Jump to content
Sign in to follow this  
dinoc

Jante Aliaj De 15" Pe Nubira Ii

Recommended Posts

Salut la toti,

 

Am o Nubira II CDX, de la dealer am luat-o (din nestiinta mea si cea a dealer-ului) cu pneuri 195/65 aliaj R14 - problema este ca-mi freaca roata in exterior (balonajul mare) in contra-aripa spate cand am 2, 3 peroane in spate cand intru in vre-o groapa.

 

Conform manualului masinii trebuia sa aleg 195/55 R15 -- ceea ce si vreau sa fac, problema este ca nu stiu daca conteaza sau nu latimea jentii ?

 

Unii producatori au jentile de 15" late de 7" altii le au late de 6,5 " ... mai subtiri de atat n-am remarcat ...

 

V-ati lovit careva din voi de asa ceva ?

 

Conteaza ce latime ar trebui sa aleg pt jantele de 15", tinand cont ca pneurile vor fi 195/55 R15 ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Motor 1,6 - 16 valve (cred) - 106 cai putere - ar avea vreo importanta motorul aici ?

Share this post


Link to post

Da are legatura motorul.Conform tabelului de mai jos iti trebuie jante de 6J 15 pentru caucicurile pe care le ai.

jante_si_cacuciucuri_nubira_2.JPG

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns, dar jante de 6x15 n-am vazut (din ce m-am uitat pe net) decat de tabla. Ma insel ?

 

Cele mai subtiri jante de aliaj pe care le-am vazut sunt de 6.5", majoritatea fiind de 7" .

 

Pneul 195/55 R15 poate fi pus (din ce-am inteles) pe oricare janta de 15 cu latimi intre 5,5-7

 

Intrebarea care ma framnata ar fi: daca este vreo diferenta intre J6.5 si J7 jante aliaj 15" (vreo posibila problema de frecare) in combintaia pneuri 195/55 R15 ? are vre-un sens intrebarea mea ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Diferenta intre 6J si 6,5J este de 1,27 cm care impartit la 2 ar fi cam 0,635cm (cu atit ar inainta cauciucul catre aripa).In realitate e mai mult pentru ca jantele din aliaj sant mai groase ,deci exista riscul sa ajunga cauciucul in aripa.

Share this post


Link to post

hmm ... scuza-ma da' de ce-ai mai imparit la doi ?

 

Diferenta intre 6J si 6,5J este de 1,27 cm care impartit la 2 ar fi cam 0,635cm (cu atit ar inainta cauciucul catre aripa).In realitate e mai mult pentru ca jantele din aliaj sant mai groase ,deci exista riscul sa ajunga cauciucul in aripa.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Adica diferenta va iesi si intr-o parte si in alta(interior si exterior)

Capisci?

Share this post


Link to post

poate n-am eu imaginea clara (nu stiu multe in domeniul asta) ... eu vad lucrurile asa, latimea jantei de 6,5 inch va iesi mai in afara (catre exterior ...) fata de cea de 6 inch cu 0.5 inch => 1,37 cm ... ma insel in contiunare :) ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

nu prea ai imaginea clara. ov_jer are si el dreptate, cand spune ca dif se imparte in mod egal in ambele parti, asta fiind unul din cazuri.

mai pot fi cazurile in care diferenta se poate duce numai in fata, cazul cand se duce numai in interiorul jantei sau poate fi impartita inegal.

trebuie sa fii atent la janta, pt ca de cat de mult iese sau nu in exterior janta depinde de model si de offset-ul jantei. (pozitiv sau negativ)

cu putina imaginatie ai sa-ti dai seama de problema.

post-190-1105994624_thumb.jpg

post-190-1105994649_thumb.jpg

post-190-1105994703_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc pentru lamuriri.

 

In concluzie, a incercat cineva pana acum jantele aliaj de 15 inch 6.5J sau 7J ?

 

Pana acum nu am aflat un raspuns exact desi cei de la Alessio sau OZ Racing arata pe site-urile lor ca s-ar potrivi fara probleme:

 

http://www.ozracing.com/eng/car/index.php?..._list&id_wheel=

 

http://www.cartuning.ro/alessio.php

Share this post


Link to post

Am incercat azi 195/55 R15 cu jante 6.5Jx15, am testat cu trei persoane pe bancheta din spate ~ 200 kg ... si din pacate tot freaca la cate o groapa mai mare .

