Jump to content
Sign in to follow this  
dArabZaraq

Nu Va Lasatzi Pacaliti

Recommended Posts

Hai sa punem problema asa: dupa experienta cu matizul pot sa spun cu mana pe inima ca este prima si ultima masina romaneasca care o cumpar. Nu-mi mai trebuie asa ceva. Eu nu cred ca un matiz in GB(am vazut un review), care costa vreo 8500 eur(e masina importata) versiunea echivalenta SE Power, trancane ca unul romanesc. Eu nu am luat baza ci am dat 6000 eur pe o masina autohtona(fara taxe si accize) care nu m-a multumit. Nici in visele cele mai urate nu-mi trecea prin cap ca dupa 1.5 ani o sa trancane toata si o sa stau bisaptamanal la garantii. X( . Concluzie generalizatoare: nici la Craiova, nici la Pitesti nu se fac MASINI ci nishte chestii romanesti.

Share this post


Link to post
mai da' ce cumparator serios esti tu daca fugi din cauza ca portbagajul a scartait.

 

nu stiam de kalos cand am fost (prima data) la clio si am facut acest test drive. ma feresc si ma feream de masini care au boli cunoscute. daca o chestie minora ca asta nu a fost rezolvata de ei, mai ales ca era masina de test drive, nu vreau sa stiu ce alte bube mai avea. logic, nu?

Share this post


Link to post

Nu te supara pe mine dar sa stii ca cei de la reprezentante nu sunt chiar cei mai INTERESATI oameni. Cat despre masinile de drivetest, isi bat joc si angajatii si cei care le testeaza de ele :dizzy: . Scartaitul e o chestie marunta:iei un spray cu silicon, pulverizezi si gata (5 secunde dureaza). Mai important era sa nu trancane, scartaie in mers, sa functioneze frumos motorul etc. Cat despre Kalos eu am vaga impresie ca nu-i produs in Rom, deci alte standarde de CTC. [-X

Share this post


Link to post

nici clio nu este, asa ca era fair. oricum, eu am 'fugit' si de kalos HB caci ziceau ca scartaie placajul acela din spate... se pare ca nu scartaie ca nu am auzit pe nimeni sa se planga.

 

cred ca ar fair daca s-ar oferi la matiz posibilitatea de montare a altor amortizoare in momentul in care se ridica masina. asta ar putea sa faca dealerii nu DAR dar poate castiga si ei prin acordarea de service gratuit datorita garantiei asa ca nu cred ca o sa fie de acord.

Share this post


Link to post

Intradevar, aveti dreptate atunci cind va plingeti de comportamentul masinilor marca Daewoo cumparate in ultimi 2 ani.Problema amortizoarelor spate la Matiz[si Cielo] este foarte bine cunoscuta de Craiova si cam atit, in tot acest timp nu s-a facut absolut nimic pt. a remedia problema si se pare ca si Oute[sau marele vinator, sau cum dracu i s-o mai spune]este implicat in calitatea slaba a auto Daewoo care a obligat fabrica sa cumpere componente asimilate in productia interna din cauze pe care sint sigur ca le banuiti si voi.Craiova nu pierde nimic[baneste vorbind, ca la imagine...] pt. ca respectivele piese sint returnate la furnizor si in locul lor se primesc altele, plus ca exista un contract incheiat pe o perioada de timp care nu se poate rezilia fara sa fie suparate persoane sus puse.Pe linga toate acestea se adauga si faptul ca in spatele fabrici de la Craiova nu se mai afla un constructor de automobile ci doar o banca de credit care are interesul sa recupereze datoriile fostului concern Daewoo iar GM nu a oferit decit licenta pt producerea auto sub marca Daewoo fara drept de export al acestora si se pare ca si unele componente livrate de GM poarta mentiunea "for Romania" pt. ca multe componente importate sint cu unele deficiente[cutiile de viteza,casetele de directie cu joc in palierul antizgomot,actuatori usi Cielo,culisante etrieri,discuri ambreiaj cielo...] In reteaua de dealeri Daewoo nimeni nu este incintat de aceste deficiente pt. ca remedierea in garantie presupune blocarea unor bani in piesele respective, ora de manopera este mult mai mica iar in unele service-uri mecanici sau electricieni platiti la procent nu primesc nimic la salariu pt. remedieri in garantie.Tot ce v-am spus mai sus nu exista atunci cind coreeni detineau fabrica[cererile de acordare a garantiei erau de circa 5-6 ori mai putine la un volum comparabil al vinzarilor] si se pare ca situatia nu se v-a mai repeta decit atunci cind ea v-a fi preluata de un alt constructor de automobile[nu de origine latina, ca latini sintem si noi si ne vedem cum sintem si latini mai sint si cei care au cumparat Dacia si ii vedem si pe ei cum sint] :-?

