Jump to content
Sign in to follow this  
p-wave

Cresterea Puterii Motorului Pentru Aveo

Recommended Posts

Mie mi s-a facut doar la relanti,deci aici nu stiu ce sa zic.Oricum chiar si turat acolo unde EGR-ul ar trebui sa recircule gaze nu o sa aveti probleme,testul se face in gol cand nu e motorul in sarcina,deci nu o sa aveti cine stie ce noxe mai mult sau poate mai putin(arderea e buna si completa in plus nu mai ai surplus de gaze recirculate care oricum nu se ard si tot in evacuare ajung).In sarcina insa se schimba situatia...dar nu cred ca ITP-urile fac testul in sarcina

Share this post


Link to post

bun , deci cum crestem puterea motorului ?

a incercat cineva ECU box conectat prin ODBII ?

am gasit la o firma din USA un astfel de chip http://yhst-19807630266082.stores.yahoo.net/vp12-performance-ch12.html care cica rescrie real-time mapele originale.

Ce parere aveti ? pretul cu tot cu transport (DHL) e mult sub ce se gaseste in RO.

Share this post


Link to post

Ok dupa ce am citit tot topicul am observat ca ati cam facut treaba asta cu EGR dar inca nu a zis nimic nimeni dupa ceva timp ce s-a mai intamplat daca se simnte ceva aiurea la mersul motorului sau ceva mai ok. Am inteles ca acel EGR nu face nimic altceva decat sa numai intoarca gazele la ardere. Deci dupa ceva timp mai zice cineva ceva ??? M-a bate gandul sa incerc si eu, dar asteptsi parerile celor care l-au facut sa vedem ce se mai zice.

Share this post


Link to post

E ok. Ajnuge ?

Share this post


Link to post

E mai bine fara EGR. Masina nu mai da in nas la turatii mici, dupa cum au spus si colegii.

Eu l-am obturat de aproape un an si nu am nicio problema.

Share this post


Link to post

bun , fratilor tot citesc forumul asta si altele de vreo 2 zile , dar tot nu ma lamuresc , am -urmatoarea problema, voi spuneti ca masinile tremurau , ei bine a mea se opreste cind are ea ,, damblaua ,, ei , sunt zile in carenu facve nimic si zile in care se opreste aproape dupa fiecare pornire, trebuie sa o tin turata la 3-4 mii pt 10-20 de sec. si isi revine , am mai vazut pe alte forumuri problema pusa si lumea de acolo spunea ca luturile din 2006 pina la inceputul lui 2007 au fost cu probleme la supapele de pe galeria de evacuare , ca cica koreienii au avut contract cu un producator in acest timp fara sa testeze si sa vada probema din timp , supa aceea au schimbat firma si urmatoarele loturi nu au mai avut probleme de acest gen.Astept si eu pareri de la voi . si eventual sfaturi , eu am dat EGR -ul afara l-am curatat dar tot degeaba , unii mai spun ca poate fi si una din sondele de pe catalizator, la tester din service , programul lor care il aveau era unul dela Opel si le dadea probleme la puntea inferioara,..... nu stiu ce sa mai zic nu as vrewa sa ma pun sa cumpar Egr -ul care ajunge la 650 ron pe comanda si sondele fiecare cite 150 si sa nu fie de la ele,.....

 

Edit moderator: Atentie la titlul topicului, problema ta nu are legatura cu acesta !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

E mai bine fara EGR. Masina nu mai da in nas la turatii mici, dupa cum au spus si colegii.

Eu l-am obturat de aproape un an si nu am nicio problema.

Cand l-ai obturat, l-ai anulat si din soft? Daca nu, nu iti da eroare in bord?

La mine singura cale de a nu-mi aparea eroare in bord a fost anularea din soft.

Share this post


Link to post

Nu crezi ca sunt motoare, marci, ECM-uri diferite ? La Kalos, de ex., eroarea de EGR decuplat electric se sterge doar prin soft reset.

Share this post


Link to post

Am crezut ca principiile sunt aceleasi.

In cazul asta, intrebarea mea este, oare, functioneaza la fel de bine un motor la care s-a decuplat EGR-ul in felul asta, mecanic, fata de unul la care s-a decuplat din soft?

Nu cumva le cel obturat mecanic, ECU nu stie ca el nu functioneaza, si regleaza mersul motorului in consecinta?

De exemplu, la mine, e diferenta mare intre cum mergea motorul cu EGR-ul decuplat brutal, adica mufa scoasa, fata de cum merge acum, cu el anulat din soft. Si sunt convins ca ECU, daca este constient ca valorile pentru EGR sunt 0, are grija ca nici temperatura gazelor evacuate, EGT, sa nu fie prea mare.

