Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Lacetti Diesel

Recommended Posts

din ce am cautat kit volanta-disc ambreiaj e in jur de 2000 ron la ford - recunoscut pentru preturi mari.(volanta bimasica)

 

am gasit un furnizor cu multe repere .. sper sa aiba si pentru lacetti/captiva/epica:

 

http://www.altgradau...angrenare-roti/

Edited by iulianc

Share this post


Link to post

M-am uitat astazi dupa uleiuri pentru a mea Epica. In cartea masinii scrie ca trebuie ACEA C3 5W40 si MB 229.31.

 

Am m-am uitat la benzinarii (OMV si MOL) si supermarketuri si am gasit Mobil 1 ESP formula 5W40 pentru motoare cu DPF, Total Quartz 9000 5W40 pentru motoare benzina si diesel (nu scria nimic de DPF), Castrol EDGE turbo diesel 5W40 (nu scria nimic de DPF parca). Preturile variaza in functie de producator si sunt mult mai mari la Castrol si Mobil.

 

Intrebarea este daca merita sa dau banii pe Castrol sau Mobil 1 (~350RON pe 7litri - la mine intra 6.4l parca) sau sa cumpar ulei GM 5W30 pentru TD cu DPF cu aprox 200RON pe 7 litri? Intreb si in ideea in care la noi in tara vara trece usor temperatura de 35 grade la umbra si ajunge lejer la 40 grade la soare.

 

Din cate am vazut nu se gaseste ulei GM 5W40 pentru TD cu DPF. Sau ma insel?

Edited by ches

Share this post


Link to post

Iti recomand sa incerci si uleiul Gulf. Este de calitate si are un pret rezonabil.

Share this post


Link to post

Pune orice ulei cu specificatia ACEA C3 sau ACEA C2, 5 w 30 sau 5 w 40. Eu merg pe GM cu ACEA C3, pentru motoare cu DPF, 5 w 30.

Share this post


Link to post

ACEA C3 implica si faptul ca uleiul este pentru masini cu DPF? Sau este un standard mai universal.

 

Masina pana acum a avut schimburile facute cu Mobil 5W40. In portbagaj am gasit un bidon de Mobil 5W40 Syst S, dar nu scrie nimic ca ar fi pt masini cu DPF. Nu m-am uitat daca e ACEA C3 sau C2...

 

Edit: am dat un search dupa standard si uitati ce am gasit: "ACEA C3 means it is suitable for engines with a diesel particulate filter.

 

That does not mean it provides the best protection for engines... just for the DPF."

 

sursa: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1525236

 

Sa inteleg ca si C2 este la fel de OK?

 

Ce parere aveti de uleiurile Total/ Elf? Din cate stiu, sunt cei care produc si uleiurile GM. Asa este?

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pana la urma am gasit Castrol Magnatec Diesel 5W40 la un pret bun (268RON pe 7 litri = 1x5 litri + 2x1 litru) fata de Mobil 1 ESP Formula (377RON pe 7 litri = 1x4 litri + 3x1 litru). Pe bidon nu scrie nimic ca ar fi pt DPF, dar site-ul producatorului il recomanda pentru toate masinile cu diesel, inclusiv cu DPF:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9034053&contentId=7063491

 

Din cate vad este si compatibil cu MB 229.31, standardul suplimentar fata de ACEA C3 recomandat de GM in manualul de Epica mai vechi (editia 2007):

post-4287-044698800 1288249979_thumb.jpg

 

Sper ca informatiile sa fie de folos tuturor :) .

 

Edit: Ieri am gasit niste articole inetresante pe alte forumuri referitoare la aditivarea motorinei: motorina Euro4 si Euro5 are un continut de sulf mult mai redus decat motorina mai veche. Sulful asigura ungerea suplimentara a pompei de injectie si a celorlalte componente din sistemul de alimentare. In lipsa lui, unora le-a venit ideea de a pune ulei de motor in 2 timpi in motorina pentru a compensa lipsa sulfului (in proportie 1 litru de ulei la 200 litri de motorina). Uleiul de motor 2T este conceput special pentru a arde impreuna cu combustibilul (se foloseste la drujbe, motocoase etc) si degaja mai putina cenusa decat motorina insasi. Cei care l-au folosit se lauda ca motorul ar fi mai elastic si ca ar face mai putin zgomot.

 

Ati folosit cumva metoda asta de "aditivare"? Pareri pro si contra?

Edited by ches

Share this post


Link to post

Suntem relativ offtopic.. Am scris aici câteva rânduri referitoare la asta, iar ca "bibliografie" am folosit topicul acesta.

Din experienţa personală îţi pot spune că motorul devine ceva mai silenţios. Ca "performanţe" n-am sesizat nicio îmbunătăţire (poate doar o pornire ceva mai uşoară la rece). Din ce-am citit, ar trebui ca motorul să "reacţioneze" mai prompt şi să fie ceva mai "elastic" la turaţii scăzute.. evitând rularea la sub 2000+ rpm, evident şi accelerarea dintr-o zonă aflată sub acel prag, nu am sesizat nicio diferenţă.

