Jump to content

Sign in to follow this  
Elfu

Pornire Greoaie La Rece

Recommended Posts

Ok. Hai sa mai punem putina sare si piper pe fiabilitatea chevy.

 

A venit timpul rece si pana acum de vreo 6 ori masina nu mi-a pornit la prima cheie. Daca prima data am zis ca poate nu am dat suficient la demaror, a doua oara ca nu am lasat sa se amorseze pompa, la ultimele 4 dati am avut grija sa pun contactul, sa astept pana termina de bipait bordul, dupa care am apasat ambreajul si am dat la cheie (destul de mult cam 4-5 secunde) pana a pornit motorul .

 

Imediat dupa ce porneste motorul, urca turatia pana la 1500 rpm, apoi scade pana undeva la 500 rpm si moare motorul.

 

La adoua cheie porneste intotdeaua la sfert ca sa zic asa.

 

De asemenea daca dupa ce pornesc masina ca sa nu moara motorul o turez putin, in momentul in care 30-40 de secunde mai tarziu vreau sa plec de pe loc, da in gura ca sa zic asa si trebuie sa apas ambreajul si sa o turez ca sa nu moara. Ah ce dor imi era de vremurile cand aveam berlina pe carburator prin 90 si uitam sa trag socul. Ce amintiti frumoase. :wallbanger:

 

Cam multe in 23.000 de km.

Ah... sa mai zic de consumul de ~14% urban + extraurban la ultimul plin, cam de cand au aparut problemele cu pornirea?. Adica aveam vreo 368 de km la bord din care 130 pe extraurban cand mi s-a aprins ieri becul la carburant?

 

P.S. Sa nu-mi ziceti ca merg cu ea subturat, ca nu stiu daca a cazut de mai mult de 3-4 ori turatia sub 2000 rpm in 23.000+ km la bord aproape 24.000. De regula schimb in jur de 3000-3500 pe urban si 4000+ pe extraurban si nu o data a vazut 6000+ rpm, ci din contra cam la 10% din depasiri sare de 6000 acu pe turometru intr-a treia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai alimentat ultima data si de la cine ? A venit sezonul rece si ei n-au bagat inca benzina de iarna. Un reset si daca nu merge nici asa, un Idle Learn iti rezolva problema. Si daca e benzina de la aia care vand cea mai ieftina benzina, un sfat, macar iarna nu mai baga de ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul plin e cu OMV95, deci nu e cea mai ieftina. :P

 

Mai inainte am avut plinul facut cu Luk98 si am facut @750 de km cu masina extraurban. Am dat o fuga prin Craiova. Masina a mers impoecabil. Vezi aici ca am povestit cat i-am dat maxim. Bine nu am mers doar cu atat, peste tot, ca am adaptat si eu viteza la conditiile de trafic. Chiar eram extrem de multumit de consum, practic nu-mi venea sa cred cat am scos la cum am calcat-o. Percuta bine in depasiri a fost totul ok.

 

Odata sosit in B, facut plinul cu CO95 de la OMV din motive legate de oboseala/comoditate ca a fost prima statie peco prin preajma in momentul in care mi s-a aprins becul. De asemenea am observat o lipsa de putere ca sa zic asa la revenirea pe CO95, deranjanta. Parctic sub 3500 rpm motorul nu trage... aka se taraste. Nu stiu daca e neaparat de la carburant... poate ca s-a obisnuit cu CO98 masina, dar zau ca e diferenta mare intre cum a mers inainte si cum merge de vreo spatamana masina.

Acum am benzina PetromV 95. La fel.

