Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Lacetti Diesel

Recommended Posts

1. Nu mai tipa ca inteleg.

2. Unde am scris eu ca turez motorul RECE la 3500 rpm?

3. Un sdi se conduce la turatii joase, un diesel commonrail se conduce la turatii peste cea de cuplu maxim.

4. 60.000 km scrie in carte, la graficul de revizii si in conditiile de garantie ce trebuiau sa-ti fie inmanate de dealer.

5. Nu discutam de diesel versus benzina aici, asa ca orice comparatie cu BMW M5 sau altceva este desueta si inutila

6. Ai dreptate in ceea ce priveste puterea maxima, este obtinuta la 3800 rpm.

7. In Bucuresti folosesc rar treapta 4, in genere merg in 2 si 3. Schimb la minim 3000 rpm, ceea ce-mi asigura o cadere pe cuplu in permanenta dupa schimbare, dar asa cum am zis, schimb destul de frecvent si mai sus. Pe pagina anterioara ai vreo 3 filmulete puse de mine cu modul in care accelereaza masina mea, unul dintre ele fiind facut pe centura Bucurestiului, intr-un ritm mai alert. Am sa-ti fac curand si un astfel de filmulet prin Bucuresti, sa vezi cum schimb in general. Nu am avut niciodata pretentia unui mers economic cu masina, prefer sa pun 1 l de motorina in plus la 100 km dar sa merg cum imi place mie, nu sa ma rog de masina.

PS in 36000 km nu mi-a intrat dpf-ul in regenerare niciodata!

Share this post


Link to post

Asta e parerea ta, ca nu ti-a intrat niciodata. Ca nu ti s-a aprins becul pe bord - da, dar asta nu inseamna ca nu s-a regenerat. De murdarit, el se murdareste oricum, indiferent de cum mergi cu masina, iar de curatat se curata la o temperatura care nu se atinge niciodata la mersul normal.

Share this post


Link to post

Intrarea in regenerare este insotita fie de aprinderea martorului, fie de cresterea turatie motorului. Nu s-a intamplat niciuna.

Curatarea DPF-ului este una, si ea se face inclusiv in trafic, atucni cand motorul merge suficient de turat pentru a se produce autocuratarea, regenerarea este altceva, fiind un procedeu decis de ecm in momentul in care filtrul de particule este colmatat. Daca functioneaza autocuratarea, adica din cand in cand mergi suficient de tare sau de turat, regenerarea nu este necesara.

Share this post


Link to post

1. Nu mai tipa ca inteleg.

OK - nu tzip. Subliniez...

2. Unde am scris eu ca turez motorul RECE la 3500 rpm?

"Iar referitor la turatii, nu schimb treapta superioara niciodata sub 3500 rpm, iar daca situatia o impune, n-am niciun gret sa imping motorul la 4200 rpm pe fiecare treapta de viteza."

3. Un sdi se conduce la turatii joase, un diesel commonrail se conduce la turatii peste cea de cuplu maxim.

inca studiez...este posibil sa ai dreptate...

4. 60.000 km scrie in carte, la graficul de revizii si in conditiile de garantie ce trebuiau sa-ti fie inmanate de dealer.

in carnet garantie si ghid service p15 :

2.0 s DSL "Inlocuiti la 160kkm. Dar inlocuiti la 60kkm daca autovehiculul este utilizat in principal in conditii dificile: (scrie acolo care...). Spun asta pentru ca utilizez masina cam 90% din km in drumuri de peste 50 km in afara oraselor. In oras utilizez o buburuza... :D

 

5. Nu discutam de diesel versus benzina aici, asa ca orice comparatie cu BMW M5 sau altceva este desueta si inutila

 

Dotarea s-a facut (dupa cum scrie mai sus) la serie 5,6,7 , nu numai la M5. Este o generalitate sa conduci mai usor cand motorul e rece.

motoare otto, diesel, wankel etc si motoare de lacetti :scarpin: ...

 

6. Ai dreptate in ceea ce priveste puterea maxima, este obtinuta la 3800 rpm.

 

Te rog sa te uiti si pe graficele de cuplu... (3500rpm 240nm)

 

7. In Bucuresti folosesc rar treapta 4, in genere merg in 2 si 3. Schimb la minim 3000 rpm, ceea ce-mi asigura o cadere pe cuplu in permanenta dupa schimbare, dar asa cum am zis, schimb destul de frecvent si mai sus. Pe pagina anterioara ai vreo 3 filmulete puse de mine cu modul in care accelereaza masina mea, unul dintre ele fiind facut pe centura Bucurestiului, intr-un ritm mai alert. Am sa-ti fac curand si un astfel de filmulet prin Bucuresti, sa vezi cum schimb in general. Nu am avut niciodata pretentia unui mers economic cu masina, prefer sa pun 1 l de motorina in plus la 100 km dar sa merg cum imi place mie, nu sa ma rog de masina.