Share this post


Link to post

Filtrului DPF, ii place oare fumul de 2T? O fii producand acest 2T cenusa mai putina, dar nu cred ca totusi e indicata aditivarea motorinei la motoarele cu DPF.

Share this post


Link to post

Am citit primele 2 pagini din forumul dat de Emil si in primul post scrie ca se poate folosi fara probleme la motoarele cu DPF. F important este sa se foloseasca un ulei semi-sintetic cu low ash. Niciodata nu trebuie folosit ulei full sintetic. Voi citi tot si va voi spune concluziile. In functie de ele voi pune sau nu ulei 2T in rezervor :) .

 

Sursa:

One quick addition: if we speak of 2-stroke oil to be added to the diesel fuel it MUST be a 2-stroke oil of low ash content, such as Liqui Moly No. 1052 (1 liter bottle) or Meguin semi synthetic. NEVER use fully synthetic 2-stroke oil, besides the cost). 2-stroke oil has very similar chemical properties as diesel oil, and this is the reason why diesel and 2-stroke oil do not mix but compound (if I have used the right word). Once diesel and 2-stroke oil have chemically compounded, you cannot seperate them again.

2-stroke oil will increase the OZ-value (Oktan) of diesel oil by 3 to 5 points (OZ=x*OZ("2-T oil) + (1-x)* OZ (diesel fuel)). 2-stroke oil does not contain any Zinc-components, and metal-organic additives are virtually absent. This is the main reason why 2-stroke oil burnes cleaner than diesel oil.

You can (theoretically) run a diesel engine with 100% 2-stroke oil with no harm. Behind closed doors tests of reputed car manufacturers have shown that a dosis of 1:200 is the quantitiy of 2-stroke oil to be added to the diesel fuel to achieve the wanted results. I have personally witnessed the running in of re-build/repaired diesel engines with a dosis of 1 litre of 2-stroke oil in the fuel to be mechanically on the safe side.

Share this post


Link to post

Am citit aproximativ 10 pagini din cele 24 ale forumului cu discutia despre uleiul 2T adaugat in diesel (primele 5 si ultimile 5 pagini). Iata concluziile pe care le-am tras dupa ce am citit:

1. Pana acum nimeni nu a vazut efecte negative desi primul post este din 14 septembrie 2007, iar ultimul este din 30 octombrie 2010.

2. Cateva persoane au spus ca adaugarea de 2T nu a avut nici un efect.

3. Majoritatea au spus ca mototrul devine mai silentios la relanti si la turatii mici.

4. Cativa au spus ca adaugarea uleiului 2T a dus la consum mai mic si la un motor mai vioi (sincer cred ca e placebo).

5. Uleiul 2T se poate folosi fara probleme in motoare cu DPF.

6. Uleiul 2T trebuie sa fie NEAPARAT semi-sintetic sau full-sintetic. De asemenea trebuie sa respecte standardele JASCO "FC" si ISO-E "GC"/"GD". Uleiul mineral are un continut mai ridicat de amoniac si in timp dauneaza motorului.

7. Unii producatori de aditivi pentru motoare diesel au la baza uleiul 2T (conform unor cititori de pe forum, Redex ar fi unul dintre ei).

 

Eu voi face revizia masinii cat de curand si dupa aceasta voi fi monitoriza zgomotul motorului inainte si dupa ce voi pune ulei 2T. Daca nu voi vedea diferente, voi renunta la acest aditiv.

 

@Bittick: ce ai mai facut cu volanta?

 

@All: Eu cand apas ambreiajul simt un usor tremur in picior care este in ritmul motorului. Nu se aude nimic altceva (cum se auzea la Nubira rulmentul de ambreiaj). Trebuie sa-mi fac griji sau asa este si la voi?

Share this post


Link to post

E normal sa ai acea vibratie in ambreiaj.

Share this post


Link to post

Multam Mircea, mi-ai luat o piatra de pe inima! :uff:

Share this post


Link to post

Salutare,

 

N-am mai intrat pe forum de vreo 5000 de km... ocupat, deh :uff:

Cu ambreiajul si volanta am rezolvat-o. Am fost pana la urma la service-ul Radacini din bd Ferdinand (e mai aproape de mine, eu stand in Pantelimon) - mare diferenta fata de DiBas si la preturi si la modul de abordare. Am comandat mai intai kitul de ambreiaj, a venit in cateva zile, s-au apucat de treaba, au constatat ca volanta nu trebuie schimbata deocamdata :banana: , mi-au montat ambreiajul si am fost gata in 2 zile, cu o cheltuiala de 2500 lei. Daca ar fi fost nevoie sa inlocuiesc si volanta m-ar fi costat 6300 in timp ce la DiBas ar fi trebuit sa platesc 7400... e o "mica" diferenta nu-i asa?... La DiBas mi-au spus ca mai mult ca sigur trebuie schimbata si volanta si ma puneau sa le comand pe amandoua din start...

