Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Si eu am tot de 28 litri butelia. Cel mai mult mi-au intrat 24 litri cand era goala (posibil pompa manarita)....iar de la pompele normale cam 22.7-23 intra

Share this post


Link to post

Mai depinde si de reglajul plutitorului dar in general sint pompele minarite sau iti descarca furtunul in butelie.Mi sa intimplat odata cu butelia goala-goala tocmai fusese desfacuta,am bagat GPL de 10 lei si am facut doar 30 km.Pompa particulara,prima cum iesi spre autostrada Pitesti,tocmai bagase un taximetrist in fata mea deci furtunul nu era descarcat.Clar pompa minarita.

Share this post


Link to post

Recunosc ca in oras il cam birjaresc, iar in afara merg destul de tare 120+

 

Mai mult de 6 in afara nu am avut pe gaz, oricat as fi tras de ea...

Share this post


Link to post

Cei cu matiz pe gpl am si eu o intrebare. Am montat de curand o instalatie tomasetto si indicatorul de nivel are 1 led rosu pt benzina,1 led portocaliu pentru gaz,1 led rosu cand intra rezerva la gaz si 4 leduri verzi care indica nivelul de gaz. In butelie au intrat 21 litri de gpl si in momentul de fata am parcurs 68 km in bucuresti si nu sa stins inca nici un led din cele 4. Cam cati km se parcurge pana se stinge un led ? In cazul meu avand 4 leduri si in butelie au intrat 21 litri cred ca sunt 5 litri de gpl de la un led la altul.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu nu e foarte precis de exemplu la var-miu nu mai apuca sa i se aprinda ledul rosu pentru rezerva, ii trece direct de la ultmul led verde pe benzina semn ca ramane fara gaz, la mine la tico daca merg numai in exterior dupa ce mi se aprinde ledul rosu mai merg minim 300 de km. O sa-ti dai seama dupa primele plinuri cum sta treaba.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu nu e foarte precis de exemplu la var-miu nu mai apuca sa i se aprinda ledul rosu pentru rezerva, ii trece direct de la ultmul led verde pe benzina semn ca ramane fara gaz, la mine la tico daca merg numai in exterior dupa ce mi se aprinde ledul rosu mai merg minim 300 de km. O sa-ti dai seama dupa primele plinuri cum sta treaba.

Multumesc frumos de informatie. Am sa ma uit pe odometru sa vad cati km parcurg in bucuresti cu cei 20 litri .

Share this post


Link to post

La mine cred ca este ceva dubios...cand merg pe gpl imi scade si acul de la benzina.Am parcurs 70 km pe gpl ( sa stins 1 led din 4 ) dar a coborat si acul de la benzina. Ce parere aveti despre treaba asta.Cei de la firma unde am montat gpl au zis ca este normal sa imi scada acul pt ca pompa este inactiva.Eu nu cred povestea lor pt ca la matiz indica tot timpul nivelul de benzina, pe cand la mine nu a scazut pe rosu.

Share this post


Link to post

ce fel de instalatie ai?secventiala?cat te-a costat?

Share this post


Link to post

La mine cred ca este ceva dubios...cand merg pe gpl imi scade si acul de la benzina.Am parcurs 70 km pe gpl ( sa stins 1 led din 4 ) dar a coborat si acul de la benzina. Ce parere aveti despre treaba asta.Cei de la firma unde am montat gpl au zis ca este normal sa imi scada acul pt ca pompa este inactiva.Eu nu cred povestea lor pt ca la matiz indica tot timpul nivelul de benzina, pe cand la mine nu a scazut pe rosu.

Sa urmaresti daca la prima pornire (la rece) acul de la benzina a revenit la initial.Dacaar fi consumat si benzina motorul ar fi mers prost.Pompa de benzina este in functiune si dupa trecerea pe GPL,Doardaca nu s-a montat suplimentar releu pentru decuplare.De obicei montatorii nu fac asa ceva.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Am remediat problema..de vina era emulatorul ( cred ca nu era legat bine ) si nu oprea alimentarea injectoarelor de benzina... acum am parcurs 100 km pe gpl si nu a mai scazut acul de la benzina...sau stins 2 leduri verzi din 4 de la gpl. Un lucru este cam ciudatel,rezervorul de gpl are 34 litri dar au intrat maxin 22 litri.

