Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Revizie 40000 Km Matiz

Recommended Posts

- cum merge frana ?

- cum erau placutele vechi ?

Acum vezi tu cum mearge un Matiz autentic.

 

Si eu schimb uleiul des, la inceput de vara si la inceput de iarna, dar mizerie in motor tot se strange, iar uleiul se murdareste dupa 2000 km. Asa ca o data la nu stiu cand bag un ulei ieftin, merg ceva cu el, apoi golesc si pun uleiul bun. Cica ar exista un detergent pentru spalat motorul, dar eu n-am vazut. Stie cine, ceva ? Ca mi-e tarsha sa dau baia jos si sa spal totul la greu.

Share this post


Link to post

Pai exista nishte flacoane de aditiv care se pun in ulei, se lasa la relanti vreo 10 min si cica curata motorul(costa vreo 150k).Nu pot garanta efectul cu toate am folosit asa ceva. Nu ai de unde sa stii daca e curat sau nu motorul fara sa-l desfaci.

Share this post


Link to post

Cum se cheama flaconul ala ?

Share this post


Link to post

Engine (Motor) Flush se cheama zeama respectiva, eu am luat Shell si am spalat Fiatul la matzele lui ... care este. In general, se gaseste la benzinarie, magazine piese auto, Metro, Selgros ... eu am luat din Metro.

 

Am intrebat de pasuirea placutelor fiindca am senzatia ca am pedala de frina mai elastica decit era, dar nu am simptomul clasic de aer in instalatie, adica intarirea progresiva la pedalat ... masina frineaza bine, dar intr-un fel altfel decit eram obisnuit ...

Share this post


Link to post

Senzatia asta este si la franele mele dupa ce am renuntzat la coreenele originale care mi se pareau prea hard. Pentru cei obisnuiti cu o cursa mai lunga la pedala de frana adaptata mai bine la situatiile variate este o placere. Blocarea rotilor apare doar la apasarea "hotarata" a pedalei, lucru bun la franrea pe suprafete alunecoase. In plus, vor fi multumiti si ceilalti din masina care nu vor mai fi proiectati inainte la cea mai mica apasare de pedala. Cei mai nemultumiti pot fi cei carora le place sa franeze "in ultimul moment" si la care o cursa mai scurta la pedala este vitala.

Share this post


Link to post

Si ce placute ati pus, maestre? :osanale:

Share this post


Link to post

Fabricat in Romania = Phoenix Industries = licenta germana Tigril = model PH0017/17 = 270 kLEI = 2 perechi.

Am mers pe principiul: mai des si bine, decat rar si prost. Nu sunt exceptionale, dar nici de aruncat. Oricum, pot schimba 5 perechi la pretz de una. Curbarea vechilor placutze si duritatea lor m-a trimis in extrema dreapta. In plus, defapt in minus, n-am gasit atunci Ferodo Soft.

Share this post


Link to post

Eu am ramas restanta cu cureaua. Stie cineva cam cate ore tehnologice revin schimbatului curelei? Daca vine prea mult mai degraba de banii astia ma duc la metro si-mi iau chei inelare si mi-o schimb singur, doar folosesc rampa baietilor de la Daciaclub. Nasol e ca nu merge cu chei normale. au fost normali astia cand au infipt alternatorul acolo oare? :wallbanger: Nu puteau oare sa faca schimb cu compresorul de AC?

Share this post


Link to post

Facut revizia de 40 K

 

Am constatat cu stupoare ca la revizia de 20000 - service-ul unde am facut revizia atunci (si care intre timp a pierdut autorizatia) - nu mi-a schimbat bujiile. Cele de acum aratau groaznic de uzate. In plus una era ciobita si alta fisurata. Culmea ca motorul mergea totusi in trei cilindri (altfel as fi simtit ca ceva era in neregula)

 

In rest

 

-schimbat filtru de aer, filtru de ulei, de benzina - piese de origine

-ulei halvoline 5w40

-bujii Champions

 

Cureaua de la alternator - cei din service-ul au afirmat ca la toate matizurile la care fac revizia au schimbat-o la 60000 - tot ce au facut a fost sa o verifice cu atentie (masina urcata pe elevator) - si sa o mai intinda un pic.

