Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Aveo/Kalos - Revizii

Recommended Posts

Salutare! Am efectuat si eu cea de-a doua revizie la Kalos 1.2 (cea de 30k) la DiBas. M-a costat 525RON in conditiile in care NU mi-au schimbat bujiile ca "aratau inca bine", dar mai ales pentru ca NU AVEAU BUJII :) .

Nu stiu cum vine asta ...

Ma rog .. in principiu parerea mea este bunicica despre cei de acolo. Mi s-a parut aiurea ca la revizia de 15k mi-au pus ulei Opel si acum mi-au pus ulei GM. In rest mi-au schimbat toate filtrele (benzin, polen, aer), curatat sistem admisie (cu un spray), schimbat un bec la plafoniera si ... cam atat. S-au tinut de programare, adica la 8:30 eram programat la 8:45 mi-au bagat masina in service. Personal le acord nota 9 (10 e rezervata profesorului).

Share this post


Link to post

Foarte bine ca nu au avut. Ia manualul, cauta codul, du-te si cumpara bujiile si schimba-le.

Share this post


Link to post
...schimbat un bec la plafoniera si ...

 

... cat a costat? :D

Share this post


Link to post

Intrebare.

Daca se schimba pompa de apa musai sa se schimbe si antigelul? Chiar daca aceasta s-a schimbat la 45k si next este peste 2 ani? Bai cum pusera astia revizia la 60k fara sa pun capul sa gandeasca. Opinia lor este sa-l schimb desi nu este in grafic. Ce sa fac?

Share this post


Link to post

Vrei sa il recuperezi din tigaile lor si sa il pui la loc?

Pune antigel nou nene ca nu e o avere.

Share this post


Link to post

Azi am facut revizia de 2 ani la un Kalos 1.4 16 V la DiBas

Filtru ulei 25,16 RON

Filtru benzina 64,06 RON.

Filtru aer 66,32 RON

Filtru polen 99,7 RON

Ulei GM 10W40 107,81 RON

Manopera (3 ore) 131,98 RON

 

Total: 495,03 RON.

 

Am stat pe langa masina ( a mai venit un tip sa-mi spuna sa mai ies si prin curte, dar am revenit). O mica "atentie" la baiatul care s-a ocupat de masina. In consecinta m-am trezit cu restul de ulei (era bidon de 5 l si nu a fost opus tot) si cutiile de la elementele schimbate intr-o punga in masina. La revizia de 1 an nu s-a intamplat asa. Mi-a mai uns balamalele cu un lubrifiant spray.

Singura problema nerezolvata este un scartait in usa stanga fata pentru care trebuie sa ma duc la tinichigeria DiBas.

Share this post


Link to post
Singura problema nerezolvata un Kalos 1.4 16 V cu Ulei GM 10W40 107,81 RON :scarpin:

 

S-a mai discutat despre acest aspect, nu inteleg de ce accepti mizeria aceea in motor. Poate la 8 valve mai merge, vorba unor mecanici scoliti pe Warsava si Moskvici 402, dar la 16 valve nu prea. Iti recomand sa flushezi motorul si sa schimbi uleiul si filtrul platind doar diferenta de calitate a uleiului de la 10W 40 la 5 W 30. Succes si mult tupeu :spumelagura:

Share this post


Link to post

Vara uleiul e bun (acum sunt si 35 C la umbra), iar iarna nu prea circul. Cred ca la asemnenea temperaturi uleiul face fata. Oricum am niste ulei Aral 5W-40 High Tronic (sintetic) si daca mi se pare ceva in neregula il schimb.

 

Nu mai cita inutil si in intregime postul anterior.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Oricum am niste ulei Aral 5W-40 High Tronic (sintetic) si daca mi se pare ceva in neregula il schimb.

Adica din lac in put. Cand fabricantul a livrat motorul cu ulei GM 5w30, de ce trebuie romanul sa bage un ulei ce n-are specificatii GM in motor ?

Share this post


Link to post

Tolinu', e simplu. Pt ca romanu' e mai destept decat oricine.

Share this post


Link to post

Alx din cate vad nu ai Kalos dar vorbesti. Ca asa'i romanul, trebuie sa-si dea cu parerea.

 

Il intreb pe tolin (super moderator!?) ce inseamna 30 si ce inseamna 40? Din cate stiu se refera la temperaturi ridicate la care uleiul lubrifiaza cum trebuie motorul fara sa se subtieze excesiv (sau mai tehnic sa-i scada vascozitatea). Este adevarat ca in cartea primita de la Chevrolet sunt alte caracteristici pentru ulei. Dar poate ca in functie de conditiile dintr-o tara sa fie valabile si altele. Am citit pe forum ca sunt ordonante GM care primeaza in fata cartii tehnice. Ca banuiesc ca nu vrei sa spui ca 5W-40 (full synthetic) nu e bun?