 

Share this post


Link to post

...Pompa de benzina este in functiune si dupa trecerea pe GPL,Doardaca nu s-a montat suplimentar releu pentru decuplare.De obicei montatorii nu fac asa ceva.

 

Unii nu monteaza releul de decuplare pt. pompa de benzina din anumite motive bine intemeiate (eliminare lag la trecerea pe benzina la o anumita turatie, racirea rampei de injectoare).

Share this post


Link to post

 

Ce ulei folosesti?Daca este altul decit 10w30 incearca un schimb si cu cel recomandat de constructor

Termostatul este schimbat?Influenteza destul de mult consumul.De unde bagi GPL?In general distribuitorii particulari au pompele minarite sau te fura cu butelia.26 de litri in ce butelie bagi,eu am butelie laterala de 28 de litri si cu ea goala nu imi intra mai mult de 21-22 Litri.Cele mai corecte pompe de GPL mi se par cele de la Lukoil(au multe sigilii pe ele).

Cu motorul cald,pornit,incearca sa scoti filtrul de aer,daca se tureaza motorul iti vine prea mult gaz,daca da sa se opreasca sau se opreste este bine.

 

Ce instalatie de gaz ai?

Ulei folosesc 0w40 RedLine, termostatul este in perfecta stare, acul de temperatura sta in mod normal intre 1/3 si 1/2 din cadran.

GPL bag in mod constant de la un particular de pe Grivita aproape de RAR, si uneori de la autogara filaret ori daca sunt prin tara ori prin colentila, bag de la rompetrol.

De la lukoil nu mai bag de cand mi-au infundat cu span filtrul de gaz la doar 2 luni de la inlocuire + ca au un gaz de caca, cand bagam de la Likoil masina era puturoasa rau si trebua sa reglez si relantiul mai sus ca se subtura cu gazul de la lukoil.

Eu merg pe gaz pana raman fara si apoi trec pe benzina pana la gazarie.

de regula intra in mod constatn pana in 26 de litri (25,3, 26), pe cand la lukoil" intrau" si 27 de litri. Am butelie laterala de 28 litri si de cand ma stiu cam 26 litri intra pt. ca i-am rugat pe cei de la montaj gaz sa-mi regleze plutitorul cat mai sus.

 

Instalatia de gaz este reglata cat se poate de bine, dar cred ca-mi trage aer fals pe sub carburator, ori pe langa galerie. Pe benzina daca o calc blana, la o anumita turatie cred ca pe la 4000RPM da in nas, zici ca ramane fara alimentare si se plafoneaza acolo indiferent de treapta de viteza, iar daca o iau progresiv trece peste acel hop si trage mai departe de rupe.

 

 

Share this post


Link to post

Aer fals mai mult ca sigur iti trage de deasupra carburatorului unde intra furtunul de gaz,tot de acolo poti avea probleme cu relantiul.

Eu de cite ori desfac carcasa filtrului de aer la remontare dau cu silicon.

Cind reglezi relantiul de la ce surub o faci?Sint 2 suruburi unul central si unul prevazut de constructor pentru motoarele turbo,multi umbla la cel de al doi-lea si de acolo consumul crescut.Mai poate fi si avansul dereglat.

Share this post


Link to post

Am instalatie tomasatto are un singur surub de reglaj pe plaman pt reglarea debitului la relanti.

Difuzorul de gaz este etansat cu silicon pe carburator si pe carcasa filtrului de aer; avansul poate fi una din cauze.

Share this post


Link to post

Pompa de benzina este intotdeauna pornita . Este o regula de siguranta . Ce faci cind se termina GPL si treci pe benzina intr-o intersectie sau depasire sau o panta ?

Share this post


Link to post

Am facut si eu un consum de gpl ,,..la 110km parcursi numai in bucuresti ( mers si cu A/C uneori) au intrat 12 litri de gpl.

Share this post


Link to post

Consum de Raba.Incearca sa faci mai multi km inainte de a face plinul.

Sau poate asa o fi normal sa consume la inceput pina se rodeaza membranele.Mare grija si de unde bagi gaz,particularii au pompele minarite.

Mie mi-a luat 6.9 la suta mers numai oras,drumuri scurte,gaz de la Lukoil

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Prima data am alimentat de la luk oil si au intrat 21 litri in butelie toroidala de 34 litri. Am parcurs 110 km urban si am alimentat de la Mol si au intrat 12 litri de gpl.