 

Antigel-ul l-am schimbat cu vrei trei saptamani in urma (Prelix)

 

Ca o prima impresie - motorul "suna" mai bine decat inainte. Si parca este un picutz mai nervos

 

In total m-a costat 295 RON

Edited by Indigo

Share this post


Link to post

Schimba totusi cureaua la alternator acum, scrie si in manual ca se schimba la 40 de mii de km, costa 150 de mii cureaua si 200 manopera, lasa-i pe mecanici cu ale lor, pana la urma tu mergi cu masina, nu ei, si chiar nu se merita sa te zgarcesti. Nu vrei sa stii cum e sa se rupa cand esti la mama naibii, mai ales cu pocnitorile de baterii de la matiz.

Eu am schimbat cureaua pe la 48 de mii de km (cu 5 zile inainte sa dau masina, grrrrr) si nu-ti zic ce plina de crapaturi era. Crede-ma ca n-as mai fi avut curajul sa merg pana la 60 de mii cu ea.

 

Am ramas in pana de curent (diode distruse) cu oltcit-ul lui taica-miu acum 8 ani si atunci am avut ocazia sa explorez popasul de la intersectia de la Gura Ialomitei-Calarasi, la 10 km inainte de bacul de la Giurgeni cum vii dinspre Slobozia. Se putea si mai rau, adica sa raman in camp, eventual si iarna, nu venind de la mare, nu la un popas cu telefon fix de unde am putut sa chem pe cineva cu alta baterie sa ajung acasa (100km).

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

te a costat putin (295ron). am facut si eu revizia luna trecuta si m a costa 484.01ron. fara programare.

 

 

ulei motor helix ultra shell 3L ...103,49ron

bujie aprindere Champion (cielo).. 3buc...16,35ron

antigel mol evox G48 1L... 20ron

filtru de aer matiz... 22ron

filtru ulei MatizTicoDamas 1buc...10ron

filtru benzina NubiraLeganzaMatiz 1 buc... 23ron

set placute frana Matiz.. 139,23ron

manopera totala... 149,94

 

total revizie 484,02RON

Edited by viorem87

Share this post


Link to post

Facut revizia la 42000 km, Autonet.

Am schimbat filtre, placute frana, curea alternator (la initiativa mea si bine am facut ca avea crapaturi), valva PCV (nu stiu daca era necesar), ulei motor, ulei cutie (Agip 75w90), reglat distanta electrozi bujii.

Cost 5,6 mil (materiale + manopera)

 

Am masina de 4 ani si un tip de la service mi-a zis ca ar trebui schimbata si cureaua de distributie, chestie care se face cu programare, din timp, si costa 1 milion si ceva. N-am schimbat-o dar sunt curios ce parere aveti despre asta...

Share this post


Link to post

Este bine s-o schimbi daca masina are deja 4 ani. Deobicei se schimba la varsta asta chiar daca masina nu are inca 60k. Amortizoarele pe spate le-ai testat? Deobicei fac si ele figuri pe la 40 k.

Share this post


Link to post

Amortizoarele de pe spate le-am schimbat de 3 ori pana acum, cat era in garantie. Tot mai pacane la gropi dar cred ca isi fac treaba. Sincer, m-am saturat sa tot schimb amortizoare. Troncane putin, si ce daca?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Poti sa ne spui si cate ceva despre Autonet, noutati, ca asa am citit vechile posturi, bineinteles nu aici :thumbl:

Share this post


Link to post

Nu stiu ce ar merita spus, nu am remarcat ceva deosebit.

M-am programat acolo cu cateva zile inainte, m-am conformat programarii, si masina a intrat pe mainile unui pusti care s-a aratat a fi de treaba si care stia ce are de facut.

Hai sa zicem ca m-a surprins putin media de varsta a mecanicilor. Cam mica... dar pareau pe meserie.

Ma rog, de valva pcv am adus eu vorba.

 

A, si sa nu uit! O fisa din partea firmei pt. automatul de cafea...

Share this post


Link to post

Dat fiind ca am gasit informatii utile aici pe forum m-am gandit sa ajut si eu comunitatea cel putin prin impartasirea experientei mele de la revizia de 40.000 km a unui Matiz (al prietenei mele).

 

Revizia a inclus urmatoarele piese:

- filtru de aer

- filtru de ulei

- filtru de benzina

- ulei (s-a pus Mobil 10w40) - 3l

- curea alternator

- bujii (Genuine GM - Bosch)

- antigel - 2l

- apa distilata - 1l

- valva PCV

Total costuri piese: 200 RON

 

Piesele au fost cumparate in marea lor majoritate de la magazinul de la Muncii (filtru aer, filtru benzina, ulei, antigel - cost total 150 RON) o alta parte de la magazinul de la Dimitrov (de langa diverta: filtru motorina, curea alternator: 20 RON), iar bujiile au fost cumparate din service-ul Radacini de la Dimitrov (30 RON).

