Jump to content
Sign in to follow this  
john_w

Abs La Espero

Recommended Posts

Ba sa sti ca nu sunt basme, eu chiar franez mai bine acum fara ABS, doar ca niciodata nu blochez rotile la franare, singurul inconvenient este ca trebuie sa fiu mereu atent cand franez, sa nu apas prea tare, dar pe mine nu ma ia nimic prin surprindere la volan, probabil de asta ma simt mai bine fara el, ABS chiar daca nu blocam rotile, el tot intra in functiune, simteam cum lucreaza prin vibratiile din pedala, si din masina, acum fara ele, uneori mai blochez rotile, dar imediat dau drumul putin la frana si franez oricum mult mai repede decat daca as avea ABS si as calca-o la podea. Acum fiecare cu gusturile si simturile lui.

 

Bafta!!

Share this post


Link to post

Aici e vorba de un sistem de siguranta al masinii si nu de indemanarea a unuia sau altuia.In momentul cand tie iti pierde aderenta prima roata slabesti pedala efectul de frinare find zero pe toate rotile pana apesi iar pedala (aici find vorba de 1-2 secunde) iar abs-ul slabeste presiunea numai pe roata respectiva si numai cateva sutimi de secunda pe roata respectiva iar celelalte frineaza la capacitate.Cine e mai rapid si mai eficace???Soferul sau abs-ul? :-?

Share this post


Link to post

ABS-ul de care vorbiti voi este sigur pe 4 canale?

Share this post


Link to post

Abs-ul de espero este acelasi ca pe nubira 1.Este ABS VI cu 3 motoare pe 3 cai :stanga fata,dreapta fata si spate.

Eficacitatea acestuia este foarte dependenta de calitatea licihidului de frina care trebuie schimbat periodic si numai DOT 3.Un alt factor este tensiunea bateriei si de incarcare al alternatorului datorita faptului ca are 3 motoare a cate 10 A .

 

Pe nubira 2 si tacuma sa folosit ABS 5.3 pe 4 cai + EBD.Acelasi 5.3 sa folosit si pe leganza dar aici cu TCS.

ABS 5.3 suporta EBD,TCS,ESP,ETC si din punct de vedere tehnic este la fel ca 8.0 numai ca acesta din urma a scazut cu 1 Kg in greutate :D

Share this post


Link to post

vad ca parerile sunt destul de impartite. adevarul e ca si eu am auzit atat varianta ca iti vibreaza pedala cand functioneaza abs-ul cat si pe cea ca e foarte bun iarna. asa, numai din curiozitate, voi incerca si cu abs frane la maxim!

si inca ceva: la mine martorul pentru abs sta aprins tot timpul. e normal sa fie asa? :-?

Share this post


Link to post

e normal. dar atunci cand nu functioneaza. :scarpin:

Share this post


Link to post
... acum fara ele, uneori mai blochez rotile, dar imediat dau drumul putin la frana...

Ce faci tu se cheama "ABS-ul săracului". Ne-avand incotro il aplic si eu. Numa ca o data am ajuns in şanţ, cu el cu tot! Sunt soto ca daca aveam ABS n-o patzeam.

Share this post


Link to post

Lasati ABSul acolo unde este, cum sa franezi mai bine fara? Cum faci daca numai una din roti e blocata? Cum o slabesti doar pe ea din pedala?

Aici nu vb de situatii cu asfalt perfect, drum drept, cauciucuri la fel de uzate si frana de control constientizate miscarile inainte de a incepe manevra etc...ci de situatii care pot aparea (gen rotile din dreapta pe umezeala mai mare) sau orice element care te face sa franezi brusc (te surpinde)...ok, si eu o controlez, o eliberez, dar nu pot lucra independent pe 4 roti si nu pot raspunde mereu la fel de prompt.

Edited by MikeTekRacing

Share this post


Link to post

am auzit multe persoane, posesoare de masini cu ABS , cum ca dardaitul pedalei de frana in timpul actionarii ei il gasesc destul de suparator. e chestie de obisnuinta, dar si o realitate pana la urma.

Share this post


Link to post

Ce intelegi prin suparator? Dardaitul ala arata ca au franat peste limita de aderenta si ABSul lucreaza...eu nu am auzit pe nimeni (sofer ok :lavolan: , nu sofer de duminica) sa spuna ca il deranjeaza vibratia pedalei.

Share this post


Link to post

poate nu mai auzi bine. eu inteleg prin suparator ce intelegi si tu. si nu dardaie numai cand rotile sunt la limita aderentei.

