Jump to content
Sign in to follow this  
Montoya

Fante Segmenti Aliniate

Recommended Posts

Va salut dragi forumisti!

Sunt posesor Matiz euro 2 , 2004 , 100k rulaj. De la un timp nu mai tragea bine, si pe unde am fost nimeni nu ma ajuta. M-am enervat si am desfacut motorul bucatica cu bucatica "si asta de unul singur". Intr-un final am remarcat ca la unul din pistoane segmentii de compresie s-au rotit in asa fel incat s-au aliniat..

 

 

O sa revin cu poze. Ce am mai constatat inainte sa desfac motorul. Am facut ITP-ul si abia atunci am vazut ca aveam in relanti 720-730 rot/min. Am si gaz pe el si mi se oprea des motorul in relanti atunci cand o scoteam pe liber si reduceam viteza de la 90 la 50, cand intram in localitate.

 

Problema mea acum este ca acum turatia a ramas cam aceiasi poate un 800 de rotatii. Am mai multa putere dar parca nu merge chiar ca acum, sa zicem 50k. O alta problema cu masina plina nu pot sa depasesc 130 daca bate vantul din fata. Solicit ajutor.

 

Asa arata!

post-2872-1220042713_thumb.jpg

post-2872-1220043047_thumb.jpg

post-2872-1220043124_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Valoarea turatiei de ralanti se controleaza prin electro-valva IAC. Invatarea nr. de pasi necesari tijei IAC-ului se face prin procedura Idle Learn.

 

"Mersul economic" prin scoaterea din viteza se vede prin depunerile de pe capetele de la pistoane. Banuiesc ca supapele si bujiile aveau acelasi tip de depuneri.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Depunerile sunt in principal de la gaz. Ei bine instalatia mea gpl am remarcat eu ca nu are nici un fel de filtru asa ca gazul indiferent cum arata are acces direct in motor. Pana la supape si bujii sa fi vazut cum arta corpul clapetei acceleratiei negru pe interior + galeria de admisie avea la fel depuneri. Depunerile se prezentau sub forma unui praf negru murdar. Precizez ca am urmarit in deaproape curatenia filtrului de aer, si l-am schimbat mai repede decat era specificat in carte.

Nu mai vorbim ca injectoarele sunt partial obturate cu produsi de ardere si mizeria din gpl.

 

Asa aratau chiulasa si supapele.

post-2872-1220077850_thumb.jpg

post-2872-1220077872_thumb.jpg

post-2872-1220077901_thumb.jpg

post-2872-1220078011_thumb.jpg

post-2872-1220078022_thumb.jpg

post-2872-1220078031_thumb.jpg

post-2872-1220078042_thumb.jpg

post-2872-1220078052_thumb.jpg

post-2872-1220078059_thumb.jpg

post-2872-1220078067_thumb.jpg

post-2872-1220078075_thumb.jpg

post-2872-1220078081_thumb.jpg

post-2872-1220078088_thumb.jpg

post-2872-1220078094_thumb.jpg

post-2872-1220078103_thumb.jpg

post-2872-1220078110_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sfatul meu .Du chiulasa la rectificat (planeitatea ).Sa-ti schimbe ghidurile supapelor si sa rectifice scaunele dupa supapele vechi (daca le mai tii).A! sa schimbi si semeringurile supate (daca ai)

Edited by puchi

Share this post


Link to post

Nu vei vedea vreodata sa intre impuritati din GPL direct in motor :) ) . Ai un filtru in electrovalva din compartimentul motor si restul se opresc in vaporizator.

Cauza depunerilor este undeva intre ulei prost, mers subturat si ,,scos pe liber'' dupa cum zicea si tolin.

 

Cand a fost desfacut motorul meu le 20kkm (schimbat garnitura chiulasa) era perfect curat, fara nici un fel de depuneri...

Share this post


Link to post
Depunerile sunt in principal de la gaz. Ei bine instalatia mea gpl am remarcat eu ca nu are nici un fel de filtru asa ca gazul indiferent cum arata are acces direct in motor.

 

Asta a fost buuunăăă! :) )

Toate probleme se trag de la mersul subturat... rezultatele acestui stil de mers se văd în pozele postate de tine.

Extrem de bine făcute pozele, sper să le vadă cât mai multe persoane de pe forum care aplică stilul ăsta de condus.

 

Referitor la

O alta problema cu masina plina nu pot sa depasesc 130 daca bate vantul din fata. Solicit ajutor.

Cam până la o viteză cu 15-20 kmph mai mică decât cea menţionată de tine se ajunge folosind doar primele 3 trepte, în caz de nevoie.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Sfatul meu .Du chiulasa la rectificat (planeitatea ).Sa-ti schimbe ghidurile supapelor si sa rectifice scaunele dupa supapele vechi (daca le mai tii).A! sa schimbi si semeringurile supate (daca ai)

Da ce-ai frate sa schimbi ghidurile de la supape asa aiurea ? Planeitatea, iar la fel ... nu prea vad de ce ar fi necesara daca motorul nu i s-a temperat ... Iar prin faptul ca trebuie sa rectifice scaunele strict dupa supapele vechi iar e bagator in ceata rau ...

