Jump to content
Sign in to follow this  
vasilet

Hyundai Tucson - Pro Si Contra

Recommended Posts

Asa cum am promis, l-am intrebat pe amicul meu ce parere are despre Tucson, avand in vedere ca el are una.

Iata ce a raspuns:

"In legatura cu masina este cam devreme sa ma pronunt. Am doar 5500km cu ea.

 

Pana acum nu am ce sa-I reprosez.

 

Daca este sa punctez cateva chestii care mi s-au parut ok:

 

- se comporta ok pe drum mai ales pe drumurile in perpetua refacere din Bucuresti. Stabilitate la viteza (160 - mai mult nu i-am dat, are "pedala" in a IV si chiar in a V-a

 

- 6 viteze - este super la drum intins (atat de super ca ma astept sa-mi vina o caruta de amenzi pentru viteza)

 

- pe teren acidentat nu am fortat-o desi am facut cateva drumuri pe niste drumuri forestiere pe care nu m-as fi avantat cu vreo berlina (noroi, pietre, apa curgatoare ...cam pana la portiera) Important este sa intelegi limitarile masinii; nu este un off-road clasic cu care sa te urci pe pereti sai sa participi la vreun raliu...

 

- nu am folosit 4x4 decat odata de curiozitate. In principal nu are nevoie caci controlul electronic al tractiunii sesizeaza o eventuala lipsa de aderenta pe puntea fata si transfera automat o parte din cuplu pe spate (pana la 40%) 4x4 se refera la repartitia egala a cuplului 50/50 numai la activarea din butonul de pe bord, regim care nu este recomandat decat in conditii extreme de lipsa de aderenta (nisip, zapada…) daca bagi 4x4 pe asfalt faci varza transmisia…asta e valabil cam la orice masina.

 

 

 

CE e mai putin ok, si aici depinde de “scamele fiecaruia”;

 

- treapta 1 scurta,

 

- parcarea in bucurest….

 

- Consum daca te dai la ea. Personal am o medie de 9.2 pe 5500 km majoritetea in oras. Depinde si cum mergi cu ea…

 

- Lipsa accesorii sau accesorii scumpe

 

- Service-ul (desi personal nu am avut probleme pana acum…dar nu am facut decat revizia de 1000)

 

Motor 2000cc CRDi - motorina. "

Share this post


Link to post

Hades,

inca o data multumiri. Raspunsul ma ajuta.

 

Cateva comentarii pt forumisti si pt colegul tau:

 

"daca bagi 4x4 pe asfalt faci varza transmisia?asta e valabil cam la orice masina"

Acest lucru e valabil la orice masina 4x4, dar nu e valabil la orice masina cu tractiune integrala. Diferenta intre 4x4 si AWD (All Wheel Drive) este existenta diferentialului central la cele din urma, ceea ce face ca toate cele 4 roti sa se miste sincronizat in curbe, etc, facand uzura transmisiei si a cauciucurilor neglijabila (adica la fel cu cea de la masinile clasice 2WD).

Datorita faptului ca multa lume (inclusiv dealeri) confunda frecvent cei doi termen 4x4 si AWD si ii folosesc aiurea, fara sa stie exact la ce se refera, inca nu am reusit sa aflu (pt ca nici la descrierea tehnica a Tucsonului nu scrie) daca la folosirea butonului 4WD Lock intra in actiune un diferential central, sau este o simpla distribuite a puterii motorului 50% fata, 50% spate. Deoarece la mers normal intra automat o redistribuire a puterii pe rotile din spate cand e vorba de alunecare pe fata sau de curbe, ma face sa cred ca totusi acel diferential central exista si nu e nici o problema daca mergi pe asfalt cu butonul de 4WD apasat, inafara de problema consumului crescut de combustibil.

 

"pe teren acidentat nu am fortat-o desi am facut cateva drumuri pe niste drumuri forestiere pe care nu m-as fi avantat cu vreo berlina (noroi, pietre, apa curgatoare ...cam pana la portiera) Important este sa intelegi limitarile masinii; nu este un off-road clasic cu care sa te urci pe pereti sai sa participi la vreun raliu"

Foarte buna observatia - da. stiu ce inseamna un off-road adevarat si nu-mi imaginez ca o sa fac cu Tucsonul ce am facut cu alte masini. Dar nici nu intentionez, pt asa ceva prefer un Defender, cum am mai scris. Totusi, daca pot sa trec ocazional prin locuri unde o berlina ar avea probleme, atunci sunt multumit.

 

"treapta 1 scurta" - no problem, se poate porni mijto si cu treapta a 2-a direct :D

"parcarea in bucurest" - acasa gasesc parcare, iar in alta parte nu ma intereseaza, caci masina nu va fi pt Bucuresti.

"Consum daca te dai la ea. Personal am o medie de 9.2 pe 5500 km majoritetea in oras. Depinde si cum mergi cu ea" - adevarat, mai ales ca e vorba de diesel. Daca imi iau benzina, s-ar putea sa usture si mai mult. Totusi, nu sunt un tip care "forjeaza", conduc destul de economic.

"Lipsa accesorii sau accesorii scumpe" - aici nu inteleg la ce se refera. Hyundaiul e renumit pt multe optionale incluse in pretul de baza. La acelasi pret, la alte marci iei masina cheala. Daca e vorba de accesorii gen suport de bicicleta sau carlig de remorcare, hm... nu stiu ce sa zic...

Edited by vasilet

Share this post


Link to post

Incearca, pe cat posibil, sa iei un suv awd ori permanent ori cuplabil. Tucson si Outlander, de exemplu, sunt 4wd on demand.

Pana la coada urci cu el pe munte sau te plimbi in Bucuresti?

Share this post


Link to post

Mai bine te bagi la un Defender SH sau chiar Discovery 2. Parerea mea!...

Share this post


Link to post

Daca ai nevoie doar de citeva ori pe an de un 4x4 ai 2 variante (parerea mea) :

1. inchiriezi un 4x4

2. cumperi o Lada NIVA second hand din Germania .

Share this post


Link to post

Altfel un suv care nu awd.. mi se pare asa.. un fake, o solutie de saracie scumpa, o struto-camila cam handicapata. Diferenta mare la tractiunea integrala. Ori ai suv adevarat ori mai bine iei in aceeasi bani o masina buna.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

In plus, chestiune resimtita de mine pe pielea proprie, un 4x4 trebe sa aibe reductor. Altfel, indiferent ca e benzinaru sau dizelar, va suferi ambreiajul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...