Jump to content
Sign in to follow this  
pelic_andrei

Problema Mare Inscriere Masina Din Italia

Recommended Posts

Va salut!

 

Am facut prostia sa plec saptamana asta in Germania pentru a-mi cauta o masina. Toate bune si frumoase, am ajuns la Stuttgart, m-am cazat si a doua zi dimineata devreme m-am dus sa imi fac numere de zoll impreuna cu un prieten care locuieste acolo. El a fost cel care m-a indrumat si ajutat ca altfel nu aveam curaj sa plec singur. Am facut numerele si hai frumusel spre handler sa vad si sa iau masinutza. Am ajuns acolo, handlerul era arab evident..., m-am uitat la ea, am pornit-o, totul foarte ok si la un pret rezonabil. Singura problema mai deosebita era ca avea acte de Italia. Cu toate ca habar nu aveam despre inmatricularea unei masini aduse din Germania, cu atat mai mult din Italia, m-am decis sa o iau, gandindu-ma ca nu se poate sa fie vreo problema, mi-am bagat singur placa cu "uniunea europeana" si ca peste tot trebuie sa fie ok. Am semnat actele, am primit masinutza, cheile si urmatoarele:

 

 

-contract de vanzare-cumparare intre mine si firma arabului

-certificato di proprieta de la ACI-PRA cu radiere in care scrie : "ANNOTATA CESSAZIONE DELLA CIRCOLAZIONE PER ESPORTAZIONE IL 07/08/2008. (s-a inregistrat incetarea inmatricularii ptr auto exportatla data de 07/08/2008)

-carta di circolazione cu datele masinii pe care scrie : "CARTA DI CIRCOLAZIONE ANULLATA PER DEFINITIVA ESPORTAZIONE IN UN PAESE UE" (carte de identitate anulata, vehicul exportat definitiv intr-un alt stat ue)

 

 

Ei bine, de aici incep problemele mele...se pare ca mai scrie ceva pe aceasta carte de circolazione, ceva ce nu am vazut atunci, nici nu stiu cum de mi-a scapat, si chiar daca nu-mi scapa, nu ced ca luat in seama..., am vazut abia dupa, cand am ajuns acasa. Iata ce mai scrie : "DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE IN GERMANIA" - vechicul ezportat pentru a fi dedezmembrat in Germania.

 

 

Am intrebat ceva cunoscuti, m-am interesat pe internet si se pare ca masina nu mai poate fi inmatriculata sub nici o forma. De ce? Habar nu am! Se pare ca daca vehiculul a fost inregistrat ca dat la fier vechi sau la dezmembrat, nu mai poate fi inamtriculat. Mi se pare greu de crezut, de ce nu poti lua o masina de la fier vechi si nu o poti pune pe picioare naiba stie. Masina e foarte buna, daca i-as da o nota, i-as da 9, ce sa mai vb de dezmembrat. Demolizione a fost pus, din cate am inteles pana acum, pentru ca cel care o cumpara sa nu plateasca "passegio", o taxa de vreo 500 E perceputa in Italia la schimbarea de proprietar.

 

Daca aveti ceva idei sau stiti cum sta treaba, va rog sa ma ajutati, orice idee sau solutie e bine-venita, prostia e facuta, ce sa mai, acum imi vine sa ma dau cu capul de pereti. E pacat de masinutza, ca e ca o bijuterie, se vede ca a fost ingrijita.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Daca tu esti convins ca nu mai ai nici o sansa sa inmatriculezi masina ai doua mari variante :

1. ori o dezmembrezi si o vinzi piese pentru a mai recupera o parte din bani .

2. dai anunt pe net ca o vinzi si astepti sa gasesti unul care sa fie la fel de neatent sau de nestiutor ca tine care sa o cumpere .

 

Despre ce masina este vorba si ce an de fabricatie este ?

Share this post


Link to post

Actele pe care le ai tu atesta faptul ca masina a fost radiata din Italia, sunt multe masini care au DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE IN ROMANIA si au fost inmatriculate fara probleme. Este procedura standard pt export masina italia. Gasesti informatia asta pe mai multe forumuri din italia.

Pana la urma ce numere ai pe masina? Provizorii de Germania ?

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Mersi pentru raspunsurile voastre atat de prompte.

