Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

la ce-ti trebuie sa nu stie alta lume ca ai gpl?

 

Asta o sa vezi cand o sa ai GPL.

Probabil cand o sa ai de carat un aragaz sau ceva, o sa stea beton pe rezervorul de GPL.

Share this post


Link to post

adica te referi la faptul ca o sa rada lumea?...daca la asta te refereai...i don't give a flying f**k

Share this post


Link to post

NU neaparat man. Eu am GPL pe dacie de mai bine de 5 ani.

Multi habar n-au ce inseamna de fapt si o sa zica:

- mergi cu aragazu in portbagaj

- mergi cu bomba in portbagaj

- miroase nustiucum(daca nu vad ca ai GPL, nici ca le miroase)

Unii te pot lua la rost pentru simplu motiv ca lor li se pare f periculos si ca circula cu tine in trafic.

Asta pe langa faptul ca lumea mai zice:

- uite la ala cu Matiz pe GPL

- daca intra un tir in gaza o face bomba.

 

Uite cum arata la un hachback butelia in lateral sau in locul rotii. Pe langa utilitate, butelia e mult mai bine protejata in locul rotii, atat de sasiu, cat si de faptul ca e izolata si nu agati partile sensibile. In pozele astea nu exista, dar butelia are un ceas si niste furtune care ies din ea si nu trebuie deranjate.

post-775-1131986669_thumb.jpg

post-775-1131986675_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

bine, bine...de acord ca arata mai bine cu butelia pusa in locul rotii de rezerva...dar...ce faci cu roata de rezerva ca totusi e indispensabla...si sa o pui pe bancheta din spate e urat tare...nu stiu daca ar merge sa stea in picioare in portbagaj precum era la dacie...

Share this post


Link to post

Roata de rezerva:

Iei una subtire, cu husa. O pui in portbagaj, doar cand ai nevoie sa cari ceva voluminos o pui in fatza, sau o lasi acasa. De ex ai de adus de la carrefour o masina de spalat sau un aragaz sau niste mobila care nu incape de butelia normala. Unii o mai pun pe usa de la hayon(pe interior).

Share this post


Link to post

hmmm...roata subtire...nu mi se pare ok...prefer roata normala...cred ca o solutie draguta si ar arata si frumos ar fi roata pe haion dar pe exterior(pe interior nu cred ca are loc roata normala

Share this post


Link to post

va plangeti ca va consuma tico 5%.....ce sa mai zicem de baiatu' lu' ioan nicolae de la brasov care are la porsche consum 100% :-?

Edited by razvanclub1

Share this post


Link to post

E cu mult mai sigur rezervorul de gaz fata de rezervorul de benzina, iar cu roata aia de o muti de colo colo prin masina ce draqu ii faci in curbe, iar roata d'aia de bicicleta ... :) )) e caterinca rau de tot, pai de aia sa iti fie rusine daca te vede lumea cu ea, nu cu abtibildul gpl sau cu rezervorul vizibil din spate!

 

http://www.ultragaz.ro/

Share this post


Link to post

Man , bicicletele nu au roti R12. E un pic mai ingusta. Te duci cu ea pana la prima vulcanizare, asta e scopul ei.

Argumentul ca se plimba prin portbagaj presupun ca e o gluma, ca aia cu drobul de sare. La Ultragaz sa nu te duci nici daca ramai in fatza firmei lor.

Edited by Esperatul
  • Like 1

Share this post


Link to post

era doar o figura de stil cu "rota de bicicleta"....mie asa mi se pare ...e caterinca rau sa vezi pe unul cu ea...totusi daca ai "noroc"poti sa mergi si sute de km si sa nu dai de o vulcanizare, sau daca ai un drum lung sau teren accidentat sau e duminica sau noapte(nu mai gasesti nici pe necuratu cu vulcanizarea deschisa) nu ti-as dorii sa ai pana cu rotita pe post de roata

