Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Mecmar

Politia Romana Si Posesorul (conducator) Auto

Recommended Posts

... Pe mine ma mai mira un lucru: vad ca multi spun ca viteza excesiva este cauza accidentelor.

Cand vezi unii striviti de un copac pe sosea dreapta, cand vezi unii pupati bot in bot la o depasire si cand vezi unii care parasesc banda lor intr-o curba la dreapta si intra in altii ... care-i cauza ? Dar pietoni loviti pe trecere sau pe trotuar ? Legea o spune mai subtil "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic".

 

Apropo, in cazurile acestea nici nu conteaza cu ce viteza mergi, poti avea viteza legala.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
..E suficient o data sa treci prin asa ceva si privesti lucrurile altfel dupa aceea, mai ales cand te gandesti ce ar fi insemnat sa ajungi in locul acela, la momentul acela, cu 1-2 sec. mai devreme.

 

Hazardul .. el e cel ce de multe ori hotaraste, poate daca era cu 30 de secunde mai rapid trecea. Suna cinic, dar uneori nu tine de noi.

Nu am indrumat pe nimeni sa mearga tare, pina la anti-bing-bang-ul final, in fata legii raspundem in nume propriu.

Un mers barbatesc nu inseamna un musai un mers periculos, dupa cum un mers incet nu inseamna un mers safe.

Nu m-am dus sa votez, sa aleg intre un pesedist cu fata umana si un vames, si oricum, ma refeream si la drumurile europene,

si astea nu sunt sub autoritatea locala.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Daca as fi avut 100 la ora prin Bulgaria acum 2 luni, eram in sant. Avand 130, am reusit sa evit cretina care voia sa vireze la dreapta pe un drum lateral fara sa semnalizeze.

 

Am updatat si semnatura, si asta pentru amenda pe care am luat-o tot in Braila, acum 2 ani, pentru ca am avut impertinenta sa depasesc cu 121 un Loganar care mergea cu 80 la ora spre Slobozia. Legal, ar fi trebuit sa depasesc cu 100, "foarte safe", pentru un drum destul de aglomerat unde stateai minute in sir in spatele vreunui molau.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

"argumentele" devin din ce in ce mai "convingatoare" !

 

Daca as fi avut 100 la ora prin Bulgaria

 

totusi nu sunt un anonim pe acest forum, au mai avut curajul si alti coforumisti sa se suie la mine in masina

 

Loganar

 

destul de aglomerat unde stateai minute in sir in spatele vreunui molau.
Edited by crematory

Share this post


Link to post

Mie mi se pare mai riscant sa merg cu 100 pe europene decat cu 130 si o sa zic si de ce. La 100 la ora vor multi sa ma depaseasca, putini au si masini care sa accelereze bine de la 100 la 130-140 sau chiar mai mult ca sa faca o depasire din scurt si nu o data am fost nevoit sa reduc la 70-80 ca sa le facilitez depasirea in special celor cu masina "nationala". La 130 la ora pe european deja sunt putini care ma depasesc si aia de regula au masini cat de cat potente, care odata intrati in depasire se duc nu o lalaie in contrasens.

Personal ma simt mai safe cand depasesc o masina care merge cu 120-130 decat una care merge cu 80, pentru ca in 80% din cazuri ala care merge cu 80 accelereaza cand te vede ca il depasesti. Ultima oara am patit-o pe centura Bucurestiului cand a trebuit sa accelerez de la 80 pana la 160 ca sa trec de un dobitoc cu o fiesta.

Experienta practica mi-a demonstrat ca atunci cand merg incet, 90-100, multi se baga in depasire din contrasens de multe ori la limita ca te vad ca mergi incet, nu o data fiind nevoit sa franez destul de violent ca sa evit. Cand merg mai tare, acest lucru nu se intampla. Dat fiind faptul ca in ultima perioada merg ceva mai incet, evit sa stau iepure.

 

Pe autostrazi ai doua variante. Ori stai in banda 1 cu maxim 100 la ora ori rulezi cu cat ruleaza cei de pe 2 de regula @150-160 la ora si stai in 2. Am incercat de cateva ori, mai ales in ultima perioada sa merg legal, dar am constatat ca odata intrat in banda 1 ca sa-i fac loc celui ce vine tare din spate imi e mult mai greu sa ies din nou in banda 2 ulterior in special in conditii de trafic intens, asa ca prefer sa adaptez viteza la conditiile de trafic si stau in banda 2 unde rulez cu cat ruleaza coloana de pe 2.