Share this post


Link to post

Eu tot nu inteleg, furnizorul de amortizoare nu pierde sau acopera de la buget ?

Cum poti livra timp de 6 ani automobile cu amortizoare ca tin din ce in ce mai putin si sa le schimbi intr-o veselie, in garantie, cu altele la fel de neindicate ? Prostie, nesimtire sau sinucidere ratata ? Timp de 6 ani, furnizorul ala n-a vazut ce crapa la ele, sa remedieze problema ? Cum il cheama, sa-i facem reclama la greu ? Sau e alta smecherie de stat in care toti castiga, doar posesorii de auto pierd ?

Share this post


Link to post

Pai amortizoarele sunt fie Bilstein fie Daewoo coreene. Cert este ca amandoua sunt la fel de proaste, nu atat in pierderea calitatilor fizice ale amortizoarelor ci in producerea unor zgomote metalice. Problema este atribuita lungimii necorespunzatoare a tijei amortizorului(cei din serviceuri spun ca sunt prea scurte) si astfel ating bucsele de la capatul cursei f des, uzandu-se foarte repede. Ce ma surprinde la mine este atitudinea lipsita de consideratie fata de clienti: cum poti sa pui 3-4 ani la rand amortizoare proaste cu buna stiinta-iti omori potentialul de piata prin reclama proasta. :wallbanger: . Am mers la o intalnire cu un Matiz din 99 si pot sa spun ca era mai putin zgomot interior (trancaneli, scartiituri) decat la unul care avea 6 kkm. Nu cred ca astfel de comportamente trebuie incurajate ci combatute prin orice mijloc posibil. [-X . Eu deja mi-am pierdut speranta ca voi avea vreodata un Matiz care nu trancane: am schimbat recent caseta de directie(10km cu cea noua) si pot sa spun ca tot trancane, nu la fel de tare, dar problema persista. Nu cred ca m-as fi plans de masinuta daca nu ar fi fost vorba despre componente proaste la trenul de rulare /directie si caliatea foarte scazuta a asambalarii(interior galagios).

Cred ca de asta se feresc marii industriei auto sa preia o fabrica care are datorii mari si o piata in scadere pe termen mediu datorita unei imagini de firma proaste create de un management defectuos, dominat de influente ale politicului.

Share this post


Link to post

Pai, daca sunt scurte tijele, de ce nu pun altele mai lungi sau sa scurteze arcurile sa nu se mai ajunga in situatia asta, daca tot a gresit cineva la proiectare ? Faptul ca s-a gresit la calcule sau faptul ca se fac si amortizoare de calitate indoielnica nu ma mira, se intampla si la case mai mari, e omeneste. Dar sa-ti bagi capul in nisip si sa te faci ca ploua, in timp ce ridici o carutza de bani ca general manager la o intreprindere a Guvernului Romaniei (cam cum o fi treaba asta in capitalism ?) cum poate fi catalogat ? Omul acesta are un nume, o adresa de e-mail, un telefon, ceva, la care poate sa primeasca toata stima plus respectu' ? Nu de altceva, dar prea isi numara banii nemeritati intr-o dulce perseverare.