Share this post


Link to post

Intradevar nu dardaie numai cand se blocheaza roata, iar pe gheatza e ca si cum nu ai avea frane, o fi bine? daca ABS asa zice atunci asa e, numai ca eu nu cred, si sa stiti si voi ca ABS slabeste presiunea pt. cateva fractiuni de secunda, dupa care da drumul tot cateva fractiuni de secunda, a incercat cineva sa puna frana cu ABS la maxim si sa ia de volan? cand aveam am incercat, si sa stiti ca nu e chiar ca in reclame, tot mai bine e sa iei piciorul dupa frana. tocmai de aia nu mai vreau ABS, cel putin cel de pe espero, oricum indicat e ca cei care il au sa-l foloseasca, numai ca eu nu am de gand sa-l mai folosesc vreo data.

 

Bafta!!

Share this post


Link to post
poate nu mai auzi bine. eu inteleg prin suparator ce intelegi si tu. si nu dardaie numai cand rotile sunt la limita aderentei.

 

Aud destul de bine, sau cel putin asa cred

Cand mai tremura pedala? Nu doar la limita aderentei?!? O fi sistemul prost/rudimentar...

Am franat eu pe zapada-inghetat max cu abs si am luat de volan si masina a virat. Evident ca nu ca atunci cand nu ai piciorul pe frana dar e clar ca nu se franeaza de nici un fel in viraje. Iti ofera CONTROL lucru care poate sa iti salveze viata. Te poate surprinde ceva si sa ingheti pe frana. Nu mi s-a intamplat (slava-domnului) insa poate nu m-a surprins suficient. Sper sa nu patesc asa ceva.

 

Nu stiu cum e ABS de pe Espero, eu am incercat ABS+EBD+AFU pe Xsara si functioneaza impecabil. Am franat si pe polei sticla, evident ca pedala tremura in disperare dar masina nu incepe sa danseze si opreste pana la urma. Nu l-as scoate de acolo in nici un caz.

Share this post


Link to post

da, ok. pana la urma se pare ca fiecare foloseste ce i se potriveste cel mai bine.\

nici eu nu am abs si f sincer nu i-am simtit lipsa pt ca oricum in conditii de aderenta scazuta o iau mai usor.

Share this post


Link to post

Salve,

super tare acest forum,felicitari si tineti-o tot!ca sa fiu in acord cu topicul...vreau sa intreb urmatoarele:

1.daca am abs pe masina si sta martorul aprins,care poate sa fie cauza ca nu imi functioneaza?

2.sa inteleg ca e mai bine fara ABS?

ok..cam atat pt primul meu post...

P.S. uitam sa specific...am espero cd 1800 an 97 cu GPL din fabrica...asta daca e neaparat nevoie...

Share this post


Link to post

1. bec abs aprins => eroare in sistem adique undeva un senzor nu functioneaza, pompa are vreun defect, sau, cel mai simplu, e arsa siguranta!

2. e mult mai bine CU abs decat fara. cine sustine altfel e inconstient.

Share this post


Link to post
am espero cd 1800 an 97 cu GPL din fabrica...asta daca e neaparat nevoie...

 

Intra in Piese Auto CNEL la topicul GPL pt.Espero,cileo,etc.

Si povesteste-ne cum e Espero cu GPl din fabrica? De care instalatie este, cu computer sau fara , ce probleme ai avut cu el pana acu' , cine le-a remediat .

E interesant sa aflam pt.ca sunt surprins de faptul ca coreenii s-au fgandit din 97 la instalatii gpl ; deasemenea sunt curios cine-ti face serviceul pt.ca la Executive Gpl sunt numai p[robleme .

Asa ca impartaseste-ne si noua inpresiilt tale pe topicul indicat.

Share this post


Link to post

deci...sa incep cu inceputul...eu stau in italia!masina o am de aici...habar n-am ce instalatie este dar este construit asa!computer cica ar avea 2...mi-a zis un prieten care e veteran in ale GPL-ului...ce sa spun...in rest probleme nu am de nici un fel cu el...sau mai bine zis nu am avut pana acum vreo saptamana...cand imi dadea rateuri...s-a marit consumul...etc!si defectul era de la fisa care vine de la bobina la delcou!so...that's it!multam mult pt promptitudine!sunteti mari!

Share this post


Link to post

fratilor. am fost ocupat de vre-o luna incoace ca un tampit m-a accidentat si la service-ul daewoo din piatra neamt se misca aia precum melcu'.

in fine, am terminat cu problemele...despre abs...l-am reparat...era intrerupt cablul care duce la roata dreapta fata. in probe m-a mirat foarte mult ca franarea era foarte eficienta si fara pierderea aderentei (am facut probele pe macadam) si in plus nu se simte tremurul acela specific al pedalei. de ce spun asta pt ca in perioada cat am avut masina la reparat am mai condus un ww golf 4 la care se simtea"dardaitul" la pierderea aderentei. mi s-a parut ca masina mea are abs-ul mai eficient decat ww-ul ala.

nu e de mirare, totusi!?! :scarpin:

Share this post


Link to post
uh... scuzati... eu stiam ca doar espero de 2 l are abs, ma inselam?

nu dati cu pietre, intreb si eu.

