Jump to content
Sign in to follow this  
wolu

Jante Matiz...

Recommended Posts

Multumesc,

Si daca schimb cauciucurile pe fata (am un Kormoran nou la roata de rezerva , mai cumpar unul) pot sa merg asa avand pe fata Kormoran si pe spate sa pastrez cele Montana , toate sunt de vara avand aceleasi dimensiuni ?

Edited by ciprianos
  • Like 1

Share this post


Link to post

=)) Bineinteles. Dar sa mergi pe langa polei.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Lasa ca la Galati nu este polei, la noi a venit primavara ;) , si-am mers destul si pe zapada si polei cateva ierni :) ...n-am mai facut patinaj artistic ! Am inteles ca nu este indicata combinatia asta sa pastrez pe cele de pe spate si sa pun pe fata alt brand de cauciucuri noi ! mmm?

 

 

Share this post


Link to post

Am gasit urmatorul tip de janta de aluminiu pentru matiz (nu stiu nimic de calitatea lor, dar ma intereseaza in primul rand daca sunt "compatibile")

http://www.alfaromtrans.ro/index.php?target=products&product_id=688

 

Pe http://www.anvelope-jante-online.ro/janta-64.html am gasit ca sunt 5,5Jx13 fata de 4,5Jx13 cat sunt alea stock (in plus, ET 35 fata de 45 stock).

 

Intrebare: merge sa pun anvelopele stock (155/65/r13) pe 5,5Jx13 sau nu?

 

1. Pe http://www.alloywheels.com/tyrecalc.asp la "Rim Width Calculator" am gasit ca pentru 155/65/r13 merg jante intre 4,5J-6J

2. Pe http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator la "Tyre Width Equivalency Table" am gasit ca pentru jante de 5,5J grosimea minima a anvelopei este 165mm (optim intre 175-185mm)

 

ps. Diferenta de pret intre 4 jante tabla/aliaj e ~170ron, deci ar merita un upgrade pentru anvelopele de vara...

 

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post

De mers merg, problema e ca jantele alea pe langa ca sunt urate, sunt 'made in China' de cea mai proasta calitate posibila. Vezi ca si gaurile de prezoane sunt date fara nici o noima.

 

 

De diferenta nustiu cum iti da doar 170 ron, pentru ca un set de jante noi de tabla pentru Matiz sunt 480 ron.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Gusturile nu se discuta... sotiei ii plac (inca nu vreau sa o schimb - ma refer la sotie, nu la jante), cel putin din poze... (ea umbla cu masina; cand o dau o dau cu tot cu masina =)) ). ps. Si mie imi plac... :)

Calitatea (era de discutat dupa chestiile tehnice/legale) ... si de rial auzisem ca-s slabe... dar dupa 3 ani, eu zic ca-s ok (rial).

Pret: Am intrebat la un magazin de piese daewoo, pretul e de 170-180ron (nu mai stiu exact) => 680ron fata de 850ron (aliaj). Oricum, nu mai au - e cererea mare (mi-a confirmat ca "se cauta"... de unde si "pretul")

 

Ok. Am mai gasit o varianta (nu mi s-a confirmat stocul): www.autodaewoo.ro (105 sau 165 ron - nu stiu deosebirea dintre ele - numai producator sau/si calitate?)

@argon Asa-i, pe varianta asta ies pe la 480ron (cu transport).

 

Nu ma intereseaza tuningul & alte chestii. Numai compatibilitatea tehnica (& legalitatea) + sa nu schimb si anvelopele (de vara).

 

Multumesc pentru raspuns

 

update:

Am gasit un fisier pdf (www.conti-online.com/generator/www/es/es/continental/automovil/temas/consejos/databook_es.pdf)

2010 · 2011 Technical Databook - Continental

La pag. 42 apare anvelopa stock de la matiz 155/65-r13, iar valorile "Permitted rims" sunt 4,50B; 5,00B; 5,50B, cu mentiunea "Instead of B-rims, J- and JK-rims may also be used."

 

Deci e ok.

Multumesc de ajutor @argon

Edited by tclau

Share this post


Link to post

Inca o completare, sotia fiind femeie fara nici o insinuare, ca si a mea e la fel, e posibil sa mai dea si prin gropi cu masina, si jantele alea dupa cum nu degeaba spuneam, sunt slabe, si vor fi patrate dupa o vreme. Rial nu se compara, sunt mult mai bune ca si chinezariile Art.

 

Daca totusi nu te intereseaza aceste aspecte, poti sa le iei linistit, ca merg cauciucurile 155/65/13 la fix pe latimea aia (5.5), am avut si eu fara nici o problema.