 

Revizia s-a facut in serviceul Radacini de la Dimitrov iar opertiunea a costat 130 RON.

Costul total al reviziei: 330 RON.

 

Caracterizare service:

Plusuri:

- poti sa stai langa masina

- mecanicii chiar daca nu sunt foarte binevoitori iti raspund la intrebari si iti explica atunci cand intrebi

- lucreaza destul de repede (si destul de bine)

- au deschis si sambata (ceea ce pentru noi a fost un avantaj)

 

Minusuri:

- nu fac programari sambata (asa ca m-am prezentat dimineata la 8 si cat am iesit afara sa fumez o tigara pana sa vina receptionera, au intrat 4 insi in fata mea)

- m-am certat cu ala care mi-a facut intrarea in service, ca cica nu accepta sa lucreze cu piesele clientului si ca data viitoare nu ma mai primeste in service (sa mor eu, astia ne iau de prosti). Eu i-am spus ca daca nu poate sa imi dea garantie pe lucrari sa se duca sa dea in judecata Mobil-ul pentru ulei, GoodYear pentru cureaua de la alternator, etc si sa ma lase pe mine in pace

 

Cam asta a fost.

Am sa incerc sa mai intru zilele astea pe aici sa mai raspund la eventualele intrebari ulterioare.

Share this post


Link to post

Revizie de 45k la matiz. Cost total 828.06 ron piese+199 ron manopera.

S-au inlocuit:

-Bascula stanga, bolt

-bujii bosch WR8DCX+

-curea alternator - schimbata la cererea expresa a mea si s-a dovedit ca am avut dreptate (mecanic: ''Domnle, dar chiar le stiti toate defectele?'')

-filtru ulei

-filtru benzina

-filtru aer

-ulei GM 5 w30

-placute frana fata

-baterie

-lama stergator fata stanga/dreapta si luneta

-ulei cutie Hykomol synt 75w90

-set capace roti 13"

-4 litri solutie spalat parbriz.

Share this post


Link to post

Salut,

 

tocmai am fost azi la revizia de 40K, la Iricad Traian (Galati) si am fost taxat dupa cum urmeaza:

  1. Ulei Mobil 5W40 (Full S): 3x35,1 = 105,30
  2. Filtru ulei: 11,50
  3. Filtru aer: 19,80
  4. Filtru benzina: 21,80
  5. Placute frana: 109,80
  6. Bujii (Bosch ?!?): 3x11,2 = 33,60
  7. Lichid frana (Mobil): 19,50
  8. Antigel Delkol: 2x18,5 = 37,00
  9. Apa distilata: xx1,4 = 2,80

Total manopera: 185,34

Total piese: 361,1

---------------------------

Total: 546,44

TVA: 103,82

===============

Total general: 650,26 :scarpin:

 

La "manopera" a mai intrat: echilibrat roti + schimb lichid frana si racire + dat cu vaselina la rulmentii spate.

 

V.

Share this post


Link to post

Tocmai ce am venit de la revizie. Locatie Autonet Giulesti.

 

Km 44200

 

S-au efectuat urmatoarele operatiuni:

 

SCHIMBURI:

 

ULEI MOTOR

 

FILTRU ULEI

 

FILTRU AER

 

FILTRU BENZINA

 

PLACUTE FRANA

 

ULEI CUTIE VITEZE

 

BUJII

 

CUREA ALTERNATOR

 

CABLU AMBREAJ

 

BUCSA PEDALA AMBREAJ

 

1 BEC(cel de la numarul din spate)

 

 

VERIFICAT+ STRANGERE ARTICULATII

 

CURATAT SABOTII+VASELINA RULMENTI

 

REV ELECTRICA

 

PUS PE SCANER-> totul ok :)

 

Total ~ 700 ron ( manopera + piese)

 

Toate piesele+uleiuri au fost cumparate de mine, la autonet doar manopera (291 ron)

 

Plusuri

 

-nu mai agata la retrogradare in vit II, nu ma caraie intr-a 3-a.

-schimbarea vitezelor se face mult mai usor.

