Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Alte Scaune Pe Masini Gm

Recommended Posts

Cand intrebam daca scaunul de la modelul / marca X se potriveste la modelul / marca Y intrebarea contine 2 aspecte :

 

1. distanta dintre gaurile ( 4 ) de prindere ale sinelor sa fie aceeasi ( 0 modificari )

2. Dimensiunile interioare ale masinii intre fata de usa si cotiera / frana de mana sa suporte latimea unui alt scaun.

 

Din cate cunosc 100% din scaunele din masini sunt prinse pe podea prin 4 suruburi prin intermediul unor sine.

Pe acele sine se poate foarte usor adapta un sistem gen chenar de fier / cornier / otel / samd cu intaritura in X care sa faca intermedierea dintre pozitiile gaurilor din sine si pozitiile gaurilor din podea.

Practic orice om cu cat de cat niste scule + aparat sudura sau maistru de profil o poate face foarte usor. O operatiune de 30 minute.

CUm cele 4 suruburi au cam 1 cm diametru ele vor suporta, in cazul celui mai urat accident, fara nici o problema presiunea exercitata deci cum ca s-ar rupe scaunul nu este o grija.

 

Tineti cont ca aceste modificari sunt COMPLET reversibile in cazul revanzarii masinii. Singura chestie necesara este spatiul de stocare al vechilor scaune de la momentul transformarii pana la momentul eventualei vanzari.

 

De ce scriu cele de mai sus ?

Cu totii stim ca la Daewoo NU exista scaune electrice.

INSA

Niste scaune electrice ( eventual piele ) de la alte marci ce s-ar potrivii ca si spatiu costa ( cele 2 din fata de ex. ) sume de genul 50-150 euro maxim ( aici deja vorbim de scaune reglabile in cel putin 4 directii , eventual cu incalzire )

Mi se pare o suma extrem de acceptabila pt a schimba scuanul de Cielo de exemplu cu un scaun de seria 5 in care se sta extraordinar de bine, incomparabil de bine, full electric si incalzit si pe deasupra si din piele.

Alimentarea este evident o problema inexistenta.

 

Am ajuns la aceste ganduri dupa ce am analizat situatia mea referitor la cat am dat pe masina mea, la ce satisfactie imi ofera, la cat de mult mi-as permite sa iau o alta care sa imi ofere ce imi ofera actuala samd. Am ajuns la concluzia ca o sa tin actuala masina ( in lipsa accidentelor masive sau in lipsa cazului in care o dau peste cap sa iau cele 20 mii pe casco ) multi ani ( 5-6 ).

IN paralel am avut nenorocul sa stau 15 minute in Seria 7 2003. Nici la mama in burta nu am stat asa de comod !

In conditiile in care cele 2 scaune fata sunt la dezmembrari undeva la 3-400 euro ( parerea mea e ca merita ) si presupunand ca loc FIZIC pt ele exista mai raman urmatoarele aspecte :

 

1. Airbagul functioneaza in toate cazurile pe semnal de 12 V acelasi la toate masinile da ? Adica airbagul din scaun este comandat de .. masina si in scaun e montata doar perna si atat, adica pur si simplu vine curent in ea si ea bubuie, corect ?

2. Butoanele ce comanda motorasele ce comanda miscarea scaunului sunt DIRECT conectate la scaun chiar daca sunt pozitionate altundeva ( in cazul seriei 7 pe cotiera ) fara a mai trece prin cine stie ce calculator samd. Adica in teorie daca achizitionez scaunele si cotiera si apoi montez scaunele si repozitionez butoanele pe cotiera mea ( sau in alta parte ) , alimentez airbagul cam asta a fost nu ?

 

Sunt constient ca scaunele cu tetiere active au legaturi intre computerul masinii si tetiera. In acest caz, lipsa interactiunii dintre scaune si computerul masinii originale va duce la INactivitatea tetierei active. IN rest, mai sunt si alte neajunsuri ?

 

La mine de exemplu sub scaun daca reusesti sa te uiti se vad motorasele si doar 6 fire ce vin spre ele. Probabil 2 pentru incalzire, 2 pentru miscarea scaunului si ale 2 pentru airbagul lateral . Aveti idee, e diferita gandirea la Seria 7 ? Adica comanda din buton se duce spre calculator si de acolo la motorase ? ( caz in care nu imi iese shema )

 

 

Am profitat putin mai sus si am prezentat cazul meu, dar topicul isi are sensul pentru ca niste scaune mai performante aduc un plus de :

 

1. confort fizic

2. confort vizual

3. stabilitate in curbe

4. cresterea pretului de revanzare al masinii.

 

Si toate astea la un pret relativ mic.

 

Ce ziceti ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

La Daewoo EXISTA scaune electrice. Vinovata este chiar Leganza. Scaunul soferului este electric. Cine are placerea scaunelor electrice poate face ca mine, adica poate comanda in Anglia (daca are vreun prieten binevoitor pe acolo) scaunul din dreapta, care dreapta la domnii englezi este rezervata soferului deci este tot cu scaun electric. Si astfel face scaune electrice pe toata fata. Bine, e vorba doar de Leganza, dar e bine de stiut.