Share this post


Link to post

Bun asa, ai scapat rezonabil, oricum ciudat ca ambreiajul s-a dus asa de repede... 50000 km e f putin.

Share this post


Link to post

Bittick si eu am aceiasi mirare, de ce a cedat la 50 k km? Eu am trecut cu vreo 6000 km de acesti 50 k si nu am sesizat nicio oboseala a ambreiajului, masina trage bine, nu sunt zgomote, nu patineaza, etc

A mea are doar un zgomot la cuplare pe care-l are de vreo 25 k km, nemodificat.

Cum aratau discul si placa inlocuite?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

La mine se simte o usoara vibratie in pedala cateodata cand schimb vitezele, de obicei cand le schimb mai rapid. Zgomot nu pot sa spun ca am observat...

Share this post


Link to post

 

 

mdaaa... asa e; s-a dus cam repede. Nu stiu cum arata discul pt ca nu mi l-au dat la service, dupa ce l-au inlocuit. Oricum, cei de la service mi-au spus ca ambreiajul este garantat de producator 40.000 km... In fine, am totusi o banuiala: in zona unde stau este o adevarata lupta sa gasesti un loc de parcare... desi, in principiu, fiecare locatar din blocul meu are locul lui cunoscut, nu se respecta nimic si in plus sunt o gramada de masini care nu stiu de unde apar si unde dispar... ma rog, locul meu este pe o straduta intre blocuri, pe margine langa un gard. In mod evident iarna, daca ninge si e destul de frig, pe straduta cu pricina se fac niste sleauri de toata frumusetea de mergi pe-acolo ca tramvaiu' ca, deh, primaria sectorului 2 e mai preocupata sa ridice masinile parcate neregulamentar decat sa curete strazile. Asa se face ca asta iarna, cand veneam acasa, surpriza, locul meu era gol; de ce? simplu: nici dracu nu putea face parcare laterala langa gardu' ala ca nu-i lasau sleaurile. Si uite asa, impins de disperare, orgoliu de sofer si incredere in cauciucurile de iarna, am forjat Chevy-ul in cateva reprize destul de lungi pana am reusit sa-l parchez acolo, spre admiratia vecinilor... Recordul personal a fost de 20min de manevre, lopeti si patinaj mai mult sau mai putin artistic, pana la atingerea obiectivului... Judecand dupa mirosul de material de frictiune incins care se simtea la sfarsit, cred ca asta a fost prostia care a declansat boala...

 

Share this post


Link to post

Daca ti s-a intamplat o data, de doua ori nu e de acolo (si mie mi s-a mai intamplat sa ma lupt cu nametii :) ). In schimb daca ai frecat zilnic ambreiajul cat a fost zapada, probabil ca de acolo i se trage.

Share this post


Link to post

Ceva imi spune ca s-a intamplat de luni pana vineri... ;)

Share this post


Link to post

Am facut plinul acum 5 zile si am pus acum 2 zile ulei de motor in 2T de la MOL, standard JASO FC/ISO-L-EGD exact cum spunea tanti in forumul dedicat. Pana acum nu este nici o diferenta, poate e un pic mai putin zgomotoasa la rece, dar nimic semnificativ. Mai am o doza (am lua bidon de 0.6l) pentru cand fac plinul din nou.

 

Interesant este ca schimband motorina masina a devenit mai silentioasa. Anterior pusesem de la OMV, iar acum am pus de la Lukoil. Diferentele chiar sunt semnificative. Din pacate masina a devenit mai puturoasa, deci probabil ca nu prea ii place motorina asta?! E ciudat, pe deoparte este mai silentioasa, dar pe de alta parte e mai lenesa. Eu sincer ma asteptam ca daca e mai silentioasa, sa traga si mai bine... Am comparat specificatiile celor 2 combustibili (OMV Sprint Diesel si Lukoil Diesel Euro 5) si am observat ca singura diferenta (pe hartie) este ca Lukoilul are mai mult biodiesel (7% fata de 5%) si ca OMV are agenti detergenti in compozitie. Trebuie sa fac un test cu OMV + ulei 2T sa vad dac reusesc sa o fac si silentioasa si sprintena. Din pacate Rompetrol pe langa mine nu prea am decat la Dristor si acolo e tot timpul aglomerat...

 

Va tin la curent cu testele daca sunteti interesati.

Share this post


Link to post

Mergi pe rompetrol si petrom, uita de lukoil, nu mai baga de la ei!

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dap, asa o sa fac. Am si 2 intrebari:

1. Crezi ca va dauna motorului daca am facut un plin cu Lukoil?

2. Ce se poate intampla in timp daca pui numai motorina Lukoil?

 

Multam!

Share this post


Link to post

1. Nu

2. injectoare, DPF, catalizator

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc Mircea, e important de stiut. Poate nu ar fi rau sa facem un topic de genul "Ce motorina sa pun?" pentru ca cel putin pe gmclub suntem destul de putini cu diesel-uri.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Pai, cine te tine? :) Ca vad ca aici se dau negative pentru informatii despre motorina :) )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...