Jump to content
Sign in to follow this  
vladm

Scut Motor Kalos

Recommended Posts

(exceptand poate 10ml de benzina la 12,3Km :) )

 

Iarna sau vara? :scarpin: :D

Share this post


Link to post
Scutul nu prea are treaba cu gropile, dar nu strica cu siguranta (exceptand poate 10ml de benzina la 12,3Km :) )

...repet, am bagat o roata in groapa, ceea ce a dus la „lipirea“ scutului de piatra cubica, cum nu are treaba cu gropile, daca nu era scutul, „scrasnea“ altceva de pe acolo..., iar poanta cu 10 ml..., e prea profunda pentru mine...?!!

Share this post


Link to post

Te-ai gandit si la posibilitatea urmatoare: daca nu aveai scutul, ceva ala nu ar fi fost atins pentru ca masina ar fi fost mai inalta?

Share this post


Link to post

Da, adicatelea vrei sa spui ca scutul ala trage masina in jos cu cativa cm? Hai sa fim seriosi, eu cred ca este cat se poate de util, cel putin la noi, pe drumurile noastre.

Share this post


Link to post

Este posibil sa nu fi atins nimic, nu am intrat inca sub masina sa vad cum stau lucrurile pe acolo, dar am sa intru pentru a face poza cu scutul, ...am sa aproximez si cu cat coboara scutul..., raman oricum la parerea ca ...scutul este util. ...revin cu alte opinii dupa „excursia“ sub masina.

Share this post


Link to post
Da, adicatelea vrei sa spui ca scutul ala trage masina in jos cu cativa cm? Hai sa fim seriosi, eu cred ca este cat se poate de util, cel putin la noi, pe drumurile noastre.

 

Adicatelea tu vrei sa spui ca o ridica cu cativa cm? Hai sa glumim si sa zicem ca ii da garda de Land Rover. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Adicatelea tu vrei sa spui ca o ridica cu cativa cm? Hai sa glumim si sa zicem ca ii da garda de Land Rover. :rolleyes:

 

Nope, eu vreau doar sa spun ca nici n-o ridica, si nici n-o coboara, ci ca este cat se poate de util pentru drumurile noastre. Si nu numai pentru faptul ca poti da prin gropi cu masina, sau sa faci off road cu ea, cat si pentru faptul ca drumurile scumpei noastre tarisoare sunt pline si de bolovani, care nu-si fac de cu treaba decat sa sara in prea frumoasa noastra baie de ulei. Sau ma rog, unde te astepti mai putin si unde te doare mai tare. "Io e patit, zau!" :) >-

Share this post


Link to post

Am avut ceva probleme cu masina, adica m-a lasat pe autostrada A2 la km48, 35 grade C..., ce mai, voi deschide un topic, poate cineva a patit chestia asta, demna de X files, ...incerc acum sa pun pozele cu scutul, nu foarte reusite, eram plin de nervi...

post-6616-1182418522_thumb.jpg

post-6616-1182418535_thumb.jpg

post-6616-1182418549_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce-ai patit? Ai luat vreo creanga/piatra? Sau s-a desprins el singur? @-)

Share this post


Link to post

Nu, scutul nu a avut nimic, am pus pozele deoarece am promis pe forum ca am sa le pun... m-a lasat masina, adica a inceput sa tremure si avea un zgomot ca si cum aveam un pikamer undeva pe dedesubt... indiferent de viteza..., dar e un subiect off topic, am sa pun un topic nou mai tarziu...

Share this post


Link to post

Ma gandeam sa aman montarea scutului insa citind pataniile traite de altii se pare ca e absolut necesar un drum la Service-ul Chevrolet si sa il montez. Cand am cumparat-o mi-au spus ca ma costa 500 ron.

Share this post


Link to post
... insa citind pataniile traite de altii se pare ca e absolut necesar ...

Care-s pataniile traite de altii, eu n-am citit inca pe acest forum. Ah, ca unii care si-au montat scut au lovit imediat scutul, este absolut normal pentru ca nu mai pot trece prin locurile prin care mergeau linistiti fara scut. Asta-i paradoxul, chiar daca pentru unii nu vor sa inteleaga faptul ca au coborat inutil garda la sol a masinii si daca vor sa mearga la iarba verde cu masina, au toate sansele sa lase masina suspendata pe scut. E mai simplu sa conduci in asa fel incat sa calci cu rotile intotdeauna pe zonele cele mai inaltate ale drumului. Scut la motor se pune doar cand vrei sa faci curse de viteza pe off-road.

Share this post


Link to post

:thumbl: Aşa e, Toline! M-am dus cu ea la mama dracului, pe un drum forestier, şi n-a păţit nimic. E adevărat că roţile au fost întotdeauna pe zonele cele mai înalte ale drumului. Şi sunt, şi eu, de părere că există anumite denivelări peste care poţi trece fără scut, dar în care te poţi opinti cu scut. Mi se pare că, de regulă, ceea ce trece de spoilerul din faţă va trece şi de restul. Iar dacă drumul e naşpa, oricum mergi încet şi opreşti la cel mai mic zgomot, pe care de regulă îl dau spoilerul şi "vârfurile" lonjeroanelor.

Share this post


Link to post

Eu zic ca va inselati! Nu stiti niciodata cum, fara sa banuiti, fara sa planuiti (si probabil chiar fara sa... ganditi ;) ), puteti ajunge in situatii limita.