Am sunat la service-ul unde a fost montata instalatia si mi-au spus ca a fost reglata corect...la matiz daca schimb vitezele peste 3500 rpm este normal sa consume mai mult ( eu schimb pe la 4000rpm ) matizul este euro 2

Acum am sa merg pana se aprinde becul rosu ca sa vad cati km parcurg cu un plin de gpl...pot face ceva ca sa intre mai mult gaz in butelie ? macar un 28 litri din 34l cat are butelia. Pe benzina cu un plin parcurg 300 km in bucuresti pana cand intra pe rosu...cam 9-10%

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Cam asta ar fi consumul daca iti si pe benzina 10l/100km.Probabil o sa mai scada un pic dupa vreo 1000 de km. Pt a face un consun cat mai aproape de cer real incearca sa alimentezi de la aceeasi statie de gpl. Cat te a costat instalatia si de care e?

Edited by mike_mocy

Share this post


Link to post

Cam asta ar fi consumul daca iti si pe benzina 10l/100km.Probabil o sa mai scada un pic dupa vreo 1000 de km. Pt a face un consun cat mai aproape de cer real incearca sa alimentezi de la aceeasi statie de gpl. Cat te a costat instalatia si de care e?

Tomasetto 2200 lei cu rezervor toridal

Share this post


Link to post

Voi ce consum aveti pe gpl ? acum am parcurs 140 km si mai am un led aprins din 4. Prima data de la montare am parcurs 110 km si au intrat 12 litri, oare sa nu indice corect nivelul ?

Share this post


Link to post

Intre 9 si 11%.Eu am euro 3,si pe benzina mergeam 7,5-8,5%,exclusiv urban.

Share this post


Link to post

Prima data am alimentat de la luk oil si au intrat 21 litri in butelie toroidala de 34 litri. Am parcurs 110 km urban si am alimentat de la Mol si au intrat 12 litri de gpl.

Am sunat la service-ul unde a fost montata instalatia si mi-au spus ca a fost reglata corect...la matiz daca schimb vitezele peste 3500 rpm este normal sa consume mai mult ( eu schimb pe la 4000rpm ) matizul este euro 2

Acum am sa merg pana se aprinde becul rosu ca sa vad cati km parcurg cu un plin de gpl...pot face ceva ca sa intre mai mult gaz in butelie ? macar un 28 litri din 34l cat are butelia. Pe benzina cu un plin parcurg 300 km in bucuresti pana cand intra pe rosu...cam 9-10%

Nu am inteles de ce schimbi la 4000 rpm vitezele!

Eu am la Leganza consumul 12%urban(inst GPL,non euro"antica") schimband la1700-- 2000rpm

Cred ca asta cu schimbatul vitezelor la 3500--4000rpm este un mit ,,ba chiar "MythBusters"

Paiii ...daca motorul meu are 200.000 km si este in parametri(fara reparatii) cu obiceiul asta "defectuos"de a schimba la1700-- 2000rpm,de ce nu incercati si varianta asta?

Share this post


Link to post

Sef, sunt motoare diferite, cel de mtz e de turatie, e recomandat sa fie turat mai pe la 4000.

Pe de alta parte tu mergi subturat daca schimbi la 1700 cazi prea jos de princpiu.

Dar asta nu este subiectul topicului, sunt sigur ca gasesti zeci de topicuri despre turatiile optime pentru schimbat.

 

In plus, mult mai mult conteaza traseul si durata lui decat modul de schimbare a vitezelor.

Share this post


Link to post

Mers azi in afara orasului sibiu-bucuresti cu 130km/h si reprize scurte in depasiri de 145km/h( pe autostrada ) am parcurs cu 20 litri de gpl 248 km ( am alimentat de la un particural intr-un sat ).Per total acest consum ma multumeste. Ieri am iesit pe dn1 si am alimentat de la luk oil cu 21 litri gpl si am parcurs doar 160 km ( eu cred ca fura la pompa ) Pe autostrada si la dus si la intors am avut check aprins si nu stiu care ar fi cauza. Am tras pe dreapta ..am oprit motorul si pornit si pana am ajuns la destinatie nu s-a mai aprins...la intoarcere venind dinspre pitesti spre buc pe la km 50 s-a aprins si am repetat faza cu opritul si pornitul motorului si am scapat de check aprins in bord. Care sa fie cauza..sa fie ceva de la gpl ?

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...