Pe de alta parte masina e inca in garantie 1 an (si fiind in leasing cam apartine firmei) si nu prea imi vine sa cred ca baga "gunoi" in motor doar ca sa fiu eu fericit ca nu e scumpa revizia sau ca nu aveau in magazie. In plus uleiul este GM genuine (ca si restul filtrelor inlocuite, mai putin filtrul de polen care este Airco).

Si apropo de motor 16 V. Si Renault are un astfel de motor pe Clio Symbol si tot 10W-40 baga (Elf).

Share this post


Link to post

In lipsa unui topic special de uleiuri motor Kalos (cel putin eu n-am gasit) se poate raspunde aici, dar n-ar trebui sa deturnam tema propusa, o eventuala continuare ar fi bine sa fie facuta pe un topic special.

 

@Dromichete >

1- motoarele produse de fabricanti diferiti sunt diferite la specificatiile uleiului folosit ;

2- uleiul din motorul tau trebuie sa respecte specificatiile GM ;

3- de pe site-urile producatorilor de ulei poti gasi in fisele tehnice caror motoare le sunt destinate ;

4- tara noastra se afla in zona climaterica temperata ;

5- toate uleiurile amintite de tine nu se folosesc la motorul tau ;

6- Alx stie ce vorbeste, mai mult decat permite legea.

Share this post


Link to post

Dromichete, daca 10 l-as putea accepta in fata 5-ului pe vreme calda pe 40 in loc de 30 nu l-as accepta. vezi mataluta ce inseamna al doilea coeficient, gandeste-te ca odata incalzit, pentru motor e totuna ca afara e iarna sau vara (ma rog, aproape) si apoi gandeste-te singurel.

 

uleiul 10 se baga pe gat deoarece clientul il plateste ca pe unul de 5... iar service-ul castiga...

Share this post


Link to post

Dromichete, fa altceva:

- ridica capacul de la ulei.

- fa-i o poza la interiorul acestuia

- mergi 3000-5000km

- repeta operatiunea

- compara pozele.

 

PS: experienta personala.

Share this post


Link to post

In ceea ce priveste chestia cu motorul care nu prea tine cont de 30 sau 40 s-ar putea sa ai dreptate, desi nu vad de ce se mai chinuie unii sa faca uleiuri cu aceste caracteristici (ma refer la 5W-40 sintetic nu la 10w-40 semi sintetic) daca nu folosesc la nimic dupa "mataluta". In desert, ziua?

 

Pretul la 5W-30 fata de 10 W-40 este aprope dublu (sau hai cu 80 RON mai mult fata de 107 RON pretul pentru 10W-40). Deci nu iti percepe service-ul acelasi pret pentru un produs mai slab calitativ (fii atent ca recunosc ca 10 W-40 e mai slab calitativ decat 5W-30 si 5W-40).

Share this post


Link to post

De ce pe carnetul tau de garantie au completat 5W30 chiar daca au pus altceva?

Share this post


Link to post

Pt. Satori.

 

Sa inteleg ca o sa vad un ulei negru (gudron) care trebuie schimbat imediat? Am sa fac acest experiment si va informez. Daca va fi asa il schimb.

Experienta personala era tot cu ulei GM? Pe eticheta acestuia scrie ca respecta cerinta API SL/CF, cerinta minima impuse de producator in cartea tehnica a Kalosului.

Share this post


Link to post
... masina e inca in garantie 1 an (si fiind in leasing cam apartine firmei) si nu prea imi vine sa cred ca baga "gunoi" in motor doar ca sa fiu eu fericit ca nu e scumpa revizia sau ca nu aveau in magazie. In plus uleiul este GM genuine ...

 

Fals.

Cu ce schimba situatia faptul ca mai e un an in garantie ? Fi linistit, nu se strica in acest an, ci ... dupa.

Sau ce imprtanta are faptul ca, formal, e proprietatea lor ? Chiar daca masina s-ar intoarce la dealer dintr-un motiv sau altul, el nu mai are nevoie sa-si recupereze decat o mica parte din valoarea ei si, crede-ma, o va vinde imediat. Presupunand ca deja ai 2 ani de leasing, ai platit ceva mai mult de jumatate din pret; daca acum renunti la ea, se vor gasi multi doritori de o masina cu 2 ani vechime la 1/2 din pret ... acel cumparator nu are de unde sa stie ca la un momentdat a avut alt ulei decat cel recomandat.

Faptul ca uleiul e GM genuine inseamna ca merge pe orice masina GM ? Ma indoiesc. Din cate stiu eu GM mai fabrica si alte modele de masini ...

Share this post


Link to post
De ce pe carnetul tau de garantie au completat 5W30 chiar daca au pus altceva?

De unde stii ce au completat in caietul de service? Au completat ce au pus: 10W-40.