PS in 36000 km nu mi-a intrat dpf-ul in regenerare niciodata!

 

Am zis de mersul in bucuresti pentru ca acolo nu ai nici un castig daca mergi cu 3500rpm (3500rpm tr.3=90+ km/h)

Trecerea de la 3000-3500 rpm la 2000-2500 rpm (schimbare tr) duce motorul intr-o zona de cuplu mai buna nu duce la o "cadere de cuplu". La 3000 rpm ai cuplu mai slab ca la 2000 rpm. In schimb ai un castig major la putere.

Prefer sa zic ca la 200kkm nu am schimbat nimic pe la motor si ca am avut un consum mic decat sa zic ca am avut numai 5 regenerari de filtru :D .

 

Daca gresim o sa vedem inainte de 200kkm :D .

Share this post


Link to post

Da, ma rog, acel niciodata se refera la un regim termic normal. Cand e rece, pana incepe sa ridice acul, schimb cam la 2500.

Romania este considerata 'tara cu conditii grele de trafic", schimbarea distributiei se face la 60.000 km sau la patru ani, care survine prima, exista o nota de garantie care trebuia sa-ti fie inmanata la livrarea masinii. Tot in ea se trece si inlocuirea filtrului de motorina la fiecare 15.000 km si nu la 45.000 km ca in varianta originala.

Schimb la 3000-3500 rpm in bucuresti, nu merg la turatia asta. Deci demarez cu 1, schimb in 2 la 3000, schimb in 3 la 3000-3500 si raman in 3 pana cand, din cauza traficului turatia coboara sub 2000 rpm, moment in care retrogradez si o iau de la capat. Nu merg niciodata sub 2000 rpm pe treapta, ci intre 2000-3500 la mers normal (exceptie face desigur treapta 1 cand o iei de la 800 rpm) si ti-am zis, ajung si la 4000 rpm daca situatia o impune, adica o depasire in forta sau etc.

La ritmul meu de mers, de 15-20 k km pe an, pana ies din garantie fac vreo 100000 km. Va fi momentul in care cel mai probabil voi vinde masina, insa nu-mi fac grija ca nu va duce cel putin 300000 km motorul, adica vreo 15 ani.

Consumul mic este o iluzie. In regenerare DPF masina va consuma vreo 20 - 30 %, o regenerare durand circa 30 minute. In plus, atunci cand dpf-ul este colmatat, masina va consuma mai mult si va trage mai greu. Asa ca traiesti cu un consum cu aproximativ un litru mai mic decat al meu, dar ajungi sa uzezi motorul mai mult, sa faci mai multe cicluri de regenerare ale dpf-ului etc.

Ah, si n-am zis cadere de cuplu ci cadere pe cuplu, adica dupa schimbare sa nu fiu mai jos de 2000 rpm.

Share this post


Link to post

poza cu graficul de putere si cuplu...

post-26083-126565072725_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, este strans probabil din ratiuni de poluare, sau fiabilitate (motive arhicunoscute pentru care producatorii de motoare nu scot chiar tot ce pot din ele). Si putin off-topic: daca cititi cu atentie "articolul" de prezentare a motorului, veti observa ca exista niste mici diferente fata de fisa tehnica oferita de GM. In primul rand la motorul cu turbina cu geometrie fixa cuplul este de 280 de Nm si nu 260, iar cel cu turbina cu geometrie variabila cuplul este 320 de Nm.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Daca credeti ca motorul e facut pentru puteri mai mari si pentru un cuplu mai mare puteti face un tunning. ~150 euro pt 143 cp si 330nm (pro bitz).

Fiabilitatea si garantia ar avea de suferit...

 

In alta ordine de idei... a fost actualizat si manualul pentru lacetti ver.10

http://www.chevrolet.ro/images/pdf/Chevrolet_Lacetti_J242E-10_RO.pdf

 

Revin cu reviziile pentru distributie si filtru combustibil...