 

Cum mi s-a sugerat ... probabil am nevoie de jante 6Jx15 sau de undele care sa intre mai inauntru (?) ... dar nu stiu unde pot gasi asa ceva ... din ce-am cautat n-am gasit (de aliaj).

 

Stie careva unde as putea gasi asa ceva, sugestii unde sa caut, ..., cineva care vinde ... ?

 

De asemena, stie careva daca jantele de 15 de pe Leganza se potrivesc la Nubira ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post
Cum mi s-a sugerat ... probabil am nevoie de jante 6Jx15 sau de undele care sa intre mai inauntru (?) ... dar nu stiu unde pot gasi asa ceva ... din ce-am cautat n-am gasit (de aliaj).

Stie careva unde as putea gasi asa ceva, sugestii unde sa caut, ..., cineva care vinde ... ?

De asemena, stie careva daca jantele de 15 de pe Leganza se potrivesc la Nubira ?

cauta-ti pe 15 de opel vectra, modelul ca o panza de paianjen (cu multe spite) ca sa zic asa.

jantele de leganza ca model sunt bagate inauntru, dar atentie sunt in 5 prezoane.

Share this post


Link to post

de opel vectra, si sunt pe 6Jx15 in 4 prezoane ?

 

pana gasesc asa ceva, credeti ca combinatia janta aliaj 6Jx14 merge ok (fara probleme de frecare) cu pneu 185/65 R14 ?

 

Intreb asta deoaree jantele de 14 pe care la am acu sunt late de 6 inch, iar cele originale ale Nubirei sunt late de 5,5 inch si sunt mai inauntru (parca, nu-s sigur de asta) ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post
de opel vectra, si sunt pe 6Jx15 in 4 prezoane ?

 

pana gasesc asa ceva, credeti ca combinatia janta aliaj 6Jx14 merge ok (fara probleme de frecare) cu pneu 185/65 R14 ?

 

Intreb asta deoaree jantele de 14 pe care la am acu sunt late de 6 inch, iar cele originale ale Nubirei sunt late de 5,5 inch si sunt mai inauntru (parca, nu-s sigur de asta)  ?

 

 

Poate am citit eu prea repede ce ati scris voi aici, dar tu ai vrut sa schimbi jentile de 14 inch cu unele de 15 ? Am inteles bine ? Nu sunt expert, dar s-ar putea toc mai de aceea sa frece. S-a marit diametrul rotii...

 

In fine, la mine in certif. de inmatric. al masinii (Nubira IICDX) zice anvelope 185/65R14 fata si spate, banuiesc ca si la tine e la fel... In concluzie daca ai deja jenti de aliaj (am inteles ca e CDX), n-ai putea sa schimbi doar pneurile cu unele potrivite (ex. 185/65R14) si gata ? Sau imi scapa mie ceva ? :redface:

Share this post


Link to post
pana gasesc asa ceva, credeti ca combinatia janta aliaj 6Jx14 merge ok (fara probleme de frecare) cu pneu 185/65 R14 ?

o sa vina urat. crede-ma. un pneu de 185 este un pic cam ingust pt o janta de 6.

incearca 195/60 R14 cum am eu pe espero. diferenta nu-i decat de 6mm in minus.

Share this post


Link to post

dintr-un motiv anume Daewoo Romania are omologat doar 185/65 R14, in Coreea sin-n alte tari pe langa acesta mai este omologat si 195/55 R15 (care-i echivalentul in diametru a celei cu 185 ...) - numai ca au nevoie de janta 6Jx15 - de care nu gasesti .

 

Altfel, daca te uiti in manualul masinii ai sa vezi ca este specificat ce-am spus eu mai sus (adica si 195/55 R15).

 

Eu am incercat 195/55 R15 cu janta 6,5Jx15 si mi-a frecat cu trei persoane in spate (~ 200 kg) la gropi mai maricele (frecare s-a facut in spate buza aceea indoita in interior a contra-aripii la 90 grd) .

 

In concluzie ori am nevoie de janta 6Jx15 ori vre-una 6,5Jx15 care intra mai in interior ... pm ... oricum nu stie nimeni raspunsul exact .. pe cati am intrebat de la Daewoo toti mi-au spus altceva... iar solutiile pe care ti le dadeau - sa indoi buza aceea, ori arcuri sport, ori ... adica tuning cu alte cuvinte :)

 

Cel mai probabil ar fi fost nevoie de jante originate 6Jx15 Daewoo , alea s-ar fi potrivit dar la noi nu se comercializeaza :)

 

 

Acum am 185/65 R14 cu jante 6Jx14 si arata bine - in nici un caz urat.