Share this post


Link to post

Relatiile cu clientii ale gabricii se fac prin e-mail si surpise: din 3 e-mailuri trimise, scrise frumos, literar, oficial nu mi s-a raspuns la nici unul. Interesul fabricii :-@ trebuie stimulat prin masuri mai drastice de genul organelor de control (OPC), televiziunii si a unei scandalizari a posesorilor de Woo. As fi incantat daca am reusi sa facem ceva pentru ca oricum din punct de vedere legal avem dreptate: avem masini in garantie care trancane-defectiune ce trebuie remediata astfel incat sa nu se repete peste alte 500km. :aloooecineva:

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea, este simplu de facut: cineva dintre voi s-a laudat ca are o cunostinta la Antena1, îl puneti în tema si-l chemati la o întâlnire de joi, sa vina cu echipa de filmare. Reportajul care se va face s-ar putea baza pe:

- amortizoare

- cutia de viteze

- caseta de directie

- cablul de ambreiaj

- (mai adaugati si voi...)

 

(observatie: ma refer numai la Matiz!)

Share this post


Link to post

Haidetzi fratzilor trimitetzi niste mailuri la antena 1 sau la alte televiziuni sa vezi ce reportaj iese.

Share this post


Link to post

Yeah, right, iese o pu... pãzã!

 

Eu, unul, dau cu sapa la Evenimentul zilei (de peste 10 ani), şi vã spun sincer cã efectul unui reportaj - indiferent cît de vitriolant şi/sau profesionist ar fi fãcut el - este extrem de volatil, din pãcate.

Cu excepţia cazurilor cu adevãrat strigãtoare la cer, cum ar fi cele de corupţie endemicã la cele mai înalte niveluri sau de neglijenţã crasã (vezi cazul Ciomu, cel cu penisul amputat, daca vã mai amintiţi, hehe!), astfel de "materiale de presã" au efectul unei frecţii Diana la un picior de masã din inox (nu se mai poartã lemnul).

Veţi spune - pe bunã dreptate - cã nemulţumirile legate de calitatea produselor Daewoo (mã rog, Daewoo mai existã acum doar ca franşizã) sînt strigãtoare la cer. Nu cred însã cã un reportaj la Antena 1, ProTV sau Evz va produce altceva decît o uşoarã creştere de audienţã, respectiv tiraj.

Credeam altceva cînd am intrat în presã, respectiv cã pot mişca, mãcar un pic, lucrurile în iubita noastrã patrie. Nu e aşa, din cîteva motive pe care am sã le rezum sec:

- Nesimţirea crasã a 99% din manageri (aici includ şi specimenele care la modul direct dau dreptate clientului, dupã care-i umplu frigiderul de carne)

- "Mintea scurtã" a opiniei publice, dar şi a unei bune pãrţi a reclamanţilor, care se lasã "mînjiţi" cu o facilitate-douã

- Concepţiile latino-balcanico-bizantino-orientale care ne-au fost inculcate vreme de sute de ani, greu de schimbat în puţin peste un deceniu...

Ar mai fi, dar nu vreau sã vã plictisesc cu ceea ce ştim toţi.

 

Ideea de bazã ar fi cã, în cazul în care "beneficiem" de un produs/serviciu care ne face probleme cu regularitate, ar trebui sã cerem nu numai rambursarea banilor daţi pe el, ci şi despãgubiri - sã zicem morale - pentru timpul şi nervii consumaţi, aspecte altminteri irecuperabile.

 

Atitudinea "da' ce vrei, mã, la banii ãştia?" trebuie înlãturatã definitiv. Dacã, pe bani puţini, am luat un pachet de bazã, nu înseamnã deloc cã trebuie sã am numai probleme. Spre exemplu, dacã iau o camerã la hotel fãrã frigider sau televizor color, nu înseamnã cã trebuie sã dorm pe duşumea, sã nu am duş sau apã caldã.