Noroc ca nu am facut plinul ca eram inainte de salariu si am bagat doar de 100 RON. Oricum, acul scade vizibil in bord. :dizzy:

Am alimentat aseara masina cu PetromV CO95, am facut vreo 38 de km pana acum si deja acul e prin zona pe unde din experienta stiu ca am in jur de 25 de litrii (pana in bec). :redface:

 

Reset + iddle learn doar in week-end se poate, cand o scot in afara Bucurestiului. Pe oras daca-i dau reset s-ar putea sa fiu nevoit sa ma imprietensc cu Patriciu, nu ca acum n-as fi nevoit sa ma imprietensc cu el. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima remarca n-are vreo legatura cu realitatea, reset poti da de 7 ori pe zi sau pe noapte fara sa-ti dea Patriciu bonuri. Duminica noapte (+2'C) am alimentat de OMV, benzina Cararea 95, pe ultimele bonuri primite (cado), abia mi-a plecat din benzinarie, tremura motorul ca varga si mi s-a oprit de 3x la o manevra de parcare. Un simplu reset a rezolvat problema. Daca tu ai prejudecati si nu vrei sa urmezi un sfat tehnic, textul tau din debutul topicului se potriveste perfect la rubrica "Impresii despre ..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, tolin o sa bag reset cand plec la birou sa vedem ce se intampla. Oricum e prea sensibila masina asta la carburant.

 

Cealalalta masina din familie, aka reno Symbol nu a avut nicodata asemenea sensibilitati legate de carburanti. Si numai ea stie ce jeguri de benzina a primit (90% e alimentata intre orase).

Eu fac comparatiile astea pentru ca ambele masini sunt cumparate in aproximativ aceeasi perioada, Symbolul e mai batran cu 2 luni, dar merge perfect cand vine vorba de motor... la chevy o sa ajung sa am plinul si resetul ca sa mearga in curand.

 

P.S. Ultima fraza e doar o speculatie/descarcare la nervi extrem de subiectiva si rog a fi tratata ca atare. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum, pe bonurile OMV am bagat doar Cararea 100, adica un fel de Efix, doar la pret mai scumpa. Pe ultimele doua bonuri am zis sa vad cum este si mult hulita Cararea95. De cand bagam in rezervor m-a izbit un miros urat (o duhoare), fara un reper anterior, rau prevestitor, chiar am oprit alimentarea, credeam ca din cauza oboselii (veneam de la munca) am apucat furtunul de motorina!

Tu faci o mare confuzie cand vrei sa compari un motor pe carb cu unul euro4 pe injectie. Ultimul este reglat si se autoregleaza pe un anumit standard de combustibil. Doar bataia de joc a austriecilor, dupa ce au compromis marca Petrom (cea mai buna benzina la acea vreme), este cauza neplacerilor de la motorul tau.

In privinta Reno, ei aplica alta filozofie, de ieftineala la motoarele vandute in anumite zone de pe glob, tocmai sa nu aiba probleme cu benzinele proaste, dar eu nu cred ca mai intrunesc, in totalitate, normele de poluare, pe considerentul ca acolo nici nu sunt verificate cum trebuie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopc : Si eu bag numai carrera 95 ... mha speriati ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai pornit-o zile trecute la +2'C, dupa 24h de stationare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A... ca o mentiune... masina la mine sta maxim 12 ore nemiscata.

 

O singura data a stat mai mult de 12 ore, in concediu in Bulgaria, in rest pleaca dimineata, soseste seara.

 

Problema la mine apare dupa o stationare de cateva ore, suficienta sa se raceasca motorul. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trei intrebari la care nu cunosc raspunsul:

- de ce apesi ambreiajul cand pornesti motorul ?

- de ce nu apesi usor acceleratia cand nu-ti pleca din prima ?

- de ce mai astepti sa faca pompa presiune dupa prima pornire ratata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trei intrebari la care nu cunosc raspunsul:

- de ce apesi ambreiajul cand pornesti motorul ?

...

 

La prima intrebare cred ca stiu eu raspunsul. Asa scrie in manualul de utilizare. La mine cel putin asa scrie.

Ceva legat de faptul ca daca tii ambreiajul apasat decuplezi cutia de viteze de la demaror. Poate gresesc...

post-3289-1192538128_thumb.jpg

Edited by alins75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul meu la prima intrebare ar fi :

- Pentru a proteja cat de cat demarorul, prin decuplarea cutiei de la motor. Multi ati scris pe forum ca faceti asa.