Share this post


Link to post

tinere, roata aia "de bicicleta" are cauciuc plin, nu ca la roata normala. Iar solutia asta o aplica nemtii de peste 10 ani cu mare succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am luat masina cu GPL cu butelie clasica si pot spune ca ma bate gandul sa-mi pun toroidala, chiar daca-mi scade autonomia, si numai prin prisma spatiului din portbagaj si al posibilitatii de folosire a banchetei fractionabile. Am cumparat asta vara niste coltare pentru faianta si a trebuit sa fac 1001 de manevre sa le pot transporta... altfel le puteam vara frumos pana la frana de mana si gata rezolvam problema

Share this post


Link to post

Am gasit ceva poze pe net cu GPL pe Matiz -butelie toroidala

post-754-1133873716_thumb.jpg

post-754-1133873726_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am facut disponibil

aici: CALCULATOR pentru CALCULUL AMORTIZARII unei INSTALATII GPL

Este configurabil si datele de intrare i se pot schimba dupa cum vreti.

Datele de intrare existente le-am estimat eu pt. Cielo, dar se pot ajusta foarte bine si pe Tici/Matiz - e vorba doar de costuri.

Pe baza costurilor sunt calculate mai multe date de iesire. Mai interesante ar fi numarul de Km in care iti amortizezi instalatia, respectiv numarul de anii. La fel de interesant este si Raportul CRESTERE CONSUM: GPL vs BENZINA l /100km .Am citi pe undeva ca pentru o masina bine reglata atat pe GPL cat si pe Benzina este de 1.24 sau un pic mai mare.

Sunteti liberi sa va exprimati parerea daca va place sau nu, daca e realist realizat sau nu, etc.

Share this post


Link to post

Si totusi o intrebare am si eu...stiu (asa am inteles) ca uzura motorului este mai mare cu GPL decat cu benzina...cat de rentabil devine astfel GPl-ul la o masina (ma refer nu la dacie), in particular la tico.

Share this post


Link to post

Nu se mai monteaza GLP pe tico si nici pe Matiz, cred - nu le mai omologheaza RAR-ul.

Share this post


Link to post
Nu se mai monteaza GLP pe tico si nici pe Matiz, cred - nu le mai omologheaza RAR-ul.

De ce ?

Share this post


Link to post

De prosti ce sunt...nu stiu...asa mi s-a spsu de la un "insalator de GPL-uri".

Share this post


Link to post
stiu (asa am inteles) ca uzura motorului este mai mare cu GPL decat cu benzina...cat de rentabil devine astfel GPl-ul la o masina (ma refer nu la dacie), in particular la tico.

 

Uzura motorului este mare daca nu se comuta pe benzina pt pornire si functionare la temperaturi ale lichidului de racire sub 30-40 grade. Este bine se se comute pe gaz abea dupa ce acul indicator al temperaturii apei isi incepe cursa.

Dacamasina folosita intensiv si costul combustibilului este primordial atunci merita. Pt mine nu ar merita, deoarece deplasirile mele in oras sau in afara sunt insotite de alte cheltuieli (suc, bfa, pizza, film, cazare etc.) mai semnificative, accentul nefiind pus pe costurile benzinei. Prefer sa ii dau masinii tot ce e mai bun pt ea, nu sunt interesat sa fac bani de pe urma ei. Si sa imi creste inima cand ii dau o talpica si o vad ce bine se infige in treapta IV de la 80 la 120km/h (sau mai mult :) ) :lavolan:

Share this post


Link to post

Contrar a ceea ce se crede, instalatia de alimentare cu GPL este mult mai sigura decât cea pe benzina, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificari fiind omologate international.

Butelia instalatiei este ferm fixata de caroserie cu bride metalice, aceasta nu se schimba ca si la aragaz, ci se umple cu dispozitivul de alimentare cu GPL la statiile care dispun de skid-uri GPL. Rezervorul este realizat din material de 3,5 mm grosime, special tratat chimic pentru a evita fisurile in caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permitând astfel gazului o expandare in caz de temperaturi înalte. Rezervoarele sunt echipate cu multivalve prevazute cu supape de suprapresiune care deschide la presiuni mai mari de 25 atm. Conducând gazul prin tubulatura de aerisire afara din portbagaj spre exteriorul autoturismului. Presiunea de lucru este de 2 – 8 atm. (iarna-vara).