Share this post


Link to post

De unde stiu? Simplu. Mi-au cerut voie sa puna ceea ce este corect si le-am dat pentru ca facusera alte chestii pentru masina...

E ok daca au pus 10W40 pe carnet. Ia manualul de service de Kalos si du-te la ei. Daca gasesc acolo acest ulei, felicita-i. Daca nu, da-le cu fuzeta de Logan in cap (daca nu ai, iesi la sosea si stai 3-5 minute in functie de trafic).

 

Acum... chiar crezi ca astia de la GM sunt prosti?

Pacat de masina, ea e buna, noi o stricam (ma includ si pe mine, si eu am 10W40 in ea acum).

Share this post


Link to post

(SAE)30 si (SAE)40 reprezinta clase de vascozitate, iar motoarele termice se construiesc pentru o anumita clasa. In cazul GM, cifra de vascozitate este 30 pentru clima temperata si rece. Pentru clima tropicala se foloseste 15W40. Trecerea la o clasa superioara de vascozitate se face dupa 120k km sau cand motorul este supus unor sarcini mari si continue. Economia de bani pe care o aminteai dispare sau devine inversa cand pui in balanta si energia folosita pe parcursul dintre 2 schimburi de ulei.

Parerea mea, documenteaza-te in privinta uleiurilor de motor si deschide un topic pentru cazul Kalos, daca este nevoie. Daca nu, eu zic sa ne oprim aici.

Share this post


Link to post

Dromichete, mai lasa din ambitie si asculta ce spun oamenii. Nu face nimeni un efort in ati da un sfat doar sa fie ei mai cu mot decat tine, asa cum vad ca reactionezi. Slow down si asculta putin pe cei care au trecut prin situatii similare. Macar te rog sa ne injuri in gand, asa din respect pentru faptul ca problema ta este tratata cu atentie de ceilalti membri si sa nu zic si in folosul tau. Daca nu zici merci, macar nu ne injura.

S-au pus “tone de pixeli” pe forum (imi place mie asta, pls nu ma pune la gazeta) despre uleiurile neconforme cu cartea de service. Cred ca nu trebuie sa reamintim ca aceasta face referire la uleiuri sintetice, iar GM 5W 30 este un supersintetic. Se simte si la mana frecand pelicula de ulei pe degete diferenta dintre 5 si 10.

Dar ca sa te ingrop putin in detalii pe care s-ar putea sa nu le stii, hai sa vedem putin ce reprezinta 5 si 10 si ce mare “cas de oaie” face el de tot tii mortis ca nu-i mare bai.

Pai amice, 5 este pelicula minima de ulei care fizic se formeaza intre doua suprafete antagoniste, opozabile si se masoara in microni . Mai departe hai sa ne uitam in motor sa vedem care este cea mai mica toleranta a acestuia. La jocul maxim admis intre cuzineti si arborele cotit spune ceva de 6,5. Fa si tu o analiza daca uleiul de 10 trece prin spatiul creat stiind ca lichidele sunt incompresibile. Concluzia o poti trage si singur si mai ales poti urmari in documentatie care sisteme si piese sunt expuse uzurii premature datorita lubrifierii insuficiente.

Si ca sa-ti dau si o alta sugestie, faza cu uleiul nu are a-face cu tipul de masina, asa ca un sfat de la un Logan poate fi la fel de bun si la Rover, doar principiile s-au descoperit acum zeci de ani.

Uleiul semi-sintetic este un ulei mineral aditivat care din pacate nu face amestec omogen si nu prea ajuta un motor cu pretentii.

Parerea mea si timpul de cca 10 minute pe care ti l-am acordat cu placere si sper si cu folos.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Va multumesc tuturor pentru timpul acordat. Nu credeam ca o banala relatare a unei revizii sa duca la atatea postari. Se pare ca am luat teapa. Asta e. Caldura mare. O sa vad ce mai pot sa fac.

 

Pentru Safari Hunter: chestia cu 5 si 10 e tare. Dimensiuni, microni. Nu o stiam. Poate ca este asa. Dar ce e paradoxal ca in cartea tehnica GM recomanda 10W-30. Sa inteleg ca asta merge dar cand apare 40 nu? Ma mir tare de tot.

 

 

Hai sa incheiem aceasta discutie. Pax!

Share this post


Link to post

API SL (ILSAC GF-III) grade or better

SAE 5W-30, SAE10W-30, SAE15W-40

Cold area : SAE5W-30

Hot area : SAE 15W-40

Teoretic ar merge 10W30 vara dar cum aceasta este scurta obligatoriu 5W30.

Share this post


Link to post
De ce pe carnetul tau de garantie au completat 5W30 chiar daca au pus altceva?

Si daca nu asisti la operatiune de unde sa stii?!

Au fost relatate si astfel de experiente?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...