Share this post


Link to post

De rectificat in sensul propriu al cuvintului, nu as rectifica-o nici eu. Insa as duce-o la un atelier pentru a lua superficial urmele lasate de veceha garnitura de chiulasa. Merge si cu smirghel fin cu marmura sau ceva plan, insa ar fi mai putin sigur.

 

Scaunele de supape nu ai de ce sa umbli la ele, la km. aia nu au cum sa fie uzate decit daca se rupea cureaua de distributie si ar fi lovit un piston in supapa -> scaun.

 

Simeringurile de supape le-as schimba oricum, pentru linistea mea ulterioara :) .

Share this post


Link to post

Legat de reasamblarea/montarea ulterioară, din câte ştiu eu, trebuiesc respectate anumite forţe de strângere, deci o cheie dinamometrică ar fi necesară.

Share this post


Link to post

Cu cheie dinamometrica si intr-o anumita ordine ... Oarecum in cerc daca pot zice asa ...

Share this post


Link to post

O sa fac si ceva poze la mizeria de care vorbesc.

Legat de mersul sub turat n-as crede ca e cazul si de cezic asta, nu merg cu a-4-a sub 40 si nici cu a-5a sub 70. L-as simti daca merge sub turat, dar cu toate astea o sa tin cont de sfat si o sa schimb treptele mai sus.

 

La chiulasa nu sunt probleme cu planeitatea, nu avea cum sa se ovalizezeam desfacut-o si am strans-o in ordine din carte si care-i de cand lumea.

Trebuie sa recunosc ca garnitura de chiulasa am inspectat-o de eventuale nereguli si am constatat ca nu trebuie sa o schimb.

 

De strans la cuplurile mentionate recunosc ca nu am folosit o cheie dinamometrica ci am strans la limita bunului simt, nici sa iasa apa dar nici sa pierd compresie, dar am urmarit valorile tuturor cuplurilor si am tinut cont de ele

 

Ce-am gresit a fost ca n-am curatat bine suprafetele de contact bloc motor-chiulasa cum zicea cineva mai inainte.

 

 

Simeringurile de la supape trebuiau schimbate daca trageai de ele fara responsbilitate "service" asa ca le-am scos frumos le-am bagat frumos. imi papa ulei daca unul nu era bun.

Share this post


Link to post
O alta problema cu masina plina nu pot sa depasesc 130 daca bate vantul din fata. Solicit ajutor.

Uite ce ţi-am răspuns:

Cam până la o viteză cu 15-20 kmph mai mică decât cea menţionată de tine se ajunge folosind doar primele 3 trepte, în caz de nevoie.

Caută pe forum topicul în care se discută despre valorile minime de schimbare a treptelor, la mersul "normal"

Legat de mersul sub turat n-as crede ca e cazul si de cezic asta, nu merg cu a-4-a sub 40 si nici cu a-5a sub 70. L-as simti daca merge sub turat, dar cu toate astea o sa tin cont de sfat si o sa schimb treptele mai sus.

Ca sfat, schimbă a 2a la 25, a 3a în jur de 40(45), a4a la 55(60), iar la mersul pe afară nu te sfii să urci mai mult în depăsiri, de ex. cu a 3a până spre 90-100 dacă situaţia o impune... Vei vedea că şi răspunsul din partea maşinii va fi unul mult mai bun :)

 

L.E În locul tău aş fi schimbat garnitura de la chiulasă.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

De la temperaturile mari, simeringurile de supape se deterioreaza si fara interventie umana. Respectiv cauciucul isi pierde din elasticitate, se transforma in ceva gen ebonita :)

 

Daca ai facut stringerea in melc si totul a fost bine curatat (ceea ce inteleg ca nu e cazul :( ) merge si strinsa "la mina" cu bun simt. Eu pe a mea asa am facut-o si nu am nici un fel de problema. Inainte de stringere am dat cu putina vaselina (strat extrem de superficial) de f. buna calitate pe garnitura.

Share this post


Link to post
Da ce-ai frate sa schimbi ghidurile de la supape asa aiurea ? Planeitatea, iar la fel ... nu prea vad de ce ar fi necesara daca motorul nu i s-a temperat ... Iar prin faptul ca trebuie sa rectifice scaunele strict dupa supapele vechi iar e bagator in ceata rau ...

