Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

unde si cand?


Io zic ca mai bun este cilindric.La toroidal ramii fara roata de rezerva.
Ca instalatie eu am marini 88 automatic,rezervor lateral 28(21) 120000 km fara probleme majore.
Daca nu gasesti marini merge si tomasetto.

 

la matiz ramai fara portbagaj daca pui cilindric.nu stiu insa cum arata cel lateral

Share this post


Link to post

Si la Tico cu cilindric ramii fara portbagaj,pe care oricum nu il ai.In schimb ai roata de rezerva.

Consum 5% extern cu 90-100 km/h si intre 6 si 7,5 in oras,Bucuresti,pornire direct pe GPL.

Despre preturi nu stiu ce sa zic,in ultimul timp din cauza scumpirii benzinei,am inteles ca s-au mai scumpit instalatiile.Asa arata rezervorul lateral Tico.Cel toroidal se monteaza in locul rotii de rezerva

post-22583-0-22933400-1411581792_thumb.jpg

Edited by zeama

Share this post


Link to post

#calinjack

Matizul meu are aproape 150.000 km. Am facut o singura data o pana mai serioasa si nu am putut umfla roata cu pompa. Cu GPL am mers pana acum 70.000 km si am rezervor toroidal si nici o pana in acest interval. La deplasari mai mari, gen excursii iau roata de rezerva cu mine si o pun intre scaune in spate. De altfel am un kit pentru vulcanizare rapida si un mic compresor electric pe care nu le-am folosit niciodata. Eu zic sa montezi toroidal.

Share this post


Link to post

Sunt posesor de Matiz cu GPL . Recomand butelie toroidala . Roata de rezerva ingusta de la Chevrolet Spark care este compatibila cu Matiz intra la fix in portbagaj . Si maruntisurile stau acolo(trusa sanitara , sticla de ulei , etc.) Daca trebuie tot portbagajul se pune la picioatele pasagerului . Nu recomand fara . Am patit-o . La 50km de civilizatie cu janta strimba fara rezerva o puneam .

Despre consum cam cit maninca pe benzina tot atit pe gaz .

Cu banii ramasi din diferenta intre GPL si benzina imi pot cumpara alt Matiz .

Share this post


Link to post

1)instalatia "de dacie" este de doua feluri :pentru carburator sau pentru injectie monopunct si este compatibila cu alte masini in functie de tipul motorului acestora .de la supernova incoace, se foloseste instalatie multipunct

2)avantajul la butelia toroidala, este ca nu pierzi spatiul din portbagaj .la masinile noi, nu prea se mai dau roti de rezerva ,aceasta considerandu-se optiune .se dau kituri de reparatii.

3)daca nu faci minimum 1000 km/luna nu prea merita investitia, la o masina care consuma putin pentru ca instalatia GPL implica costuri suplimentare:

4)ca sa nu fie probleme ,la schimbul consumabilelor se schimba si filtrul de GPL. cand se schimba distributia, se verifica si vaporizatorul(plamanul), daca e nevoie se inlocuiete membrana sau se schimba vaporizatorul .

5)consumul este mai mare cu pana la 30% si nu e influentat de cantitatea de GPL aflata in butelie .calitatea acestuia DA ! Are o cifra octanica intre 89-94.amestecul de iarna difera de cel de vara

6)nu strica motorul ,sunt loganuri(taxi) care au trecut de mult de 500K de km fara probleme (la motor) ...

7)pretul mediu al unei instalatii este de 2000 de lei .cata benzina cumparati de banii astia ? in cat timp o consumati ? tineti cont de acest lucru si dupa aceea alegeti .

8)GPL-ul e mai ecologic ,iar in caz de accident, e mai "safe" decat benzina

9)pornirea se face NUMAI in benzina, asa ca tot trebuie sa alimentati .nu stiu daca instalatiile moderne opresc pompa de benzina dupa trecerea in GPL.

 

Share this post


Link to post

In general ai dreptate dar nu in totalitate .

