Jump to content
Sign in to follow this  
mdascalu

Curatare Injectoare Matiz

Recommended Posts

O cuva cu ultrasunete pentru uz casnic este facuta sa curete, bijuterii, ceasuri, lentile..etc. Se pune in cuva apa sau un lichid de curatare iar cand functioneaza produce o vibratie la o frecventa de 40KHz. Astfel se desprind toate particulele de mizerie de pe suprafetele dure. Diferenta de una profesionala este ca are dimensiuni mici (aprox 15x10cmx10cm) si nu poate functiona in continuu decat aprox 3min. apoi trebuie lasata sa se raceasca.

Share this post


Link to post

si zici ca se curata injectorul pe dinauntru?la ce tip de magazin gasesti asa ceva?

Share this post


Link to post

1-masina din 2007 si sa ai 122000km ...pffff nu e imposibil ,dar mi se par f multi ! ;

2- " in viteza a 4-a la 40-45Km/h o calcam si ajungeam la 80 foarte repede" , mi se pare total aiurea in treapta a-2-a la 80!@#$%???

 

 

Poate

nu

inteleg eu

 

 

Mosu, am zis clar ca ma aflam in treapta a patra si aveam o viteza redusa (40-45 KMH) si la o talpa se ducea destul de repede.

Oricum, timpul a trecut si am cumparat injectoare noi; bineinteles rezultatele sunt pe masura.

PS:urmeaza segmentarea motorului ca in loc de compresie 12:1 am cam 8-9:1 - avand in vedere si kilometrii

Noroc

Share this post


Link to post

Injectorul cum trebuie sa arunce benzina? Ca la dus, sa o disperseze sau intr-un jet liniar?

Share this post


Link to post

Injectorul trebuie sa pulverizeze cat mai fin benzina, ca amestecul combustibil - aer sa fie cat mai omogen, iar explozia sa fie si ea uniforma si spontana, in tot volumul.

Atunci cand injectorul pulverizeaza, ceea ce iese trebuie sa arate ca o ceata, nu trebuie sa iasa picaturi, cu atat mai grav daca iese jet de carburant. Inseamna ca injectorul are depuneri si nu mai poate "sufla" eficient.

In cazul nefericit, de "dus" sau "jet" explozia nu are putere, benzina arde progresiv si nu instant. Din cauza acestei lipse, calculatorul va mari timpii de injectie ca sa recupereze din lipsa de putere. Bineinteles ca acest fapt inseamna un consum mare de combustibil.

Pe langa asta, motorasul va avea de suferit. Va lucra la o temperatura mai mare, supapele de evacuare vor sta "in foc", ceea ce le va uza in timp (pe ele sau scaunele din chiulasa pe care inchid).

Daca e situatia asta, ar trebui sa se aprinda si CHECK, sonda lambda va "vedea" vapori de benzina nearsa.

 

Am spus toate astea pentru ca, din pacate, am trecut prin ele.

 

Injectoarele (benzina sau diesel) se curata pe stand special cu ultrasunele, stand electronic ce deschide-inchide injectoarele asa cum se intampla pe motorul masinii. (ca sa elimine si depunerile din interiorul injectorului) De asemenea, se foloseste si un solvent care circula prin injector.

Share this post


Link to post

La Mitsu al meu trecut pe gpl de 13 luni si vreo 22k km am niscaiva problemute la mersul pe benzen cand motorul e rece. Imi da in nas si cam trebuie sa astept pe loc sa se incalzeasca. Am mai mers eu si pe benzina dar am senzatia ca oricum se nasolesc injectoarele.

 

La cald merge ok pe benzina la orice turatie.

 

Oare ar trebui sa curat injectoarele?

Share this post


Link to post

@alx: Daca face doar pe benzina atunci este foarte posibil sa fie infundate. Eu am incercat metoda cu cuva de ultrasunete (puse cateva minute in alcool tehnic) + metoda din postul #43, dar cu comanda data de un generator de ceas si am reusit sa salvez doua injectoare, unul era praf (unul al meu si unul al unui amic, ambele de Matiz E3).

 

Si o completare la ce spunea Tucker: Daca timpul de injectie este scurt, de ordinul zecilor de milisecunde atunci ceea ce se vede este acea ceata. In schimb, daca timpul de injectie este mare (ca la curatarea cu spray din postul #43), atunci jeturile vor fi ca la dus, continue.