 

 

Sefu! la orice demontare a chiulasei se verifica planeitatea ,scaunele se curata(cu praf special ) sau rectifica dupa caz.Ghidurile se verifica de jocuri ,scapari .Semeringurile supape ( nu costa extraordinar de mult )se schimba pentru ca dupa cum au scris antevorbitorii mei cauciucul imbatraneste .Bagator in ceata ,ha _ha

Montoya ! Gindeste-te ca nu demontezi motorul in fiecare zi.

Share this post


Link to post
Sefu! la orice demontare a chiulasei se verifica planeitatea ,scaunele se curata(cu praf special ) sau rectifica dupa caz.Ghidurile se verifica de jocuri ,scapari .Semeringurile supape ( nu costa extraordinar de mult )se schimba pentru ca dupa cum au scris antevorbitorii mei cauciucul imbatraneste .Bagator in ceata ,ha _ha

Montoya ! Gindeste-te ca nu demontezi motorul in fiecare zi.

 

Sfatul meu .Du chiulasa la rectificat (planeitatea ).Sa-ti schimbe ghidurile supapelor si sa rectifice scaunele dupa supapele vechi (daca le mai tii).A! sa schimbi si semeringurile supate (daca ai)

 

Sefu, e o diferenta intre cele 2 posturi ale lu' matale ... Ti-l mai pun o data pe ala vechi, ca vad ca nu mai stii ce ai spus prin el ... Cand am comentat, am comentat ca tu ai spus din start refa planeitatea, schimba ghidurile si refa scaunele la supape ... E o diferenta intre asta si ce ai spus acum, adica sa le verifice, adica exact cam ce au spus toti pe aici ... Deci te rog frumos sa mai citesti odata ce ai spus tu inainte sa te ofuschezi ... Ca sa nu spun ca eu n-as verifica planeitatea la un motor de 100k care nu s-a temperat (se rectificacuma spus Salex) si nici ghidurile nu mi-ar trece sa le verific la 100k, in schimb la fiecare desfacere a chiulasei eu stiu ca se schimba garnitura de chiulasa ...

Share this post


Link to post

Simt ca a degenerat discutia in contraziceri. Eu vreau solutii la cele descrise de mine.

 

 

 

Sa punem lucrurile la punct. Am masina de noua, din 2004, am mers doar eu si nevasta mea cu ea. Am cautat sa o pastrez cat mai bine. A avut initial cam 30k, 40k Aral si de atunci numai Castrol sintetic si nu-i chiar 10 lei litrul.

 

Nu-i vorba de nici o uzura sa eliminam chestia ovalitate chiulasa, ghiduri supape si nici simeringuri supape ca doar nu le garanteaza astia doar 100k. Ca sa ma credeti ca spun adevar in poza apare un subler cu precizie de 0.02, toate valorile sunt in limite.

 

Am gresit ca n-am schimbat garnitura chiulasa nu stiu de ce am trait cu impresia ca se inspecteaza si daca e in regula nu se schimba.

 

Al doua greseala n-am curatat bine suprafetele de contact, au ramas reziduri metalice de la garnitura.

 

Mizeria e sigur de la gaz. Instalatia are 80k si nici o revizie. Plus de asta in butelia de gaz am gasit mizerie. Dar o sa magandesc si la chestia cu uleiul.

 

 

Pana acum va multumesc. S-a mai limpezit putin.

post-2872-1220211031_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Hai sa-ti zic eu care e parerea mea. In mod uzual, alinierea fantelor apare din cauza uzurii sau a montajului incorect. Prima este cea mai frecventa in cazul unui motor ca al tau.

Apoi, uleiul aral este cauza depunerilor din motorul tau, alaturi de mersul subturat. Si poate fi si mama lui sintetic de 500 euro litrul, daca nu e clasa care trebuie,degeaba!

70 kmh in treapta a 5 este foarte putin, in mod normal la motorasul ala nu ai ce cauta in treapta 5 decat la peste 100 kmh.

Apoi, sublerul ala nu-ti foloseste la nimic. Uzura camasilor se masoara cu un comparator, care realizeaza inclusiv comparatia intre cei 3 cilindri, verifica ovalitatea si gradul de uzura. Uzura segmentilor se masoara cu o lera, dupa ce in prealabil acestia au fost introdusi in cilindru in pozitia de lucru (se masoara fanta). Cand se demonteaza chiulasa, se inlocuieste garnitura. Similar si semeringurile de supapa, pentru ca nu le vei mai nimeri tu in pozitia in care au lucrat atat timp in veci. Chiulasa si blocul se curata foarte bine, iar strangerea se face cu cheie dinamometrica (valabil si pentru tine Salex ;) ) La mana poti extrem de usor sa bulesti chiulasa sau blocul, sa rupi un prezon etc. BTW, in general se inlocuiesc si prezoanele ;)

In concluzie, ce ai patit la motor este in proportie de 90% din vina ta, iar reparatia pe care ai facut-o este o carpeala, nu o reparatie. Parerea mea care este :P

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mircea hai sa-ti spun ce cred eu despre ce ai zis.

