Jump to content
Sign in to follow this  
marr

Alegere Suv

Recommended Posts

Dragi colegi co- forumisiti,

 

Sunt vechi pe acest forum - de la achizitia Kalos-ului in 2005.

In ultima vreme, am fost prea putin activ - timpul fir-ar sa fie !

 

Apelez la voi dat fiind faptul ca, stiu pe-aici cativa dintre ”cei vechi” cu adevarat cunoscatori si pasionati in ale automobilelor.

 

Datele problemei sunt urmatoatrele:

- In circa o luna - doua, trebuie sa-mi schimb masina. Kalos-ul insa nu va parasi familia - in sensul ca o sa-l transmit socrului meu (mai duce baiatul la scoala, la sport, etc). Dupa indelungi analize am ajuns la concluzia ca va fi SUV.

De ce ? Pentru ca circul fooarte mult in ultima vreme, pe fel si fel de drumuri. Pentru ca am nevoie de o masina sigura, confortabila si care sa ma duca din punctul A in punctul B oricand e nevoie, indiferent de conditiile meteo si indiferent unde ar fi punctul B !

- Vreau o masina japoneza (asta e o pasarica a mea);

- In principiu, vreu benzinara - pentru ca japonezii fac asta de mutl si fac bine, o diferenta medie de 3 l/100 km nu ma da pe spate. In plus, nu stiu cum vor evolua preturile motorina/benzina si mai ales taxele in functie de motorizare;

- Masina asta nu va fi folosita (prea mult) in oras. Pentru asta avem altceva.

- Va face cca. 25.000 km/an;

- NU sunt fan SUV. Daca era sa o iau cu inima era clar un model (mai) sport - Honda Civic 5D, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, sau ceva din gama;

- Bugetul disponibil - cca. 25.000 Euro CIP

 

 

In lista initiala erau cuprinse:

- Toyota RAV 4 echiparea Executive LCA, 2 l VVTi

- Honda CR-V echiparea Elegance/Sport 2.0 i-VTEC

- Mitsubishi Outlander - versiunea de Intense 2.0 TDI (asat e motorizarea unica pe acesta echipare)

- Suzuki Grand Vitara echiparea de top (nu retin denumirea) 1.9 DDIS

Toate cu un pret CIP in jur de 23-24000 Euro.

 

Acum cateva zile, fiind la revizia de 60.000 km cu Kalos-ul, si neavand ce face vre-o 30 de minute, am intrat ”in vecini” la dealer-ul Suzuki sa vad Grand Vitara. Intamplarea face ca acesta sa fie si dealer Subaru. Si sa fie pe-acolo si un tip fooarte amabil.

M-am urcat in Grad Vitara, am dat o tura prin curte (masina nu avea inca asigurare). Motorizarea 1.9 DDIS, echiparea de top. Masina OK dar, nu m-a dat pe spate.

Dupa asta, am urcat in noul Forester. 2.0 XS. Am dat si cu asta o tura prin curte. Era disponibil pentru drive-test dar nu aveam eu timp.

Anyway, m-am indragostit pur si simplu de masina asta.

Nu pot sa spun cum si de ce, dar e prima masina in care urc si ma simt ... ”Acasa”.

 

Daca avem atunci banii, plecam cu ea.

Am refuzat (deocamdata) invitatiile la un drive-test serios.

Nu vreau sa mai ia valul prea tare si vreu ca inainte sa fac un drive-test si cu RAV4 si CR-V.

 

Ca sa scurtez povestea, in acest moment a ramas sa aleg intre:

- Forester (90%)

- CR-V

- RAV-4

 

Peste cca. o luna, am sa fac si drive-teste pe cat posibil serioase, cu toate 3.

La Subaru ma asteapta cand doresc, la Honda am vorbit (un reprezentant de vanzari locuieste intr-un bloc vecin, am vorbti cu el si mi-a spus sa-l sun ssi vine el cu masina pt. drive-test cand doresc). La Toyota nu am ajuns inca.

 

Va rog, pe cei care aveti cunostinte, sau si mai bine, experiente cu vre-unul dintre cele 3 modele de mai sus sa ma ajutati cu un sfat (pe cat posibil argumentat)

 

Multumesc !

Share this post


Link to post

Eu as lua Forester fara sa ma uit in spate. Alegere subiectiva :)

Share this post


Link to post

Eu m-as uita si pe la mazda... oricum din cele de mai sus Forester clar. :)

Share this post


Link to post

Eu as lua CR-V (i-VTEC) daca masina ar fii folosita in afara orasului la drumuri lungi .