 

Cu 195/60 R14 si 6Jx14 iar o sa ai problema de frecare de mai sus, mi-au spus oameni patiti de la Daewoo.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post
Cu 195/60 R14 si 6Jx14 iar o sa ai problema de frecare de mai sus, mi-au spus oameni patiti de la Daewoo.

trebuie sa-ti spun ca sunt sceptic. de inaltime nu e nici o problema:

185/65R14 = diametru 596 mm

195/60R14 = diametru 590 mm

iar vizavi de latimea mai mare cu 10 mm, tradusa practic in 5mm de o parte si de alta a rotii, trebuie sa recunosti ca e insignifianta.

Share this post


Link to post

nu m-ai inteles:

 

- frecarea-i din cauza latimii sau cate de mult iese roata in afara - n-are treaba cu inaltimea

- frecarea se face in buza din contra-aripa - adica sus in talonul lateral al rotii

 

- 185/65 R14 ~ 195/55 R15 - sunt echivalente (poti sa calculezi)

- deasemena cele doua sunt trecute chiar si in manualul masinii Nubira ca fiind acceptate

- doar ca pentru 195 ai nevoie de janta 6Jx15 ... de care nu gasesti - si s-ar putea ca janta asta sa trebuiasca sa mai fie intr-un fel (ceva legat de cat de mult intra in interior sau iese in exterio ... nu stiu cum ii zice tehnic)

 

- am incercat 195/65 R14 cu 6Jx14 si freaca

- am incercat 195/55 R15 cu 6,5x15 si freaca

 

- altora mi-au spus ca le-a frecat si cu 195/60 R14 6Jx14 ... - eh aici s-ar putea sa nu-ti frece daca folosesti janta originala Daewoo care-i 5,5Jx14 si-i mai inauntru ... asa s-ar putea sa nu-ti frece

 

- in concluzie combinatiile cu 195 merg totul este sa gasesti janta potrivita - pe care eu n-am gasit-o iar Daewoo nu comercializeaza de 15" pt Nubira

 

- poate la Espero o fi altcumva ...

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

ce sa fie altcumva la espero? singura observatie inportanta e ca aripa spate e destul de evazata, a.i. poti sa-ti faci ambitia si cu roti de 17''. (vezi poza)

post-190-1106513715_thumb.jpg

Share this post


Link to post

nu era vorba de cum e la espero :) ... cel cu espero isi dadea cu parerea despre rotile pt nubira, iar eu iam spus ca poate "o fi altfel la espero"

 

- misto rotile tale, sunt chiar de 17" ? cat ai talonul acolo, 45 ?

- n-ai probleme de frecare cu ele ? sau ti-i facut vreo modificare la caroserie ?

- cat de lata e janta ? 7J ori 7.5 J ?

Share this post


Link to post

in poza nu-i masina mea, e poloneza...

e posibil sa aiba niste amortizoare reglabile. janta e clar ca e de 7 si cauciucul cel putin de 205.

in rest nu are nici o modificare la aripi. s-ar fi observat.

Share this post


Link to post

mda ... una din sugestiile celor de la service-ul Daewoo - unde-am testat roata 195/55 R15 cu 6,5J15 - a fost sa-mi pun arcuri sport pe spate ... asta inseamna tuning deja (masina-i noua n-are decat 2 luni - inca nu-s pregatit de asa ceva :) )

 

- si totusi daca as gasi janta care trebuie 6Jx15 - cu inset/outset-ul corect - sunt convins ca roata s-ar potrivi fara probleme - din pacate nu-i nimeni in stare sa-mi spuna ce inset/outset ar trebui jantei si in al doilea rand n-am gasit jante 6Jx15

 

vis a vis de inset/outset : http://www.chris-longhurst.com/carbibles/i...tyre_bible.html

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca ar trebui sa gasesti o janta care sa aiba offset-ul necesar pentru a putea pune caucioace de 195 ... iata specificatiile Fondmetal (producator jante aliaj) pentru Nubira/Espero

post-3-1106831463_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Foarte interesant si util ce-ai gasit !!! Sper sa fie si corecte (datele de acolo).

 

Eu testasem 6,5Jx15 ET 37 (de la Oz Racing) si mi-a frecat in contraripa - deci conform tableului ar fi trebuit o janta cu offset mai mare - ET 40 sau ET42 (adica janta asta ar intra mai adanc , ma insel ? )

 

Ca fapt divers: janta originala aliaj Nibira II are 5,5Jx14 ET49 !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...