Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

In majoritatea cazurilor checkul se aprinde dand eroarea de amestec prea sarac/bogat si este cauzata de reglaje necorespunzatoare. Dar trebuie verificat cu testerul (99% e din cauza instalatiei gpl reglata prost). Mergi la instalatorul gpl si cere sa ti se faca din nou reglajul (calibrarea) dar in mers, nu autocalibrarea.

 

Primul consum mi se pare ok (cel de 8) la cum ai mers (foarte tare mi se pare mie). Dar al doilea cred ca a fost o eroare undeva...

Edited by alx

Share this post


Link to post

Tin minte ca daca mergeam pe autostrada cu matizul cu 130km/h si peste imi iesea undeva in jur de 10 consumul pe GPL.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

O instalatie corect reglata de GPL consuma fix cit aia pe benzina . Consumul in aceleasi conditii de incarcare variaza intre 5.2 l/100km mers legal in Romania 300km (intre doua municipii ) si 9.5 l/100km mers cu 120km/ora constant pe autoband . Reglati corect intii mersul pe benzina apoi mergeti la GPL pentru reglaje .

Matizul este un motor de turatie ? Acum 20 de ani schimbam vitezele fara turometru , instructorul ne invata sa schimbam dupa vitezometru . Dar stai nici Matizul nu are turometru ; cum sti la ce turatii schimbi ? Consumul este influentat in afara orasului de viteza si in mica masura de incarcatura ; in oras de stilul de conducere (daca o turezi la 4000 (?!?) doar ca sa frinezi ) , incarcatura si aglomeratie .

Share this post


Link to post

Am alimentat ultima data de la Autogaz si au intrat 22 litri gpl. Am mers numai in oras si in prezent am parcurs 260 km si nu mi-a intrat inca rezerva. cam cati km se parcurg cu 22 litri in oras ?

Share this post


Link to post

Ce rezerva?

Share this post


Link to post

. cam cati km se parcurg cu 22 litri in oras ?

 

Depinde de stiul de mers,daca schimbi la 5000 ture prea multi nu cred ca faci .

Azi de exemplu am bagat 15 litri si am facut 240 km,in oras.Prea mari diferente intre Tico si Matiz nu ar trebui sa fie,motorul este acelasi,la tine pleaca gazul cu motorul cald eu ii fac pornirea directa pe gpl.

Incearca sa schimbi vitezele mai jos in ture.de ex eu bag viteza a 4-a pe la 50-60 a 5-a la 80 si nu ma grabesc niciodata.Gaz mereu de la lukoil,mi se pare cel mai economic.

Share this post


Link to post

Ledurile la gpl estimeaza consumul mai prost decar litrometrul care la randul lui ofera niste estimari " aberante" daca vorbim de precizie

Concluzia o trageti voi!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post

O instalatie corect reglata de GPL consuma fix cit aia pe benzina . Consumul in aceleasi conditii de incarcare variaza intre 5.2 l/100km mers legal in Romania 300km (intre doua municipii ) si 9.5 l/100km mers cu 120km/ora constant pe autoband . Reglati corect intii mersul pe benzina apoi mergeti la GPL pentru reglaje .

Matizul este un motor de turatie ? Acum 20 de ani schimbam vitezele fara turometru , instructorul ne invata sa schimbam dupa vitezometru . Dar stai nici Matizul nu are turometru ; cum sti la ce turatii schimbi ? Consumul este influentat in afara orasului de viteza si in mica masura de incarcatura ; in oras de stilul de conducere (daca o turezi la 4000 (?!?) doar ca sa frinezi ) , incarcatura si aglomeratie .

Niciodata nu o sa ai acelasi consum de GPL ca pe benzina. Consumul de GPL este mai mare, lucru verificat si rasverificat de multi, proportiile fiind de 1 litru benzina la 1,26 litri GPL. Deci, daca cu 1 litru benzina faci xx km, aceiasi xx km ii vei face cu 1,26 litri GPL. Asta- i situatia si nu merita sa ne mintim aiurea.

Share this post


Link to post

 

Depinde de stiul de mers,daca schimbi la 5000 ture prea multi nu cred ca faci .

Azi de exemplu am bagat 15 litri si am facut 240 km,in oras.Prea mari diferente intre Tico si Matiz nu ar trebui sa fie,motorul este acelasi,la tine pleaca gazul cu motorul cald eu ii fac pornirea directa pe gpl.

Incearca sa schimbi vitezele mai jos in ture.de ex eu bag viteza a 4-a pe la 50-60 a 5-a la 80 si nu ma grabesc niciodata.Gaz mereu de la lukoil,mi se pare cel mai economic.

