Jump to content
Sign in to follow this  
tzepesch

Bobina Denso Pt Tico

Recommended Posts

Da, tzepesch.

ToPser, sunt de acord ca aprinderea de Tico este foarte buna: simpla si fiabila. Dar se poate si mai bine.

Acum testez (inca pe banc) o aprindere CDI cu plasma care face scantei MULT mai puternice decat aprinderea de Tico. Doar trebuie sa definitivez traful ridicator care imi da batai de cap.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

in final am gasit si eu o bobina de tico, dar acuma am cateva intrebari, ce rezistenta ati folosit, cum ati montat-o, in ce ati montat-o si cum ati legat-o cu o aprindere electronica AT01.

Share this post


Link to post

Depinde cum vrei sa o folosesti.

Daca o pui pe clasic, cu platina, sau cu o aprindere inductiva obisnuita, atunci trebuie sa adaugi o rezistenta in serie cu primarul ei, pentru a reduce intensitatea curentului prin primar. Deci, rezistenta aia va primi functia de... viceprimar :P

Problema e ca "viceprimarul" :) ) va absorbi si va disipa o groaza de energie, care ar fi trebuit sa ajunga la bujie...

Tine cont de faptul ca primarul bobinei de Tico are 1.2 Ohm. Daca ii adaugi o rezistenta de inca 1.2 Ohm, vei obtine o rezistenta totala de 2.4 Ohm, care permite un curent de U/R=6A prin primarul bobinei. Problema e ca JUMATATE din energia consumata va ajunge sa determine scanteie, iar jumatate se va pierde pe rezistenta adaugata. La valoarea data de exemplu, puterea rezistentei se caculeaza simplu: P=U*I=14.4*6=86.4W. Da, e o valoare foarte mare, dar trebuie sa adaugam faptul ca rezistenta nu va fi parcursa permanent de curent, ci doar in impulsuri relativ scurte, pe timpul "incarcarii" bobinei primare cu energie. Durata acestor impulsuri este de cateva ms, urmate de pauze cel putin la fel de lungi. Deci puterea disipata poate fi injumatatita.

Daca tot ti se pare mare, poti lua in considerare reducerea si mai mult a curentului prin primar, deci marirea rezistentei. De vreme ce efectul Joule (incalzirea) depinde de patratul intensitatii curentului, inseamna ca puterea disipata a rezistentei va scadea. Fa singur calculele.

In ultima instanta, dupa ce ajungi la o valoare convenabila, nu-ti ramane decat sa testezi cat de mult se incinge rezistenta aditionala.

Pentru reducerea incalzirii rezistentei, o poti monta pe un radiator metalic si/sau poti folosi mai multe rezistente (de valoare mai mare dar de putere mai mica) in paralel.

Parerea mea este ca mai bine folosesti bobina de Tico cu o aprindere CDI (pe care ti-o faci singur cu bani putini), si astfel vei putea beneficia de TOATA puterea bobinei.

Mult succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Ce se intampla daca stai cu "contactul" pus pe Ignition si motorul oprit ? Eu as cauta alta "bobina" sau alte "platine", solutia asta pare de Casa Pionierilor.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

ce rezistenta ar trebuie sa fie pe bobina? eu am

1,9ohmi pe primar

si 12,09 pe secundar, masurat fata de primar pe oricare din bornele lui.

 

e bine?

Share this post


Link to post

Secundarul trebuie sa fie de ordinul kilo-ohmilor. Rezistenta primarului nu se poate masura exact cu un instrument "ieftin".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

pai tocmai am spus, 1,9 si 12 kilo...nu cred ca este nevoie de preciezie mai mare

Share this post


Link to post

Daca-i indiferent ca-i 1,2 sau 1,9 ohmi, nu conteaza. Probabil ca, e la fel ca 12,09 sau 12k, in secundar.

Share this post


Link to post

ce imi recomandati, sa pun 2 rezistente de 2,7Ohmi adica un 2,65Ohmi per total cu bobina de 1,3ohmi, sau sa pun 3 de 2,7 si sa ajung la un total de 2,2ohmi...ce imi recomandati?mentionez ca am aprindere gotoronic At01

Share this post


Link to post

am montat ieri bobina de tico in serie cu 2 rezistente de 2,7ohmi puse in paralel. Nu merge rau, destul de bine, parca numai trebuie sa accelerez atat de mult, si in primul rand ca porneste la sfert. Ce imi recomandati, sa mai scad rezistenta si sa pun 3 rezistente de in pararlel?

Share this post


Link to post

voi dupa ce ati montat bobina de tico, la cat ati lasat bujiile?la 1 sau la 0,7?

Share this post


Link to post
voi dupa ce ati montat bobina de tico, la cat ati lasat bujiile?la 1 sau la 0,7?

 

0.7

Share this post


Link to post

V-a rog sa-mi spuneti si mie, de unde trebuie sa culeg semnal pentru turometrul electronic pe care l-am construit? De pe borma verticala sau cea orizontala ( | - ) a bobinei de inductie?

P.S. In principiu, pentru a trece un fir din compartimentul motorului in habitaclu/bord pe unde este ruta obisnuita sau cea mai accesibila?

Multumesc.

Edited by luxornet

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...