Testele au demonstrat ca o masina pe gaz nu explodeaza!

Sisteme de siguranta:

- in cazul ruperii unei conducte multivalva sistemul multivalva-butelie sesizeaza scurgerea de debit marit si se blocheaza automat, oprind astfel pierderea accidentala de gaz.

- in cazul opririi accidentale a motorului sistemul SAFETY CAR închide automat gazul trei puncte.

- In caz de incendiu multivalva este dotata cu o supapa de suprapresiune care nu permite o eventuala exploazie a rezervorului

Testele demonstrat ca autovehiculul alimentat cu GPL nu explodeaza, deci este mult mai sigur fata de cel alimentat cu bezina.

Componentele acestui sistem au fost proiectate si fabricate in scopul echiparii perfecte a autovehiculului, fara ai modifica modul de functionare original.

In România solutia alternativa a alimentarii cu G.P.L. este astazi legala (RNTR 6/2000), usoara si imediata. Dezvoltarea tehnicii a dus la solutii in masura sa depaseasca toate problemele legate de utilizarea gazului pe orice tip de vehicul.

Recentele inovatii au introdus imbunatatiri substantiale utilizand sonda Lambda si pentru G.P.L. Acest dispozitiv utilizat de masinile „verzi” analizeaza gazul de esanpament si furnizeaza informatii la un microprocesor care prin intermediul unui dozator cu motoras liniar (pas cu pas) reuseste sa asigure carburatia corecta in orice moment, cu avantaje notabile pentru gradul de poluare, durata de utilizare a catalizatorului si sondei lambda si economie de combustibil. Tehnologic sistemele AUTO GPL se dezvolta mereu, (injectie multipunct asistata electronic in faza lichida sau gazoasa) datorita avantajelor pe care le ofera acest carburant ecologic si mereu mai ieftin decat benzina.

Sa nu uitam ca datorita normelor privind poluiarea nu se va mai produce benzina pentru masinile cu carburator, in acest caz singura solutie viabila si posibil de realizat este alimentarea cu GPL.

De altfel marile companii de autoturisme sunt direct implicate in dezvoltarea si producerea de motoare ultra ecologice, una dintre solutiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Daewo,…etc. sunt echipate optional din fabrica cu sistem AUTO GPL).

Dezavantajele cum ar fi reducerea spatiului din porbagaj, pretul initial al instalatiei, performantele dinamice ale masinii cu cca. 10% mai scazute, sunt pe deplin compensate de avantajele economice, ecologice si de siguranta oferite in exploatare.

Share this post


Link to post

Si in plus exista instalatiile secventiale care consuma la fel cat ar consuma si benzina (litru pe litru), ce-i drept mai scumpe cu cateva sute de euro (depinde de model) . Am obs ca multi taximetristi au inceput sa isi puna secventiale !

Share this post


Link to post

Pana la urma stie cineva daca exista butelie toroidala pentru Tico? Am inteles ca nu ar incape in locul rezervei. Pare-mi-se ca diametrul celei toroidale e de 57 de cm. Deci incape toroidala la Tico sau nu?

Ma refer strict la Tico, la Metiz stiu ca merge.

Share this post


Link to post

@Esperatul. Nu exista butelie toroidala pt Tico(intrebat majoritatea importatorilor)

@Leutzu. Inca se mai monteaza GPL pe Tico, si se si omologheaza(intrebat la RAR).Daca te intereasaza preturi si firme care monteaza, da-mi un PM.Am facut un sondaj de piata, deoarece sunt la un pas de a pune si eu pe Tico.\

Acum vin si eu cu o intrebare.Ce aleg intre BRC, Marini sau Bigas?

Share this post


Link to post

Maine ma duc sa montez instalatie GPL marca BIGAS.Revin cu impresii, dupa.

Share this post


Link to post

GATA(scuze ca am tipat)!

Am GPL, nu se simte foarte mult diferenta, s-a incadrat "la fix", acum astept sa vina sambata sa fac niste consumuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...