1. Ai cam simplificat problema dar merge .

2.OK

3. Nu iti dau dreptate . Calcul tau este valabil daca gindesti sa dai o teapa . Vrei sa recuperezi investitia in un an . Fa acelasi calcul cu o masina noua , nu merita sa o cumperi , citi km faci cu taxiul de banii aia . Si adauga costurile pentru km parcursi si vezi cind recuperezi banii ( pentru un Matiz dupa 60000km ca sa te ajut un pic)

4.OK

5. Multa lume vorbeste de cresterea consumului cind este pe GPL . Vorbeste cu montatorul / service si spune cinstit ce vrei ; performanta sau economie ? Daca vrei performanta consumul creste . Totul tine de reglaje . Personal am cerut economie si masina consuma egal pe bezina si pe GPL .

6.OK

7.Pretul minim este 2400 lei , include si actele RAR .Este valabil pentru injectie . Alege GPL fara calcule , sigur faci profit .

8.Eco este . Cresti cu o clasa EURO pentru mers pe GPL (ex EURO1 pe benzina , face EURO2 pe GPL) . Safe este . Gazul nu se aprinde in caz de accident . Se aprinde de la benzina . Daca butelia ar ajunge sa explodeze esti la coada la Poarta Raiului de mult . Masinile au tabla cu grosimea de 0.35 pina la 0.6 mm , "bomba " are 3 mm . La impact trece prin toata masina intacta .

9.Instalatia pe benzina nu se opreste niciodata . Doar la montatori fara creier poti cere ca pompa de benzina sa se poate opri . Pentru agiamiii asti le urez sa se termine GPL cind face o depasire . Sa astepte 3-5 secunde pina pompa porneste , face presiune , si intra in serviciu .

Share this post


Link to post

In primul rand, nu montez instalatii de GPL .In al doilea, nu am nici o intentie sa dau tepe .

Am scris doar pentru ca cei ce inca au dileme in a-si monta sau nu instalatie GPL pe masina...

Nu sunt taximetrist, dar intru zilnic in contact cu circa 150(si crede-ma ca la capitolul consum, nu-i egaleaza nimeni).

La punctul 5, ai si tu dreptate, dar crede-ma, daca o reglezi la consum minim puterea motorului scade drastic .fac referire la Logan 1.4, care pe GPL consuma mai rau decat la 1.6 .difera si pe 1.4 consumul ,daca masina are servodirectie si aer conditionat(fara sa pornesti aerul).

La punctul 7, iarasi e de discutat ...Depinde ce instalatie isi cumpara fiecare...Si mai ales de unde...Second hand,costa muuult mai putin, iar cand vine vorba despre bani ,nu iti dai seama ce ii trece prin minte romanului...Cunosc un caz de instalatie pentru carburatie, montata pe Espero ,consum 18%.Despri instalatii artizanale, mai ales in mediul rural, sa nu mai vorbim !

Si putem continua la infinit cu "eexempluri"...

Fiecare ia decizii in ceea ce il priveste .

Iar daca tot ai adus in discutie masinile noi ,pentru economie ,motoarele pe motorina nu au concurenta .Exemplu concret :Kia Sportage 2013,2.0 a lui frate-miu ,consuma putin mai mult decat Symbolul meu din 2005 ,1.5 dci

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca la Matiz iti scoti banii dupa 60.000 km de mers pe GPL ? ....

Share this post


Link to post

eu zic ca la matiz se amortizeaza in 10-12000km


daca iei benzina de 400 lei pe luna atunci amortizezi in un an.gazul te va costa la jumatate deci iti raman 2400 ron pe an,adica cat costa instalatia

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Eu zic ca pe la 20 000.Sa nu uitam cresterea consumului cu 20-30% si mersul pe benzina mai ales in sezonul rece.

Share this post


Link to post

La Matiz, economisesti cel putin 10 lei la suta de km. Deci la o revizie (10.000 km) economia este de 1000 lei. Cu banii economisiti poti sa intretii masina din toate punctele de vedere inclusiv anvelope, asigurari, rovignete, etc. Practic suma investita in instalatia GPL nu ai sa o vezi niciodata intreaga in mana, dar avantajele sunt mari. Eu fac cam 20.000 km pe an si practic toate cheltuielile masinii nu ma costa absolut nimic, pe deasupra daca calculezi bine mai raman bani. Filtrele GPL le cumpar de pe net (preturi foarte modice) si le schimb singur, la 15.000 km - filtrul pentru GPL faza lichida si la 30.000 - filtrul pentru GPL faza gazoasa. Drumuri bune!!!