Forester este bun dar pe langa drum datorita sistemului 4x4 exceptional .

Grand Vitara DIZEL este buna dar numai la mers in oras bara la bara pt consumul mic pe care il ofera. La drum lung insa consuma cit un CR-V .

 

@Elfule la Mazda nu ai de ales decit intre CX-7 si CX-7 :D , totusi consuma fara numar :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Deci se pare ca primul impuls a fost corect !

M-am uitat si la CX-7 dar, nu am nevoie de 230 CP si nici un consum de 18 l/100 km (sau, ma rog, 15 cat apare oficial). Daca n-ar fi asa, poate m-as uita la Foresterul de 2,5 Turbo ...

 

Multumesc si astept si alte pareri si argumente.

Share this post


Link to post

Foresterul merita totusi cu motorul Turbo . Este ...desavarsit :D

Mai este inca inca ceva de luat in calcul, spatiul interior, cit este in CR-V si cit este in noul Forester, din ce am vazut CR-Vul este foarte incapator desi pare mic.

Share this post


Link to post

Marr a zis ca masina va fi folosita si pe drumuri naspa, in cazul asta CR-V-ul cam iese din discutie, este o masina care se comporta exemplar pe sosea, dar cred ca nu-i facut sa il bagi prin noroaie. Eu votez cu Foresterul.

Share this post


Link to post

Referitor la motor: STIU !

Dar este mai mult decat am eu nevoie. Si, in fond este vorba de necesitati - desi mi-ar placeee ! - nu am efectiv nevoie de demarajul de 8 sec al Forester-ului turbo.

Cele 11 sec pana la 100 km/h oferite de motorul de 2 l mi se par decente (cam atat am si la Kalos, dar cutia de viteze nu suffera comparatie).

 

Referitor la spatiu, asa cum am spus, in CR-V nu am urcat (inca). O voi face cu certitudine.

 

In Forester insa, am urcat si la volan, si pe locurile din spate. Eu am 1.90 si 97 kg. Pe locul din spatele soferului (reglat dupa mine) stateam mai mult decat confortabil, fara ca genunchii macar sa fie aprope de spatarul scaunului din fata - nici vorba sa-l atinga.

 

Doua persoane adulte, indiferent de gabarit, stau extrem de confortabil pe locurile din spate in Forester. Trei adulti s-ar putea sa nu se simta la fel de confortabil - asta si datorita cotierei si - nu stiu cum sa-i zic - masutei !? centrale (e o chestie la mijlocul banchetei spate, opusa cotierei, ce basculeaza spre inainte oferind o tavita si doua suporturi de pahare). Oricum vom fi maximum 2 adulti si 2 copii.

Portbagajul este arhisuficient. Avand in vedere ca am fost in concediu si cu Polo si cu Kalos-ul si ne-a fost suficient, in cel de la Forester poti juca fotbal.

 

Si in afara concediilor, in portbagaj sta doar un laptop si un analizor de zgomot (jumatate cat un laptop). Eventual lada de bere si micii in week-end.

 

Ce mi-a placut - asta ca si detaliu de design - la Forester este faptul ca, pe versiunea medie de echipare are trapa maaare.

De fapt, diferentele dintre nivelul de echipare mediu (4Q) si cel superior este data de faptul ca, in versiunea de top are tapiterie din piele (care pe mine nu ma incanta absolut deloc - am scaun de piele la birou si fotoliu la televizor si vara transpir la modul extrem), scaun sofer reglabil electric (ma lasa rece, il reglez odata si bine) si ... cam atat. Nimic deosebit sau dupa care sa ”plang”.

 

Ca si dotari de confort are in dotarea de serie - climatronic, xenon, cruise-control, scaune fata incalzite, iluminat interior de ambient albastru (o nebunie !), radio CD cu magazie de 6 CD-uri si 6 boxe + subwoofer !.

Aaaa, si degivrare pt. stergatoarele de parbriz.

Vopseaua metalizata este standard.

Garantia - 3 ani din bara-n bara, fara limita de km.

 

Asa cum am spus, masina asta m-a imbolnavit !

Nu stiu cu ce sau cum ar trebui sa fie celelalte doua modele din short-list ca sa ma faca sa-mi schimb parerea.

 

Incerc totusi sa raman cu capul pe umeri si sa fac o alegere (si) cu capul.

Din acest motiv am cerut o opinie de ajutor de la voi.

 

Multumesc din nou !