 

Masina este un VW Polo din 97, aproape impecabila. Nu vreau sa o dezmembrez, e super masinutza, parca m-am indragostit de ea :)

 

@BogdanG ce sa caut pe formuri in Italia, eu vreau sa inmatriculez masina aici, te rog, daca stii ce si cum, da-mi macar niste idei, niste indicatii, actele sunt toate? mai am nevoie de ceva? Numerele sunt provizorii de Geramania, zoll de 5 zile. La politie mi se dau numere rosii sau sunt refuzat pe motiv ca nu poate fi inmatriculata? Mai pun o data intrebarea care ma framanta, am toate actele? Pentru Germania, din cate mi-a spus prietenul meu, daca masina era germana, erau sificiente, dar pentru Italia nici el nu stie nimic si din cate am inteles e mai dificila inmatricularea.

Share this post


Link to post

Mergi la Politie, primesti nr rosii pe 30 de zile, fa programare la RAR si mergi acolo cu masina pentru formalitatile de inmatriculare. Din 97 o sa te cam rupa la taxa de inmatriculare..

Share this post


Link to post

Taxa nu ar fi asa o problema, este de vreo 900 E si avand in vedere ca masinutza e facuta in ianuarie 1997, imbatraneste cu un an peste doua luni, caz in care ar fi vreo 600. Nu stiu daca am toate actele si care este treaba cu demolizione, am tot vb pe tema asta cu asa zisi "cunoscatori" plus ce am mai gasit pe net si nu a fost prea in regula. De asta sunt putin speriat, ba chiar mai mult...

Share this post


Link to post

Man, facand trimitere la UE, daca nu se putea inmatricul s in Romania, nu se putea inscrie nici in Germania.

Faza mai nasoala este ca este posibil ca masina sa fi fost declarata dauna totala prin Italia si reparata ulterior in Germania...

Share this post


Link to post

Eu ma indoiesc de faptul ca vei avea vreo problema cu inmatricularea.

Iti faci programare la RAR pentru obtinerea certificatului de autenticitate. Certificatul de autenticitate e valabil 60 de zile, deci trebuie sa calculezi astfel incat sa fie valabil atunci cand masina face anii necesari unei taxe mai mici. Din cate imi amintesc, la calcularea varstei conteaza luna si anul primei inmatriculari, nu ziua sau data fabricatiei. Programarea se poate face si pe site-ul rar, eu te sfatuiesc sa te programezi la prima ora. Faci 2 randuri de copii dupa toate actele si te prezinti la rar pentru autentificare si ITP. La rar iti va cere originalele actelor. Dureaza 2-3 zile pana cand obtii ce trebuie de la rar. Numere rosii iei cand iti expira alea nemtesti.

 

Eu totusi te-as sfatui sa apelezi la o firma ce intermediaza toate treburile astea.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@Mircea e imposibil ca masina sa fi fost dauna totala sau macar sa fi avut accident, este pur si simplu aproape impecabila, o bijuterie de masinutza si functioneaza pe masura. Legat de inmatricularea in Germania, actele sunt facute pentru dezmembrarea ei, nu pentru inmatricularea in Germania...oricum, chiar daca ar fi asa, de ce sa nu poate cineva sa ia o masina de la parcul de dezmembrari si sa nu o poata pune pe picioare, sunt atatea emisiuni la tv cu firme care iau masini si le fac si desfac de nu se vad, dar, pana la urma, te pui cu statul roman? de asta imi e si frica :|

 

@Esperatul, probabil ca ai dreptate, o firma ar fi o solutie buna

 

Chiar nu s-a confruntat nimeni cu o astfel de situatie?

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, daca te duci direct la politie si cumva sunt probleme din cauza acelui act e posibil sa iti opreasca actele. Cel mai bine ar fi sa vorbesti cu unul care face inmatriculari masini ( firma ), daca erai din constanta te rezolvam eu...

Share this post


Link to post

Şi eu te sfătuiesc să apelezi la o firmă specializată, comisioanele lor sunt foarte mici în raport cu alergătura pe care o fac.

Certificatul de autenticitate îl obţii de la RAR, unde faci şi ITP-ul. De la Poliţie obţii fie nr. provizorii fie definitive... Dacă ai nevoie de mai multe informaţii privind actele necesare te-aş putea ajuta.

 

Ca sfat, deşi văd ca ţi-a mai fost dat, e să ai tot timpul copii după actele originale!