Tocmai m-am intors de la Varlaam. Ei bine, ca sa ajung acolo, am avut nefasta idee ca, dupa ce am vazut vulcanii noroiosi sa nu ma mai intorc in drumul national, ci sa "crosetez" pe niste drumuri judetene, dupa cum indicau hartile pe care le aveam. La momentul in care am luat-o la dreapta si nu la stanga, drumul era asfaltat, chiar bun. In zona sunt insa alunecari de teren si au aparut portiuni reparate cu piatra tasata, alternate cu asfalt. Acesta din urma a devenit din ce in ce mai rar. Toate ar fi fost totusi poate bune, daca la o bifurcati nu mi s-ar fi parut ca drumul mai bun e... celalalt, asa ca am luat-o pe el.

Este greu de descris cum arata drumul respectiv, a fost o alternare de pietroaie uriase ingropate in pamant, drumulet pietruit, rampe de multe grade... O sa-mi mai aduc aminte de multe alte detalii si o sa scriu undeva-candva o povestioara. Deocamdata va pot arata doar o portiune foarte buna din acel drum, atat de buna incat mi-am permis sa fac poza asta:

post-482-1185737928_thumb.jpg

Haideti acum sa vedem si sa analizam putin scutul:

post-482-1185738009_thumb.jpg

Majoritatea urmelor sunt "proaspete". In mod deosebit se remarca surubul de fixare dreapta-spate care a avut parte de un tratament aparte.

Nu s-a rupt din fericire nimic, ci doar s-a "burtit" scutul spre motor, cea ce a facut ca racordul flexibil al evacuarii sa atinga de scut si sa produca o rezonanta dubla la 2000 si 2500 rpm (atingea in doua puncte). Am reusit a doua zi sa gasesc un service si sa-i aplic o contra-indoiala.

In rest, nu e nici o urma, nici pe traseul de evacuare, nici pe praguri sau pe altundeva (atata cat am avut posibilitatea sa o inspectez). Se poate opina ca asta inseamna exact ce se sustine in posturile anterioare, dar va spun sincer ca i-am multumit lui Dumnezeu ca n-am fost suficient de zgarcit sa nu-mi pun scut. E destul de greu de imaginat "placerea" pe care ti-o produce zgomotul produs prin atingerea a ceva de pe dedesubtul masinii de un pietroi din drum, cand iti aluneca o roata intr-un sleau! Asa ca mai bine nu incercati! Probabil insa ca o astfel de experienta extrema nu i se poate intampla decat unui... abramburit :D

Share this post


Link to post

Omule, da ai avut ceva curaj!!! Eu pe un drum ca ala nu ma bagam decat cu Aro, caruta sau...Logan.(nu neaparat in ordinea asta)

Share this post


Link to post

Ala-i un fleac, n-am avut aparatul la mine sa va arat un drum presarat cu tobe de esapament, undeva prin HarCov.

Share this post


Link to post

De drumuri ca ala e plina zona (asa era si drumul spre Vulcani, pana sa-l asfalteze), si se poate face si cu Dacia 1300 :) l-am facut de multe ori, dar la 1-2 drumuri d-astea incepea revizia (schimbarea) elementelor de suspensie :) )

Share this post


Link to post

@Abram Burel, asta nu demonstrează că e necesar scutul, ci doar că e necesar dacă umbli pe astfel de drumuri...

Share this post


Link to post

Ceea ce demonstreaza ca nu e necesara masina, decat daca... umbli cu masina :D

Share this post


Link to post

:thumbl:

Ceea ce demonstrează şi că asfaltul nu e decât un moft, dacă tot se pot monta scuturi.

Come on, începe să curgă şi la noi apă caldă...

Edited by rm.popa

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu un Aveo Sedan (4 usi) de o luna si as dori sa-i montez un scut la motor.

 

Unde ai cumparat si montat scutul?

Share this post


Link to post

Poate vei citi pe aici ca nu prea se mai gasesc scuturi de Aveo pe la dealeri. Asa ca poate gasesti pe cineva disponibil sa-ti faca sau sa-ti adapteze unul. Oricum nu e nevoie sa scrii in doua locuri aceeasi chestie :)

Share this post


Link to post

Pai, dl. AB, scutul asta arata bine!!! Pune-l la munca mai des! :D

Share this post


Link to post

Nu exista scut original pentru aveo dar exista scuturi facute pentru aveo si nu mai trebuie sudate alte piulite. Exista un sistem de prindere + ca scuturile au o gaura pentru schimbul de ulei.

Share this post


Link to post

Vad ca tot se discuta aici de prinderea scutului cu piulite sudate.

 

Eu personal nu stiu cum e la Aveo dar la mai toate masinile si cred ca si la Aveo se moneaza niste piulite care se sertizeaza cu un cleste special in acest sens (la nici o masina nu se sudeaza piulite in servis, doar in fabrica poate, desi si acolo tot sertizate se folosesc).

 

Daca nu vrei sa te complici le montezi la servis, daca iti place sa mesteresti la masina indiferent de cit timp iti ia si daca ai putina imaginatie poti sa ti le sertizezi si singur.

Cu ajutorul unui surub mai lung pe care infiletezi o piulita si adaugi o saiba, sertizarea o faci infiletind piulita adaugata pe surub si nu surubul pe piulita de sertizare sa nu strici filetul cind o sertizezi.

 

Daca nu reusiti sa faceti rost de piulite originale sau sunt prea scumpe puteti sa le incercati si pe cele de la Hornbach. (eu personal recomand lucru original si doar in cazuri disperate improvizatii cu piese asemanatoare - nu garantez in nici un fel pilitele de la Hornbach pentru utilizare in domeniu auto, e doar o idee ca ar putea fi ok).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...