 

 

PS: daca le iei, ai grija la piulite daca le primesti la pachet, daca sunt ca si prezoanele, o cunostinta le-a folosit si nu le-a mai putut da jos dupa o vreme, sunt ca branza si cand sa le demonteze s-a ovalizat steaua din capul surubului unde intra cheia(nu-s hexagon clasic).

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sunt sigur ca mai da in gropi. Probabil ca voi medita (vezi mai jos) o vreme daca merita sau nu (am vreme pana la primavara).

Nu neg informatiile tale, dar am gasit si pareri pozitive. Avand in vedere ca ea in principiu nu circula cu viteza mare (70-80, maxim 90 in afara loc.; i-am si zis ca de multe ori incurca traficul ceea ce e deranjant & posibil periculos) si nici nu face drumuri lungi (pe langa casa, maxim 50km, 99,99%; in ultimul an a facut 6-7kkm), poate jantele nu vor fi supuse la socuri excesive (ok, o bordura o poate lua si in oras la viteza mica).

Multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post

Vezi ca si gaurile de prezoane sunt date fara nici o noima.

 

Sunt date fara nicio noima dpdv estetic (pozitionare gauri fata de "spite") sau tehnic (nu se respecta 4x114.3)?

Share this post


Link to post

Fara nici o noima estetic si 'echilibristic', dar respecta 114.3, o fi chinezisme, dar mai stiu si aia sa masoare.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Asa ma gandeam si eu, dar ... am cerut parerea unor "specialisti" (cu ghilimele sau fara?) la 4 "vulcanizari" (a se citi in mod special punctul/raspunsul 2):

1. trebuie pusa janta pe masina ca sa vada daca se potriveste + nu se recomanda shopingul pe internet

2. daca gaura la prezoane e deplasata cu 2mm (enorm as zice eu) atunci se rupe prezonu'

3. anvelopa va sta trapezoidal

4. cum vrea clientul, dar se recomanda jantele de origine.

 

De ce am impresia ca optimul (in acest caz, pentru aceste anvelope) e 5", nu 4,5" sau 5,5"? ... Uneori am impresia ca presiunea e prea mica, sa fie din cauza "width rim"-ului prea mic (la cele stock)? Daca e asa, cu jantele de 5,5" o sa am impresia ca presiunea e prea mare... probabil.

 

ps. Am evitat sa le sugerez raspunsul corect (ca producatorul anvelopei permite janta de 5,5") pentru a evita un raspuns automat (pe placul clientului) + am presupus/sperat ca au vreun catalog/ceva care sa le/ne spuna combinatiile posibile.

 

ps2. Problema identica cu a lui vidax - cumparat astazi 2 capacele (ultimele) de roata cu 10ron/buc. Am uitat sa intreb de dopul de la masca de sub parbriz... "disparut" fara urma si el. :(

Edited by tclau

Share this post


Link to post

Va salut,

Am si eu o intrebare pe tema asta , am pe fata dreapta cauciucul care mi se desumfla mereu o data pe luna tot il gasesc desumflat pierzand presiunea treptat . Am fost la diverse vulcanizari am verificat nu scapa nimic au dat-o si cu smac parca se numea chestia aia :) Unii mi-au zis ca este de la janta ca pe drepta se iau toate gaurile de pe marginea drumurilor, altii ca de la cauciuc ...ca e Montana si astea-s romanesti proaste . Ce sa fie oare ?

 

Sfat ia o seringa cu lapte dulce desfa ventilul introdu laptele in cauciuc prin valva pui ventilul unfli roata la o presiune putin mai mare 2,5 ruleaza cu masina putin dupa care adu pneul la presiunea normala . verifica presiunea zilnic tinp de 3 zile dupa care nu o sa mai ai probleme cu porii din cauciuc.logica?laptele intra in pori se **branzeste**formeaza dop .sper sa fie de folos ;)

Share this post


Link to post

Am gasit de cumparat jenti "de Matiz" second-hand, la 50 lei/bucata.

Erau din tabla groasa, mai groasa decat "foita" din care sunt facute jentile standard de Matiz, erau foarte bine protejate anticoroziv si nu erau strambe, probabil din cauza ca rulasera prin tari cu strazi, nu pe ulitele romanesti

 

DAR, ca orice lucru care pare prea bun, aveau si niste "bube":

 

Prima lor "problema" despre care care m-a pus in garda vanzatorul era diametrul gaurii lor centrale, aia de la butucul rotii. Jentile aveau gaura aia cu un diametru cu 1-2 mm. mai mic decat jentile standard, asa ca trebuiau "luate" pe interior. Bun, asta o rezolvasem, am un cunoscut care isi luase jenti pentru Renault (pe 14") carora tot asa, le "largise" si le foloseste si acum, vorbisem sa le faca si pe ale mele.