La benzina scrie clar de schimbat distributia la 60kkm, dar la diesel ceva mai complicat (p. 233 din manualul pdf). Daca ne luam dupa faptul ca in Ro sunt conditii dificile ar trebui inlocuita distributia mai repede si la benzinare... Si filtrul de motorina... chiar asa de proasta e motorina in Romania? de 4 ori mai slaba ca in alte tari? De vreo 2 ani toata motorina este compatibila euro5 si cel putin vizual pare la fel de "limpede" ca benzina (acum multi ani erau probleme dar nu am mai vazut pe nimeni cu probleme legate de motorina). Daca motorina in Ro e proasta cum ramane cu programul Q-protekt de la Rompetrol (suporta ei orice paguba la motot cauzata de calitatea necorespunzatoare a motorinei)?

 

Aveti o foaie de la dealer in care zice de noile intervale de revizie? Daca da va rog scanati o asemnea foaie...

Edited by iulianc

Share this post


Link to post

Ce propui tu nu e tuning, e power box, un mic ^&%^$%$... Un tuning facut la TCM Turbo de exemplu este in jur de 300 euro si presupune ridicarea puterii la 153 CP si a cuplului la 350 Nm. Exista pe forum 2 lacetti tunate acolo care nu au probleme.

Cauta acasa nota de garantie cu reviziile si o sacnez, sper sa nu uit.

Share this post


Link to post

Cauta acasa nota de garantie cu reviziile si o sacnez, sper sa nu uit.

 

Poate cineva sa scaneze foaia prin care se spune ca in ro sunt conditii dificile si se recomanda schimbarea filtrului de combustibil la fiecare 15kkm (in loc de 60kkm) si a distributiei la 60kkm (in loc de 160kkm)?

Este asa ceva dat de catre GM sau este o foaie facuta de dealer? Cred ca voi intreba si la GM in perioada urmatoare...

Share this post


Link to post

buna, am si eu o mica problema...la lacetti diesel, cand sunt in treapta 3 la 2.000 rpm si o accelerez iar masina incepe sa ia avant dar parca turatia pana la 2.800 rpm creste o idee mai repede decat "avantul" pe care il iau iar de acolo in sus cam de pe la 2800 rpm acul turometrului urca in turatie mai "normal" parca. deci cu alte cuvinte intre 2000-2800 rpm turatia creste mai repede decat peste 2800 rpm in raport cu "avantul" efctiv al masinii. mentionez ca am simtit numai in treapta 3 si foarte putin parca in treapta 2, in treapta 1 nu se simte. ce ar putea sa fie? ambreiajul sau nu stiu ceva curele? ca nu ma prea pricep. sper sa nu fie ambreiajul ca la 35.000 km ca e cam devreme. ps. conduc si sportiv si in regim normal iar de cam 10 luni am facut acel chiptuning la tcm turbo. o fi cedat ceva la ambreiaj de la cuplul prea mare (aprox. 350 nm)?. multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Esti sigur ca nu e doar o impresie? Ambreiajul la lacetti diesel este identic cu cel de captiva, antara si epica diesel, masini care au stoc 150 CP.

Share this post


Link to post

buna, da parca acuma nu se mai simte si am calcat-o in blana sa vad si nu mai face asa. o fi avut ceva atunci...nush...poate aveti voi ceva idei...oricum revin cu comment la eventualele probleme daca mai apar.

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior! foloseste Add Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

Buna ziua, revin destul de tarziu cu o explicatie pt problema aceea cu turometrul...era vorba despre EGR care a fost destul de infundat de ceva funingine neagra.. ma rog a fost curatat si acum merge bine..

 

Problema care o am acum este foarte ciudata...nu mai merge comanda de pe volan mai exact acel buton "SRC" care muta radioul pe CD si invers. Pur si simplu il apas si nu face nimic. Mentionez ca celelalte comnezi (volum, mute/on/off, cel de forward) merg. Intrebarea este ce ar putea fi? Siguranta nu cred ca daca ar fi nu ar merge tot blocul de comnezi de volan si ramane doar pur si simplu sa fie stricat...nush...poate stie cineva...va rooooog

Edited by alterego

Share this post


Link to post

HM. al tau nu e chipuit? Nu te plangeai ca ai martorul dpf aprins la viteze mari? Eu as cam sta pe capul tunerului sa mai optimizeze nitel mapa aia...

Butonul src de pe radiocd functioneaza?

Share this post


Link to post

Da e chipuit...oare sa fie din cauza asta? cred ca sunt singurul chipuit care pateste asa...dupa 180 se aprinde becul...

 

Da, butonul src de pe radio functioneaza...