Share this post


Link to post

Man, din cate vad eu, tu deja esti pornit pe o chestie, numai ca nu vrei sa recunosti :P .

Share this post


Link to post

De ce sa iasa din discutie, ai mers tu cu amandoua pe drumuri naspa si prin noroaie, sa poti zice ca in conditiile alea unul e mai bun ca altul?

Omul cauta un SUV cu care sa poata merge si pe drumuri mai naspa LINISTIT. Degeaba ne batem cu pumnii in piept ca sunt si masinile noastre bune pe drumuri mai proaste, am avut si eu experiente mai mult sau mai putin offroad atat cu Matizul cat si cu Focusul (cu asta chiar saptamanal, din pacate) insa nu se compara. In conditiile in care cu unele masini "de strada" se pot parcurge unele drumuri mai proaste cu multa grija, mult noroc, viteze mici, etc, un SUV de obicei merge LEJER pe acolo. Saptamana trecuta din 4 masini 3 au atins serios pe sub (si a mea), de mai multe ori, iar a 4-a, un SUV mai mic VW :) nu a avut nici cea mai mica problema. Ba a facut in total vreo 8 sau 10 drumuri fata de 2 ale noastre pentru ceva aprovizionari. Evident pentru ceva mai serios, santuri mari, bolovani, apa, trebuie un offroader, nu un SUV, insa in majoritatea cazurilor un SUV este excelent. E exact cum ai zice ca nu iti trebuie Leganza ca si Matizul ajunge la 160km/h (dar in ce conditii). Scuze de offtopic.

Share this post


Link to post

Mai ai (un pic de) rabdare ca vine si boxerul Diesel pe Forester...Eu pentru aia as opta!....

Share this post


Link to post

Tu ai vazut ce garda are CR-V-ul? Masina aia mi se pare proiectata pentru sosea, in special. Foresterul este genial in afara soselei dar nici pe sosea nu este de lepadat.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Closchkutza - ai dreptate, sut pornit rau pe Forester.

Dar, asa cum am spus, incerc sa ma temperez si sa fac o alegere inteleapta.

Desi, ma repet, nu stiu ce ar trebui sa fie ca sa ma faca sa-mi schimb opinia. Vreau totusi ca sa am toate datele (obiective si subiective) in momentul in care dau banii.

 

Eu am un principiu la achizitia unei masini, short-list-ul il faci cu capul iar alegerea finala cu inima.

Daca alegerea ar fi pur tehnica ar fi tot timpul un ”ceva” care te roade ... ce-ar fi fost daca ...?

 

In cazul masinilor in discutie insa, nu prea cred ca pe partea tehnica s-o dau in bara. Refuz sa cred ca Honda, Toyota sau Subaru fac masini proaste.

Ramane partea de feeling si de utilitate.

 

Cat dspre motorizare - in momentul achizitiei, cel putin din spusele dealer-ului, va fi deja disponibila si versiunea diesel la Forester. Daca diferenta de pret este cea avansata de el (1500 Euro) si datele tehnice (demaraj, consum, cuplu si putere / turatii) aduc dieselul in avantaj am sa-l iau in considerare.

Consumul banuiesc ca va fi mai mic cu 2-3 l/100 km.

Singura chestie ce ma face sa am o retinere la acesta varianta este faptul ca, de zeci de ani Subaru face motoarele boxer pe benzina. Si la face extrem de bine.

Dieselul este nou (nu stiu daca are un an de la lansare) atat pentru ei cat si pe piata (primul motor Boxer diesel) si inca nu se pot spune prea multe dspre el.

Share this post


Link to post

Forester clar..."Once Subaru always Subaru" ;)

Share this post


Link to post

Fara discutie Subaru. Daca iti creaza probleme consumul de benzina, poti pune gaz. Dar masina aia e excelenta, pe cat de simpla e la exterior, pe atat are un comportament in off-road care te face sa tii gura pana la urechi cand te scalzi in noroaie si te cateri pe munti. Mie imi place mai mult vechea generatie de Forester, insa nici cea noua nu e de lasat. Mai degraba intorc capul dupa un Subaru decat duppa un VW sau BMW.

Spor la cumparaturi!

Share this post


Link to post

Merci !

Consumul de benzina (in limite decente) nu-mi creeaza probleme in sensul ca masina ca fi luata pe firma si va umbla ca sa faca bani.

De aici si unul dintre aspectele care m-au impins catre SUV. La genul meu de activitate, trebuie sa ajung la clienti (indiferent unde ar fi acestia) atunci cand au ei nevoie.