-motorul silentios

-masina parca se infige putin mai bine

 

Minusuri (aici numai vina mea)

 

-am cumparat un cablu de ambreaj care se pare ca nu era original...bucsa de la cablu era ff elastica si subtire...drept urmare s-a slabit si de abia mai puteam baga in viteza...m-am intors la ei sa mi-o puna pe cea veche de la vechiul cablu...acum merge foarte bine. Sper sa n-am si alte probleme cu cablul cumparat de mine(ulterior am aflat ca la autonet aveau original, exact ca cel pe care-l dadusem jos) :( Cablul l-am luat de la magazinul daewoo din dr. taberei...asa ca v-as sfatui sa cumparati de altundeva daca aveti nevoie. Asta e, m-am intepat.

 

 

Pareri service:

-a intodeauna serviciile au fost ireprosabile, am nimerit tot la baietii care mi-au facut pana acum reviziile ( daca mergeti la ei intrebati de SOARE, asa am inteles ca-l cheama pe baiat-e super de treaba) stie si de forum, posibil sa fie printre noi, asa ca-l salut daca citeste postul asta :)

- nu a comentat nimeni ca am venit eu cu uleiul si piesele :)

 

Mici probleme ale masinii:

 

-s-a constatat ca are un mic joc la pivotul stanga. Mi s-a zis ca nu e deloc grav dar la revizia urmatoare o sa ma ocup de el.

-posibil sa am vreun injector infundat, mecanicul mi-a recomandat un aditiv pe care l-am si bagat azi la plin. Daca la urmatoarea revizie e la fel o sa curat si injectoarele.

 

Per total f multumit.

Share this post


Link to post

@stryder Te lasa sa stai langa masina? Si eu trebuie sa ajung in curand la revizia de 40k si ma gandeam sa ma duc la ei.

Share this post


Link to post

Da, te lasa.

Am observat ca ora de manopera s-a scumpit cu 6 ron, anul trecut era 23 ron, acum 29.

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Tocmai m-am intors si eu de la revizia de 40k. facuta la Autonet Giulesti.

Schimbat filtru benzina, curea alternator, lichid de frana si antigel. Verificat articulatii, saboti, placute. Total 270 de lei manopera+piese. Cureaua alternator initial nu au vrut sa o schimbe ca a zis ca arata bine dar la insistentele mele au schimbat-o. Cand a dat-o jos s-a dovedit ca era varza. Uleiul la motor si la cutie nu am vrut sa il schimb la service, ma voi ocupa eu personal in weekend ca nu am mai surubarit de mult. Sunt multumit de serviciile lor cu o singura exceptie: antigelul. O sa il schimb si pe asta in weekend. Au pus un antigel romanesc care se numeste "antigelro" dintr-un ambalaj ciudat ce avea o eticheta ziceai ca e scoasa la imprimanta, si mai costa si 5 lei in service. Nu prea am incredere intr-un antigel care costa 5 lei in service. Din pacate am vazut prea tarziu ca il refuzam, deja il pusese.

Share this post


Link to post

am facut si eu revizia de 40.000 la 38.000 reali, pentru ca uleiul daewoo 10w30 (pus fara sa fi cerut) se apropria vertiginos de 10.000 km si motorul nu parea ca functioneaza ok, tremura, mai rau decat trebuia la relantii...si cum am dat de bani i-am spart pe revizie.

 

masina are 2 ani si cateva luni...si azi la Autoklass a luat urmatoarele la bord:

 

-ulei castrol magnatec (3l) -120ron

-filtru ulei (corean) - 20 ron

-filtru aer (corean) - 20ron

-filtru benzina (corean) - 23ron

-bujii NGK (cu Y la final) - 36ron

-fise (gm) - 50 ron

-ulei cutie viteze Total 75w80 (nu se recomanda cu 85 sau 90 - omoara rulmentii) - 77 ron (a intrat 2,2 pana sa curga).

-montat becuri H3 philips blue vision (Aspad buc)

-testat cu testerul pentru parametri.

-verificat trenul de rulare si saboti frana.

 

Piese (-becuri): 346 ron

Manopera: 203 ron

 

Total: 549 ron + 30 ron (mecanic+electrician)

 

Dupa...motorul nu mai tremura, urca usor in turatii, cutia se comporta f bine acuma, dar despre impresii la cutie vad maine de dimineata.

Preventiv am pus si benzina omv100.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...