Share this post


Link to post

De acord cu tine , dar nu cred ca sunt reglabile in 8-14 directii.

NU cunosc despre incalzire.

Spre exemplu , scaunul in care am stat in seria 7 avea urmatoarele reglaje :

 

1. ridicare / coborare a partii din fata a pernei

2. ridicare / coborare a partii din spate a pernei

3. deplasare scaun fata spate

4. suport lombar electric

5. inchidere / deschidere a aripilor de suport lateral de pe perna

6. inaintare / departare a partii inferioare a spatarului.

7. inaintare / departade a partii superioare a spatarului

8. inchidere / deschidere a aripilor de suport lateral de pe spatar

9. inaintare / departare a tetierei

10. strangere / departare a aripilor de suport lateral din tetiera

11. incalzire in 2 trepte ( posibil asta sa fie legata la calc masinii sa tina temperatura la o anumita valoare )

12. memorii

13. NU STIU dar CRED ca aveau si masaj.

14. Ventilare scaun.

 

 

Din toate acestea eu am punctele 1,2,3, 4 manual, 5 + 6 unite adica neseparate pe inaltime, 11 si 12.

Poate ca ar fi de ajuns dar ergonomia celuilalt scaun e indescriptibila in cuvinte.

 

 

Sunt foarte hotarat in aceasta idee si va rog sa ma sfatuiti / ajutati.

Daca un anumit model de scaun incape sau nu , asta ramane sa masor eu.

Multumesc !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Acum nu ca as vrea sa stric bucuria, DAR in primul rand siguranta. Faza cu cornierul si cu sudura nu cred ca e asa usoara, pentru ca trebuie sa te asiguri sa stii ce faci acolo. Nu vrei ca la un impact sa fii ca un tren pe sina aia. Ca paranteza o cunostinta initial studia la aeronautica si a si renuntat intre timp pentru ca la rezistenta materialelor era ceva de genul ce tabla trebuie sa pui pe avion, el zicea tabla de x, si profesorul pai rezista?, si atunci el ei lasa punem mai groasa. In plus cu airbagul, trebuie sa te asiguri ca comanda (triggerul) si ca mufele se potrivesc pentru ca ultimul lucru care vrei sa-l faci este sa ai splicing pe firele de airbag. Citeam mai de mult la Toyota cate chestii sunt inglobate in mufa de airbag astfel incat sa fie cat mai sigura, si era ceva de genul martor de conectare, jumperi de bypass, pini facuti din nu stiu ce chestie antioxidare, si alte asemenea.

Share this post


Link to post
Acum nu ca as vrea sa stric bucuria, DAR in primul rand siguranta. Faza cu cornierul si cu sudura nu cred ca e asa usoara, pentru ca trebuie sa te asiguri sa stii ce faci acolo. Nu vrei ca la un impact sa fii ca un tren pe sina aia. Ca paranteza o cunostinta initial studia la aeronautica si a si renuntat intre timp pentru ca la rezistenta materialelor era ceva de genul ce tabla trebuie sa pui pe avion, el zicea tabla de x, si profesorul pai rezista?, si atunci el ei lasa punem mai groasa. In plus cu airbagul, trebuie sa te asiguri ca comanda (triggerul) si ca mufele se potrivesc pentru ca ultimul lucru care vrei sa-l faci este sa ai splicing pe firele de airbag. Citeam mai de mult la Toyota cate chestii sunt inglobate in mufa de airbag astfel incat sa fie cat mai sigura, si era ceva de genul martor de conectare, jumperi de bypass, pini facuti din nu stiu ce chestie antioxidare, si alte asemenea.

 

 

Ai dreptate ! Siguranta in primul rand!

Share this post


Link to post

mai, nu ati inteles. Sina aia se fixeaza cu suruburi zdravene de scaune, apoi se fixeaza in podea. Scaunul se misca pe sinele proprii, nu culiseaza pe fiarele nou-instalate. Deci se poate baga ce model de scaun se doreste, trebe doar niste plat-bant mai zdravan si suruburi groase, de calitate (nu de la rusi din bazar). O bormasina si niste chei, o rampa, ceva tigari si... un tub de pasta corectoare. Va las pe foi sa ghiciti ce se face cu pasta corectoare.

Share this post


Link to post

A... Cu pasta corectoare nu stiu ce faci, dar cu rampa chiar ca nu faci nimic.

Share this post


Link to post

Cu pasta corectoare faci urme pentru a marca potitia noilor suruburi acolo unde trebe (fara sa te mai complici cu marker etc). Rampa e buna sa nu te bagi sub masina, sa pui cric sau alte chestii.

Share this post


Link to post

Adica dai gaurile prin podea pana pe partea cealalta ?! :-? Nu e mai elegant ca acel platband + cornier + ce o mai fi nevoie sa fie atasat de fix cele 4 piulite existente in caroserie si doar acest platband sa-l gauresti pentru prinderea scaunului?

PS. Cum te complici cu marker-ul?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...