Edited by Nicu001
  • Like 1

Share this post


Link to post

discutabil asta cu consumul.un prieten a facut cu 28 litri 500km in regim mixt

Share this post


Link to post

Daca vorbim de matiz si de GPL atunci este discutabil consumul amicului tau.L-ai intrebat si cata benzina a consumat?

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

pornirea se face pe benzina iar in 500-800 m trecerea se face pe gaz automat.fiind la inceput automat a urmarit chestia cu consumul instalatia fiind noua tip tomasetti.de fapt cosumul real era vro 476km dar ledul palpaia la gaz si nu se terminase gazul de tot

Share this post


Link to post

In orice imprejurare, ca merg urban, extern sau mixt mie imi consuma mai mult GPL cu 26% fata de benzina. Anul acesta din martie si pana acum am mers numai pe GPL 18.564 km (calculati dupa ce am scazut de fiecare data nr. km. parcursi cu benzina - la modul cel mai strict si serios, indiferent daca pana imi trecea pe GPL rulam 300 m., sau situatiile in care mi se termina GPL). La 18.564 km am alimentat 1200.77 litri GPL si reiese un consum de 6.46 litri la suta, consum mixt. Vreau sa spun ca pana a-mi pune GPL au mers 80.000 km pe benzina si consumul mixt era de 5.1 litri la suta.

Deci, in concluzie Matizul consuma GPL mai mult decat benzina cu 26 %. Vreau sa spun ca instalatia este reglata corect, motorul functioneaza in parametri, nu consuma ulei, etc.

Asadar, chestia cu marketingul precum ca consumul de GPL va creste doar cu 5 - 10 % este pura teorie. Dar si asa, cum am aratat mai sus economiile sunt substantiale.

 

@calinjack

Prietenul tau, ori merge cu un amestec extrem de sarac - ceea ce este extrem de grav, ori nu a fost foarte excat in calcule.

Share this post


Link to post

Nu cred ca merge cu amestec sarac deoarece am condus matizul lui si mi se parea ca trage mai bine dacat al meu pe benzina.deci am avut o incantare.vreau si eu!

Share this post


Link to post

Problema consumului tine de cerintele de la montaj , de sofer , de conditiile de trafic .

La montaj un meserias te intreaba : ce vrei sport sau economie ? Am cerut economie si in conditii egale de sofer sau trafic am consmul de gaz si cel pe benzina egal . Dar ma rog de masina cind este incarcata , cind vreau sa accelerez puternic si cind merg la altitudine ( circulatie la munte chiar daca nu urc ) . 2 in masina , cu bagaj putin nu sunt diferente .

Care cere sport atunci plateste sportivitatea . Consumul va fi mai mare permanent pentru ca masina are tot timpul o rezerva de putere ca sa poti accelera (indiferent daca accelerezi sau nu ) . Si cind accelerezi consuma zdravan .

Fac 13000km/an . 130(de sute) x 6(litri/100km) x2(5-3 lei diferenta intre benzina si gaz) = 1560 lei economie pe an

scazi 160 lei diferenta intretinere (filtre (gaz , aer) , revizie , diferenta la verificarea tehnica periodica ) . Profit 1400 lei / an .

Profitul este mai mare din diferenta pret ( azi 5.11-2.97 , la mine in oras ) si mai mic din reglaj (daca o faci sport pierzi pina la 26% din cresterea consmului )

Edited by mx81

Share this post


Link to post

mx81 Fac 13000km/an . 130(de sute) x 6(litri/100km) x2(5-3 lei diferenta intre benzina si gaz) = 1560 lei economie pe an

 

Pana acum nu am vazut si nu cred ca se poate ca un motor sa consume aceeasi canitate de combustibil (benzina - GPL)

la suta de km. Daca cineva poate regla in acest fel un motor, inseamna ca va functiona cu un amestec foarte sarac, consecintele

fiind grave si puterea motorului foarte mica fata de nominal. La un motor de Matiz e deja catastrofal.