 

Unde e politia? Politia de regula sta la panda, la panda de vitezomani ca asa au invatat ei ca viteza ucide. Parca rolul politiei e sa fluidizeze traficul nu sa-l incurce cu instant-on-uri cand pot provoca accidente in lant.

 

Nu am vaziut niciun echipaj de politie pe drumurile europene care sa-i amendeze pe cei cu utilajele agricole sau pe cei cu carutele care incurca traficul.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
Scuze, dar nu ai zis nimic...

argumentele pentru viteza execesiva imi par puerile.

poate trebuia sa adaug "no comment".

argumentele invocate vorbesc de la sine; bulgarii (desi vorbim de romania); "pretenii" mei; nesimtiti cu logan ... samd.

Share this post


Link to post
Unde e politia? Politia de regula sta la panda, la panda de vitezomani ca asa au invatat ei ca viteza ucide. Parca rolul politiei e sa fluidizeze traficul nu sa-l incurce cu instant-on-uri cand pot provoca accidente in lant.

Mare adevar, din pacate. Ultima isprava cu curcani a fost duminica cand la intrarea intr-o localitate m-am trezit mergand in spatele unui Logan galben. Intrigat de faptul ca nu are nici o inscriptie/emblema cu taxi/scoala de soferi m-am hotarât sa merg in spatele lui cu 50 km/h fix, desi am fost tentat sa calc pedala si sa-l depasesc mai ales ca detectorul nu guita. Aveam banuieli ca e un radar mobil pe care mi l-a mai detectat BZZ-200. Dupa o perioada de mers in spatele loganului cand s-a apropiat o masina de pe contrasens a început sa tipe detectorul; mi-am dat seama ca mârlanii umbla cu veioza si cu greata am mers in continuare in spatele lor. Sigur nu mai aveam permis acum daca-i depaseam. Partea buna e ca n-au pescuit nimic cat am mers in spatele lor.

Share this post


Link to post

Intrebare: au voie sa ia din mers? Ca stiam ca nu.

 

LE: reformulez!!! E LEGAL sa ia din mers? (sa ia= sa inregistreze viteza unui autoturism, nu sa "ia" alceva, ce le dorum noi multor politisti).

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Intrebare: au voie sa ia din mers? Ca stiam ca nu...

Dar cand tu vezi pe vitezometru ca ai peste viteza legala, le dai voie sa te opreasca sa-ti comunice acest lucru sau macar sa-ti trimita o instiintare acasa ?

Share this post


Link to post

Au voie sa te ia din mers. Pe de alta parte, ca o circumstanta atenuanta, daca vrei, sau poate ca scuza, se poate ca doar cand a venit cineva din fata sa ii se fi reflectat undele radarului din el si sa le detectezi tu in spate.

 

Pe viitor: masinile politiei nemarcate au o antena argintie montata pe plafon in partea din spate, cam acolo unde isi pun unii aripioara de rechin, orientata la 45 de grade in spate si sus. Unii au doar baza iar la altii e mai... lunga.

Share this post


Link to post
Intrebare: au voie sa ia din mers? Ca stiam ca nu.

LE: reformulez!!! E LEGAL sa ia din mers? (sa ia= sa inregistreze viteza unui autoturism, nu sa "ia" alceva, ce le dorum noi multor politisti).

 

Spre deosebire de glumele stupide, care circula pe cale orala, chestiile legate de circulatie, trebuie sa le citesti.

 

Ultima isprava cu curcani a fost duminica cand la intrarea intr-o localitate m-am trezit mergand in spatele unui Logan galben. Intrigat de faptul ca nu are nici o inscriptie/emblema cu taxi/scoala de soferi m-am hotarât sa merg in spatele lui cu 50 km/h fix, desi am fost tentat sa calc pedala si sa-l depasesc mai ales ca detectorul nu guita. Aveam banuieli ca e un radar mobil pe care mi l-a mai detectat BZZ-200. Dupa o perioada de mers in spatele loganului cand s-a apropiat o masina de pe contrasens a început sa tipe detectorul; mi-am dat seama ca mârlanii umbla cu veioza si cu greata am mers in continuare in spatele lor. Sigur nu mai aveam permis acum daca-i depaseam. Partea buna e ca n-au pescuit nimic cat am mers in spatele lor.