 

Ciudat e ca si Leganza mea are unele simptome asemanatoare de 2 saptamani incoace : consum f enervant de 14-15 %, trebuie s-o tin mai mult din ambreiaj la plecarile de pe loc, altfel se zdruncina GROAZNIC, mai ales in rampe,etc.

Cu pornirea nu am probleme ( decat uneori la cald X( ).Toate astea desi am schimbat de curand filtrul de aer si bujiile.Azi am luat si alt filtru de benzina (cu cel vechi am vreo 12000 de km) si am dat comanda si de fise. A.. si trebuie sa schimb in cateva zile si uleiul.

 

Am dat si eu un "reset", dar oarecum gresit (noaptea, vreo 6 km, in oras, pe unde era mai liber).

 

Cu privire la benzina : care e diferenta intre benzina de iarna si cea de vara ?

Edited by iulian19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect cu ambreiajul, dar dupa aceea trebuie sa-i dai drumul incet si numai dupa ce apuca motorul sa imprastie uleiul pe unde e nevoie. Cat e amestecul foarte bogat, dupa prima cheie, o sarcina suplimentara aplicata brusc duce la un amestec si mai bogat si poate ineca motorul.

Daca mai tineti minte la Logan au avut o problema in soft, dar pe invers: rateuri la rece tot pe motiv de amestec prost. Eu unul nu mai apas ambreiajul la start inca de la prima iarna cu masina actuala. Am constatat ca nu e nevoie, ba chiar e mai rotund mersul motorului imediat dupa prima cheie.

Cred ca softul e de vina in 90% din cazuri, si as mai banui schimbarile prea bruste de temperatura de pe o zi pe alta. Reset va rezolva problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corect cu ambreiajul, dar dupa aceea trebuie sa-i dai drumul incet si numai dupa ce apuca motorul sa imprastie uleiul pe unde e nevoie. Cat e amestecul foarte bogat, dupa prima cheie, o sarcina suplimentara aplicata brusc duce la un amestec si mai bogat si poate ineca motorul.

 

Si eu pornesc masina cu ambreiajul calcat, la rece, dar dau drumul ambreiajului imediat dupa pornire. Nu mi s-a intamplat niciodata sa se "innece" motorul; singura reactie este ca are tendinta sa plece un pic in fata (marmelada in cutie :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ultima remarca n-are vreo legatura cu realitatea, reset poti da de 7 ori pe zi sau pe noapte fara sa-ti dea Patriciu bonuri. Duminica noapte (+2'C) am alimentat de OMV, benzina Cararea 95, pe ultimele bonuri primite (cado), abia mi-a plecat din benzinarie, tremura motorul ca varga si mi s-a oprit de 3x la o manevra de parcare. Un simplu reset a rezolvat problema. Daca tu ai prejudecati si nu vrei sa urmezi un sfat tehnic, textul tau din debutul topicului se potriveste perfect la rubrica "Impresii despre ..."

 

Incearca si cu o solutie de curatat injectoarele ..la mine a dat rezultate f bune! Bine masina pornea la sfert,problema era insa cu micile ezitari(smucituri) in acceleratie cu motorul rece mai ales...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cu privire la benzina : care e diferenta intre benzina de iarna si cea de vara ?

 

Benzina de iarna este diferita de cea de vara din punct de vedere al volatilitatii (pentru a se asigura un amestec cat ma omogen).

O benzina de vara atunci cand temperatura este scazuta este mai putin volatila decat una pentru iarna (cam 25%), prin urmare este posibil sa apara si astfel de simptome.

 

@Night Elf

Incearca un reset si incearca sa schimbi benzina dupa ce ai golit cat de mult din rezervor. Din experienta proprie OMV95 provoaca uneori tremuraturi, parca masina "ar vrea sa-si dea in bot"

Edited by alins75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu pornesc motorul la rece cu ambreiajul apasat si il eliberez incet, dupa ~10 secunde. Nu am simtit niciodata vreo schimbare in mersul motorului dupa ce am eliberat ambreiajul.