 

Calcule cu un consum normal GPL/benzina, arata altfel:

130 de sute x 5% benzina x 5 lei/litru (pret actual) = 3250 lei

130 de sute x 6% GPL x 3 lei/litru = 2340 lei

- diferenta (economie) = 910

Daca din 910 mai scazi si pretul benzinei pentru porniri cred ca ramai pe la 850 lei.

Daca mai scazi si consumabile 160 lei, dupa cum spui, raman doar ~700 lei.

 

Pana a se scumpi benzina economia era peste 10 lei la suta de km.

Acum economia ajunge undeva la 7 lei la suta de km.

Pentru a fi rentabil cu adevarat trebuie sa faci cel putin 20.000 km pe an.

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

In socoteala ta ai facut un calcul pentru un consum extraurban.La un consum mixt de 7% benzina si 9% GPL(in care am inclus si pornirile pe benzina) se modifica putin datele in avantajul consumatorului.Cei 160 de lei reprezinta o suma mare pentru 2 filtre de gpl care costa 30 lei.Revizia de ulei si filtre ai fi facut-o si daca mergeai pe benzina asa ca nu e corect daca discutam strict benzina versus GPL.Eu zic ca ai o economie de 1000lei la 13000 km.Sa nu uitam ca diferenta dintre pretul benzina -GPL nu a fost niciodata asa mica si se prea poate sa revina la normal,eu sper prin scaderea pretului la GPL.

Share this post


Link to post

Salutari la toata lumea!

A trecut iarna, pe la mine inca mai da si cu lapovita, dar oricum este primavara.

Am monitorizat consumul la Matiz-ul meu pe tot parcursul iernii, adica de la jumatatea lui noiembrie si pana la jumatatea lui martie.

De regula iarna dupa prima pornire, astept cam 5-7 min. pana se incalzeste putin motorul (temperaturi exterioare intre -20 si + 5 gr. Celsius)

Total km. rulati ................................= 5350 km

Km. rulati cu benzina inclusiv incalzire motor = 95 km (total cam 10 litri benzina)

Km. rulati exclusiv cu GPL...............= 5255 km

Total litri GPL consumati..................= 332 l

Consum mediu GPL/100km.............= 6,32 %

 

Pe de alta parte:

Consumul mediu de benzina la Matiz (80.000 km) pana a monta GPL a fost de = 5,30 litri la suta, ceea ce inseamna cam 29 lei/100 km.

Consumul mediu de GPL (pe timp de iarna) = 6,30 litri la suta, ceea ce inseamna cam 19 lei/100 km.

Consum benzina (pe timp de iarna) = 0,19 litri la suta, ceea ce inseamna cam 1 lei/100 km.

 

In realitate:

Consum Matiz/benzina = 5,3% ==> 29 lei/100 km

Consum Matiz/GPL+benzina = 6,3%GPL+0,2%benzina ==> 20 lei/100 km ( pe timp de vara pot aproxima la 19 lei/100 km)

 

Preturi folosite la calcule: 5,5 lei - benzina si 3,0 lei - GPL

 

In definitiv economia obtinuta (la ora actuala) este de 10 lei/100 km, ceea ce insemna 1000 lei la 10.000 km, bani din care iti poti intretine masina din toate punctele de vedere.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutari la toata lumea!

Au murit Maty-zaurii si Tico-zaurii care sunt printre cei putini cu motoare mici ce nu polueaza acest amarat Pamant???

Celor cu instalatii de GPL pe micile motorase (si asa nepoluante) le doresc drumuri bune si daca pot sa animeze acest forum ar fi de bun augur.

Macar aici, pentru ca in trafic - vai de noi !!!

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salutari! Daca mai este cineva pe aici, am o nelamurire!

La ralanti motorul are oscilatii de turatie pe GPL, la benzina totul este OK.
Am observat ca daca scot joja de nivel ulei, dispar oscilatiile.
Motorul nu consuma ulei, nu gazeaza, functioneaza foarte bine atat cu benzina cat si cu GPL - nu se simt diferente cand merg cu benzina sau GPL.
De ce apar fluctuatiile doar pe GPL, si ce treaba are joja daca motorul nu gazeaza si nu consuma ulei?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...