited by ciolanus

Share this post


Link to post

Placutele nu a fost cazul sa le schimb, desi masina are 62k km. Probabil ca prin primavara le schimb.

 

Ciolanus @ si zi asa la 62 000 km nu fu nevoie sa schimbi placutele??? :-W Vezi ca se supara AB =))

 

Costelus @ invariabil se schimba cureaua si rola intinzatoare. O rola buna nu-si arata uzura dupa 60 000km, dar pentru o economie de 40 -50 lei nu merita sa renunti la schimbare.

Nu stiu, la 16V sunt 2 role?

Share this post


Link to post

Piesele pentru revizia de 60.000km m-au costat 970ron (kit distributie, curea transmisie, pompa apa, ulei, antigel, bujii, filtre, placute frana ate). Manopera+teste la expocar tgv 450ron (cica 20% reducere). Placutele nu a fost cazul sa le schimb, desi masina are 62k km. Probabil ca prin primavara le schimb.

Pareri despre expocar: s-au cam suparat ca nu am cumparat piesele de la ei, cica m-ar fi costat piesele si manopera 1400ron cu reducere ca sunt client vechi, dar in oferta lor (&amp;quot;Inloc kit distributie ( rola ghidaj, intinzator distributie, pompa apa, antigel, curea distributie)&amp;quot ;) nu cuprindea toate piesele mele. 2. Operatiunea a durat 6h, mi s-a parut destul de mult. 3. Trebuiau sa-mi schimbe acel rulment de presiune, cica nu pot in aceiasi zi, sa las masina sau sa revin in alta zi pentru ca dureaza 6h si aia!!!4. De ce imi pun 4 litri de ulei in motor?

Pompa de apa scoasa am pastrat-o, vad ca multi de pe aici au preferat sa nu o schimbe, poate o sa-mi fie de folos candva.

 

Intreb si eu: nu era indeajuns daca se schimba doar cele 2 curele, fara pompa si role?

 

Nu ca le-as da dreptate, dar iti dau urmatoarea situatie: ai o problema cu distributia - cum dovedesti ca e de vina manopera si nu piesele? Daca sunt piesele de vina cum iti repari masina? Ti-o spun ca un patit, am platit de 2 x o distributie din cauza ca am luat piesele dintr-un loc si am facut distributia in altul.

Apoi: ca sa schimbi distributia se supenda motorul se demonteaza un tampon, se goleste antigelul, se demonteaza o roata si daca nu ma insel si o jamba ca sa poti scoate piulita de la fulia principala, apoi sa remontezi totul la loc. Ca sa schimbi rulmentul de presiune trebuie sa dai jos rotile, apoi planetarele, apoi cutia si sa le pui la loc. Din cauza tamponului nu poti face distributia si demonta cutia in acelasi timp, asa ca niciun service nu ti-ar fi facut operatiile simultan, ci cel mult una dupa alta. Si cred ca ai fost la service si sambata, cand au program doar 6 ore...

Pompa aia ori o lasai pe masina, ori o arunci, daca o tii la conservare s-ar putea sa nu mai ai ce face cu ea, intrucat deja a circulat antigelul prin ea.

Share this post


Link to post

@safari hunter, eu am adus alte placute, mecanicul mi-a zis ca nu e cazul sa le schimb, probabil asta e avantajul traiului intr-un orasel. @mircea, piesele le-am cumparat de la pasior, la recomandarea ta, deci piesele ar trebui sa fie ok. Eu nu inteleg de ce nu mi-au spus de la inceput ca trebuie sa las masina 2 zile la ei. La telefon mi-au spus ca revizia dureaza 4-5H, dar nimic despre rulment. Referitor la pompa, proababil ca o dau la fie vechi daca nu imi vine vreo idee.

Share this post


Link to post

Nu e problema de unde ai cumparat piesel, ci calitatea lor. Din pacate multe piese noi nu exceleaza la capitolul calitate, am vazut multe in ultima vreme, inclusiv distributie originala cu holograma, pusa in service dacia care s-a dus dracu dupa 8000 km...

Share this post


Link to post

Iti dau dreptate.

Share this post


Link to post

@safari hunter, eu am adus alte placute, mecanicul mi-a zis ca nu e cazul sa le schimb, probabil asta e avantajul traiului intr-un orasel.

 

 

Pai asta e problema, te inscrii si tu in galeria de longevitate cu peste 70 000 km / set. Si nu suntem prea multi.

Share this post


Link to post

Ai avut tupeu sa faci distributia la 75.000km...

