Jump to content
Sign in to follow this  
dArabZaraq

Troncanit Amortizoare Matiz

Recommended Posts

In urma unor troncaneli pe spate si pe fatza m-am hotarat sa ma duc sa-mi schimb amortizoarele.

S-a mai lovit cineva de problema asta?

Se mai plateste ceva in plus sau totul este bagat in garantie

Si ashi mai schimba ceva pe la directie ca-mi merge cam greu.

 

care ati mai fost prin serviceuri cu astfel de probleme si ce fel a-ti fost tratati la garantie ?

Share this post


Link to post

Topicul respectiv se refera la troncanit, daca troncane si la altii, de la ce, etc.

Se refera ma putin la problemele ridicate de XXXX ( nu am retinut ID-ul )

Si eu ma lovesc de aceeasi problema. As vrea sa merg la garantie dar nu stiu cum sa abordez situatia. Am avut batai de cap cu reviziile platite asa ca pentru garantie mi-e frica sa ma gandesc. Poate aflam cum de si-au schimbat unii amortizoarele ( unii de cate 4-5 ori ). Apar cheltuielii suplimentare, se plateste manopera etc.

Share this post


Link to post

Pai te duci hotarat oin service si cu pachetul de amenintari cu OPC-ul pregatit. Daca nu vor de bunavoie ii convingi prin: ii amneninti ca pui mana pe tel si suni la OPC. Amortizoarele spate degeaba ii chinui, ca oricate ti-ar pune tot troncane, mai degraba ii spui ca vrei sa ti le deconteze(ca si cum ti le-ar fi schimbat) si iti pui de firma dar mai pui de la tine o diferenta de vreo 2 mil(situatia este acceptata de cei de la Craiova, fabrica iti deconteaza valoarea celor originale). Singura problema este ca dureaza cam mult decontarile de la Craiova si trebuie sa astepti(amortizoarele le cumperi tu-vreo 4 mil Sachs-si astepti sa-ti deconteze 1.8mil-cele originale atat costa). La mine decontarea a durat vreo 1.5 luni(eee, m-au prins si sarbatorile de iarna).

 

Alta problema ar fi cum sa-i conving pe magarii de la Craiova sa-mi trimita odata caseta aia de directie(cei din service au facut comanda de vreo 2 luni) ca trancane de ma omoara!! :wallbanger:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Sorry, nu eu am inchis topicul asta, mi-am dat seama ca e despre altceva si chiar nu s-a mai discutat INTR-UN TOPIC SEPARAT!, desi e problema cronica; la inceputurile forumului s-a dezbatut din greu despre ele si ce se poate face, ovidiuc a listat inclusiv un e-mail de la Craiova in care era asigurat ca troncanitul e motiv de schimbare si asa mai departe ... http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=40&st=0

 

IN ACEST TOPIC SE VA DISCUTA DOAR DESPRE MODALITATILE SI LOCATIILE DE SCHIMBARE IN GARANTIE, celalat de la Piese ramine pentru solutii de inlocuire (fabricant, model, etc.).

Share this post


Link to post

Am fost cu masina in service. Dupa ce au rulat 500 m cu ea inginerul de service si-a dat verdictul --- SCHIMBARE DE AMORTIZOARE SPATE ---- Il intreb cu ce amortizoare le schimba si mi-a spus ca tot cu cele de fabrica adica Compa, si e foarte posibil ca dupa 2 000 Km sa faca la fel.

Ce ar fi daca totzi care s-au lovit de problema asta ar trimite mailuri la Craiova si in ultima instantza sa se adreseze la OPC. Eu unu asta cred ca o sa fac. Nu se poate bataia asta de joc. In fond puteau sa puna amortizoare bune si sa creasca pretzul masinii nu sa-si bata joc de clientzi... :wallbanger:

Share this post


Link to post

Pai mailuri la Craiova poti sa trimiti dar mie din 3 mailuri nu mi-a raspuns nimeni. La masinuta exista anumite probleme cunoscute de cei de prin service si implicit de cei de la Craiova( Ex:caseta de directie, sincroane 2 si a treia, amortizoare, finitii plastic interioare care trancane (in special la SE) si tot felul de amanunte). Problema este ca sunt dezinteresati si nu iau nici o masura in domeniu( Ex:la caseta directie exista o bucsa care se uzeaza, la Tico se putea schimba, la Matiz nu). Nu cred ca ar fi mai scump sa puna nishte amortizoare bune , care sa nu le schimbi de 5 ori pe garantie (ca si costuri tot acolo se ajunge, chiar cred ca mai ieftin) sau ar costa asa de mult nishte butoane de blocare portiere care sa nu trancane. Totusi trebuie sa ne gandim ca masinutele sunt facute in Romania, unde managementul responsabil si respectul fata de client sunt flori rare si exista deja o traditie in domeniul auto ,,las-o ma ca merge asa''.