 

Un flaps conceptual la o maşinã, care persistã DE ANI DE ZILE, e ceva nefiresc, şi simpatizez cu "darabul sãrac"... ;)

 

Hai sã facem ceva, sã ne depãşim condiţia de mioritici resemnaţi! :drinkers:

 

Scuze dacã am scris cam mult. Mã ofer ca, în limita posibilitãţilor, sã vã acord tot sprijinul de care sînt în stare...

 

Cheers all! :thumbl: :) >-

Edited by Tiku

Share this post


Link to post

a fost mai demult un film despre unii care au murit in america in accident de masina si care au dat fabricantul de masini in judecata pentru ca ce se intamplase era ca au fost loviti in spate si daca loveai masina in spate intr-un anume fel produceai un scurt si lua foc masina. cei de la fabrica de masini stiau, au socotit sansele ca asa ceva sa se intample, cat costa despagubirile si cat costa reproiectarea. asa ca au ales sa nu reproiecteze. asa ceva se intampla si la americani si filmul povestea mai departe ca motivul pentru care masinile respective s-au fabricat timp de 10 ani a fost ca in 10 ani toti pagubitii s-au multumit cu settlementuri.

asa ca sa dai 3 masline ca sa taca omul din gura este o practica normala peste tot. problema nu este daca sa accepti maslinele sau nu, pentru ca orice pe pamantul asta are un pret cand ajungi la tribunal, ci cat de mari sunt maslinele.

iar daca pui problema sumelor cu care trebuie despagubiti oamenii, ajungi la calculul din primul paragraf. daca e mai rentabil sa despagubesti, despagubesti. daca nu e rentabil sa despagubesti, atunci reproiectezi daca ai bani. daca nu ai bani, dai faliment.

noi suntem pe baricada clientului. deci noi vrem despagubiri cat mai mari, si nu e nimic rau in treaba asta. dar sa ii acuzati pe cei de la dar ca sunt nesimtiti sau mai stiu si eu cum este o exagerare. ei au facut socoteala au tras linia au vazut cat iese si au actionat in consecinta.

dimpotriva, in contextul dat, eu mai degraba as da vina pe client pentru ca clientul este cel care impune furnizorului ce sa fabrice, prin cerintele lui. si clientul, asa cum a votat 50% cu pdsr-ul, la fel cumpara masina ieftina si nu se uita la consecintele pe termen lung. avand in vedere aceste conditii de piata -- anume ca daca ar fi tinut standardul de calitate, multi dintre noi am avea acuma dacii sau second handuri straine -- eu zic ca ei au facut o alegere nu numai rentabila financiar, ci si _morala_. pentru ca una este o masina la care troncane amortizoarele si alta este o masina la care repari in fiecare weekend. eu am avut dacie noua, pe care am dat 4000USD in 1997 si o sa mai cumpar dacie cand mi-o plati stroe daune pentru toate weekendurile petrecute sub masina.

voi dupa 5-6 ani va plangeti de amortizoare. eu dupa aceiasi ani am stat 2 zile la nenea cu autogenul pentru ca oalele de la amortizoare le rupeai cu mana ca painea prajita. cu ce v-a tepuit daewoo -- ca v-a dat o masina functionala (dai la cheie, porneste coteste franeaza) pe bani putini? era mai buna o masina nefunctionala la aceiasi bani? sa fim seriosi, indiferent unde ai asambla masina, poti sa scoti o masina buna la 5000eur pret de productie, nu 5000eur pret de vanzare.

Share this post


Link to post

Ana, ideea era cu totul alta, nu divaga, te rog...

 

Nici mãcar un Rolls Royce nu este perfect, chiar dacã nu face cît costã...

 

Sau, cum spunea un amic de-al meu (heh, stomatolog, deci obişnuit cu suferinţa), NU EXISTÃ MAŞINÃ PERFECTÃ!