 

...indiferent daca respectarea regulilor este un reflex constient, sau unul pavlovian (determinat de culoarea/marca nasinii din fata), in cele din urma, rezultatul conteaza > :)

Edited by crematory

Share this post


Link to post

In teorie totul este frumos, dar practica ne omoara. Mi-as dori sa pot respecta vitezele legale, dar la ce infrastructura avem cred ca ar creste timpul de mers de 3-4 ori. Nu stiu cum, cât si pe unde circuli, dar te invit sa parcurgi 300-400 de km de drum românesc (daca se poate ne-european) si sa vad in cat timp îi parcurgi respectând vitezele legale; asta ca sa nu mai vorbim de traversatul tarii de la est la vest.

Share this post


Link to post
Nu e vorba de haiducie, e vorba de o lege care sa fie apropiata realitatii.

 

A cui realitate? :)

Share this post


Link to post

A strazilor actuale, adica a infrastructurii depasite?

 

Eu am mai zis... sunt de acord sa merg legal, dar fa-mi frate autostrazi sa fac 500 de km in 5 ore nu in 10-12 ca in romania.

Share this post


Link to post

Aha... hai sa dam legi dupa realitatea lui Elfu!

Ce facem daca se schimba dupa ce dam legea? De fapt, sigur se schimba, ce facem? Nu mai bine nu mai dam nicio lege decat sa o schimbam tot timpul?

Share this post


Link to post
A strazilor actuale, adica a infrastructurii depasite?

 

Eu am mai zis... sunt de acord sa merg legal, dar fa-mi frate autostrazi sa fac 500 de km in 5 ore nu in 10-12 ca in romania.

 

Adica...asa? :D

 

...Acum vreo 10 zile rulam pe A1 spre Bucuresti cu 170-180 si RX-ul prezent. ...
Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

@ZeNeSeu

 

Nu asa bre. Acolo alergam ca prinsesem utilaje agricole pe Craiova-Pitesti si erau cozi kilometrice daca tin bine minte. Pe autostrada recuperam timpul pierdut pe european. :D

 

@Satori

 

Nu bre, sa le adaptam putin necesitatilor actuale. Respectiv daca s-ar ridica la 70 la ora viteza prin satele traversate de drumuri europene si politia ar sanctiona pe cei care merg cu mai mult de 20 de km la ora sub viteza legala nejustificat, ar sactiona carutasii si pe cei cu utilajele agricole s-ar fluidiza cat de cat traficul, macar pe drumurile europene.

 

Le: De asemenea daca s-ar monta semafoare cu buton la trecerile de pietoni de pe europene ca sa nu mai fii nevoit sa sa opresti din 10 in 10 secunde coloana de masini ca s-a gandit inca un pieton sa treaca dupa ce mai inainte cu 10 secunde trecuse un grup compact (exemplu in acest sens ar fi Balsul care are trecere de pietoni dupa trecere) si acolo se gatuieste rau traficul, iarasi ar fi o sulutie constructiva.

 

Solutii ieftine exista, dar mai presus de orice exista dezinteres. ;)

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Nu dezinteresul e problema, ci lipsa de informare (sa fiu finut) ce duce la tot felul de propuneri "ieftine".

 

Pot sa fortez cu adevarat copii sa nu sara in fata masinilor? Nu.

Pot batranii sa urce pasarelele, presupunand ca am bani sa le fac? Nu

Care e diferenta intre 70kmh si 50kmh in cazul unui impact? Dar din punct de vedere al franarii? Mare.

Cam cat % dintre soferi gandesc cand conduc? Din ce in ce mai putini.

Care este nivelul de pregatire al soferilor? Din ce in ce mai prost. Chiar si soferii prudenti, cu vechime, ce au dus la mormant Dacia de 20 de ani, o ard acum cu viteza pe sosele patriei pentru ca "am masina germana (fiabila, blablabla) cu ESP si airbaguri ce ma vor salva".

 

In conditiile acestea, de ce as mari viteza permisa? Simplu, asa vrea realitatea lui X. Bun motiv.

 

Semafoare cu buton s-au montat, pentru teste. Doua din ele sunt pe Calea Grivitei, in Bucuresti, le stii si tu. Gasisem mai demult un articol in presa despre respectivele semafoare, cineva s-a obosit sa vada cum a mers experiementul. Rezultatul? Dezastruos. Soferii nu erau obisnuiti sa le vada pe rosu si s-au produs multe pupari in fund si cateva ridicari in slavi ale pietonilor. Asta sa nu mai vorbim de copiii ce se joaca cu ele si alte asemenea.

Share this post


Link to post

Pentru asta sunt presemnalizari. Nu e o scuza needucatia pentru o anume dezvoltare, astea se invata ca altfel ramanem cu giratoriul cu prioritate de dreapta, depasirea centrului imaginat intr-o intersectie si alte cretinatati.