Share this post


Link to post

FRATILOR e urgent haidetzi sa ne mobilizam pentru a cere constructorului Daewoo de la Craiova chemarea in service a tuturor masinilor cu probleme. Sesizati OPC-ul, Organismele internationale, poate chiar si concernul DAEWOO despre proasta calitate a masinilor produse.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Acum o luna la 10k km am schimbat in garantie amortizoare spate si am pus koreene ca urmare a binecunoscutului trancanit de mama focului. M-a tinut linistea 2 saptamani si acum a inceput iar (asta in conditiile in care o conduc cu grija si nu-i arat numarul de la pantofi).

O mai las una luna jumatate si daca se accen-tueaza galagia ma duc la test cu ea si ii pun sa le schimbe din nou. :banana:

Share this post


Link to post

Problema care nu o pune nimeni ca aceste amortizoare nu numai ca trancane dar au si eficacitate zero, punandu-ti viata in pericol la viraje bruste sau franare. Masinuta are prea mult din comportamentul unei barci si asta se datoreaza amortizoarelor.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Zi tu o solutie o analizam si o punem in practica!

Share this post


Link to post

Am mai postat de vreo 3 ori despre schimbarea amortizoarelor spate cu Sachs. Da un search. Cat despre restul...Semneaza cu noi petitia propusa de Flex...

Share this post


Link to post

Pentru cine isi permite Sachs - urmati sfatul lui andreib.

Pentru ceilalti, va recomand sa cereti in service sa vi se inlocuiasca amortizoarele spate cu unele coreene (Mando cod 96323319) care costa sub 1.2 mil lei sau chiar cu unele de Tico (costa sub 1.1 mil lei). Oricum nu mai acceptati amortizoare Bilstein pe gaz romanestipentru ca veti pierde timpul prin service-uri plus ca tinta de drum va fi catastrofala.

Precizez ca ambele modele mentionatre de mine mai sus se gasesc cam la orice magazin cu piese Daewoo (sigur le are si fabrica) si nu au motiv sa spuna ca nu le pot procura sau ca trebuie sa asteptati sa le comande.

 

Bafta maxima!

Share this post


Link to post

Nicu, eu am montat pe spate amortizoare coreene pe ulei. Au mers 6000 km si au inceput sa trancane si astea. De Tico am inteles ca sunt mai bune. Se potrivesc fara nici o problema? Tinuta de drum este aceasi? Poti sa aduci Sachs? Daca da, la ce pret? Gata, am terminat ca te-am innebunit de tot cu atitea intrebari. Oricum, mi s-a acrit de clampaneala aia secanta pe spate.

Share this post


Link to post

Mi-a placut "impresia" pe care si-a facut-o AndreiB de amortizoarele mele. Io-s multumit de ele :dizzy: Dar eu decat sa le schimb mai bine imi iau boxe de banii astia si rezolve doua probleme deodata. :tongue:

@Andrei: se vede ca nu esti obisnuit cu trancatizul meu... Ai-ai-ai ! :-?

Trancane obscen au ba?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Parca zicea cineva ca trebuie niste amortizoare cu tija mai lunga, sa nu se mai atinga nu stiu ce bucsa? Care este problema pana la urma ? Amortizoarele acelea nu sunt mai lungi ? Se pot monta pe Matiz ? De ce nu monteaza fabrica ?

In plus, amortizoarele de spate ale Matizului troncane pe curse scurte, piatra cubica, drum valurit sau facut din placi de beton. Ma poate lamuri cineva ?

Intre primii 20-30k km, cand iesisem demult din garantie, 1 an pe vremea aceea, au aparut zgomotele la masina mea. M-am interesat in dreapta si in stanga si ca o concluzie la ce am auzit: Matizul este echipat cu doua tipuri de amortizoare pe spate, unele care nu dau probleme nici la 120.000 km (am mers cu unul, taxi !!!) si altele care tin 30.000 km.

La 3 ani dupa aceste barfe, vad ca Matizul este echipat cu amortizoare care se schimba in garantie si la 6.000 km si problema nu se rezolva. Nu stiu, oare problema nu este in alta parte ?

Eu am 53.000 km si n-am schimbat amortizoare din doua motive: ele lucreaza inca corect si n-am aflat ce amortizoare sa pun pentru a scapa de zgomot.

Ca observatie: troncanitul la masina mea este accentuat cand masina este rece, dupa un repaus mai mare, cu timpul se atenueaza, dar ramane la un nivel suparator, pe dreapta spate, doar daca spatele nu este incarcat. Senzatia mea este ca exista un viciu in proiectarea suspensiei spate la Matiz, care ar trebui corectat inainte de schimbarea amortizoarelor. Nu trebuie cumva un arc mai scurt sau mai tare, care sa aiba o cursa mai mica decat a tijei de la amortizor ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

corect, un arc pe spate mai tare nu are ce sa strice.

oricum din ce-am observat, arcurile n-ar fi ele prea moi, sunt in conformitate cu gabaritul masinii.

sa vedeti la espero. comparand masinile intre ele, spatele espero-ului este muuult mai moale.