 

Acum, exemplul dat de tine e cel puţin neinspirat, pentru cã aici se vorbea nu despre anumite lacune de proiectare ascunse, ci de probleme care de-a lungul timpului s-au accentuat/agravat, în loc sã se rezolve, toate convergînd spre nemulţumirea clientului "nostru, stãpînul nostru"...

 

Altfel spus, a coborî exponenţial ştacheta calitãţii de dragul preţului, pretinzînd cã ai aceleaşi performanţe, mi se pare a fi cel puţin o dezinformare.

 

Care, dacã e deliberatã, trebuie sã aibã şi persoane care sã fie trase la rãspundere.

 

Te rog sã mai citeşti o datã ce am scris mai sus, dupã care sã rãspunzi din nou.

Share this post


Link to post

Ana, ia analizeaza tu urmatoarea situatie: eu am dat 4500$ pe un Tico nou in '98.

 

Singura problema pe care am avut-o a fost pompa de benzina, acu 2 luni, rezolvata contra 800mii lei. In rest benzina, ulei, filtre, un rind de pivoti si cam atit.

 

Pe spate nici acum nu am schimbat vreo bucsa, desi s-ar putea sa fie nevoie. Amortizoarele sint impecabile!

 

Pe de alta parte, vine acum un nene si ia un Matiz E cu 5000 E! Si intr-un an jumate de garantie schimba 3 perechi de amortizoare. Si va ma schimba si dupa garantie, dar din buzunarul lui! Pai nu il apuca oftica atunci cind compara comportamentul masinii lui cu cel al masinii mele?

 

Sint de acord cu Tiku: trebuie neaparat sa scapam de mentalitatea "ce vrei ba de banii astia?"! Asa cum Matizoii din 99 puteau sa fie buni, tot asa ar putea fi si cei de azi!

Share this post


Link to post
Asa cum Matizoii din 99 puteau sa fie buni, tot asa ar putea fi si cei de azi!

De acord, pina la un punct. Cit costa un Matizoi in 99? Si cit costă acum? Pai diferenta de pret de unde vine? De unde promotii, reduceri, alea, alea... ?

Share this post


Link to post

Chestia asta cu amortizoarele o resimt si eu care am un Tico din '98 facut in Corea. Amortizoarele facute dupa 99 sunt proaste. Pana in 99 nu am schimbat nici un amortizor. In 2000 am schimbat intai pe fata si dupa pe spate. Cele de pe fata le am si acum dar au inceput sa ceara schimbare. Cele de pe spate 2 seturi si schimbate cand nu se mai putea. Acu iar tre sa le schimb pe spate. Chestia este ca am luat si inainte gropi si cu 2,3 oameni in spate si n-avea nici pe dracu. Acum am luat o gropa pe spate si a inceput sa curga ulei din spate stanga. Deci problema exista si la cele coreene cum am eu si la cele romanesti...

Eu renunt, fac un efort si o sa pun ceva de marca. Am gasit Sachs parca Supertouring la 1,5 mil/buc pe spate si in jur 3 pe fata.

Share this post


Link to post

@NFS: De acord, pina la un punct. Cit costa un Matizoi in 99? Si cit costă acum? Pai diferenta de pret de unde vine? De unde promotii, reduceri, alea, alea... ?

 

 

Pai se numesc cheltuieli de cercetare si dezvoltare amortizate accelerat: in primii ani o masina are cel mai mare succes pe piata, chiar daca pretul este mai ridicat, in ultimii ani nu se vinde decat daca se fac oferte care sa o faca atractiva dpdv al pretului (asta nu implica reducere a calitatii!!!!!) :-W pentru ca devine depasita moral (si cel mai important:devine comuna si demodata). :P .

 

@Pedala: Merita si sunt ieftine, eu am sachs de 6kkm si e liniste si pace in spate. :thumbl:

Share this post


Link to post

eu am matiz din 2003 cu 117.000km si fara amortizoare schimbate.

tiku: inteleg ca problema ta a fost sloganul 'ce vrei de banii astia'. exact problema ta am argumentat-o.