 

 

1. "alinierea fantelor apare din cauza uzurii sau a montajului incorect"- nu l-am montat eu ci uzina si are doar 100k.

 

2."daca nu e clasa care trebuie,degeaba!"- ASTA DIN POZA E RECOMANDAT

 

3. "Uzura camasilor"-nu are camasi, e monobloc si plus de asta manual tehnic Matiz pagina 108 diametrul interior al camasilor se masoara cu...gasesti acolo.

 

4. "In concluzie, ce ai patit la motor este in proportie de 90% din vina ta" - asta n-are cum sa fie adevarat

 

 

 

IN TOATE CELELALTE LUCRURI PE CARE LE-AI SPUS AI DREPTATE 100% SI ITI MULTUMESC LE-AM SI RETINUT!

post-2872-1220290508_thumb.jpg

Share this post


Link to post
In mod uzual, alinierea fantelor apare din cauza uzurii sau a montajului incorect. Prima este cea mai frecventa in cazul unui motor ca al tau.

 

... strangerea se face cu cheie dinamometrica (valabil si pentru tine Salex ;) ) La mana poti extrem de usor sa bulesti chiulasa sau blocul, sa rupi un prezon etc.

 

...

reparatia pe care ai facut-o este o carpeala, nu o reparatie.

 

Mircea are dreptate cu alinierea fantelor, este vorba fie de uzura (eu unul nu sint prea sigur de varianta asta) sau montaj incorect. Totusi Mircea nu ti-a zis ca ai vreo vina in ceea ce priveste montajul, pina si in uzina se pot intimpla erori de montaj ... rare dar se intimpla.

 

Cu stringerea chiulasei iarasi are dreptate, cheia dinamometrica este aboslut necesara, mai ales daca nu ai facut operatiunea asta prea des (totusi, dupa ce ai strins zeci de chiulase, ai dispensa :D )

 

Cu vina in proportie de 90% eu as zice ca e o usoara exagerare. Hai, un 50% acolo ;)

 

In ce priveste reparatia, aici chiar nu stiu cine nu ar fi de acord cu faptul ca e ... o cirpeala. Si numai pentru faptul ca ai refolosit garnitura de chiulasa veche eu nu ii dau multe zile motorasului tau inainte de a fi necesara o noua interventie. Dea Domnul sa cobesc aiurea insa sa te astepti la ulei in apa, apa in ulei, benzina in apa, etc ...

Share this post


Link to post

Raspunde-mi la o intrebare: din ce material este blocul motor la matiz si din ce material sunt camasile pistoanelor?

Rotirea segmentilor pe canal pana la alinierea fantelor s-a produs din cauza uzurii premature, cauzata de uleiul ARAL si mersul subturat. Tot uleiul ARAL, in aceiasi combinatie cu mersul subturat a dus si la depunerile pe care le vezi pe supape si pistoane.

Cat despre masurarea uzurii si a ovalitatii camasilor, aceasta se face cu un comparator.

Share this post


Link to post

@montoya > cum ai masurat cu scula aceea (subler) variatia diametrului cilindrului pe inaltimea acestuia ? Intreb asta pentru ca ai fost foarte ferm, nu exista uzura. Nu neg acest lucru, nici eu nu cred ca ai uzura, nu esti primul caz semnalat cu aliniere a segmentilor doar la un cilindru, dar ca sa faci o afirmatie atat de ferma ar trebui sa te bazezi pe ceva.

Inca o intrebare: poti pune niste poze cu partile componente ale motorului pregatite de montaj ?

Share this post


Link to post

Montoya !Segmentii aliniati au uzura (comparativ cu ceilalti)?

Share this post


Link to post

In general posesorii cu masini pe GPL-eu tind sa foloseasca gazul in mod abuziv ,foarte daunator pt. motor (adica cu motorul rece si pe distantae scurte ) si dupa un timp se plang de uzuri premature,dar sa refolosesti garnitura de chiulasa asta e tare de tot !

Share this post


Link to post

Am fost la un service GPL. Trebuia sa am la 80k doua revizii. Raman la parerea ca e de la gaz.

Lucrez la un atelier. Am micrometru de interior. N-am ceas comparator.

 

Nu trec pe gaz cu motorul rece. Poate nu de la inceputul inceputurilor dar de ceva timp tin cont de acest lucru.

Sunt km cand merg in regimuri de turatii mari pe benzina si cu toate astea am injectoarele obturate partial.

 

Dom' MIRCEA eu nu contest ca uleiul Aral si mersul subturat sunt principala cauza. Legat de "din ce material..." eu nu vreau sa ma contrazic cu tine, plus de asta eu am intrat aici sa aflu pareri si sa invat cate ceva. Eu sunt novice in mecanica dar invat. :osanale:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...