Diferente la partea mecanica nu sunt,dar consumul diferit intre tico si matiz se regaseste in sistemul de alimentare si de evacuare a gazelor(catalizator +EGR),care te obliga la un mers mai turat (in special euro 3 si 4)pentru a evita problemele cauzate de depunerile de calamina pe EGR,supape si respectiv injectoare,si automat daca nu respecti regimul de turatie te pricopsesti cu o eroare pe CB,respectiv check engine aprins,si de acolo incepe distractia.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Niciodata nu o sa ai acelasi consum de GPL ca pe benzina. Consumul de GPL este mai mare, lucru verificat si rasverificat de multi, proportiile fiind de 1 litru benzina la 1,26 litri GPL. Deci, daca cu 1 litru benzina faci xx km, aceiasi xx km ii vei face cu 1,26 litri GPL. Asta- i situatia si nu merita sa ne mintim aiurea.

Nu iti dau dreptate . Am fost in o plimbare de 3000 km si consumul mediu a iesit 5.6l / 100km . Daca as fi mers pe benzina faceam un consum de 4.4 l / 100 km ?

Am facut plimul la plecare si la intoarcere in rest diferenta intre kilometraj sosire si plecare , respectiv insumat toti litrii consumati pe traseu . Instalatia e Tomasetto motata la USAB in Targoviste .

Share this post


Link to post

Daca as fi mers pe benzina faceam un consum de 4.4 l / 100 km ?

.

 

DA.Gazul arde mai lent sau are putere mai mica fata de benzina,am citit undeva,e o chestie matematica.Diferente sint mai vizibile la motoarele mari.

Share this post


Link to post

Da, exact asta ar fi consumul cu benzina, daca nu tragi de masina. Mie imi consuma mixt (daca poate fi numit asa - mediu rural, orase mici, distante frecvente de 30 - 45 km intre localitati, mers prin oras mare cam 5-10% din drum) 5,1 la suta cu benzina, iar pe GPL este undeva la 6,3 - 6,4 la suta. Consum calculat dupa ce am scazut km. rulati cu benzina la porniri si pana trece automat pe GPL.

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

Salutari! Am o nelamurire, sau mai bine spus - nedumerire. Am observat (chestie verificata de mai multe ori) ca motorul trage mult mai bine pe GPL, daca in rezervor se gaseste mai putin gaz - deci undeva catre ultimul led (aproximativ 10-12 litri). Ce se intampla??? E adevarat sau ma insel eu???

 

Share this post


Link to post

am vazut pe dedeman gpl fratelli si am o nelamurire.cea de dacia are descrierea tehnica identica cu cea de celelalte marci.insa e diferenta de bani.oare de ce?

Share this post


Link to post

Cea de Dacia este mai scumpa sau mai ieftina?

Poate difera rezervorul.

Share this post


Link to post

e mai ieftina cu 200 si este fiecare cu rezervoare de 2 tipuri,dar acelasi tip de rezervor in ambele cazuri e ma ieftin de dacia si nu-mi dau seama de diferenta

Share this post


Link to post

Daca vrei GPL incearca ceva de la italieni.NU te lasa pacalit de nume.Recomand tomasetto.Undeva la 2300-2500 cu rezervot toroidal de 36 sau 41.Posibil sa fie mai ieftin la dacia pentru ca e masina autohtona,sau ca montajul este deja o rutina.Banuiesc ca pretul include si montaj.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

intradevar montajul e inclus dar ma gandesc ca creierul electronic e anume pentru dacia si e mai ieftin

Share this post


Link to post

Crezi ca matizul are creier mai dezvoltat decat loganul?Vezi ce calculatoare GPL au in oferta si una si alta,si daca e acelasi atunci e treaba de marketing.Eu zic sa cauti la montator sa vezi ce-ti ofera ei.S-ar putea sa ai surpriza sa iesi mai ieftin.

Share this post


Link to post

Tomasetto este fabricat in Polonia . Am asa ceva de 4 ani pe Matiz si sunt foarte multumit . Si am facut 13000 - 14000 km /an . Am alimentat prin toata Europa si merge ceas

Share this post


Link to post

Salut tuturor ! De cateva zile mi-am achizitionat un Tico si as dori sa ii bag instalatie de GPL . Daca puteti sa imi spuneti si mie niste preturi la diferite instalatii de gaz . Spre ce rezervor sa optez cilindric sau toroidial ? Care sunt parerile voastre despre cum merge gazul pe tico ! M-ati ajuta foarte mult , va multumesc !

Share this post


Link to post

Io zic ca mai bun este cilindric.La toroidal ramii fara roata de rezerva.

Ca instalatie eu am marini 88 automatic,rezervor lateral 28(21) 120000 km fara probleme majore.

Daca nu gasesti marini merge si tomasetto.

Share this post


Link to post

Cam cati km faci cu 21l, adica ce consum are ? Si care ar fi pretul pt o astfel de instalatie ?

Si unde sa caut ? :)

Share this post


Link to post

Salut! Eu am dat 1300 lei pe instalatie tomasetto cu rezervor toroidal de 32 de litri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...