Al meu are si este 1.8 CD - na ! sic! asa l-am luat de la Radacini amu''''mai multi ani :">

 

Parerea mea..este daca tot aveti ABS...folositi-l...mare bine face

 

pai bine bre, d-abia acum spui ca ai martorul de abs aprins???

pai daca martorul se aprinde, atunci ai abs!!!

si nu fii fraier, daca tot ai, sigur e mai bine cu decat fara...

eu am dat 1000 de euroi in plus la masina numai pt abs si si tu il ai da' nu-l folosesti?

 

 

1. Daca martorul de ABS este aprins...suprise ! ABS nu functioneaza!

2. ABS se cupleaza numai cind ai blocat rotile...conteaza cum pui piciorul pe pedala de frana...ABS nu micsoreaza distanta de franare ! ba chiar o mareste considerabil, dar...recapeti controlul asupra directiei...

Parerea mea...cine are sa-l lase cuplat...pe mine m-a salvat de cel putin 3 ori numai anul trecut...

Share this post


Link to post

1. abs-ul nu mareste si nici nu micsoreaza distanta de franare.

2. daca nu simti tremurul specific in pedala, parerea mea este ca ori nu s-au blocat rotile (nu ai pus frana destul de tare sau suprafata are aderenta buna) ori nu iti functioneaza. toate abs-urile pe care le-am testat pana acum iti dirdiie pedala.

Share this post


Link to post
1. abs-ul nu mareste si nici nu micsoreaza distanta de franare.

2. daca nu simti tremurul specific in pedala, parerea mea este ca ori nu s-au blocat rotile (nu ai pus frana destul de tare sau suprafata are aderenta buna) ori nu iti functioneaza. toate abs-urile pe care le-am testat pana acum iti dirdiie pedala.

 

Sincer nu vreau sa fiu obraznic...

 

Anti-lock braking systems were first developed for aircraft. An early system was Dunlop's Maxaret system, introduced in the 1950s and still in use on some aircraft models. This was a fully mechanical system. It saw limited automobile use in the 1960s in the Ferguson P99 racing car, the Jensen FF and the experimental all wheel drive Ford Zodiac, but saw no further use; the system proved expensive and in automobile use somewhat unreliable. A purely mechanical system developed and sold by Lucas Girling was factory-fitted to the Ford Fiesta Mk III. It was called the Stop Control System.

 

The German firm of Bosch had been developing anti-lock braking technology since the 1930s, but the first production cars using Bosch's electronic system became available in 1978. They first appeared in trucks and German limousines from Mercedes-Benz. Systems were later introduced on motorcycles.

 

Effectiveness

On high-traction surfaces such as bitumen, whether wet or dry, most ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS. A moderately-skilled driver without ABS might be able, through the use of cadence-braking, to match the performance of a novice driver with an ABS-equipped vehicle. However, for a significant number of drivers, ABS will improve their braking distances in a wide variety of conditions. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control—particularly with heavy vehicles.

 

In gravel and snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS controllers reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly, briefly, to lock and then unlock again. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid—though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice.

 

When activated, the ABS causes the brake pedal to pulse significantly. As most drivers rarely or never brake hard enough to cause brake lockup, and a significant number rarely bother to read the car's manual, this may not be discovered until an emergency. When drivers do encounter an emergency that causes them to brake hard and thus encounter this pulsing for the first time, many are believed to reduce pedal pressure and thus lengthen braking distances, contributing to a higher level of accidents than the superior emergency stopping capabilities of ABS would otherwise promise. Some manufacturers have therefore implemented "brake assist" systems that determine the driver is attempting a crash stop and maintain braking force in this situation.

 

It is worth noting that the heavier a vehicle is, the more it will benefit from ABS. This is particularly true of vehicles with less-sophisticated hydraulic braking systems where fine control is not as easy as with the more developed braking systems. Conversely, lighter vehicles, especially sports cars with highly-developed braking systems without ABS can outbrake comparable vehicles even with ABS.

 

[edit]

Traction control

The ABS equipment may also be used to implement traction control on acceleration of the vehicle. If, when accelerating, the tire loses traction with the ground, the ABS controller can detect the situation and apply the brakes to reduce the acceleration so that traction is regained. Manufacturers often offer this as a separately priced option even though the infrastructure is largely shared with ABS. More sophisticated versions of this can also control throttle levels and brakes simultaneously, leading to what Bosch terms the "Electronic Stability Program" (ESP).

Edited by alexutup

Share this post


Link to post

promit!

 

eu anu am sustinut niciodata ca ce spun eu e adevar absolut!

daca tu imi demonstrezi contrariul celor spuse de mine, eu nu pot decat sa-ti multumesc deoarece cat traim invatam. pana la demonstratie, raman la cele afirmate mai sus.

Share this post


Link to post

ok...trebuie neaparat sa ne intilnim, ne 10 minute sa facem un brake test

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...