 

Eu am procedat in felul urmator - am plecat cu generatorul de ceas de la o frecventa joasa (timp de injectie de oridinul sutelor de ms) ca sa am jet puternic prin injectoare si sa dizloc mizeria grosiera, apoi am crescut frecventa la kHz (am scazut timpul de injectie pana la ordinul milisecundelor) si am verificat ca se formeaza ceata de care spunea Tucker.

 

In poza se poate vedea ce am scos din injectorul amicului care era aproape mort - punctele albe sunt bucatele foarte fine de metal, provenite banuiesc din pompa de benzina.

post-4287-0-97866600-1367738031_thumb.jpg

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Am curatat si eu injectoarele cu o metoda foarte apropiata de cea din postul #43. N-am mai folosit seringa, am apasat cu injectorul pe tubul care iasa din spray. La operatie am folosit cam 90% din spray si rezultatele par ok pana acum (vreo 30km). Se simte o diferenta in bine, motorul vibreaza mai putin si parca se simte un mic plus de putere. Sau poate "am curaj" sa-l turez mai tare pentru ca vibreaza mai putin :) . Si mersul la rece s-a imbunatatit putin.

 

Injectoarele au 124 mii km si nu cred sa fi umblat cineva la ele pana acum.

Share this post


Link to post

Apropo de intretinerea sistemului de alimentare, pe langa curatatul injectoarelor si aditivi, nu ar face bine si niste ulei in benzina? Ma refer la cel care se pune in amestec, pentru mopede, scutere, etc.

Pun intrebarea asta gandindu-ma ca benzina de la noi e cum e, ma pune pe ganduri poza din postul #58. Pentru pompa de benzina si injectoare nu cred ca ar fi vreo problema, ba din contra, dar nu stiu ce impact ar avea asupra catalizatoarelor.

Ce parere aveti?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Da' un lichid mai vascos in injectoare ce efect are? Sau o aprindere greoaie... parerea mea. Uitam: niscai fum alb :D

Share this post


Link to post

Bine, ma refeream la o cantitate infima de ulei, nu fifty-fifty cum se pune la moto' - vorba vine.



L.E.: De ce intreb?

Am pus in a mea, din greseala, cativa ml de ulei cu benzina (era intr-un bidon, tinut de al meu batran, si m-am servit, fara sa stiu ca mai e si altceva inafara de benzina in el), m-am speriat si am tot cautat pe 'net, unde am gasit asta: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=87821 .

Parerile sunt impartite, dar sunt curios daca neoficial/stiintific aduce vreo imbunatatire si daca s-a mai gandit cineva la asa ceva.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

La diesel eu pun la fiecare 2 plinuri in proportie 1:200. La benzina nu cred ca e indicat. Spre exemplu cand folosesc motocoasa si pun benzina cu mai mult ulei (amestec facut pt drujba care este tot in 2T) se lasa cu ceva fum negru-albastru :) . Concluziile le tragi si singur...

Share this post


Link to post

Oricum motorina e uleioasa, deci nu ma prea surprinde ca s-ar folosi ulei in amestec cu carburantul, desi mi s-a parut tabu pana acum subiectul, amestecul asta stiam ca e doar pentru Trabant, drujbe si scutere.

E corect, Vali, ca uleiul ars scoate fum, eu m-am referit la un adaos mic de ulei la benzina. Nu cred ca ar insemna mult, sa zicem 5ml la un plin de rezervor.

Share this post


Link to post

In mod sigur afecteaza negativ catalizatorul; si nu numai: sonda lambda, bujii, galeria se afuma, pe injectoare se fac depuneri. Bineinteles masinutza polueaza mai mult pt ca uleiul de motor este foarte toxic, de fapt scrie pe eticheta sa nu se foloseasca drept combustibil. (daca te refereai la ulei de motor).

Nu pune in benzina, nu are rost.

Share this post


Link to post

Nu, n-o sa folosesc asa ceva, era doar ca o mica dezbatere asa...

Share this post


Link to post

Mulțumesc pentru tuto. Este foarte folositor.

Share this post


Link to post

Salut. 

Daca privesti masina din fata ei, in ce ordine se pun mufele injectoarelor in functie de culorile cablajelor, de la stanga celui ce priveste la dreapta acestuia? Am cercetat manualul de service si nu reiese clar. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...