 

 

Edited by alterego

Share this post


Link to post

Eu as lua nitel tunerul de oo :D Cam iti da cu fum, de-aia iti si colmateaza filtrul si iti jegareste egr-ul.

Nu mai este in garantie masina? Cel mai probabil fie e defect butonul de pe comanda, fie s-a rupt vreun fir in cochilia de la volan.

Share this post


Link to post

da, am sa-i sun pe cei care au facut resoftarea sa vad ce au de zis...si mai am o mica nelamurire desi am citit toate paginile din forum...pt motorul nostru 2.0 tcdi care tip de ulei este ok? ma refer 5w-30 sau 5w40 orice tip care are in specificatii C3? de exemplu am vazut la pret bun castrol magnatec C3 5w40 la 130 ron 4 l si 30 ron 1l. este bun? ca are acel c3 la specificatii. multumesc

Share this post


Link to post

ACEA C3 trebuie sa fie specificatia uleiului, 5 w30 sau 5w40.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Al meu Chevy Lacetti desel a "implinit" 50000km si ca sa marcheze momentul mi-a facut o mare surpriza: s-a bulit ambreiajul !!! La service (Di Bas Bucuresti) mi-au spus ca mai mult ca sigur va trebui schimbata si volanta... cost estimativ 7000RON... Faza dura e ca desi masina ar fi trebuit sa fie in garantie pana in octombrie anul asta nu mai pot beneficia de garantie pt ca am intarziat cu revizia de 30000km mai mult de un an (masina a stat mai mult pe trotuar un an si ceva iar eu nu am bagat de seama ca in caietul de service scrie ca nu trebuie sa depasesti un an de la ultima revizie chiar daca nu s-a atins nr de km... headbang2.gif) asa ca sunt bun de plata si pt ambreiaj si pt volanta. Intrebarea mea este: e normal sa se strice ambreiajul si volanta dupa doar 50000km? (concret, patineaza, in special in treptele superioare, depasesc ca un trabant, la deal nu am vana deloc etc). Banuiala mea e ca de fapt am avut de la inceput o problema cu volanta si nu mi-am dat seama... de cand am cumparat masina asta am observat ca atunci cand accelerez din scurt, tremura (am postat pe forum acum ceva timp) insa am pus-o pe seama altor cauze...

 

 

Share this post


Link to post

... cost estimativ 7000RON...

Aberant de mult !

 

Faza dura e ca desi masina ar fi trebuit sa fie in garantie pana in octombrie anul asta nu mai pot beneficia de garantie pt ca am intarziat cu revizia de 30000km mai mult de un an

Au mai patit-o si altii insa e drept ca urmarile nu au fost asa nasoale. In momentul asta cred ca ar fi bine sa te orientezi spre un alt service si alt furnizor de piese

 

Intrebarea mea este: e normal sa se strice ambreiajul si volanta dupa doar 50000km? (concret, patineaza, in special in treptele superioare, depasesc ca un trabant, la deal nu am vana deloc etc).

Nu e deloc normal insa e drept ca se poate distruge un ambreiaj in 50.000km daca iti pui mintea cu el :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

In alta parte nu gasesti piesele mai ieftin? Spre exemplu la Ford toate alea de le schimbi tu ajung pana la 3000 ron, tot multisor dar oricum.

 

Iti face de mai de mult? Ai cumva chip?

 

Oricum, dai dovada de foarte multa corectitudine, altcineva poate ar fi considerat ca nu poate exista legatura intre cateva saptamani intarziere la revizie si un ambreiaj cazut, si ar fi gasit in tara un service mai tolerant care sa nu o scoata din garantie pt atata lucru.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Mail la chevrolet Romania sau GM Eastern Europe. Daca defectul era la motor iti puteau pune in carca ca nu ai efectuat revizia la timp, atat timp cat el este la ambreiaj, nu vad legatura. Faza e ca discul tot o sa-l platesti, pentru ca este considerat consumabil! In orice caz, costul total placa+disc+volanta+ rulment nu ar trebui sa depaseasca 2500 ron, cauta piesele si pe piata libera, iar operatia de inlocuire nu trebuie facuta neaparat la service Chevrolet, ca nu e vorba de fabricarea unei bombe atomice!

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pt sfaturi.

 

Am trimis mail la Chevrolet Romania. Sa vedem ce raspund... Apoi am facut prima incercare de pe piata libera - unii care cica importa direct din Korea si au si service auto undeva pe langa Auchan Titan: 7658,18 RON cu montaj cu tot... hmmm cred ca am de cautat serios nu gluma...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...