La mine, din pacate, in 80 % din cazuri, e cumva ca si la urgenta - vin sau cand nu mai au incotro, sau pe ultima suta de metri cand zilele conteaza.

Rarissime sunt cazurile in care lucrurile se pot face calm, asezat si planificat.

 

Nu poti ajunge la un client = pierzi clientul = pierzi banii

 

Asta a fost putin off-topic.

Share this post


Link to post
Fara discutie Subaru. Daca iti creaza probleme consumul de benzina, poti pune gaz. Dar masina aia e excelenta, pe cat de simpla e la exterior, pe atat are un comportament in off-road care te face sa tii gura pana la urechi cand te scalzi in noroaie si te cateri pe munti. Mie imi place mai mult vechea generatie de Forester, insa nici cea noua nu e de lasat. Mai degraba intorc capul dupa un Subaru decat duppa un VW sau BMW.

Spor la cumparaturi!

Nu mai merita sa pui gaz pe masini multumita guvernului rrom care a pus accize pe gpl, fara sa-l intereseze de ecologie.

 

Si eu sunt pentru Subaru, am condus in cateva ocazii varianta din 2005 cu acelasi motor si se tine foarte bine. Pacat insa ca, la plecarile de pe loc nu impresioneaza prea mult (SUV pe benzina, asta e), insa ajunge lejereanu la 80 la ora. Consuma cam 8.5-10% in afara, in oras cam sare de 14%.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Motorul pe benzina nu prea se presteaza la un SUV !

Share this post


Link to post

Mai baieti ma scuzati ca va deranjez dar de unde pana unde Forester este un SUV? Tribeca este SUV, Foresterul este un crossover, avand platforma de Impreza Wagon . Masina este Ok dar este mai mica decit CR-Vul ca si spatiu interior, este mai puturoasa si mai gurmanda .

Share this post


Link to post

Nici unul din cele citate nu e suv de fapt :P

Daca as vera un cuv, eu as lua un rav4 2.4 benzina sau cu 2.2 d-cat, chiar daca in romania e mai greu de gasit ;)

Share this post


Link to post

Un Rav 4 2.2 D-CAT @177CP depaseste bugetul .

Oricum degeaba zici, una este un mini SUV cum este RAV 4 si una este un CROSS cum este Forester sau OUTBACK .

Share this post


Link to post

Eu nu pricep care este diferenta dintre un SUV si un Crossover, in cazul de fata dintre RAV4 si Forester.

 

Daca vorbim de dimensiuni avem (in mm):

 

Forester RAV4

Lungime 4560 4395

Latime 1780 1815

Inaltime 1700 1720 (fara sine portbagaj - 1685)

Ampatament 2615 2560

Ecartament 1530 1560

Garda la sol 215 (225 la 2.5) 191 (182 la diesel)

Raza bracaj 5,3 m 5,1 m

 

Transmisie:

Forester - AWD (4x4 permanent) + LSD (diferential central cu vascocuplaj - alunecare limitata)

RAV4 - 4WD controlata electronic

 

Cutie viteze (benzina 2 l):

Forester - 5M + Dual Range (transmisie auxiliara HI/LOW)

RAV4 - 5 M

Share this post


Link to post

Forester Diesel sau Rav4, dar ultimul

depaseste bugetul .

Share this post


Link to post

@Marr, diferenta este urmatoarea, un crossover este o un break inaltat sau platforma provine de la un break iar un SUV sau mini SUV are platforma conceputa numai pt el, adica Tiguan este un Golf Plus inaltat, Outback este Legacy Wagon inaltat, Forester este Impreza Wagon inaltata iar RAV4, Grand Vitara, Jimny sunt masini de sine statatoare care nu impart platforma cu nici un turism . Asta nu inseamna ca AUDI ALLROAD sau VOLVO XC70 nu sunt niste 4x4 foarte bune desi sunt niste versiuni inaltate ale lui A6 respectiv V70 .

De asemenea mai multe teste facute au demonstrat ca sistemul "Symmetrical AWD" de la Subaru este cel mai bun (pt segmentul crossover/miniSUV) dar imediat dupa sistemul de la SUBARU vine 4MOTION de pe Passat B6, masinile nu au absolut nimic in comun DAR ca si 4x4 sunt aproape la fel de bune.

 

De vizionat asta

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
De vizionat asta

Super linkul! De abia acum am inteles de ce Subaru sint apreciati in lume!

Asta explica de ce am vazut un Passat 4 motion care facea ca toti dracii pe o strada plina cu zapada si gheata iarna!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...