Share this post


Link to post

Da, dar n-am auzit posesor de espero sa se planga de amortizoare. Un arc mai moale confera un comfort sporit, cu conditia ca si cursa amortizorului sa fie mai lunga decat variatia de lungime a arcului.

Share this post


Link to post

iar corect. discutia e buna, s-au lamurit unele aspecte si cauze care duc la busitul amortizoarelor. si cum incep si eu sa cred ca e un mic viciu de proiectare, nu-ti ramane sa incerci decat solutii ca amortizoare mai tari si mai rezistente, arcuri mai tari.

 

si acum as vrea sa fac discutie: am avut ocazia sa merg de la Bacau la Tg. Neamt, sunt vreo 100 km, cu un cunoscut proprietar de matiz. In conditiile in care el cu sotia in fata, eu cu sotia mea in spate, 2 gentute in portbagaj, un drum destul de prost si faptul ca omul nu ocolea absolut nici o groapa, eu pe bancheta din spate am simtit ca amortizoarele mai aveau putin si explodau. Amortizoarele nu aveau nici o sansa.

A, si in conditiile unui drum destul de virajat intre P Neamt si Tg. Neamt, am avut pt prima si singura oara rau de masina.

Share this post


Link to post

Nene hellcat, asta tine si de stilul de condus pe curbe. Poate tipul stia ca tu ai shalupa si a vrut sa-ti creeze aceleasi senzatii ?

Share this post


Link to post

Problema cu troncanitu provenit de pe puntea spate e o problema generala la toate matizake. Drept cauza pare a fi calitatea execrabila a amortizoarelor puse de Daewoo! Bilstein Compa care cred ca sunt baza piramidei...ba chiar fundatia ...mai jos nu se poate sau cele coreene pe ulei care sunt cu un procent mai bune.Eu am schimbat de pe Compa pe coreene si am scapat vreo 2-3k de km de troncanit si cam atat..a revenit, in schimb cele coreene pe ulei pe denivelari mici si f dese tind sa piarda contactul cu asfaltu si ai senzatia ca iti sare spatele in toate directiile,numai in directia buna nu! Am sunat la Radacini Vitan si mi-au zis ca fara testu de amortizoare nu schimba nimic...am dat mail la Craiova(mail ce contine o sumedenie de plangeri mai ales la calitatea proasta a amortizoarelor proaste facute la Sibiu) si in cateva ora au rasp urmatoarele:

 

Stimate Client,

 

Am luat la cunostinta de solicitarea dumneavoastra in ceea ce priveste schimbarea in garantie a amortizoarelor(60.000 km sau 2 ani) si de atitudinea personalului din anumite Service-uri Daewoo din Bucuresti.

 

Daca sinteti inca in perioada de 2 ani(nu specificati data achizitionarii autoturismului), va rugam sa va adresati reprezentantei Daewoo din Soseaua Giurgiului nr.52-54,d-lui Neda A.,pentru a solutiona favorabil solicitarea dumneavoastra

 

Din discutiile cu d-l Neda, daca se constata dupa verificarea si testarea amortizoarelor ca se impune schimbarea acestora, pe puntea spate se vor monta amortizoare Monroe si pe puntea fata coreene.

 

Cu stima !

 

Am sunat si mi-a facut testul si maine imi pun Monroe pe gaz pe puntea spate si nu dau nici un ban diferenta.Testul pe spate a iesit groaznic.Uimitor si modul in care au vb cu mine si cat de repede s-a rezolvat totul...si o sa imi schmbe si vasu de expansiune spart de vreo doua saptamani! :dizzy: [OFF TOPIC] O sa va tzin la curent cu modul in care se aud si ce tinuta de drum au amortizoarele astea!

Ciudat..la test amortizoarele fata s-au comportat impecabil! Nu ca as avea ceva de reprosat suspensiei fata!

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu amortizoarele de pe spate saptamana trecuta,la Radacini Giurgiului.Amortizoarele sunt MONROE pe gaz si ulei si au garantie 3 ani.Am parcurs cu ele 150 km pana acum si se comporta excelent!sper sa tina minunea cat mai mult! Troncanitul puntii spate a disparut,iar mersul pe piatra cubica a devenit o placere! Pretul lor este acelasi cu cel al amortizoarelor Compa , deci nu am platit nici o diferenta.Din cate am inteles de la service,acestea nici nu mai exista in magazia lor petru ca de la 1ian 2005,uzina de la Craiova ar folosi amortizoare Daewoo(la service aveau si coreene,dar eu am ales Monroe)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...