In alta ordine de idei cred ca ECU-urile s-au "zapacit" in urma schimbarilor de temperatura din ultima vreme. Exemplu: dimineata, frig(zilele astea in jur de 5 grade), motorul porneste repede, turatia urca imediat, ramane constanta si scade apoi usor pana aproape de relanti(deci o pornire normala, buna). Seara, la ora 6:30, dupa ce masina a stat jumate de zi in soare se schimba treaba: porneste, turatia urca normal, stai asa 5 secunde, scade aproape sa se opreasca, tremura de 2 ori, apoi creste iar si se stabilizeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unu am mai observat fluctuatii de turatie... si asta nu cu motorul rece ci chiar foarte bine incalzit in mijlocul zilei ... de la benzina ? Folosesc mol 95 sau carerra 95... si masina de abia are ~3500 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Alins75, dar se apasa ambreiajul doar sa te asiguri ca te afli in pozitia Neutru la cutie dupa care se ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj. Motivul: toate motoarele cu injectie asistata sunt reglate sa pornesca cu o mica sarcina, asa cum se face si procedura de Idle Learning, cand se dozeaza cantitatea de aer necesara. Daca apesi pedala de ambreiaj, deja ai mai mult aer decat este necesar. Deci, la prima actionare a demarorului nu se apasa vreo pedala, cum a observat corect Perfidus.

Altfel, ECM-ul nu se zapaceste, ca orice computer, el face, intotdeauna, doar ce i-ai zis sa faca, el tine minte dozajul de aer de la ultima invatare si "caracteristicile" ultimei benzine, motiv pentru care eu am recomandat Reset dupa fiecare alimentare, imediat dupa ce ai eliberat pompa de alimentare. Se pierde un minut in plus in benzinarie, dar se castiga mult, se obliga computerul sa incarce conditiile default si sa se invete cu noua benzina. Indiferent ca alimentezi tot timpul de la aceeasi pompa, benzina va fi, intotdeauna, alta.

 

Producatorii de benzina se obliga prin normativ sa asigure "benzina de vara" intre 1 Aprilie si 30 Septembrie si "benzina de iarna", intre 1 Octombrie si 31 Martie. Dar asta nu inseamna ca si la distributie ajunge benzina care trebuie, drumurile ei de la producator la pompa fiind mult mai intortocheate, la noi. Diferenta dintre ele este la indicele de volatilitate (25%), dependent de temperatura ambianta. Benzina, daca nu este volatila si nu este imprastiata sub forma de vapori in cilindru, nu se aprinde instantaneu.

 

Astept raspunsurile la celelalte doua intrebari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolin, chestia observata de mine nu depinde de benzina, pentru ca am aceeasi benzina de vreo saptamana. De ce dimineata, la rece porneste ca la carte si seara, cand este mai cald afara, face pe dos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Night Elf, eu, in locul tau, as schimba benzina, as baga un aditiv si m-as pregati de schimbat bujii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... De ce dimineata, la rece porneste ca la carte si seara, cand este mai cald afara, face pe dos?

Motorul tau este un unicat. Daca nu-l aduci la Bv, sa-l ascult cu stetoscopul, nu-ti pot da un raspuns. Oricum, pana atunci, baga-i niste aditiv de curatare valve + injectoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inspirat de cele scrise aici, m-am dus frumusel la masina, sa plec de la servici spre casa si m-am decis sa nu mai apas ambreiajul la pornirea motorului. Si bine am facut. Dupa ce in ultimele multe zile, masina a pornit aiurea seara, motorul a pornit normal, mai putin turat decat de dimineata(e si normal, e mai cald acum), turatia a stat constanta ceva timp si apoi a inceput sa coboare treptat, " ca la carte ".

Sper sa nu fie un caz singular, o sa monitorizez situatia si o sa procedez in continuare asa, sa vad daca asta este rezolvarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inspiratie ai avut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ne spui pe sectiunea de matiz, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×