 

Realitatea .. e asta de linga arges, aproape de dambovita. Pai de ce sa nu schimbe legea, doar de aia platim gros la 500 si ceva de parlamentari ce au o singura grija, sa schimbe legile cand au interese un partid sau altul sau altele, chiar nu se vede ca pe aia in doare in paispe de oameni, ii doare doar de cum sa-l futileze pe basescu, de cum sa eludeze trimiterea in judecata a infractorilor din parlament, de cum sa mai dea o ordonanta de scutire de taxe pe doua saptamani cand vaporul cu produsul vizat e in port etc.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ilogic.

Faptul ca platesti pe cineva care ar putea sa schimbe legea nu inseamna ca trebuie sa se si schimbe asa cum posibilitatea nu se transforma in certitudine automat.

 

Presemnalizarile si ... orice vrei tu, sunt doar chestii care sa te faca pe tine sa te simti mai bine noaptea, sa dormi. Singura chestie care cu adevarat functioneaza e sa umbli la viteza traficului.

A justifica depasirea vitezei legale prin lipsa infrastructurii este o ineptie incredibila. Si, ca tot e la moda, aruncati o privire in ograzile altora si o sa vedeti ca, indiferent de infrastructura, viteza maxima este reglementata ca si la noi (normal, ca pentru orice regula, exista si exceptii, dar sunt putine si pretuite ca atare). Oare de ce? Viteza este cel mai important factor cand vine vorba de siguranta. Siguranta este conditia principala. End of story.

 

 

PS: Eu depasesc 200kmh pe autostrada, am viteze medii de 180kmh pe durate de timp ce trec de 1 ora, incalc limita de viteza tot timpul, mai ales in Bucuresti, fac din casa pana la Vaxxi in fata blocului 30-35 de minute. Dar nu am facut niciun accident, nu incomodez pe nimeni si nici nu am vreo amenda de viteza (sau cel putin, inca nu a sosit). Daca o sa ma prinda, nu am sa ma supar deloc pe ei, e vina mea si am sa recunosc asta fara probleme. Nu cred insa ca o sa se intample prea curand pentru ca merg in limitele mele si imi definesc limita mea ca viteza suficienta de mica pentru a observa un copil ce vrea sa traverseze strada iar un radar e mult mai mare de atat.

Sa dau vina pe infrastructura mi se pare aberant, nu infrastructura calca acceleratia, eu o fac.

Sa maresc limita de viteza cu pretul a vietii unei singure persoane (exagerez enorm cand spun doar una singura) mi se pare o ineptie.

Daca prind vreun politist care incalca legea in incercarea de a ma prinde, insa, o sa reactionez. Dar nu o sa ma plang si vaicaresc, la urma urmei este doar un om care face ceea ce fac si eu, zi de zi.

Share this post


Link to post
Mare adevar, din pacate. Ultima isprava cu curcani a fost duminica cand la intrarea intr-o localitate m-am trezit mergand in spatele unui Logan galben. mi-am dat seama ca mârlanii umbla cu veioza si cu greata am mers in continuare in spatele lor. Sigur nu mai aveam permis acum daca-i depaseam. Partea buna e ca n-au pescuit nimic cat am mers in spatele lor.

 

 

Intrebare: au voie sa ia din mers? Ca stiam ca nu.

 

LE: reformulez!!! E LEGAL sa ia din mers? (sa ia= sa inregistreze viteza unui autoturism, nu sa "ia" alceva, ce le dorum noi multor politisti).

Raspuns pentru ambii:

Exista radare omologate sa te ia din mers. Exista radare omologate sa faca instant on. Exista radare in curs de omologare care pornesc automat numai in momentul in care masina din fata sa vine cu o viteza mai mare decat cea setata de operator. Adica Instant On automat! In curand vom pune detectoarele in cui, pentru ca vor fi destule.

@all. Obisnuiti-va cu o chestie: legea, buna, rea, stramba sau dreapta exista si trebuie respectata. Daca aveti ceva impotriva legii, urmati calea petitiei si cereti modificarea legii. Nu injurati pe acei ce aplica legea! Si nu va asteptati sa o aplice la fel pentru toti, pentru ca nu pot. Si lasati capra aia romaneasca dracului sa se duca sa pasca unde vrea ea, hai sa ne vedem ograda noastra si atat!

Share this post


Link to post
Ilogic.

Co rect. Dupa o anume logica.

E clar, a plouat mult.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ar fi fost mai interesant sa expui niste argumente.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...