Share this post


Link to post
... Nu cumva le cel obturat mecanic, ECU nu stie ca el nu functioneaza, si regleaza mersul motorului in consecinta?

 

Doar pe tine te intereseaza ce crede ECU. Obturarea mecanica este sfanta, tu n-ai garantia ca supapa este inchisa ermetic tot timpul, lucru valabil si la deconectarea electrica. Deci, si in cazul dezactivarii din soft, se cere obturarea mecanica, ca sa nu intre in admisie vreun fir de gaz pe acolo.

Share this post


Link to post

@balanel - Nu mi-a dat nicio eroare. Dupa cum a spus si tolin, sunt ECM-uri diferite.

Share this post


Link to post

Este destul de greu sa o obturez mecanic, ma refer cu motorul montat pe masina :D . Nu prea e loc de lucrat pe acolo. Poate vreodata o sa fac si asta.

Inainte de a o dezactiva din soft, am curatat-o bine, ca sa fiu sigur ca se inchide perfect.

 

Am garantia ca in tabelul de EGR, au fost toate valorile aduse la 0.

Adica in orice moment, comanda de deschidere este 0%.

 

Altfel, egr-ul isi face testele de pozitie, respectiv inchidere-deschidere, la punerea contactului/ luarea contactului.

Share this post


Link to post

ECM-ul nu da eroare daca blindezi supapa,in schimb se prinde ca e un altfel de amestec acolo...vede un surplus de oxigen prin sonda lambda si automat iti va scade avansul la aprindere cu aproximativ 10 grade in functie de turatie,sarcina etc.

EU am mers cu EGR-ul blindat ceva timp,fara probleme dar cred ca la consum iesi mai bine cu EGR-ul cuplat,prin recircularea de gaze efectiv cilindreea se miscoreaza cu volumul de gaze care nu participa la ardere iar ECM-ul va incerca sa echilibreze balanta marind avansul la aprindere care de obicei inseamna mai multa putere si consum mai mic.Oricum pierderea de putere e evidenta la turatie mica indiferent cat avans da ECM-ul,iar la turatie mare oricum EGR-ul e inchis,dar la consum cred ca iesi mai bine.

 

EU am maritat Kalos-ul la 96.000 km,cu EGR cuplat si instalatie de GPL cu care a facut peste 30.000 km,fara nici o problema tehnica...deci blindarea supapei nu va afecta negativ motorul

Share this post


Link to post

Eu unul nu cred ca va simti nimic prin lambda ci mai degraba prin temperatura aerului din admisie. Oricum, intentionez sa experimentez si eu si va voi transmite daca observ ceva modificicari la diagnoza.

Share this post


Link to post

Efectul asupra temperaturii din motor este clar insa temperatura aerului din admisie este masurata in amonte de punctul de intrare a gazelor dirijate de EGR. In plus, eu as mai pune o intrebare: cit de uniforma este absorbita gazelor de evacuare recirculate in admisie ?

Share this post


Link to post

Nu stiu la Daewoo, dar la reno-ul meu, exista o clapeta dozoare aer, care exact asta face, are grija de amestecul gazelor din EGR cu cele din admisie.

 

@entaro79: la genul de motor pe care il are masina mea, ECU sesizeaza o diferenta intre volumul de gaze comandat si cel real, si astfel da eroare, daca obturezi EGR cu placuta si nu il anulezi din soft. Valabil de la euro 3 in sus.

Share this post


Link to post

@entaro79: la genul de motor pe care il are masina mea, ECU sesizeaza o diferenta intre volumul de gaze comandat si cel real, si astfel da eroare, daca obturezi EGR cu placuta si nu il anulezi din soft. Valabil de la euro 3 in sus.

 

Poate ne spui: cine "sifoneaza" asta, cine-i paraciosul si cine comanda volumul de gaze ? Altfel introducem asta la folclor.

Share this post


Link to post

Probabil vreun senzor de presiune sau chiar lambda.

Eroarea este p0401 - insufficient EGR flow.

Aceasta eroare nu este aceeasi cu cea de pozitie a EGR sau cea de intrerupere a circuitului de alimentare.

http://www.obd-codes.com/p0401

Share this post


Link to post

Efectul asupra temperaturii din motor este clar insa temperatura aerului din admisie este masurata in amonte de punctul de intrare a gazelor dirijate de EGR. In plus, eu as mai pune o intrebare: cit de uniforma este absorbita gazelor de evacuare recirculate in admisie ?

1. Intrarea EGR-ului in admisie e imediat in saptele clapetei iar IAT-ul e in capatul galeriei de admisie. Nu am apucat sa fac diagnoza dupa sa vad daca exista vreo diferenta.