 

intr-o economie in care trebuie sa fii rentabil pentru ca altfel dai faliment, ca si producator, faci rabat la orice ca sa nu fii pe minus. si nu e nimic rau in a te feri de faliment. e rau daca poporul cu spiritul de turma nu actioneaza in asa fel incat sa te impiedice sa vinzi produse cu raport calitate pret mai mic decat al concurentei.

daca te gandesti la logan, uita de el -- dacia e a lui renault, care e de stat si daca renault pateste ceva, ii sufla statul in fund cateva zeci de milioane de euro si il pune la loc pe linia de plutire. ceea ce nu se poate spune despre daewoo.

 

in al doilea rand, argumentul banilor nu este un argument tipic romanesc, ci unul valabil peste tot in lume. exemplul cu masina cu defectul de proiectare exact asta trebuia sa ilustreze -- si tot dintr-o deficienta de proiectare sunt problemele care sunt cu matiz -- astia au fost banii, atata s-a proiectat si s-a testat de banii respectivi. din pacate la noi problemele sunt altele. problema cea mai grava este ca scara valorilor este inexistenta, adica nu ai garantia ca daca dai mai multi bani, iei o masina mai buna. consecinta este a doua problema, anume ca intrucat nu mai ai scara a valorilor, adica nu mai ai vreun fel de referential, poti sa ceri orice si poti sa astepti orice -- iar in acest topic in particular asteptarea este ca de 5.000eur sa primesti o masina care daca s-ar putea ar trebui sa faca si de mancare. solutia la problema amortizoarelor nu este sa dai la cap unuia care oricum iti da un raport calitate pret mai bun decat concurenta lui, ci sa refaci scara valorilor, astfel incat omul sa nu se mai uite doar la pret ci si la ce capata de banii respectivi.

 

in sfarsit, tot a propos de 'ce vrei de banii astia', in 96 cand am fost la americani cu bursa, am intrebat cat costa o masina, si individul pe care l-am intrebat mi-a zis ca 5000$. la care i-am raspuns ca am vazut si cu 1.000, si mi-a zis ca el crezuse ca vreau o masina de care sa ma pot folosi fara riscuri majore, dar ca altfel pot oricand sa cumpar o 'lamaie' cu 500$.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Adevarat ca la 5 k E, eu zic ca masina este buna si eu sunt foarte multumit. Nu gasesti pe nici o piata auto un autoturism la acesti bani, si comparativ cu alte auto are un minim de confort si tinuta. Noi mai zicem pe aici una alta, dar per ansamblu suntem cu aproape cu totii multumiti. Ne supara rau de tot amortizoarele (deh puteau sa puna si ei ceva mai bun, dar...) in schimb nu au rezultat probleme majore la Matizucurile noastre.

DAR se afla intr-o situatie dificila si incearca sa scoata camasa si de aici au mai umblat pe la unele altele (nu-i mai pun placa de la portbagaj, lipsesc finitiile, a disparut de la E si E/AC temporizatorul) ca sa poata scadea pretul, caci altfel prin occident constat ca sub 7 k E nu gasesti Matizul. Si sa nu uitam totusi ca prin Romania post decembrista s-au schimbat doar partidele.

Aveam bani imi luam si eu un peujeot ca NFS sa-i traiasca!! :mrgreen:

Edited by Shenck

Share this post


Link to post

Eu vroiam sa facem ceva sa-i trezim pe astia de la Craiova. Imi aminteste ca trebuie sa fac ceva masinuta mea cand la cea mai mica denivelare trancane infernal ceva prin fata. Eu oricum nu mai tin masinuta mult (pana in vara imi cumpar alta jucarie mai mare si mai puternica :D , probabil VW ) dar ar fi bine pentru clientii DAR. :thumbl: . Oricum eu nu ma mai agit prea mult ca vine sfarsitul erei Matiz pentru mine :D . Las decizia in mana celorlalti posesori de Woo de pe forum.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...