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsuri, am fost astazi la politie la pipera si am aflat 3 raspunsuri, toate ar trebui sa fie oficiale, dar deh...romania...unul m-a lasat putin perplex si a venit din domnului de la informatii, cica ar trebui sa am briefulmasinii...adica actul nemtesc, de unde Doamne iarta-ma sa il am daca masina nu a fost inscrisa in germania, a trecut priun mainile unui handler si atat, c brief german, sunt idioti? nu-mi raspundeti cred ca stiu raspunsul. Al doilea si al treilea au coincis, cica actele ar fi complete si ca totul e ok, unul din domni era de la inmatriculari leasing si celalalt de la eliberari certificate ilfov. Cel de la Ilfov a avut bunavointa si s-a uitat p acte si mi-a si explicat ce si cum. ei vedeti voi...ce ne facem cu autoritatile din Romania, care dau astfel de raspunsuri, dai de un prost ca ala si iti face numai probleme, eu sper sa nu aiba dreptate...

 

 

@TBird vezi ca spui ca acum fug la Constanta :) , am pe cineva acolo si daca rebuie, fac mutatie, nu glumesc deloc, chiar vorbesti serios? in ultima instanta pot apela la tine?

Share this post


Link to post

Eu pot sa incerc, o firma cu care am facut eu actele la vreo 2 masini ( care aveau mici probleme ici colo chiar si pe la acte ) le-a rezolvat fara prob, ba chiar l-a cautat pe unu din proprietar pe acasa sa ii semneze pe factura =)) . Eventual poti sa trimiti pe email actele scanate si ma duc eu la ei sa ii intreb daca se poate doar cu actele respective.. Oamenii sunt de mult in domeniu au relatii pe unde trebuie, dai cat trebuie, primesti. Cam asta e principiu

 

Pana una alta fa si tu un topic la masina mea, sa o vedem si noi. Pretul platit pentru ea dotarile etc... :)

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Oameni buni acea hartie cu DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE IN XXXX este o hartie standard in Italia, asa se radiaza la ei masinile PT EXPORT. In hartie se atesta ca masina paraseste Italia catre Germania dar nu este obligatoriu ca masina sa fie data la fier vechi . Ea poate fii inmatriculata din moment ce acum este inmatriculata in Germania. In legatura cu forumurile de care ziceam eu am dat pe Google la DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE si dai traducere. O sa intelegi foarte clar care este problema. In Italia masinile se pot dezmembra numai in centre autorizate si costa, daca o trimiti la export pt dezmembrare este cel mai simplu si comod .

Share this post


Link to post

Man, posesor de "demolizzione", ai cam plecat caine sur la vanatoare si acum vezi deasupra capului... drobul de sare. Meri de vezi cum sta treaba, noi suntem doar francofoni si cam italianofobi, asa ca nu-ti fie teama. O demolam de la ei si o reconstruim la noi. Asa mere treaba. POa' sa coste, da' ce mai conteaza, doar e un Polo asa simpatic :D

Share this post


Link to post

@BogdanG masina nu e inmatriculata in Germania, daca era, boier eram, e doar cumparata de acolo.

Share this post


Link to post

Hai sa-ti spun cum e treaba. Eu am adus masini cu "DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE", majoritatea cu numere provizorii de Germania. In Italia daca vrei sa scapi de o masina ai trei posibilitati.

1. O vinzi si faci actele de transfer de proprietate

2. O duci la un cimitir de masini si conform unui nomenclator platesti o suma pentru casarea ei.

3. Faci DEMOLIZIONE PER ESPORTAZIONE si o scoti din tara (parca in termen de 10 zile).

 

Pentru a evita taxele foarte mari (aprox. 500 de euro numere provizorii + asigurare), foarte multi italieni prefera sa faca inmatriculari provizorii in Germania. Masinile aduse de mine nici n-au fost in Germania, inmatricularea si asigurarea o face un "handler" prin internet. Economie aprox. 300 de euro.

 

Asa ca mergi linistit la inmatriculare cu actele care le ai, dupa cate mi-am dat seama sunt corecte si iti sunt suficiente.

Share this post


Link to post

Merci foarte mult, ma bucur ca asa sta treaba, sper sa nu dau la ghiseu de un idiot de politai care sa imi faca cine stie ce probleme.

Share this post


Link to post

Nu mai e politai la inmatriculari,e referenti civili.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...