2. Probabil la fel de uniforma ca si absorbtia aerului in motor avand in vedere ca tot prin acelasi capat intra.

 

Am blindat si eu EGR-ul. Intradevar, pare ceva mai animata la ture putine si raspunde mai vioi la acceleratie.

Share this post


Link to post

2. Probabil la fel de uniforma ca si absorbtia aerului in motor avand in vedere ca tot prin acelasi capat intra.

N-am fost eu destul de clar ;) . Ideea era daca in cilindri intra in mod egal gaze recirculate (evident, dupa amestecul cu aer proaspat). La mine sint 99,99% sigur ca lucrurile nu stau asa, oricum eu am un EGR de generatie mai veche, vacumatic. Dezactivarea este mult mai simpla iar efectele (dupa ani de zile de mers asa) le consider benefice. In special cu motorul rece, diferentele sint uriase.

Share this post


Link to post

Poate ne spui: cine "sifoneaza" asta, cine-i paraciosul si cine comanda volumul de gaze ? Altfel introducem asta la folclor.

 

 

Intr-adevar unii producatori au implementat un sistem care monitorizeaza fluxul de gaze recirculate prin valva EGR. In cazul acestor sisteme obturarea simpla, genereaza cod de eroare. Este necesara anulareaEGR din soft. In cazul nostru obturarea EGR nu produce cod de eroare. La o rapida pe net am gasit asta:EGR monitor probabil multi alti producatori au implementat sisteme asemanatoare.

 

Un aspect important, dar despre care s-a discutat mai putin, este aspectul variatiei avansului la aprindere in functie de deschiderea EGR. ECM in momentul in care comanda deschiderea EGR, creste si avansul aprinderii, cu scopul de a compensa arderea mai lenta a amestecului carburant "diluat" de gazele recirculate. Daca obturam pur si simplu EGR, fara al anula din soft, ECM considera egr-ul functional, si procedeaza la marirea avansului la aprindere. Valorile de modificare al avansului sunt inreistrate in tabela: spark advance vs EGR%.

Efectul este sesizabil... pe langa efectul de crestere de cuplu la turatii joase, am sesizat un zgomot mai "aspru" al motorului. In cazul meu, pentru a compensa acest efect am trecut comutatorul CO pe poz 91, stiind ca in acest regim ECM lucreaza cu un avans al aprinderii mai scazut decat pe pozitia 95.

 

Aceasta este "reteta" mea de aproape 3 ani de zile, si vreo 35-40000 km , din primavara masina a fost dotata si cu GPL, si functioneaza impecabil.

Share this post


Link to post

Teoretic, GPL-ul are cifra octanica ceva mai mare decat benzina deci nu e necesar un avans mai mic.

 

Observatiile tale legate de avans sunt pertinente. Voi posta aici daca voi observa o modificare a long term fuel trim ca rezultat al obturarii EGR.

Share this post


Link to post

Valoarea Long Term n-are importanta atata timp cat nu se depaseste limita. Avand in vedere ca pe acceleratii si peste 3000 rpm nu intervine EGR, suspiciunea voastra n-are temei. In plus, motoarele sunt prevazute cu senzor de knock, deci avansul este adaptabil, ne fiind un pericol de detonatie. In fine, am vazut cate probleme si-au pus unii la eliminarea banalului restrictor de aer la Matiz, asa ca nu ma mai impresioneaza discutiile legate de EGR. Un singur lucru ma mira, de ce elimina unii EGR-ul la motoarele Diesel ?

Share this post


Link to post

Un singur lucru ma mira, de ce elimina unii EGR-ul la motoarele Diesel ?

 

Pt ca sa scape de fumul recirculat in admisie, si pt a avea un motor mai curat pe termen lung.

 

Referitor la CO GPL-ului, ce am gasit eu pe net, zice ca ar avea intre 91-92,5.

 

In alta ordine de idei: Orice piesa montata pe un motor, si nu numai, fie ea si banalul "restrictor de aer la matiz" este atent proiectata,si nu este pusa doar asa la intimplare de dragul de a complica lucrurile. Efectele produse sunt luate in considerare atunci cand se proiecteaza motorul. Elininarea sau modificarea acestor componente are efecte, unele pozitive si altele negative. Faptul ca "ne facem probleme" este un aspect pozitiv in opinia mea, ne ajuta sa intelegem cat mai bine rolul si functionarea acestor componente, si ne ajuta sa luam o decizie in cunostinta de cauza. La urma urmei acesta este rolul acestor forumuri, de a discuta, de a invata.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

pe mine ma mira de ce continua discutia despre EGR la topicul despre creterea puterii motorului pt Aveo :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...