 

Intr-un cuvant, ma hotarasem sa le iau, "negociasem" cu vanzatorul un "discount" [-O< de 5 lei ca sa-l platesc pe "nenea" ala care urma sa le "largeasca".

 

Cand sa platesc si sa le iau, vine un nene-cumparator care, tot asa, vroia jenti de Matiz; ala, mai simplu si clar, demonteaza loco roata si da sa "probeze" janta.

Cand colo, ce sa vezi?!? Nu se potrivea la prezoane! Asta cu toate ca "la ochi" pareau "de acolo" :mda:

 

Cand am vazut, nu le-am mai luat, vanzatorul abia atunci a inceput sa "dea din casa" ca de fapt trebuie sa gasim jenti de 13" provenind de la masini japoneze (probabil vroia sa zica asiatice, da' na... ), ca alea pe care le avea el erau de nu stiu ce Polo sau mai stiu eu ce...

 

Asa ca, aviz amatorilor, fiti atenti la "detalii" ... :wallbanger:

Edited by Catalin Ghita

Share this post


Link to post

Sfat ia o seringa cu lapte dulce desfa ventilul introdu laptele in cauciuc ...

 

Interesanta "chestie" si oarecum logica, dar intreb: ce seringa sau cati ml de lapte trebuie sa bagi? Mi se pare putin 5ml sa zicem la o roata...

Am aceasta problema de cand am luat masina de noua (2006), cu diferite marci de cauciucuri pe aceleasi jante, mi se dezumfla aprox 0,2bar pe luna (de obicei le umflu la 2,1 si le gasesc la 1,9 bar sau mai putin). La 6 luni am facut verificare, echilibrare si rotire roti (fac cam 6000km la 6 luni, desi Daewoo spune in carte la 5000km).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

stie cineva daca is de traba jantele de matiz din magneziu ca am optiunea de a le cumpara la pret bun si vreau sa stiu daca se merita

Share this post


Link to post

Achizitionat ieri jante tabla Matiz culoare argintie (optiunea mea) cu 110 lei bucata. Cel mai ieftin gasisem prin Timisoara la 90 lei (iar cu transport ajungeam tot la 110)

Eticheta gm, fabricate in korea.

Nu le-am probat sa vad daca se potrivesc pe prezoane. Cautand dupa codul inscris pe ele -apar ca jante Matiz.

Scumpe frate , ultima data le stiam in jurul a 80 lei bucata

Share this post


Link to post

A... si din categoria sa ne dam si in stamba . Achizitionat cu 50 lei suport pt anvelope(de parca stivuite una peste alta nu era acelasi lucru)

post-9557-0-22409200-1324194663_thumb.jpg

Share this post


Link to post

achizitionat degeaba.anvelopele se pastreaza vertical nu orizontal :banana:

Share this post


Link to post

Poate si explici nitel ce-or avea pe orizontal.

Share this post


Link to post

achizitionat degeaba.anvelopele se pastreaza vertical nu orizontal :banana:

Cu jante nu. Dar si fara nu au nici pe dracu.

Share this post


Link to post

achizitionat degeaba.anvelopele se pastreaza vertical nu orizontal :banana:

 

 

 

Depozitarea anvelopelor

Aveti in schita de mai jos modul de depozitare a anvelopelor montate pe janta si apoi nemontate:

 

depozitare.jpg

Cele nerecomandate sau orice alte moduri de depozitare pot duce la deteriorarea anvelopelor. Acestea se vor depozita ferite de surse de caldura si de actiunea directa a soarelui in locuri uscate si departe de produse petroliere sau alte produse chimice care pot duce la degradarea acestora.

 

Anvelopele montate pe janta se vor depozita doar agatate de jante sau stivuite una peste alta, ideal pe un palet din lemn. Anvelopele nemontate pe janta nu se vor stivui una peste alta sau atarna deoarece aceasta va duce la deformarea lor si la dificultati de a fi montate si umflate ulterior.

 

 

 

Citeste mai mult pe http://www.cauciucurideiarna.ro/

http://www.eanvelope.ro/depozitarea_anvelopelor

Share this post


Link to post

am gasit jante de tabla negre in magazin.168 ron korea si 120 ron celelalte.e vreo diferenta calitativ ca vanzatoarea a spus ca nu.

Share this post


Link to post

Ce sa intelegem prin celelalte? A se intelege China? Ma indoesc ca vinzatoarea sa cunoasca calitatea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...