 

De fapt voiam sa o fac la 90.000 km si nu ar fi avut nici pe dracu masina.

Pompa am schimbat-o pentru ca tot avand niste bani disponibili am zis sa schimb cu totul,desi da...pompa +distributia faceau inca 60.000km lejer .

Mi se pare nesimtire din partea service-urilor sa bage in cartea de service scimbarea distributiei la 60.000 km.Parerea mea ca 120.000km ar fi fost cifra corecta pentru distributie,iar cureaua de accesorii...na...o schimbi cand scartie.

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

60 000km este un interval de schimb foarte sigur pentru ei. (si pentru consumator desigur) Kiturile de distributie tin cu mult mai mult de atat, doar ca dupa "varsta" de 60 kkm riscurile de a aparea o neplacere incep sa creasca. Acum depinde de utilizator, ce riscuri doreste sa isi asume. Ei (service-urile) nu au de gand sa isi asume prea multe riscuri, asa ca recomanda schimbarea, mai ales ca aceasta operatie este destul de bine taxata.

 

Putin off topic.: Matizul prietenei mele 2003, 37000km. Am decis luna trecuta sa schimb cureaua dedistributie, avand in vedere varsta de 7 ani. Cureaua demontata este in stare PERFECTA. Nu imi vine sa o arunc, cu toate ca stiu ca nu o sa mai fie pusa la loc niciodata. Nu am schimbat rola nici pompa, la km pe care ii are chiar ca nu se justifica.

Share this post


Link to post

@wwillym eu vreau sa zic ca atat cureaua cat si pompa aratau impecabil , ca si noi la 75.000 km.La majoritatea marcilor interval de schimb este pus la 90.000 sau 120.000 km si ma indoiesc ca pun ei piese de calitate mult superioara din fabrica fata de daewoo/chervolet.E o chestie de marketing,bani,prosteala utilizatoruli si umplerea buzunarului serviceurilor.

Cureaua de transmisie , da trebuia schimbata,nu ca nu mai ducea,dar era crapata in anumite locuri si la o adica o poti schimba si singur cu un patent si o cheie.

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca in afara de uleiuri, filtre si bujii doar cureaua de distributie trebuia schimbata, dar... asa scrie in manual, probabil a doua oara nu mai facem la fel.

Share this post


Link to post

Matizul prietenei mele 2003, 37000km. Am decis luna trecuta sa schimb cureaua dedistributie, avand in vedere varsta de 7 ani. Cureaua demontata este in stare PERFECTA. Nu imi vine sa o arunc, cu toate ca stiu ca nu o sa mai fie pusa la loc niciodata. Nu am schimbat rola nici pompa, la km pe care ii are chiar ca nu se justifica.

 

 

Asa ca off topic la off topic. Am facut si eu aceiasi operatie la Matiz tot la 37 k , dar 5 ani. La Matiz ca si la Aveo / Kalos 16V ruperea curelei echivaleaza cu un dezastru, uneori a dus la schimbarea motorului, ceea ce nu este tocmai ieftin. Acum ramane sa vedem daca economia realizata justifica pe deplin riscurile asumate.

Share this post


Link to post

. Acum ramane sa vedem daca economia realizata justifica pe deplin riscurile asumate.

 

Nu inteleg la ce economie te referi. Cureaua este schimbata. Ziceam de cureaua veche, care arata atat de bine , ca nu imi vine sa o arunc. Cunosteam riscurile ruperii curelei , de aceea am decis schimbarea acesteia.

Share this post


Link to post

Am si eu doua intrebari:

1.Dupa schimbarea amortizoarelor fata si spate am observat o distanta mai mare intre aripa si roata; este normala?

La service am intrebat cum sunt arcurile, raspunsul fiind ca sunt ok (am 113 500 km).

2.Tot acolo am verificat si directia, unde s-a gasit un mic joc la capat de bara stanga si un joc in caseta de directie la bratul din dreapta. Pretul unei casete de directie reconditionate (service autorizat) este 1000 RON plus 450 manopera. Cu vreo 10 zile inainte de a merge la reprezentanta, am facut un test la amortizoare si o verificare a directiei (service Renault), rezultatul fiind un joc la pivotul din dreapta. Sa mai merg la un alt service sa verific jocul din caseta de directie?

Share this post


Link to post

Sa mai merg la un alt service sa verific jocul din caseta de directie?

 

Jocul la caseta este unul eminamente natural, iar schimbarea nu face decat sa confirme regula. Eu iti recomand sa nu schimbi caseta, prietenii stiu de ce si ma sustin. :thumbl:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...