Montoya Posted September 24, 2008 Va salut din nou. Am ascultat sfaturile voastre si am schimbat garnitura de chiulasa, si semeringurile supape. Am curtat bine cele doua suprafete, cu mare atentie si rabdare, mi-a luat jumatate de zi. Am avut ocazia sa observ mici impuscaturi pe scaunul fiecarei supape de admisie. Pe cele de evacuare nu se observa nimic. Initial am crezut ca e mizerie dar nu a fost asa. Sunt sigur ca sunt urmarile gazului. Si vreau sa spun ca s-a intamplat atunci cand treceam pe gaz chiar si inainte sa incalzesc bine agentul de racier al motorului. Gazul rece , motorul foarte cald si astea sunt efectele. Imi pare rau ca n-am facut poze. O alta problema grava pe care o pun in dezbatere. Pe la capacul culbutorilor exista acea teava care comunica prin intermediul valvei PCV cu galeria de admisie pe de o parte si cu tubul gofrat din cauciuc care vine de la filtrul de aer. Ei bine ce vreau sa va spun este ca am gasit aici urme de ulei, pe valva PCV, pe tubul gofrat, chiar si pe filtrul de aer dar foarte uscat. Ba chiar si pe clapeta acceleratiei. E gata motorul? Share this post Link to post
andreib Posted September 25, 2008 Ulei ajunge pe acolo oricum, se condenseaza vaporii de ulei colectati. Share this post Link to post
Mircea Posted September 25, 2008 Uzura scaunelor de supape la masinile cu GPL se produce mai agresiv in 2 situatii: folosirea gazului cu motorul rece si mai frecvent din cauza amestecului sarac (reglarea la minim a instalatiei de gaz pentru "economie") Share this post Link to post
Montoya Posted October 8, 2008 Vineri ma pun si o desfac sa-i slefuiesc scaunele supapelor. Am luat pasta de slefuit si vreau sa cred ca nu-i nevoie de freza. Micile impuscaturi sunt superficiale asa ca sper sa nu fie nevoie de frezare si ulterior lepuire. O sa folosesc o surulbelnita electrica cu care o sa prind supapa si la turatie mica o sa incep slefuirea. Sper sa reusesc chiar daca o sa muncesc mai mult. Ce parere aveti e bine oare? Multumesc. Share this post Link to post
Salex Posted October 8, 2008 Pasta de slefuit isi face treaba bine la finisari sau daca problemele (scaunului-supapei) nu sint prea grave. Altfel ... fie muncesti mult mai mult, fie ajungi la freza. Ideal este sa prelucrezi ansamblul supapa-scaun pina in momentul in care introduci supapa la locul ei si, turnind benzina in zona scaunelor nu ai scurgeri pe coada supapei. Daca iti etanseaza in felul asta (deci fara arc) cu siguranta va inchide bine dupa ce ii pui arcul. Evident, verificarea scurgerilor de benzina o faci fara simeringuri montate. Share this post Link to post
Mircea Posted October 9, 2008 Vezi ca slefuirea supapelor nu se face cu miscare circulara unisens! Aparatul pentru slefuit asigura rotirea supapei in scaun cu 2 ture inainte, 2 inapoi si tot asa. Nu faci nimic cu bormasina! Share this post Link to post
cosmin_cosmin_1 Posted November 18, 2008 De unde ai luat pasta, cat te-a costat si ce marca e? Daca ai avea o poza, ar fi si mai bine. Si eu trebuie sa fac acelasi lucru la un motor de opel. Stiu ca imi trebuie pasta, dar nu stiu de care Share this post Link to post